Katalog

Monika Czarnecka-Schelenz, 2018-11-16
Witkowo

Biologia, Scenariusze

Konspekt lekcji z biologii.

- n +

Konspekt lekcji.

Przedmiot: biologia
Klasa : 5b
Termin: 30.10.2018r.
Temat:Budowa komórki zwierzęcej.
Cel: Dowiem się z czego zbudowana jest komórka zwierzęca.
NaCoBeZu:
*obejrzę film i wynotuję z niego wszystkie organelle komórki zwierzęcej,
*zaznaczę na modelu wszystkie elementy komórki,
*określę funkcje wszystkich elementów komórki,
*wykonam model komórki (praca w parach).
Metody:
*audiowizualna (film)
*pogadanka
*praca z tekstem
*ćwiczeniowa
*aktywizująca (wykonanie modelu).
Formy: indywidualna,w parach.

Przebieg zajęć:

I.Czynności wprowadzające:
sprawdzenie obecności, zapisanie tematu, ustalenie z uczniami i zapisanie celu lekcji., rozdanie uczniom karteczek z NaCoBeZu.
II. Rozwinięcie:

1.Otworzenie Multibooka i odszukanie filmu pt. „Komórka-fabryka białek”.
Dyżurni rozdają każdemu uczniowi kolorowe karteczki ( po 5),na których mają dzieci wpisać nazwy organelli,o których jest mowa w filmie.
2. Po obejrzeniu filmu, wyświetlenie na tablicy interaktywnej modelu komórki zwierzęcej i losowanie przy pomocy patyczków uczniów,którzy podchodzą to tablicy i przyklejają nazwy organelli w odpowiednich miejscach na wyświetlonym modelu.
3. Wykonanie w zeszycie ćwiczeń („Puls życia”) zadania 4 na str. 22.-pokolorowanie rysunku zgodnie z legendą oraz dorysowanie rybosomów i wakuoli.
4. Wyświetlenie na tablicy interaktywnej str.31 z Multibooka z komórką i prośba o odczytanie funkcji poszczególnych organelli.
5. Wykonanie zad.5/str.22 w zeszycie ćwiczeń (nazwanie elementu komórki na podst. opisanej funkcji)-praca w parach. Sprawdzenie zadania przez wylosowanie 5 patyczków i każdy uczeń odczytuje nazwę 1 elementu komórki.
6. Kilka słów jeszcze o siateczce śródplazmatycznej oraz aparacie Golgiego. Wykonanie zad.6/str.23 w zeszycie ćw.
Sprawdzenie zadania.
III. Podsumowanie zajęć:
Wyświetlenie na tablicy interaktywnej 3 zadań w celu sprawdzenia poziomu opanowanej wiedzy. Wylosowanie przy pomocy patyczków 3 uczniów i podchodzenie do tablicy,głośne odczytanie pytania i zaznaczenie odpowiedzi. Następnie włączenie opcji „sprawdź” na tablicy (na czerwono podświetlają się złe odpowiedzi a na zielono poprawne).
Zadanie 1:
Dobierz podpis do każdej struktury kom.zwierzęcej (wyświetlony model komórki a obok nazwy organelli: sieteczka śródplazmatyczna,mitochondrium,wakuola,aparat Golgiego,jądro komórkowe,cytozol).
Zadanie 2:
Zaznacz prawidłową odp.
Komórka to:
A. podstawowa jednostka budulcowa organizmu jednokomórkowego
B- podstawowa jednostka budulcowa i funkcjonalna każdego organizmu
C- podstawowa jednostka funkcjonalna organizmu jednokomórkowego
D- budulcowa i funkcjonalna jednostka organizmu jednokomórkowego.
Zadanie 3:
Tu odbywa się oddychanie komórkowe:
A-mitochondrium
B-jądro komórkowe
C-wakuola

Zadanie domowe:
Praca w parach. Wykonam przy pomocy modeliny/plasteliny model komórki zwierzęcej i zaznaczę na nim wszystkie organelle.


Oprac. Monika Czarnecka-Schelenz
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.