Katalog Ewa Kuraś, 2018-09-03 Gdańsk Zajęcia zintegrowane, Konspekty konspekt zerówka Drzewo genealogiczne-moja rodzinaKonspekt zajęć - hospitacja Temat tygodnia: Na starej fotografii Temat dnia: „Drzewo genealogiczne – moja rodzina” Klasa 0 B Wychowawczyni: Dzień: Cele ogólne - dziecko: zna członków swojej rodziny (potrafi podać imiona, nazwiska i stopień pokrewieństwa), wypowiada się na temat swojej rodziny, rozumie znaczenie słów; „drzewo genealogiczne”. Metody: słowna, czynna, oglądowa Formy: z całą grupą i indywidualna Środki dydaktyczne: drzewo genealogiczne, napisy z wyrazami do globalnego czytania, liczmany, kredki, karty pracy - drzewa genealogiczne. Cele szczegółowe: 1.Zapoznanie dzieci z pojęciem drzewa genealogicznego - wzbogacenie zasobu słownictwa o nowy, trudny wyraz. 2.Utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby. 3.Doskonalenie umiejętności wyróżniania w słowach samogłosek a, o, u. 4.Zapoznanie z zapisem nazw członków rodziny (babcia, dziadek, mama, tata, brat, siostra). 5.Kształcenie umiejętności tworzenia zbioru 2 – elementowego. 6.Określanie zasad szacunku i pozycji w grupie rodzinnej i przedszkolnej. 7.Wzmocnienie poczucia wzajemnych zależności i budowania relacji. 8.Doskonalenie umiejętności koncentracji i współpracy z kolegą lub koleżanką. Przebieg zajęć: 1. Rozmowa z dziećmi: Dzisiaj poznamy pojęcie „drzewo genealogiczne”. Nauczyciel pokazuje dzieciom przygotowane wcześniej drzewo genealogiczne i rozmawia z dziećmi na jego temat. Co to jest, dlaczego do zobrazowania relacji rodzinnych posługujemy się drzewem. Kto występuje w obrazie drzewa genealogicznego? 2. Zabawa kształtująca spostrzegawczość: odszukiwanie w wyrazach samogłosek a, o, u. 3. Zabawa edukacyjna: odszukiwanie nowych wyrazów do globalnego czytania, układanie ich na drzewie genealogicznym. 4. Zabawa matematyczna: kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru 2–elementowego. 5. Wypowiedzi dzieci na temat struktury rodziny. „Ile osób ma twoja rodzina?” (policz), „Kto to są dziadkowie?”, „Jak mają na imię twoje babcie i dziadkowie?”, „Ile dzieci mają twoi rodzice?”, Ile masz rodzeństwa i jak się nazywają?”. 6. „Moje drzewo genealogiczne” – dzieci otrzymują kartki z narysowanym drzewem ia okienkami. W poszczególnych okienkach rysują członków swojej rodziny, (dziadkowie, rodzice mamy i taty, rodzice i dzieci - postacie). 7. Wystawa prac dzieci dom, mama, tata, rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek, brat, siostra, miłość, troska, ciepło, radość, bezpieczeństwo Pytania kierowane do dzieci przed przystąpieniem do zajęć: 1. Ile osób liczy twoja najbliższa rodzina? 2. Kto do niej należy? 3. Kto jest kim dla kogo? 4. Syn mojej mamy to mój ...... 5. To jest zagadka niezwykle prosta: kim jest dla ciebie twojej mamy siostra? 6. Ta dziewczynka i ten chłopak jedną mamę mają. 7. Mama i tata to twoi ..... 8. Problem to jest bardzo łatwy kim jest dla mnie tata mojego taty? 9. Pomyśl, a łatwa będzie zagadka Kim jest syn syna twojego dziadka ? 10. Jak my nazywamy mamę naszej mamy? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |