Katalog Jadwiga Kasak, 2018-11-16 kOLBUSZOWA Język angielski, Konspekty A job interview - rozumienie ze słuchu i ćwiczenia w mówieniu.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: II Czas realizacji: 45 minut –jedna jednostka lekcyjna Temat lekcji: A job interview – rozumienie ze słuchu i ćwiczenia w mówieniu. Cele lekcji: - poznanie i wzbogacenie zasobu słownictwa tematycznego związanego z tematem praca (ubieganie się o pracę, rozmowa kwalifikacyjna) - rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu w trakcie projekcji materiału filmowego i odtworzenia płyty CD w celu zrozumienia i wskazania określonych informacji - doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się w języku angielskim w kontekście rozmowy o pracę - kształtowanie postawy propagującej współpracę w grupie Metody pracy: - problemowa - audiowizualna - praktyczna: ćwiczenia produkcyjne Formy pracy: - praca w grupach - praca w parach - praca indywidualna Materiały: - podręcznik Oxford Solutions - materiał filmowy Job interview ze strony internetowej: www.eslvideo.com - płyta CD do podręcznika Oxford Solutions: Intermediate - karty pracy - słowniki języka angielskiego Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe: sprawdzenie obecności oraz zapoznanie uczniów z celami lekcji 2. Rozgrzewka językowa – nauczyciel prosi uczniów o opisanie obrazka w podręczniku 3. Określenie i zapis tematu lekcji na tablicy: A job interview – rozumienie ze słuchu i ćwiczenia w mówieniu. 4. Prezentacja nowego materiału - nauczyciel prosi uczniów, aby odpowiedzieli na pytanie: O co może zapytać potencjalny pracodawca podczas rozmowy kwalifikacyjnej? - nauczyciel dzieli uczniów na grupy 3-osobowe i prosi, aby wykonali zadanie: ułożyli z rozsypanki wyrazów pytania, które mogą pojawić się podczas rozmowy kwalifikacyjnej, następnie wspólnie z grupami analizuje pytania - nauczyciel rozdaje karty pracy i prosi, aby uczniowie zapoznali się z treścią zadania na rozumienie ze słuchu, następnie odtwarza materiał filmowy - po projekcji nauczyciel wyznacza uczniów i prosi ich, aby wskazali poprawne odpowiedzi na pytania dotyczące materiału filmowego - nauczyciel prosi, aby uczniowie zapoznali się z instrukcją zadania na rozumienie ze słuchu w podręczniku i zanotowali odpowiednie informacje podczas odtwarzania płyty CD, udzielając odpowiedzi na pytania, następnie omawia odpowiedzi uczniów - nauczyciel prosi, aby uczniowie wykonali ćwiczenie, w którym zapoznają się ze zwrotami używanymi podczas rozmowy kwalifikacyjnej 5. Utrwalenie nowego materiału - nauczyciel rozdaje ćwiczenie z instrukcjami do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej - uczniowie pracują w parach i przygotowują dialogi według instrukcji - nauczyciel wyznacza uczniów i prosi, aby odegrali rozmowę kwalifikacyjną na forum klasy i poprawia ewentualne błędy 6. Podsumowanie lekcji - nauczyciel pyta uczniów, czego nauczyli się na lekcji 7. Ustalenie zadania domowego - uczniowie wykonują zadanie, w którym poszerzają słownictwo związane z zatrudnieniem i warunkami pracy (dopasowują wyrazy do odpowiednich luk w zdaniach) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |