Katalog Monika Drozd, 2018-07-03 Zduńska Wola Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyCEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku. 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a. wewnątrz placówki b. poza placówką c. samokształcenie. 7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 8. Pogłębianie współpracy z rodzicami. § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego - analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej - gromadzenie informacji z internetu i prasy poświęconej oświacie - poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego - krótkie notatki z analizy przepisów - napisanie planu rozwoju zawodowego wrzesień 2017 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego, - określenie formy współpracy, -ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. - współpraca z opiekunem stażu - poznanie zasad wzajemnej współpracy - potwierdzony przez dyrektora planu rozwoju zawodowego - zatwierdzony plan rozwoju zawodowego - scenariusze, konspekty zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola - analiza dokumentacji przedszkola: * Statut Przedszkola * Roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej - prowadzenie dzienników i konspektów - udział w zebraniach Rad Pedagogicznych - sporządzenie dokumentacji przedszkola - czynny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej - prowadzenie zapisów w dzienniku zajęć - zapis w dokumentacji przebiegu stażu - protokół z Rady Pedagogicznej - zapisy w dzienniku - konspekty i scenariusze Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego - zapoznanie się z programami realizowanymi w placówce - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego -program wychowania przedszkolnego „TRAMPOLINA” wyd. PWN Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola - analiza regulaminu BHP i p/poż - poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola - zapis w dokumentacji przebiegu stażu Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji - zapoznanie się z rocznym planem pracy dydaktyczno- wychowawczej - wpisy do dziennika zajęć - opracowywanie konspektów zajęć hospitowanych - protokołowanie posiedzeń rady pedagogicznej, zebrań z rodzicami - prawidłowe prowadzenie dokumentacji obowiązującej w placówce - sumienne prowadzenie dokumentacji przebiegu wychowania i nauczania, konspektów, planów, protokołów Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego - zgromadzenie potrzebnej dokumentacji - zaświadczenia, sprawozdania, scenariusze, notatki. Przygotowanie projektu sprawozdania - opis realizacji sporządzonego planu rozwoju - poprawne sprawozdanie z realizacji planu - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Opiekun stażu czerwiec 2017 § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki. Poznanie zasad konstruowania planów pracy - opracowywanie planów tygodniowych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktyczno- wychowawczej ustalonej w Programie Wychowania przedszkolnego i w planie rocznym - tworzenie tygodniowych planów dydaktyczno- wychowawczych - plan pracy zatwierdzony do realizacji Okres stażu Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć - przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu - prawidłowe pisanie scenariuszy - zgromadzone scenariusze Opiekun stażu Systematycznie przez cały rok Prowadzenie zajęć rytmiczno-tanecznych - systematyczne prowadzenie zajęć tanecznych, -przygotowywanie dzieci do różnych występów - rozwinięcie zainteresowania muzycznego, własne choreografie do tańców. - przygotowanie scenografii i dekoracji do występów tanecznych. -współpraca z rodzicami w przygotowaniach dzieci do uroczystości i imprez okolicznościowych. -współpraca z prasą lokalną w promowaniu naszego przedszkola. -potwierdzenie dyrektora, -zdjęcia z występów na bieżąco przez okres stażu ORGANIZACJA WEWNĄTRZPRZEDSZKOLNYCH I MIĘDZYPRZEDZKOLNYCH KONKURSÓW -prowadzenie zajęć w zależności od tematyki konkursu -uczestniczenie w przygotowaniach wychowanków do konkursów - nawiązanie współpracy z grupami przedszkolnymi, - zdobycie doświadczeń w organizowaniu imprez, - współpraca z Urzędem Gminy Zapolice oraz Gminnym Ośrodkiem Kultury w Zapolicach, - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, - poznanie nowych form pracy i zabawy z dzieckiem, - promocja przedszkola w środowisku lokalnym. Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, szkoleniach - zdobycie nowych doświadczeń i pomysłów - poszerzenie własnego warsztatu pracy - zaświadczenia o ukończonych kursach Okres stażu Koordyniwanie działalności Przedszkola w Zduńskowolskiej Sieci Szkół i Przedszkoli Ekologicznych -uczestniczenie w zebraniach sieci -koordynowanie organizacji Debaty Ekologicznej dla sieci Szkół i Przedszkoli Ekologicznych w Zduńskiej Woli -przygotowanie placówki do udziału w innych działaniach wg. harmonogramu działalności sieci -rozwijanie umiejętności planowania pracy nauczyciela -wdrażanie od poszerzania zainteresowań wychowanków -propagowanie postawy ekologicznej -promowanie placówki na forum lokalnym -zaświadczenia i dyplomy Wioletta Kamieniak, Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, konkursy, sprawozdania, ogłoszenia. -konstruowanie tekstów, kart pracy dla dzieci. - przygotowywanie materiałów na spotkania z rodzicami, scenariusze zająć otwartych i imprez okolicznościowych. - wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości. - śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego. - opracowywanie dokumentacji związanych z własnym stażem. - korzystanie z poczty elektronicznej, posiadanie własnego adres e-mail, który pomaga w szybkim przekazywaniu informacji i korespondencji z innymi nauczycielami i rodzicami wychowanków - poszerzanie i wzbogacanie własnych pomysłów - sumienne przygotowywanie i opracowywanie swoich artykułów, - ułatwienie pracy, - zwiększenie możliwości dobrego przygotowania do zajęć poprzez przygotowanie odpowiednich pomocy dydaktycznych. - publikacje w Internecie - scenariusze zajęć - pomoce dydaktyczne Publikacje na stronach internetowych, -wydruk z intrernetu Cały rok Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania - czytanie różnych pozycji książkowych, artykułów, pedagogicznych stron internetowych - pogłębianie wiedzy - zdobycie umiejętności weryfikacji odpowiednich stron i artykułów internetowych - recenzje przeczytanych książek, artykułów Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia - hospitowanie zajęć koleżeńskich - uczestniczenie w radach szkoleniowych - dzielenie się z nauczycielami zdobytymi wiadomościami na kursach - wzbogacanie własnych pomysłów i warsztatu pracy - zeszyt hospitacji - referat Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami - publikacja plany rozwoju zawodowego w Internecie - umiejętność dzielenia się z innymi - portale internetowe - plan dostępny w dokumentacji przedszkola Na bieżąco przez okres stażu § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem. Współpraca z rodzicami - rozmowy z rodzicami - poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków - informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka - spotkania z rodzicami i zajęcia otwarte - spotkania okolicznościowe - poznanie sytuacji rodzinnej dziecka - ofiarowanie pomocy ze strony rodziców - korzyści materialne dla grupy - zeszyt wychowawcy grupy Od września do maja Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dzieci - stała obserwacja dziecka - rozmowy indywidualne z dzieckiem - współpraca z rodziną - udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących różnych problemów rozwojowych dziecka - prowadzony arkusz obserwacji dziecka - zaświadczenia o ukończonych kursach - notatki - arkusze obserwacji - zaświadczenia Okres stażu Organizacja i udział w uroczystościach wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych zamkniętych i otwartych - włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu -udział w wycieczkach przedszkolnych - przygotowanie dzieci do różnych konkursów - zdobycie nowych doświadczeń - współpraca z innymi nauczycielami, - potwierdzenie n-la współpracującego - zdjęcia - prasa, media § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora - przygotowanie scenariuszy zajęć - prowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu - omówienie zajęcia - zrealizowanie zamierzonych celów - opracowanie scenariuszy pod względem właściwego doboru metod i form - pokorne przyjmowanie uwag - scenariusze zajęć Opiekun stażu Przez cały rok Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli - obecność i obserwacja na zajęciu - omówienie zajęcia - zdobycie większego doświadczenia w prawidłowym prowadzeniu zajęć - notatki własne - scenariusz zajęcia - wnioski z obserwacji ( podpis stażysty) ………………………………. ( podpis opiekuna stażu) Zduńska Wola dn. 1.09.2017 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |