Katalog Elżbieta Tomczuk , 2018-11-16 Dębe Wielkie Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanego,Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Elżbieta Tomczuk – nauczyciel mianowany języka angielskiego Miejsce odbywania stażu - Zespół Szkół w Dębem Wielkim, Szkoła Podstawowa im. Wołyńskiej Brygady Kawalerii Wymiar stażu : 2 lata 9 miesięcy Czas stażu: 1 IX 2016 – 31 V 2019 Kompetencje przedmiotowo- metodyczne o Studia podyplomowe w zakresie Metodyczno- Pedagogiczne Nauczanie Języka Angielskiego o Filologia angielska – specjalizacja nauczycielska tytuł zawodowy licencjat o Filologia angielska tytuł zawodowy magister Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu : 1. Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego 2. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy . 4. Współdziałanie w opracowaniu i wdrażaniu programów rozwoju procesu dydaktyczno- wychowawczego i opiekuńczego szkoły. 5. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. 6. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 1 pkt.1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dokumentacja Spodziewane efekty 1. Opracowywanie dokumentacji szkolnej. • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu • Napisanie Planu Rozwoju Zawodowego • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego IX 2016 V 2019 Wniosek o rozpoczęcie stażu, Plan Rozwoju Zawodowego, Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Zaplanowanie pracy uwzględniające potrzeby i wymagania ucznia, szkoły i nauczyciela. • Opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania IX 2016 Przedmiotowe Zasady Oceniania z jęz. angielskiego Jasno określone zasady, według których uczeń jest oceniany; uporządkowany system oceniania w szkole. 2. Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych nauczycieli i pedagogów. • Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania jez. obcych • Lektura czasopism anglojęzycznych • Uczestniczenie w lekcjach koleżeńskich i otwartych wg potrzeb bibliografia Ciekawsze zajęcia dla uczniów; nowe, atrakcyjne metody pracy. 3. Systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą, dotyczącą warsztatu pracy nauczyciela. • Udział w konsultacjach prowadzonych przez przedstawicieli wydawnictw. cały staż Zaświadczenia i certyfikaty innowacje pedagogiczne; nowinki dotyczące pracy dydaktycznej i wychowawczej. 4. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. • Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. • Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego. • Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. • Publikacja na stronie internetowej szkoły informacji o konkursach, wiadomości do konkursów, wyniki konkursów itp. • Nawiązanie współpracy z nauczycielem informatyki oraz odpowiedzialnym za stronę internetową szkoły. • Prowadzenie na łamach strony internetowej szkoły gazetki w języku angielskim cały staż na bieżąco na bieżąco Baza stron internetowych i programów Baza pomocy dydaktycznych: karty pracy, scenariusze, artykuły Potwierdzenie Dyrekcji Szkoły Atrakcyjne zajęcia dla ucznia; bogatsza oferta edukacyjna szkoły; możliwość pokazania uczniom autentycznych materiałów, ciekawych ćwiczeń i metod pracy; ułatwiony kontakt z rodzicami; szybki przepływ informacji. 5. Wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multimedialnych. • Prowadzenie lekcji i zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej i rzutnika. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. • Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. • Praca w programie „ E-Twinning” w którym uczestniczą szkoły z całej Europy. Uczniowie mają możliwość rozmowy w języku angielskim z Europejczykami • Opracowanie zasad współpracy z wybraną szkołą . na bieżąco na bieżąco na bieżąco Zapisy w dzidzienniku Potwierdzenie DyDyrektora szkoły Atrakcyjne zajęcia dla ucznia; bogatsza oferta edukacyjna szkoły; możliwość pokazania uczniom autentycznych materiałów, ciekawych ćwiczeń i metod pracy; ułatwiony kontakt z rodzicami; szybki przepływ informacji. § 8 ust. 1 pkt.2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dokumentacja Spodziewane efekty 1. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce. • Opracowanie programu i prowadzenie zajęć kółka języka angielskiego okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Wyrównywanie poziomu wiedzy uczniów z trudnościami edukacyjnymi; możliwość poszerzenia swojej wiedzy językowej; bogatsza oferta edukacyjna szkoły ; wyrównany poziom na lekcjach. 2. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym. • Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach. • Prowadzenie programu „ E-Twinning” okres stażu Potwierdzenie Dyrekcji Szkoły 3. Konstruowanie programów naprawczych. • Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 4. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem; współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli • Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych • Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół. • Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły Zgromadzone materiały Protokoły z posiedzeń Indywidualne podejście do ucznia; analiza problemowa przypadków. Możliwość zaprezentowania własnych metod pracy, uzyskania informacji zwrotnej dot. warsztatu pracy; krytyki; upowszechnianie dobrych praktyk pedagogicznych. 5. Opracowanie i organizacja konkursów z języka angielskiego • Przeprowadzenie konkursów języka angielskiego; opracowanie regulaminów konkursów, opracowanie wyników konkursów, praca w komisjach konkursowych • Organizacja Tygodnia Języków Obcych. okres stażu Sprawozdania z konkursów Regulaminy konkursów Forma zachęcenia uczniów do samodzielnej pracy w domu; możliwość wyróżnienia najbardziej pracowitych uczniów; atrakcyjna forma promocji nauki języka. 6. Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych. • Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. podczas trwania stażu Potwierdzenie publikacji Stosowanie innowacji pedagogicznych; skuteczne nauczanie języka, dzielenie się zdobytą wiedzą i praktyką. 7. Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego koła języka angielskiego. • Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. podczas trwania stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Możliwości uzupełnienia braków edukacyjnych dla uczniów, oraz poszerzenia swoich kompetencji językowych; w efekcie – zajęcia prowadzone na wyższym poziomie. 8. Promowanie szkoły w środowisku. . • Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły, Pikników Rodzinnych. • Wspieranie samorządności uczniów w szkole, opieka i udział w akcjach organizowanych przez uczniów. cały staż Publikacje na stronie internetowej szkoły Możliwość zaprezentowania się uczniów, porównania swoich działań; zaangażowanie uczniów w życie szkoły; rozwijanie wzajemnej komunikacji i współpracy. 9. Współpraca z innymi placówkami oświatowymi, instytucjami. • Pomoc w organizowaniu imprez, uroczystości, konkursów, projektów. Współpraca ze szkołami w ramach projektu E-Twinning cały staż Notatki, Potwierdzenie Dydyrektora szkoły Atrakcyjne projekty; formy pracy, zajęcia dla uczniów; promocja szkoły; promowanie kontaktów społecznych. 10. Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym. • Podejmowanie działań na rzecz poprawy zachowania uczniów. cały staż Notatki, Większe zrozumienie zjawisk i zachowań społecznych; pomoc w sytuacjach problemowych; uczniowie dobrze funkcjonujący w środowisku szkolnym. § 8 ust. 1 pkt.3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dokumentacja Spodziewane efekty 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności. • Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego • Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach). • Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako źródła informacji. • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. na bieżąco cały staż cały staż Certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp. Certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp. Nowe metody pracy, atrakcyjne zajęcia; większa motywacja do nauki; bardziej doświadczona kadra pedagogiczna; lepsza współpraca w gronie pedagogicznym; nowe, innowacyjne metody nauczania; niestandardowe podejście do tematu zajęć. 2. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. • Wdrażanie zmian na podstawie bieżącej analizy własnej pracy. • Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć. • Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. • Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów. na bieżąco Notatki, zgromadzone materiały Notatki, zgromadzone materiały Atrakcyjne zajęcia dla uczniów, możliwość pokazania uczniom autentycznych materiałów, ciekawych ćwiczeń 3. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy. • Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów (plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania języka angielskiego plansze i napisy używane w metodach aktywnych, gazetki informacyjne). na bieżąco cały staż Baza pomocy dydaktycznych Alternatywna forma nauki dla ucznia, zaangażowanie w proces dydaktyczny uczniów i rodziców; atrakcyjne zajęcia; edukacja kulturoznawcza, ćwiczenie pracy metodą projektów, większa baza dydaktyczna mat. do nauki języka angielskiego. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Zatwierdzam do realizacji ……………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |