Katalog

Ewa Kuraś, 2018-09-03
Gdańsk

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

konspekt zerówka Drzewo genealogiczne-moja rodzina

- n +

Konspekt zajęć - hospitacja
Temat tygodnia: Na starej fotografii
Temat dnia: „Drzewo genealogiczne – moja rodzina”
Klasa 0 B
Wychowawczyni:
Dzień:

Cele ogólne - dziecko:
zna członków swojej rodziny (potrafi podać imiona, nazwiska i stopień pokrewieństwa),
wypowiada się na temat swojej rodziny,
rozumie znaczenie słów; „drzewo genealogiczne”.

Metody: słowna, czynna, oglądowa

Formy: z całą grupą i indywidualna

Środki dydaktyczne: drzewo genealogiczne, napisy z wyrazami do globalnego czytania, liczmany, kredki, karty pracy - drzewa genealogiczne.

Cele szczegółowe:
1.Zapoznanie dzieci z pojęciem drzewa genealogicznego - wzbogacenie zasobu słownictwa o nowy, trudny wyraz.
2.Utrwalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby.
3.Doskonalenie umiejętności wyróżniania w słowach samogłosek a, o, u.
4.Zapoznanie z zapisem nazw członków rodziny (babcia, dziadek, mama, tata, brat, siostra).
5.Kształcenie umiejętności tworzenia zbioru 2 – elementowego.
6.Określanie zasad szacunku i pozycji w grupie rodzinnej i przedszkolnej.
7.Wzmocnienie poczucia wzajemnych zależności i budowania relacji.
8.Doskonalenie umiejętności koncentracji i współpracy z kolegą lub koleżanką.

Przebieg zajęć:

1. Rozmowa z dziećmi: Dzisiaj poznamy pojęcie „drzewo genealogiczne”. Nauczyciel pokazuje dzieciom przygotowane wcześniej drzewo genealogiczne i rozmawia z dziećmi na jego temat. Co to jest, dlaczego do zobrazowania relacji rodzinnych posługujemy się drzewem. Kto występuje w obrazie drzewa genealogicznego?
2. Zabawa kształtująca spostrzegawczość: odszukiwanie w wyrazach samogłosek a, o, u.
3. Zabawa edukacyjna: odszukiwanie nowych wyrazów do globalnego czytania, układanie ich na drzewie genealogicznym.
4. Zabawa matematyczna: kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru 2–elementowego.
5. Wypowiedzi dzieci na temat struktury rodziny. „Ile osób ma twoja rodzina?” (policz), „Kto to są dziadkowie?”, „Jak mają na imię twoje babcie i dziadkowie?”, „Ile dzieci mają twoi rodzice?”, Ile masz rodzeństwa i jak się nazywają?”.
6. „Moje drzewo genealogiczne” – dzieci otrzymują kartki z narysowanym drzewem ia okienkami. W poszczególnych okienkach rysują członków swojej rodziny, (dziadkowie, rodzice mamy i taty, rodzice i dzieci - postacie).
7. Wystawa prac dzieci



dom, mama, tata, rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek, brat, siostra, miłość, troska, ciepło, radość, bezpieczeństwo

Pytania kierowane do dzieci przed przystąpieniem do zajęć:
1. Ile osób liczy twoja najbliższa rodzina?
2. Kto do niej należy?
3. Kto jest kim dla kogo?
4. Syn mojej mamy to mój ......
5. To jest zagadka niezwykle prosta: kim jest dla ciebie twojej mamy siostra?
6. Ta dziewczynka i ten chłopak jedną mamę mają.
7. Mama i tata to twoi .....
8. Problem to jest bardzo łatwy kim jest dla mnie tata mojego taty?
9. Pomyśl, a łatwa będzie zagadka Kim jest syn syna twojego dziadka ?
10. Jak my nazywamy mamę naszej mamy?
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.