Katalog Monika Czarnecka-Schelenz, 2018-11-16 Witkowo Biologia, Scenariusze Konspekt lekcji z biologii.Konspekt lekcji. Przedmiot: biologia Klasa : 5b Termin: 30.10.2018r. Temat:Budowa komórki zwierzęcej. Cel: Dowiem się z czego zbudowana jest komórka zwierzęca. NaCoBeZu: *obejrzę film i wynotuję z niego wszystkie organelle komórki zwierzęcej, *zaznaczę na modelu wszystkie elementy komórki, *określę funkcje wszystkich elementów komórki, *wykonam model komórki (praca w parach). Metody: *audiowizualna (film) *pogadanka *praca z tekstem *ćwiczeniowa *aktywizująca (wykonanie modelu). Formy: indywidualna,w parach. Przebieg zajęć: I.Czynności wprowadzające: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu, ustalenie z uczniami i zapisanie celu lekcji., rozdanie uczniom karteczek z NaCoBeZu. II. Rozwinięcie: 1.Otworzenie Multibooka i odszukanie filmu pt. „Komórka-fabryka białek”. Dyżurni rozdają każdemu uczniowi kolorowe karteczki ( po 5),na których mają dzieci wpisać nazwy organelli,o których jest mowa w filmie. 2. Po obejrzeniu filmu, wyświetlenie na tablicy interaktywnej modelu komórki zwierzęcej i losowanie przy pomocy patyczków uczniów,którzy podchodzą to tablicy i przyklejają nazwy organelli w odpowiednich miejscach na wyświetlonym modelu. 3. Wykonanie w zeszycie ćwiczeń („Puls życia”) zadania 4 na str. 22.-pokolorowanie rysunku zgodnie z legendą oraz dorysowanie rybosomów i wakuoli. 4. Wyświetlenie na tablicy interaktywnej str.31 z Multibooka z komórką i prośba o odczytanie funkcji poszczególnych organelli. 5. Wykonanie zad.5/str.22 w zeszycie ćwiczeń (nazwanie elementu komórki na podst. opisanej funkcji)-praca w parach. Sprawdzenie zadania przez wylosowanie 5 patyczków i każdy uczeń odczytuje nazwę 1 elementu komórki. 6. Kilka słów jeszcze o siateczce śródplazmatycznej oraz aparacie Golgiego. Wykonanie zad.6/str.23 w zeszycie ćw. Sprawdzenie zadania. III. Podsumowanie zajęć: Wyświetlenie na tablicy interaktywnej 3 zadań w celu sprawdzenia poziomu opanowanej wiedzy. Wylosowanie przy pomocy patyczków 3 uczniów i podchodzenie do tablicy,głośne odczytanie pytania i zaznaczenie odpowiedzi. Następnie włączenie opcji „sprawdź” na tablicy (na czerwono podświetlają się złe odpowiedzi a na zielono poprawne). Zadanie 1: Dobierz podpis do każdej struktury kom.zwierzęcej (wyświetlony model komórki a obok nazwy organelli: sieteczka śródplazmatyczna,mitochondrium,wakuola,aparat Golgiego,jądro komórkowe,cytozol). Zadanie 2: Zaznacz prawidłową odp. Komórka to: A. podstawowa jednostka budulcowa organizmu jednokomórkowego B- podstawowa jednostka budulcowa i funkcjonalna każdego organizmu C- podstawowa jednostka funkcjonalna organizmu jednokomórkowego D- budulcowa i funkcjonalna jednostka organizmu jednokomórkowego. Zadanie 3: Tu odbywa się oddychanie komórkowe: A-mitochondrium B-jądro komórkowe C-wakuola Zadanie domowe: Praca w parach. Wykonam przy pomocy modeliny/plasteliny model komórki zwierzęcej i zaznaczę na nim wszystkie organelle. Oprac. Monika Czarnecka-Schelenz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |