Katalog Joanna Jakubowska, 2018-11-16 Gdynia Język angielski, Gry Zastępstwo bez problemów na lekcji języka angielskiego Zastępstwo bez problemów-10 pomysłów na lekcje języka angielskiego Wyobraź sobie, że w ostatniej chwili dowiadujesz się, że masz ‘zastępstwo’ na lekcji języka angielskiego z klasą, której nie znasz ; co więcej, nie wiesz co aktualnie przerabiają. Na pewno na ‘dzień dobry’ usłyszysz od nich, że nie mają zeszytów ani podręczników do języka angielskiego , bo myśleli, że nie będzie lekcji,a sala w której masz mieć lekcję nie jest wyposażona w tablicę interaktywną i nie masz dostępu do internetu.Jak przetrwać taką lekcję. Oto kilka wypróbowanych przeze mnie pomysłów na takie ‘przypadkowe lekcje’, które nie wymagają żadnych wcześniejszych przygotowań, a których główną zaletą jest to, że angażują wszystkich uczniów i sprawiają, że ta lekcja nie będzie straconym czasem a wprost przeciwnie przyczyni się do utrwalenia słownictwa , funkcji językowych i podstawowych struktur gramatycznych, a często też może łączyć ze sobą elementy dobrej zabawy i motywować uczniów do dalszej nauki języka obcego. 1. Łańcuch wyrazowy- uczniowie tworzą łańcuch wyrazów według zasady, że ostatnia litera wyrazu jest zarazem pierwszą literą następnego wyrazu np.: snow- warm- mother- r...... 2. Tworzenie jak największej liczby wyrazów z podanych liter np.: AEFGNOPRSTWI : green, wet, stop........... albo z liter określonego wyrazu np.: INTERNATIONAL: net, on, in 3. Klasowy wiersz : najpierw każdy uczeń zapisuje jedno ulubione lub dowolne słowo; potem w grupach 3-osobowych uczniowie ze swoich wyrazów tworzą jakieś sensowne zdanie a następnie wszystkie zdania układa się w takiej kolejności aby utworzyły mniej lub bardziej sensowny wiersz. 4. Body letters- uczniowie w grupach najpierw trzy- potem cztero- pięcio- etc. –osobowych pokazują za pomocą różnych pozycji ciała litery tworzące wyrazy do odgadnięcia dla reszty klasy: np. EAR- pierwsza osoba z grupy pokazuje literę E, druga A, trzecia R. 5. Grupowa historyjka- uczniowie pracują w grupach; wykonują 4 zadania według następującej procedury. Po wykonaniu każdego zadania grupa przekazuje swoją kartę pracy następnej grupie zgodnie ze wskazówkami zegara. 1) Napisz w prawym górnym rogu wybraną literę alfabetu np.: B 2) Napisz 10 wyrazów zaczynających się od podanej litery alfabetu: baby, bathroom... 3) Napisz historyjkę 6-zdaniową używając wszystkich wyrazów zaczynających się na daną literę np.; A small baby was taking a bath with her mum in the bathroom when........... 4) Narysuj 6- obrazkowy komiks ilustrujący historyjkę. Wystawa prac na zakończenie zajęć. 6. Zabawa ‘w państwa, miasta’ po angielsku. Kategorie mogą być różne np.; COUNTRY/ COLOUR/SPORT/ FOOD/CLOTHES/ANIMALS etc. 7. 20 pytań- Who is who?- Uczniowie na małych karteczkach zapisują nazwiska słynnych postaci z różnych dziedzin np.; sportu, muzyki, nauczycieli ze swojej szkoły etc., kładą je do pudełka lub kapelusza, następnie jeden uczeń z grupy losuje kartkę a reszta grupy odgaduje zadając Yes/No pytania (20 pytań). Jeśli odgadną otrzymują punkt natomiast jeśli grupa przeciwna odgadnie ona otrzymuje punkt. 8. ABC.......stop- uczniowie pracują w grupach; jeden uczeń mówi w myślach alfabet angielski, inny mówi STOP. Litera na której się zatrzymał jest literą początkową wyrazów, którą jak największą liczbę mają zapisać uczniowie w grupach. Limit czasu 2 minuty. Grupa, która zapisze najwięcej wyrazów nagradzana jest punktami. 9. Rzeczowniki/czasowniki/przymiotniki- uczniowie zapisują te części mowy, zaczynające się na poszczególne litery alfabetu. NOUN VERB ADJECTIVE A apple agree amazing B bull bring boring 10. Słowa, słowa- dzielimy klasę na 5 grup 1. A-E 2. F-J 3. K-O 4. P-T 5.U-Z Każda grupa zapisuje jak najwięcej słów zaczynających się na przydzielone im litery. Za każde prawidłowe słowo grupa otrzymuje 1 punkt. Zwycięża grupa , która zdobędzie najwięcej punktów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |