Katalog Agata Gębala, 2018-08-16 Stryszów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego awans zawodowyPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2019r. Cele: - uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego - poszerzanie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej - podniesienie efektywności działań dydaktyczno- wychowawczych - realizowanie zadań podnoszących jakość pracy szkoły - osobisty rozwój zawodowy § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na wymagania dotyczące stopnia nauczyciela dyplomowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Ustawa o systemie oświaty, - Karta Nauczyciela, - Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 roku • Udział w szkoleniu „Planowanie zawodowe nauczyciela. Procedury i praktyka awansu zawodowego w świetle najnowszych przepisów” organizowanym przez MNODN przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur w Krakowie • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • Wniosek o rozpoczęcie stażu • Przedłożenie planu rozwoju zawodowego dyrektorowi szkoły • Przedłożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego dyrektorowi szkoły Sierpień 2016 Okres stażu Wrzesień 2016 Wrzesień 2016 Maj 2019 2. Analiza dokumentów związanych z funkcjonowaniem szkoły • Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły: - Statut Szkoły - WSO - Program Profilaktyczny szkoły - Program Wychowawczy - Przepisy BHP • Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji szkoły oraz podstawowych przepisów BHP Okres stażu 3. Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Udział w formach doskonalenia zawodowego wewnątrzszkolnego i zewnątrzszkolnego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: - Szkolenia Rad Pedagogicznych - Kursy, warsztaty i konferencje metodyczne organizowane przez wydawnictwa językowe i ośrodki doskonalenia nauczycieli i inne instytucje • Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy • Lektura czasopism anglojęzycznych • Samodzielne zgłębianie wiedzy poprzez studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i dydaktycznej, poszukiwanie nowości wydawniczych • Poszerzenie i zdobycie wiedzy z zakresu metodyki, psychologii i dydaktyki • Udoskonalenie własnych umiejętności • Budowanie własnej bazy materiałów dydaktycznych • Zgromadzenie literatury metodycznej Okres stażu 4.Realizacja zadań wychowawczo- opiekuńczych • Realizacja głównych założeń Szkolnego Programu Wychowawczego i Profilaktycznego • Rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych uczniów • Organizacja uroczystości szkolnych (apele, akademie wg harmonogramu) • Integracja uczniów z różnych zespołów klasowych poprzez - organizację imprez (Andrzejki, zabawa karnawałowa) - wycieczek - wspólnych spotkań (spotkania SU) • Udział w projektach szkolnych, uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych, akcjach charytatywnych • Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Pełnienie funkcji opiekuna SU • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez aktywizację uczniów, poszerzanie ich wiedzy • Udoskonalenie umiejętności organizacyjnych • Podniesienie kultury bycia • Integracja uczniów z różnych zespołów klasowych • Właściwe pełnienie funkcji wychowawcy • Lepsze poznanie dzieci i ich potrzeb • Wypracowanie u dzieci poczucia odpowiedzialności przy podejmowaniu działań • Zintegrowanie zespołu klasowego • Zmniejszenie zachowań agresywnych wśród dzieci i młodzieży • Rozwinięcie umiejętności współdziałania w grupie i osiągania satysfakcji nie tylko z sukcesów własnych, ale również z sukcesów innych • Wspomaganie rozwoju uczniów poprzez kształtowanie osobowości dziecka i wspieranie jego rozwoju tak, aby radziło sobie lepiej, bez nadmiernego napięcia z rozwiązywaniem problemów, których dostarcza mu życie, aby rozumiało siebie, umiało współżyć z innymi i potrafiło również znajdować w samym sobie oparcie w trudnych sytuacjach Okres stażu 5. Podniesienie motywacji uczniów i wyników nauczania • Przygotowanie uczniów do konkursów (Małopolski Konkurs Języka Angielskiego, Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego „Albus”) • Przeprowadzenie konkursów językowych i innych • Organizacja Dnia Języka Angielskiego (wg harmonogramu imprez) • Prowadzenie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami - zajęcia wyrównawcze • Stosowanie aktywizujących metod i form pracy • Satysfakcjonujące osiągnięcia uczniów w konkursach • Większa motywacja uczniów • Uświadamianie korzyści płynących z uczenia się języków obcych oraz podkreślenie ich roli i znaczenia w naszym życiu, • Zachęcenie do przełamywania barier językowych w prezentowaniu swoich umiejętności lingwistycznych przed społecznością szkolną, • Kształcenie postawy szacunku wobec innych kultur, • Bliższe zapoznanie dzieci z brzmieniem języków obcych, • Podkreślenie potrzeby nauczania różnych języków i roli wielojęzyczności w zjednoczonej Europie • Poprawienie świadomości istnienia i szacunku dla wszystkich języków • Rozbudzenie zainteresowania uczniów nauką języka angielskiego oraz zachęcenie do rozwijania swoich umiejętności językowych i poszerzania zasobów wiedzy • Oswojenie uczniów z formami konkursów • Propagowanie i rozbudzenie twórczości językowej uczniów • Poszerzenie słownictwa z zakresu języka angielskiego • Stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia się w rywalizacji z innymi uczniami • Zwiększenie motywacji do kształcenia języków także w formach pozaszkolnych • Wyższe oceny cząstkowe uczniów • Zadowolenie ucznia i rodzica • Wskazanie dzieciom czym jest dobra rywalizacja i jak rozwijać może udział w konkursach Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1. Wykorzystywanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela • Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji szkolnej: - plany pracy - plany wynikowe - sprawozdania - zestawień, wykresów i analiz na Rady Pedagogiczne - scenariusze apeli i uroczystości - wymagania - programy - regulaminy konkursów itp. - plany wycieczek - scenariusze lekcji hospitacyjnych • Projektowanie i opracowywanie dyplomów dla uczniów • Opracowywanie pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole: - testy i sprawdziany - karty pracy - prezentacje multimedialne • Wykorzystywanie programów edukacyjnych, portali, wyszukiwarek, encyklopedii on-line, słowników elektronicznych, gier i zabaw multimedialnych na lekcjach i zajęciach szkolnych • Publikacja na stronach internetowych szkoły informacji o ciekawych wydarzeniach, relacji i sprawozdań z wyjazdów uczniów na wycieczki, konkursy • Stworzenie własnej bazy materiałów dydaktyczno- wychowawczych • Atrakcyjne lekcje i zajęcia wychowawczo- opiekuńcze • Większa motywacja do nauki • Przyczynienie się do kreowania wizerunku szkoły i promocji szkoły poprzez umieszczanie na stronach internetowych informacji o ciekawych wydarzeniach i działaniach Okres stażu 2.Współredagowanie gazetki szkolnej „Sezam” • Prowadzenie strony języka angielskiego „English corner” w gazetce szkolnej „Sezam”: - przygotowywanie ciekawostek językowych, zagadek i quizów - przygotowywanie informacji o krajach i świętach anglosaskich - publikowanie informacji dotyczących konkursów, regulaminów i wyników z konkursów • Wzbudzanie zainteresowania kulturą państw anglojęzycznych • Ukazanie bogactwa kultur • Poinformowani uczniowi, rodzice i nauczyciele Okres stażu 3. Pozyskanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych. • Udział w szkoleniu dotyczącym projektowania strony internetowej. • Prowadzenie szkolnej strony internetowej • Nabycie nowych umiejętności z zakresu technologii informacyjnych • Promocja szkoły poprzez uaktualnianie szkolnej strony o nowe informacje • Wykorzystywanie nowej wiedzy w praktyce Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom • Prowadzenie lekcji otwartych z języka angielskiego - przygotowanie przedstawień w języku angielskim dla klas I-III • Prowadzenie spotkań z członkami SU w obecności dyrektora szkoły • Przygotowywanie scenariuszy lekcji, uroczystości szkolnych, kart pracy i materiałów • Konsultacje z nauczycielami języków obcych z innych szkół • Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli • Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia • Wspólne podejmowanie inicjatyw • Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów poprzez: - współorganizację konkursów - opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych • Podniesienie efektywności kształcenia w wyniku dzielenia się wiedzą i doświadczeniem • Udoskonalenie warsztatu pracy własnej • Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez promowanie ciekawych inicjatyw • Nabycie umiejętności współpracy z innymi nauczycielami • Urozmaicenie zajęć języka angielskiego poprzez użycie ciekawych materiałów, kart pracy, itp. • Udostępnienie innym nauczycielom własnych scenariuszy zajęć, uroczystości szkolnych, kart pracy i materiałów dydaktycznych Okres stażu 2.Praca w zespołach zadaniowych szkoły • Aktywne uczestnictwo, praca i wymiana doświadczeń w zespołach: - Zespół do spraw Ewaluacji Wewnętrznej - Zespół Międzyprzedmiotowy - Komisja ZFŚS • Stworzenie planów pracy i sprawozdań • Uzyskanie pozytywnych efektów pracy zespołów • Pozyskanie dodatkowych umiejętności • Efektywna organizacja czasu pracy • Integracja zespołów zadaniowych • Wymiana doświadczeń i uwag dla realizacji wspólnych zadań mających na celu dobro dzieci. • Wspólne rozpoznawanie trudności dydaktycznych i wychowawczych i podejmowanie inicjatyw uwzględniających analizę celów, metod i środków, które pozwalały na wprowadzenie innowacji i doskonalenie zajęć w trosce o ogólny rozwój dziecka Okres stażu 3.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń i działań • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie • Aktywność na forach internetowych np. na.portalu społecznościowym Facebook w grupie Nauczyciele Angielskiego • Nabycie przez inne osoby dodatkowej wiedzy i umiejętności • Satysfakcja z udzielonej pomocy Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1.Doskonalenie warsztatu pracy nauczania języka angielskiego • Opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego • Realizacja programu z dziećmi • Podniesienie motywacji dzieci do nauki języka angielskiego • Wzbogacenie wiedzy językowej • Przyswojenie większej ilości słów • Przyjemna atmosfera na zajęciach poprzez użycie zabaw jako elementów relaksacyjnych lub wprowadzających dynamikę w proces nauczania • Zadowolenie uczniów i rodziców Okres stażu 2.Opracowanie programu wycieczek • Opracowanie programu wycieczek: - celów i założeń - sposobów osiągania celów - zadań - metod i form realizacji - harmonogramu zajęć - szczegółowego planu pracy • Opracowanie fotorelacji i sprawozdania z pobytu uczniów na wycieczkach • Zrealizowanie programu wycieczek • Poszerzenie wiedzy • Zintegrowanie grupy uczestników i udoskonalenie komunikacji poprzez zorganizowanie różnorodnych imprez z wykorzystaniem ćwiczeń i zabaw interaktywnych • Aktywny wypoczynek z wykorzystywaniem gier i zabaw sportowych • Poszerzenie wiedzy o elementy profilaktyki zdrowotnej i edukacji ekologicznej • Zapoznanie z bogactwem świata przyrody • Wykształcenie w uczniach odpowiedniej postawy i szacunku względem świata roślin i zwierząt • Pokazanie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego z uwzględnieniem bezpieczeństwa • Zapewnienie pełnej regeneracji sił fizycznych i psychicznych • Udoskonalenie sprawności fizycznej uczniów • Zaznajomienie uczniów z zasadami świadomej dyscypliny i harmonijnego współżycia w zespole, poczucia współodpowiedzialności za siebie i innych • Wdrożenie do samodzielności, samokontroli i samooceny wykonywanej pracy • Poznanie przez uczniów w toku zajęć mocnych i słabych stron własnej działalności. Udoskonalenie swojej pracy, budowanie właściwej samooceny i poczucia własnej wartości • Przekazanie rodzicom uczestników sprawozdania z pobytu ich dzieci na wycieczkach (relacja słowna) Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1.Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku lokalnym • Udział w zlocie szkół im. św. Jana Pawła II • Pomoc w organizacji Festynu Zdrowia • Projektowanie i tworzenie plakatów informacyjnych • Współpraca z rodzicami, RR • Zachęcanie rodziców do aktywnego udziału w imprezach, pomocy w organizacji imprez oraz uroczystości • Przeprowadzenie Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego „ALBUS” • Promocja szkoły w środowisku lokalnym • Wzbudzenie zainteresowania uczestników, rodziców i innych nauczycieli • Wzbudzenie zainteresowania uczniów nauką języków obcych • Wsparcie najzdolniejszych uczniów i umożliwienie prezentacji ich umiejętności • Wypromowanie młodzieżowej i dziecięcej twórczości • Wypromowanie młodych wykonawców biorących udział w konkursie • Rozwinięcie talentów językowych • Ukształtowanie umiejętności współzawodnictwa • Pokonanie nieśmiałości u niektórych dzieci • Rozpowszechnienie korzyści płynących z nauki języków obcych • Przedstawienie różnorodnych form nauki języków obcych • Zacieśnienie więzi rodzic- szkoła • Zbudowanie wspólnej przyjaznej atmosfery wychowawczej sprzyjającej rozwojowi dziecka, spójnej co do zasad • Uzyskanie wzajemnej pomocy w rozwiązywaniu trudności wychowawczych i innych • Zwiększenie udziału rodziców w aktywności na rzecz szkoły • Uzyskanie przyjaznej atmosfery potrzebnej do realizacji działań szkoły • Przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w szkole • Poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły • Stworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami a środowiskiem szkolny Okres stażu 2.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych • Organizacja warsztatów plastycznych dla uczniów należących do SU – tworzenie kartek świątecznych • Prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla uczniów z klas IV- VI • Prowadzenie zajęć wyrównawczych według potrzeb • Promocja szkoły poprzez ciekawe zajęcia • Rozbudzenie aktywności twórczej dzieci • Rozwinięcie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej • Rozwinięcie poczucia piękna oraz wyrażania własnych uczuć w sposób niewerbalny. • Zorganizowanie uczniom ciekawych i rozwijających zajęć pozalekcyjnych • Zadowolenie uczniów i rodziców • Przekazanie prac dzieci zaprzyjaźnionym instytucjom, szkołom i osobom wspierającym szkołę • Uzyskanie wyższych cząstkowych ocen z języka angielskiego • Zwiększenie motywacji dzieci do nauki języka • Rozwinięcie ekspresji twórczej dzieci i młodzieży • Przełamanie nieśmiałości uczniów • Rozbudzenie i rozwinięcie talentów Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1. Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym • Współpraca z Towarzystwem Nasz Dom: - przeprowadzenie akcji charytatywnej na terenie szkoły • Współpraca z Fundacją Na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych POMÓŻ I TY - rozprowadzenie wśród uczniów cegiełek • Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury: - udział w wydarzeniach kulturalnych, itp. • Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną - współtworzenie opinii • Współpraca z Gminnym Koordynatorem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach projektu „Bliżej siebie – dalej od uzależnień” • Zachęcenie uczniów do udziału w imprezach, akcjach sportowych, charytatywnych i uroczystościach historycznych • Pogłębienie wiedzy z zakresu promocji i ochrony zdrowia • Zmniejszenie trudności w nauce dzieci • Zmniejszenie problemów wychowawczych • Uzyskanie odpowiednich opinii lub orzeczeń • Zachęcenie do aktywnego wypoczynku dzieci, młodzieży i nauczycieli Okres stażu 2.Współpraca z wydawnictwami językowymi • Nawiązywanie współpracy z przedstawicielami wydawnictw językowych poprzez: - pozyskiwanie pomocy dydaktycznych - pozyskiwanie gadżetów reklamowych i nagród dla uczniów biorących udział w konkursach językowych - poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego • Pozyskanie pomocy dydaktycznych • Pozyskanie nagród i gadżetów dla uczniów biorących udział w konkursach • Pogłębienie wiedzy Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Sposób realizacji Przewidywane efekty Termin 1.Rozpoznanie i rozwiązanie dwóch problemów edukacyjnych • Identyfikacja problemu • Opisanie problemu • Opracowanie programu działań • Wdrożenie działań • Zaproponowanie rozwiązań • Ewaluacja i zbadanie podjętych działań • Doprowadzenie do osiągnięcia podjętych działań Okres stażu Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec zmianom wynikającym z bieżących potrzeb szkoły. …………………………… podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |