Katalog Barbara Żak, 2018-07-03 Elbląg Geografia, Sprawozdania Sprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczejSprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczej w roku szkolnym 2016/2017 Imię i nazwisko: BARBARA ŻAK Nauczany przedmiot: GEOGRAFIA¬ Łączna liczba godzin: 1 1. Podnoszenie umiejętności zawodowych (kursy, szkolenia, warsztaty): Warsztaty komputerowe W-M Biblioteka Pedagogiczna w E-gu Wspomnienia z podróży w aplikacji TripWow Warsztaty komputerowe W-M Biblioteka Pedagogiczna w E-gu Plickers- sposób na szybką sondę, test, głosowanie Warsztaty W-M Biblioteka Pedagogiczna w E-gu W czasie i przestrzeni – podróż do wnętrza Ziemi Warsztaty W-M Biblioteka Pedagogiczna w E-gu W czasie i przestrzeni – przyrodnicze apki. Szkolenie rady pedagogicznej W-M ODN w Elblągu Wewnątrzszkolne i przedmiotowe zasady oceniania Warsztaty metodyczne W-M ODN w Elblągu Nauczanie geografii i przyrody w ośmioletniej szkole podstawowej w oparciu o nową podstawę programową Wyjazd edukacyjny W-M ODN w Elblągu Poznanie technologii produkcji asortymentów meblowych IKEA. Poznanie osobliwości Parku Krajobrazowego Wzgórz Dylewskich. 2. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Regularnie doskonaliłam własny warsztat pracy. Samo¬dzielne tworzyłam różnorodne formy sprawdzania wiedzy (sprawdziany, kartkówki, karty pracy), w których zwracałam uwagę na odpowiednie formułowanie pytań, tak, by spraw¬dzały nie tylko wiedzę uczniów, ale np. umiejętności wyko¬rzystania lub tworzenia informacji. Analiza osiągnięć uczniów na pracach pisemnych dała mi pogląd na możliwości uczniów, pomogła w odpowiednim doborze treści i metod pracy. Zastosowanie IT na lekcjach geografii (prezentacje, filmy, e-podręczniki, animacje) okazały się być nieodzownym elementem prawie każdej lekcji – pobudzały one wyobraźnię uczniów. Swoją pracę pedagogiczną poddawałam regularnej ewaluacji. Starałam się dostosowywać metody pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, poznać przyczyny ewentualnych trudności w nauce. Dzięki zastosowaniu metod aktywizujących uczniowie chętnie brali udział w lekcji, a przejrzyste kryteria oceniania ułatwiały współpracę. 3. Osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej. I miejsce uczennic klas I i II w rywalizacji drużynowej Olimpiady Wiedzy o Powiecie. III miejsce za model zabytku architektonicznego tejże Olimpiady. 4. Praca z uczniem słabym. Dostosowywałam wymagania do możliwości uczniów, starałam się indywidualizować proces nauczania, zwracałam uwagę, czy uczeń radzi sobie podczas pracy w grupie, czy też wymaga opieki nauczyciela. Zachęcałam również uczniów do systematycznej pracy. 5. Zajęcia pozalekcyjne. - Przygotowywałam młodzież do Olimpiady Wiedzy o Powiecie Elbląskim. 6. Realizacja podstawy programowej. Podstawa programowa z geografii została zrealizowana. W klasie I zrealizowano 35 jednostek lekcyjnych w ramach podstawy programowej 7. Realizacja dodatkowych czynności: - prace w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej szkoły - prace w zespole ds. regulaminu rad pedagogicznych 8. Wnioski/plany do dalszej pracy dydaktyczno – wychowawczej - stosować IT w geografii i podwyższać swoje umiejętności w tym zakresie - przygotować uczennicę do Olimpiady Geograficznej - przygotowywać uczniów do Olimpiady Wiedzy o Powiecie oraz do innych konkursów geograficznych - opracować jeszcze bardziej przejrzyste kryteria oceniania z przedmiotu, a zwłaszcza kryteriów uzyskiwania oceny wyższej niż przewidywana. - organizować zajęcia w terenie/wycieczki edukacyjne/akcje tematyczne/konkursy szkolne Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |