Katalog Emilia Olber, 2018-07-25 Dywity Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO MGR EMILIA OLBER Imię i nazwisko: mgr EMILIA OLBER - nauczyciel mianowany Kwalifikacje: magister doradztwa zawodowego, studia podyplomowe z zakresu zintegrowanej edukacji Stanowisko: nauczyciel wychowania przedszkolnego Placówka oświatowa: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Klebarku Wielkim Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy 01.09.2017r.-31.05.2020 Dyrektor placówki oświatowej: mgr Jolanta Maciejewska Cel główny: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. - Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). - VIII-IX.2017r. 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - 01.IX.2017r. - VIII.2017r. - okres stażu - V.2020r. - Wniosek o rozpoczęcie stażu. - Plan rozwoju zawodowego. - Dokumentacja. - Sprawozdanie z realizacji planu. 3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. - Hospitacje zajęć przez dyrektora. - Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć i lekcji otwartych. - Okres stażu. - Okres stażu. - Harmonogram spotkań. - Scenariusze zajęć. 4. Samodzielne lub przez dział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. - Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego. - Rozpoczęcie kursu kwalifikacyjnego z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym. - Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, przedszkolnej i portali internetowych. - Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych. - Okres stażu. - X-VI.2017r. - Okres stażu. - Okres stażu. - Zaświadczenia. -Certyfikat. - Wykaz interesujących książek. Wykaz stron internetowych. - Materiały, pomoce, zdjęcia. 5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola. - Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć. - Założenie i prowadzenie teczek obserwacji dziecka. - Pisanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczej. - Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków. - Praca w zespołach przedmiotowych i zadaniowych. - Opracowanie programu doradztwa zawodowego dla klas 7-8 Szkoły Podstawowej w Klebarku Wielkim. - Okres stażu. - Okres stażu. - Dzienniki zajęć. - Teczka obserwacji dzieci. - Plany pracy. - Semestralne sprawozdania. - Autorski program doradztwa zawodowego. 6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. - Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone, dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, metody badawcze itp. - Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – wystawy prac plastycznych. - Uczestniczenie w konkursach przedszkolnych,wystąpieniach, akcjach. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach. - Okres stażu. - Okres stażu. - Wpisy w dzienniku zajęć. - Zdjęcia, prace plastyczne dzieci. - Zaświadczenia, podziękowania, dyplomy. 7. Wykonywanie czynności dodatkowych. - Prowadzenie gazetki dla rodziców. - Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości przedszkolnych. - Prowadzenie strony internetowej przedszkola. - Okres stażu. - Okres stażu. - Scenariusze uroczystości, zdjęcia. 8. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. - Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami. - Konsultacje indywidualne z rodzicami. - Informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno-wychowawczych na tablicy ogłoszeń. - Zajęcia otwarte dla rodziców. - Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji. - Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych. - Organizowanie spotkań z rodzicami wykonującymi ciekawe zawody. Spotkanie w przedszkolu lub w miejscu pracy rodzica. Rozmowa, poznanie przez dzieci interesujących zawodów. - Okres stażu. - Okres stażu. - Lista obecności. - Zdjęcia. - Zdjęcia. 9. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. - Organizowanie wycieczek do różnych instytucji i miejsc. - Zapraszanie do przedszkola przedstawicieli poszczególnych zawodów np. strażak, policjant. - Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą, szczególnie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. - Współpraca z logopedą. - Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Klewkach. - Współpraca z lokalnymi pracodawcami i instytucjami rynku pracy (w kontekście prowadzonych zajęć z doradztwa zawodowego). - Okres stażu. - Zdjęcia, adnotacje w dzienniku zajęć. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. - Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. - Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera. - Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. - Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. - Wykorzystywanie w pracy encyklopedii multimedialnych i Internetu. - Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. - Zdjęcia, pomoce dydaktyczne. - Dokumentacja, sprawozdania, scenariusze, plany. - Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania. 2. Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem technologii informacyjnej. - Wykorzystanie technik komputerowych w projektach międzynarodowych e-Twinning. - Opracowywanie ćwiczeń, quizów przy użyciu aplikacji LearningApps.org. - Okres stażu. - Potwierdzenie Dyrektora. 3. Prowadzenie strony internetowej placówki. - Aktualizowanie strony internetowej przedszkola. - Okres stażu. - Strona placówki zamieszczona w internecie. 4. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. - wykorzystywanie płyt DVD i CD w pracy z dziećmi. - Relacjonowanie ważnych wydarzeń przedszkolnych za pomocą aparatu cyfrowego. - Wykorzystywanie komputera i projektora do zajęć dydaktycznych. - Korzystanie z monitora interaktywnego do pracy dydaktycznej. - Wykorzystanie zasobów internetu do prowadzenia zajęć z dziećmi. - Okres stażu. .- Zdjęcia. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Opublikowanie na portalu dla nauczycieli przedszkola ,,Planu rozwoju zawodowego”. - Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. - I semestr roku szkolnego 2017/2018 - Publikacja na portalu internetowym dla nauczycieli. 2. Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. - Opublikowanie na przedszkolnej stronie internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości. - Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. - Okres stażu. - Publikacja w internecie. 3. Prowadzenie szkoleń w ramach WDN. - Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na Radzie Pedagogicznej. - Przekazywanie zdobytej na szkoleniach zewnętrznych wiedzy w zakresie obsługi tablicy i monitora interaktywnego. - Okres stażu. - Referaty. - Potwierdzenie Dyrektora przedszkola 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. - Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi. - Okres stażu. - Scenariusze. - Potwierdzenie Dyrektora. 5. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. - Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). - Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. - Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. - Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. - Okres stażu. - Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. - Opracowanie i wdrożenie programu doradztwa zawodowego dla uczniów klasy 7 i 8 szkoły podstawowej. - Wdrożenie programu adaptacyjnego w przedszkolu. - - Program autorski. - Program autorski. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. - Prowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego. - Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. - Obserwacja dzieci na tle grupy. - Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. - Organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy - Okres stażu. - Scenariusze zajęć. - Obserwacje. 2. Praca z dziećmi z trudnościami. Okres stażu. - Prowadzenie zajęć wyrównawczych. - Wg potrzeb. - Wpisy do dziennika. - Dokumentacja pracy. 3. Praca z dzieckiem zdolnym. - Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów. -Okres stażu. - Dyplomy, podziękowania. 4. Współpraca z różnorodnymi instytucjami. - Organizowanie wycieczek do ciekawych instytucji i miejsc. - Zapraszanie do przedszkola przedstawicieli poszczególnych zawodów np. strażak, policjant. - Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Klewkach. - Okres stażu. - Adnotacje w dzienniku, - Zdjęcia. 5. Promowanie przedszkola w środowisku lokalnym. - Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności przedszkola oraz na stronie internetowej przedszkola. - Organizowanie uroczystości przedszkolnych, dni otwartych. - Nagranie filmiku promującego placówkę. - Okres stażu. - Wycinki z prasy lokalnej. - Strona internetowa. - Scenariusze, zdjęcia. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Olsztynie. - Kierowanie dzieci na konsultacje a następnie realizacja wytycznych. - Zasięganie porad i wskazówek specjalistów. - Uczestnictwo w szkoleniach i prelekcjach organizowanych przez poradnię. - Wg potrzeb. - Opinie. - Zaświadczenia. 2. Współpraca z przedszkolnym pedagogiem, logopedą i nauczycielem informatyki - Prowadzenie konsultacji z pedagogiem i logopedą. - Zapraszanie ich do prowadzenia zajęć z dziećmi - Okres stażu. - Potwierdzenie współpracy. - Zdjęcia. 3. Współpraca z Posterunkiem Policji w Purdzie. - Zapraszanie Przedstawicieli Policji na spotkania z dziećmi. - Pogadanki na temat bezpieczeństwa. - Okres stażu. - Zdjęcia. - Wpisy do dziennika zajęć. 4. Nawiązanie współpracy z Ochotniczą Strażą Pożarną w Klebarku Wielkim. - Zwiedzanie pobliskiej Straży Pożarnej. - Zaproszenie przedstawicieli straży na pogadanki. Zainteresowanie zawodem strażaka. - Udział w próbach ewakuacji na wypadek pożaru. Zapoznanie z zasadami postępowania na wypadek pożaru. - Okres stażu. - Zdjęcia. - Wpisy do dziennika. 5. Udział w różnych akcjach i zbiórkach. -Udział w Akcjach: ,Górze grosza”, „Pomóżmy czworonogom”, „Cała Polska czyta dzieciom.” - Aktywny udział w organizowaniu pomocy dla dzieci z Domu Dziecka. Zebranie odzieży, książek, zabawek, słodyczy dla dzieci z Domu Dziecka. - Udział w zbiórkach: baterii, makulatury i surowców wtórnych. Okres stażu. - Zdjęcia. - Podziękowania. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której jest zatrudniony. L.p. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI 1. Opis i analiza dwóch przypadków - rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. - Identyfikacja problemu. - Geneza i dynamika zjawiska. - Znaczenie problemu. - Prognoza. - Propozycje rozwiązania. - Wdrażanie oddziaływań. - Efekty oddziaływań. - Okres stażu. - Opis przypadków. Program będzie podlegał bieżącej aktualizacji zgodnie z potrzebami placówki, gdyż trudno jest zaplanować szczegółowe działania na tak długi czasu. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |