Katalog Joanna Distel, 2018-08-09 Zabrzeg Uroczystości, Scenariusze SCENARIUSZ PROGRAMU ARTYSTYCZNEGO „DZIEŃ NAUCZYCIELA na wesoło”SCENARIUSZ PROGRAMU ARTYSTYCZNEGO „DZIEŃ NAUCZYCIELA na wesoło” JOANNA DISTEL Program artystyczny został przeprowadzony przez autorkę scenariusza . Udział biorą: Spikerzy ze stacji TVP ROZRYWKA - dwoje uczniów ze starszych klas, Nauczyciele – czteroosobowa reprezentacja, Uczniowie – czteroosobowa reprezentacja. Kilka dni przed programem artystycznym uczniowie klas starszych i nauczyciele wybierają swoje czteroosobowe reprezentacje. Prowadzący konkurencje – siedmioro uczniów Uczniowie z klasy IV do trzymania, roznoszenia rekwizytów, złożenia życzeń na końcu programu artystycznego. Grupa taneczna Scenografia - na środku sali ławka z napisem TVP ROZRYWKA (na ławce mikrofon). Obok dwie ławki z napisami UCZNIOWIE, NAUCZYCIELE. Rekwizyty niezbędne do przeprowadzenia konkurencji. Napisy: CISZA, BRAWA dla uczniów klasy IV (napisy są prezentowane w czasie rozgrywania poszczególnych konkurencji). Arkusz szarego papieru przypięty w widocznym miejscu (tabela: konkurencje i punktacja). Przebieg programu artystycznego: 1. Zapowiedź spikerów 2. Konkurencja: Kalambury – Przysłowia 3. Konkurencja: Kalambury – Tytuły filmów 4. Konkurencja: Jaka to melodia? (muzyka filmowa) 5. Układ taneczny do filmu „Piraci z Karaibów” 6. Konkurencja: Zręczne ręce 7. Konkurencja: Nerwy ze stali 8. Konkurencja: Jakie to zwierzę? 9. Konkurencja: Człowiek contra Fasolka 10. Zakończenie – ogłoszenie wyników 11. Życzenia dla nauczycieli Program artystyczny: 1. Zapowiedź spikerów (prowadzą dialog miedzy sobą): - Witamy zgromadzoną przed odbiornikami telewizyjnymi publiczność – miłośników stacji telewizyjnej TVP Rozrywka. Przed Państwem (wskazując ręką) Pani …. - i Pan …. - …. w świątecznym wydaniu programu „NAUCZYCIELE i UCZNIOWIE”. W tym roku, po ostrej rywalizacji, do finału naszego programu dostała się drużyna nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Mnichu i … - … drużyna Uczniów, również ze Szkoły Podstawowej w Mnichu. - Znajdujący się w studiu uczestnicy wykazali się sprytem, odwagą, zręcznością i stalowymi nerwami. W czasie ostatnich rozgrywek pokonali dziesiątki pozostałych zawodników i za chwilę stoczą ostrą walkę pomiędzy sobą. - Na pewno wszyscy zgromadzeni przed odbiornikami widzowie są ciekawi, kto będzie ich reprezentował w dzisiejszym pojedynku. Nie zwlekamy, więc dłużej i zapraszamy reprezentację nauczycieli (w zależności od nauczanego przedmiotu zmieniamy określenia): - agenta do zadań specjalnych (nauczyciel wspomagający) ……. - specjalistkę do spraw szyfrowania informacji (nauczyciel języka obcego) …………… - ekspertkę w dziedzinie Sporty ekstremalne (nauczyciel wychowania fizycznego) ………….. - przedstawicielkę sportów umysłowych (nauczyciel matematyki) ………. - Drużynę Uczniów reprezentują (po wcześniejszym zgłoszeniu nazwisk konkretnych uczniów zostają przypisane im cechy charakterystyczne) : - mistrz mowy polskiej: - człowiek guma: - specjalista do spraw trudnych: - znawca świata mody: - Przed uczestnikami rozgrywek 7 konkurencji: Pierwsza - to Kalambury w kategorii „Przysłowia” Druga to Kalambury w kategorii „Tytuły filmów”, Trzecia konkurencja – „Jaka to melodia?” Czwarta o tajemniczej nazwie – Zręczne ręce, Piąta – Nerwy ze stali Szósta - Zgadnij, jakie to zwierzę? Siódma - Człowiek contra fasolka - Oddajemy głos prowadzącym konkurencje, a publiczność prosimy o trzymanie kciuków za swoich reprezentantów. Każdą konkurencję prowadzi inny uczeń. Po każdej konkurencji wyznaczony uczeń wpisuje zdobyte punkty. 2. Konkurencja: Kalambury – Przysłowia Rekwizyty: kamień, ziarna, worek, mak. Uczestnicy losują numer (do numeru przypisany jest rekwizyt). Na podstawie rekwizytu i gestów drużyna odgaduje przysłowie: Trafiła kosa na kamień, Trafiło się ślepej kurze ziarno, Wyszło szydło z worka, Cisza jak makiem zasiał. Punktacja – za prawidłową odpowiedź – 1 pkt 3. Konkurencja: Kalambury – Tytuły filmów. Rekwizyty: karteczki z tytułami filmów (Król Lew, Szybcy i wściekli, Jeźdźcy smoków, Władca Pierścieni). Na podstawie gestów drużyna odgaduje jaki tytuł wylosował ich przedstawiciel. Punktacja – za prawidłową odpowiedź – 1 pkt 4. Konkurencja: Jaka to melodia? Rekwizyty: dwie latarki (potrzebne do zasygnalizowania, że drużyna zna tytuł filmu, z którego pochodzi utwór), odtwarzacz CD lub USB. Nagrania utworów – muzyka z filmów: Titanic, Pan Wołodyjowski, Mamma Mia, Gwiezdne wojny, Dirty Dancing, Harry Potter, Piraci z Karaibów …. Punktacja – za prawidłową odpowiedź – 1 pkt Ostatni tytuł filmu jaki zawodnicy mają odgadnąć to„Piraci z Karaibów”. 5. Układ taneczny do filmu „Piraci z Karaibów”. 6. Konkurencja: Zręczne ręce Rekwizyty: 8 igieł, nici, jarzębina (w przypadku braku jarzębiny mogą być guziki, makaron gwiazdki, plastikowe koraliki). Po ułożeniu korali osoba prowadząca porównuje długość. W ciągu 3 minut wszyscy uczestnicy konkursu mają nawlec na igłę jak największą ilość owoców jarzębiny. Wygrywa drużyna, która zrobi najdłuższe korale. Punktacja – za dłuższy sznur korali – 2 pkt 7. Konkurencja: Nerwy ze stali Rekwizyty: osobne stoliki, dwie talie kart. W ciągu dwóch minut drużyna ma ułożyć wieżę z kart. Punktacja – za ułożenie wyższej wieży – 2 pkt 8. Konkurencja: Jakie to zwierzę? Rekwizyty: pudełka z maskotkami (delfin, miś, myszka, kot …). Drużyna zadaje pytanie, na które prowadzący może odpowiedzieć tylko „tak” lub „nie” . Nazwę zwierzęcia, które ukrywa się w pudełku należy odgadnąć przed zadaniem dziesiątego pytania. Uwaga: wskazane wybranie jury - nauczyciel przyrody, biologii – niektóre pytania mogą być trudne dla prowadzących. Punktacja – za odgadniecie nazwy zwierzęcia – 2 pkt 9. Konkurencja: Człowiek contra Fasolka Rekwizyty: fasolka w ziarnach (drobna), plastikowe rurki, kombinerki, pęsety, patyczki do lodów …, dwa szklane naczynia, dwa talerzyki. W ciągu 2 minut wszyscy uczestnicy drużyny przy pomocy zgromadzonych rekwizytów przenoszą fasolki z talerza do szklanego naczynia oddalonego o około 2 metry. Punktacja – drużyna, która przeniosła więcej fasolek zdobywa 2 pkt 10. Zakończenie – ogłoszenie wyników Na scenę wracają spikerzy TVP ROZRYWKA. - Prosimy uczniów klasy 4 o dokonanie obliczeń i ogłoszenie wyników. - Zwycięzcami turnieju „NAUCZYCIELE i UCZNIOWIE” zostali ……. Zdobyli oni … punktów. W zależności od wyniku : - Drodzy nauczyciele rozumiemy Wasz smutek i rozczarowanie tym wynikiem. Nie martwcie się – fortuna kołem się toczy. Za rok znowu będzie szansa, aby nas pokonać. Na otarcie łez przyjmijcie od nas życzenia : - Drodzy nauczyciele, gratulujemy zasłużonej wygranej. Liczymy na rewanż w następnym roku, a teraz składamy najserdeczniejsze życzenia. 11. Życzenia dla nauczycieli Życzenia w wykonaniu uczniów klas czwartych lub młodszych (propozycje) Powodzenia w misji Nauczyciela! Niech nikt się wątpić nie ośmiela, że praca nauczyciela z powołania, warta jest wszelkiego uznania. Bo cenna jest bardziej niż inne prace, choć mniejsze z niej czasem wychodzą kołacze. Z okazji jakże ważnego święta, chcielibyśmy złożyć najserdeczniejsze życzenia … By czasu starczyło na wszystko, aby w sukcesy obrodziło, a to co dobre na lepsze się zmieniło … Życzymy Wam wszystkiego najlepszego …i zdrowia dużego. Byście uczyli długie lata i lubili każdego małolata. My Was lubimy, przyjaźnią darzymy i wielkiego szczęścia życzymy. UWAGI – Program artystyczny był dosyć długi. Można pominąć niektóre konkurencje. Najwięcej radości, śmiechu i największy doping pojawił się przy konkurencjach: Nerwy ze stali, Człowiek contra Fasolka, Zręczne ręce, Kalambury. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |