Katalog Edyta Kosińska, 2018-07-03 Dąbrówka Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegajacego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Edyta Kosińska Status nauczyciela: nauczyciel mianowany Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dąbrówce Nauczany przedmiot: język angielski Posiadane kwalifikacje zawodowe: magister edukacji wczesnoszkolnej, studia podyplomowe z zakresu dydaktyki języka angielskiego, kurs kwalifikacyjny z wczesnego nauczania języka angielskiego, certyfikaty: FCE, PTE General level 3 potwierdzające znajomość języka obcego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Zatwierdzenie planu do realizacji przez dyrektora szkoły: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..... § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadanie/Forma realizacji/Termin realizacji/Sposób dokumentacji 1. Doskonalenie zasad i narzędzi pracy. • Analiza zajęć i wyników pracy własnej. • Ustalenie i weryfikacja wymagań edukacyjnych na poszczególne oceny oraz kryteriów oceniania. • Dobór odpowiednich programów, podręczników i pomocy naukowych. Okres stażu/Zapisy PSO. 2. Współtworzenie dokumentów regulujących prawne podstawy funkcjonowania szkoły. • Analiza przepisów prawa oświatowego. • Praca nad aktualizacją: Statutu Szkoły, WSO, Szkolnego Programu Wychowawczego i Profilaktyki, Regulaminu wycieczek szkolnych. Na bieżąco/Dokumentacja szkolna. 3. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. • Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego (szkoleniowe rady pedagogiczne, szkoleniowe posiedzenia zespołu samokształceniowego, konferencje metodyczne). • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego (kursy organizowane przez ODN w Poznaniu, np. „Programy wspomagające tworzenie interaktywnych materiałów edukacyjnych”, „Mind Mapping – efektywność notowania i zapamiętywania”, „Obsługa platformy e- learningowej Moodle”; konferencje metodyczne prowadzone przez wydawnictwa językowe. • Studia Podyplomowe z zakresu nauczania informatyki i zajęć komputerowych w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Okres stażu/ Potwierdzenia, zaświadczenia, dyplomy. 4.Rozwijanie bazy dydaktycznej. • Studiowanie literatury metodycznej. • Systematyczne wzbogacanie biblioteki anglisty. • Opracowanie plansz tematycznych, tablic gramatycznych do nauki języka angielskiego. • Gromadzenie materiałów autentycznych do nauki języka angielskiego. • Stosowanie metod i technik podnoszących efektywność prowadzonych zajęć – m.in. metoda WebQuest, jigsaw, metody programowane. Na bieżąco/ Wykaz literatury, spis pomocy dydaktycznych. 5. Różnicowanie metod pracy. • Stosowanie metod i technik podnoszących efektywność prowadzonych zajęć – m.in. metoda WebQuest, jigsaw, metody programowane. Okres stażu/ Scenariusze lekcji. 6. Prowadzenie pomiaru dydaktycznego. • Badanie wyników nauczania języka angielskiego (przeprowadzenie testów kompetencji i analiza wyników). Rok szkolny 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020/ Przykłady testów, analiza. § 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej. • Opracowywanie testów i sprawdzianów online oraz scenariuszy lekcji. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy użyciu technik komputerowych. • Przygotowywanie pomocy i materiałów dydaktycznych na zajęcia. • Przygotowywanie dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń. • Korzystanie z dziennika internetowego do konstruowania ocen semestralnych i rocznych oraz w kontaktach z uczniami i rodzicami. Okres stażu/ Przykładowe pomoce dydaktyczne, testy, sprawdziany i scenariusze lekcji, zaproszenia. 2. Prowadzenie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych. • Wykorzystywanie na lekcji smartfonów, tabletów, tablicy interaktywnej, komputera. • Praca z komputerowymi programami językowymi oraz słownikami multimedialnymi. • Przygotowywanie i pokazy prezentacji multimedialnych w różnych programach komputerowych. • Tworzenie interaktywnych aplikacji językowych dla uczniów. Okres stażu/ Wykaz przeprowadzonych lekcji, przykładowe scenariusze lekcji, prezentacje. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji. • Udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich. • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych z zakresu języka angielskiego. Okres stażu/Adresy www. 4. Prowadzenie strony internetowej dla rodziców i uczniów. • Zamieszczanie informacji dla rodziców. • Zamieszczanie ćwiczeń, zadań i informacji przydatnych w nauce języka angielskiego dla uczniów. Okres stażu/Strona internetowa: www.ekosinska15.pl. 5. Przygotowywanie szkoleń e-learningowych dla uczniów. • Opracowanie Strategicznych Kart Szkoleniowych, osadzenie ich w programie iSpring i na platformie edukacyjnej („Prawa i obowiązki ucznia:, „Zdrowe odżywianie”, „Otwartość na innych - niepełnosprawni są wśród nas”). Okres stażu/ Szkolenia e-learningowe. 6. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. • Opracowywanie materiałów informacyjnych i przekazywanie ich administratorowi do umieszczenia na stronie szkoły. • Przekazywanie do umieszczenia na stronie dodatkowych materiałów do nauki języka angielskiego. Na bieżąco/ Poświadczenie administratora strony, wykaz umieszczonych materiałów informacyjnych oraz materiałów do nauki języka angielskiego. § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • Udzielanie wsparcia merytorycznego i metodycznego koleżankom anglistkom – pełnienie funkcji opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnianie w szkole konspektów, scenariuszy i planów działań. Na bieżąco według potrzeb/Scenariusze lekcji, materiały dydaktyczne, potwierdzenia. 2. Udostępnianie własnych materiałów do wykorzystania w bibliotece szkolnej. • Opracowanie materiałów (scenariusze zajęć, scenariusze uroczystości szkolnych, konkursów, testów itp.) i przekazanie ich bibliotece szkolnej. Okres stażu/ Wykaz udostępnionych materiałów, poświadczenie bibliotekarza. 3. Współpraca z innymi nauczycielami. • Udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli i wymiana doświadczeń. • Współpraca przy organizowaniu imprez i uroczystości szkolnych i międzyszkolnych. • Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego, wymiana poglądów. • Współdziałanie z innymi nauczycielami mające na celu rozpoznanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. Okres stażu/Scenariusze lekcji, scenariusze imprez, poświadczenia współpracujących nauczycieli. 4. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. • Opublikowanie na edukacyjnych portalach internetowych swoich planów rozwojów oraz sprawozdań z ich realizacji • Zamieszczanie w Internecie własnych opracowań i materiałów. • Dzielenie się swoją wiedzą poprzez fora internetowe. Okres stażu/ Wykaz adresów stron www z zamieszczonymi materiałami. § 8 ust.2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i realizacja autorskiego programu nauczania języka angielskiego w klasach I-III. • Prowadzenie zajęć języka angielskiego w klasach I-III według programu. Okres stażu/Program nauczania. 2. Opracowanie i wdrożenie programu pracy dla koła miłośników języka angielskiego i zajęć komputerowych – „Programowanie w języku Scratch”. • Prowadzenie zajęć językowo-informatycznych dla uczniów zdolnych klas II-III. Okres stażu, według potrzeb/ Program pracy koła językowego. 3. Opracowanie i realizacja programu innowacji pedagogicznej: „Poznajemy Wielką Brytanię” dla uczniów klas II. • Zapoznanie się z podstawą prawną i literaturą fachową. • Opracowanie założeń innowacji i przedstawienie ich radzie pedagogicznej. • Wdrożenie założeń innowacji poprzez prowadzenie raz w miesiącu zajęć poszerzających wiedzę uczniów dotyczącą Wielkiej Brytanii według zagadnień zawartych w innowacji. Od 1 X 2017r do 30 IV 2019r/ Program innowacji, zdjęcia. § 8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Opracowanie i wdrożenie WebQuest’ów i projektów edukacyjnych. • Realizacja WebQuest’ów i projektów edukacyjnych: WebQuest - „Angielsko-polski słownik pojęć matematycznych”; projekt edukacyjny - „Święta, zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii”. WebQuest – rok szkolny 2017/2018, Projekt edukacyjny – rok szkolny 2018/2019/ Potwierdzenia, zdjęcia, prace uczniowskie. 2. Organizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach językowych. • Przeprowadzenie międzyszkolnych konkursów językowych: „Międzyszkolny Przegląd Piosenki Anglojęzycznej”, „Międzyszkolny konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych” oraz konkursów szkolnych: „Przegląd prozy i poezji amerykańskiej i brytyjskiej”, „Dyktando językowe dla uczniów klas III”, „Mistrz języka angielskiego”. • Przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach językowych. Zgodnie z harmonogramami konkursów - rok szkolny 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020/ Spis przeprowadzonych i zorganizowanych konkursów, regulaminy konkursów, zdjęcia. 3. Organizacja Dnia Języków Obcych. • Przygotowanie uroczystości szkolnej. Rok szkolny 2019/2020/ Scenariusz, zdjęcia. 4. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych. • Przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych. Okres stażu 2017-2019, według harmonogramu/ Scenariusze imprez, zdjęcia. 5. Współorganizacja wycieczek szkolnych. • Wyjazdy do kina, teatru i innych ciekawych miejsc. Okres stażu, według harmonogramu wycieczek/ Dokumentacja wycieczek. § 8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Wspomaganie działań Szkolnego Koła Wolontariatu. • Współorganizowanie akcji promujących działania na rzecz innych ludzi. Na bieżąco/ Potwierdzenia. 2. Współpraca z rodzicami. • Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowaniu. Na bieżąco/Notatki. 3. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. • Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły. • Udział w festynie szkolnym. Na bieżąco/Potwierdzenia. 4. Współpraca z wydawnictwami i doradcami metodycznymi. • Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych dla pracowni, biblioteki szkolnej, nagród w konkursach szkolnych oraz najnowszej wiedzy i publikacji z zakresu metodyki języka angielskiego. Na bieżąco, według potrzeb/ Zaświadczenia.. 5. Współpraca z nauczycielami z innych szkół. • Wymiana wiedzy i doświadczeń, dzielenie się projektami. Okres stażu/ Notatki, zdjęcia.. 6. Współpraca z biblioteką szkolną. • Rozbudzanie potrzeb czytelniczych dzieci w ramach lekcji. • Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów biblioteki szkolnej. Okres stażu/ Poświadczenie o współpracy, regulamin konkursu. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Opracowanie opisu i analizy przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi. Opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu. Okres stażu, według potrzeb/ Opis i analiza przypadku. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |