Katalog Joanna Grzesica, 2018-07-03 Tarnowskie Góry Zajęcia pozaszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Joanna Grzesica Nazwa Szkoły: Zespół Szkół Specjalnych przy OLR „Pałac – Kamieniec” sp. z.o.o. Kamieniec – Zbrosławice Zajmowane stanowisko: nauczyciel – wychowawca Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2017 Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2020 CELE: - Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego - Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej - Podniesienie jakości własnego warsztatu pracy i efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych - Osobisty rozwój zawodowy CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE: L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami placówki - Zapoznanie się i analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego Cały okres stażu - IX.2017 - zatwierdzony plan rozwoju 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Gromadzenie i kompletowanie dokumentacji Cały okres stażu Gromadzona dokumentacja, dyplomy, zaświadczenia itp. 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego Czerwiec 2020 - Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. - Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Analiza własnych umiejętności - autorefleksja IX.2017 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz udział w różnych formach doskonalenia zawodowego - studiowanie stron internetowych o tematyce dostosowanej do potrzeb prowadzonych zajęć - udział w radach szkoleniowych - udział w konferencjach - udział w warsztatach metodycznych - WDN – prowadzenie i udział - studiowanie literatury fachowej Cały okres stażu 3. Doskonalenie i wzbogacanie własnych metod i warsztatu pracy - aktualizowanie gazetek w świetlicy - systematyczna prezentacja prac dzieci - samodzielne opracowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych zgodnie z potrzebami domina, karty pracy zestawy do pracy indywidualnej zestawy gramatyczne zbiór zagadek, pytania do konkursów wiedzy - opracowanie rocznego planu pracy dla grupy - organizowanie uroczystości - opracowanie planów na wakacje i ferie Cały okres stażu 4. Udział w zajęciach otwartych – wykorzystanie doświadczenia innych wychowawców - współpraca z wychowawcami z innych oddziałów – Mysia Wieża i Pałac - współpraca z nauczycielami Cały okres stażu 5. Przygotowanie wychowanków do udziału w różnych konkursach organizowanych w placówce jak i poza szkołą - zachęcenie wychowanków do udziału w konkursach, - organizowanie konkursów (opracowanie regulaminu, dostarczenie zaproszeń, wykonanie dyplomów itp.) - pomoc innym wychowawcom w przygotowaniu konkursów Cały okres stażu 6. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji i wykonywaniu czynności dodatkowych - ewaluacja prowadzonych zajęć wychowawczo-terapeutycznych opracowanie ankiety dla dzieci - opracowanie arkusza obserwacji dziecka , który pozwoli na porównanie wybranych form zachowań określonym przedziale czasu, - systematyczne wpisy do dziennika zajęć - opracowywanie opinii o wychowankach Cały okres stażu 7. Organizowanie sponsoringu - znalezienie sponsora na wodę, owoce, warzywa itp. Cały okres stażu 8. Ścisła współpraca z dyrekcją szkoły, nauczycielami, pedagogiem, psychologiem i pionem medycznym ośrodka -rozmowy, spotkania, dzielenie się uwagami, udział w zespołach itp. Cały okres stażu 9. Aktywna realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych. - rozpoznawanie i rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych: śledzenie na bieżąco zachowania dzieci rozmowy indywidualne z wychowankami dostosowanie zajęć do potrzeb i aktualnego stanu zdrowia wychowanków współpraca z pielęgniarką - rozwijanie zainteresowań wychowanków - zapewnienie odpowiednich warunków do uczenia się - uspołecznianie i usamodzielnianie (wg. opracowanego planu m.in.:) samodzielne zakupy przygotowywanie prostych potraw jazda autobusem ( umiejętność czytania rozkładu jazdy, kupna i cen biletów) przedstawienie nowości technologicznych udział grupy w cyklu zajęć z wychowania prorodzinnego - opracowanie materiału do zajęć składających się z cyklu spotkań: „Życie bez używek” „Zdrowe odżywianie” „Umiem znaleźć się w każdym miejscu i sytuacji” „Najważniejsze i najciekawsze miejsca w Polsce” – wspólne wędrówki multimedialne – praktyczne wskazówki jak przygotować się do podróży i zwiedzania (autobus, samolot, pociąg, metro, samochód, rower, pieszo), wyjazd za granicę - opracowanie materiału do zajęć : relaksacyjnych mających na celu uświadomienie jak ważna jest codzienna higiena – kształtowanie nawyków mających na celu pomoc w wyborze zawodu mających na celu poznanie podstawowych przepisów ruchu drogowego – jazda na rowerze popołudnia filmowe ( jak dobierać filmy, rodzaje i przesłanie filmów) „Cała Polska czyta dzieciom” – czytanie bajek Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji - opracowanie planu rozwoju zawodowego, sprawozdania i innych dokumentów Cały okres stażu 2. Korzystanie z encyklopedii multimedialnych, stron i portali internetowych - poszerzenie i aktualizowanie wiedzy Cały okres stażu 3. 4. Udział w konkursach Zamieszczanie własnych publikacji na portalach edukacyjnych. - wykonanie i zaprojektowanie zaproszeń, dyplomów, plakatów, ogłoszeń i regulaminu itp. - opublikowanie na stronach internetowych wybranych scenariuszy, planów i opracowań pomocy dydaktycznych Cały okres stażu Cały okres stażu 5. Opracowanie materiałów do gazetki szkolnej „Kamyk” - zebranie, opracowanie i wysłanie interesujących materiałów do gazetki Cały okres stażu 6. Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych - urozmaicenie i zaktualizowanie filmoteki - zebranie materiałów do pokazów multimedialnych - zaprojektowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych - kart pracy, zestawów do zajęć - prowadzenie zajęć multimedialnych - poszukiwanie ciekawych scenariuszy, informacji i utworów muzycznych Cały okres stażu 7. Korzystanie z poczty elektronicznej i technicznych środków nauczania - komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej - wykorzystanie aparatu cyfrowego, pendriva, smart TV, mp4, play station itp. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Prowadzenie zajęć otwartych - opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych wychowawców materiałów dydaktycznych wykorzystanych podczas zajęć - prowadzenie i udział w WDN Cały okres stażu 2. Opieka nad stażystami - pomoc powierzonym stażystom Cały okres stażu 3. Współpraca z nauczycielami, psychologiem, pedagogiem i pionem medycznym - poszukiwanie nowatorskich rozwiązań - wymiana doświadczeń - dzielenie się wiedzą zdobytą podczas szkoleń i warsztatów - współpraca z innymi wychowawcami podczas przygotowań imprez, uroczystości i konkursów Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć edukacyjnych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym - opracowanie i realizacja programu mającego na celu podnoszenie sprawności manualnej i usprawnianie analizatorów oraz ich funkcji. Cały okres stażu 2. Opracowanie i wdrożenie projektów edukacyjnych m. in. z zakresu uspołeczniania - cykliczne prowadzenie zajęć Cały okres stażu 3. Opracowanie rocznego planu pracy dla grupy - realizacja planu, Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Spacery poza teren - organizowanie dłuższych i krótkich spacerów po okolicy Cały okres stażu 2. Współpraca z innymi oddziałami zakładu - organizowanie wspólnych konkursów, dyskotek, imprez itp. Cały okres stażu 3. 4. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły Przeprowadzenie zajęć z wychowania prozdrowotnego - angażowanie wychowanków do udziału w konkursach pozaszkolnych - przygotowanie i przeprowadzenie konkursów dla innych szkół - udział w imprezach społeczności lokalnej - udział w hipoterapii - udział we mszy św. - cykl zajęć: „Życie bez używek” „Zdrowe odżywianie” „Kształtowanie nawyków higienicznych” Cały okres stażu Cały okres stażu 5. Realizacja programu z zakresu uspołeczniania - cykl spotkań Cały okres stażu 6. Udział w akcjach: - Cała Polska czyta dzieciom - Święto Ziemi - sobotnie czytanie bajek - sprzątanie terenu, rozmowy o ekologii Cały okres stażu 7. Realizacja projektu „Wędrówki po Polsce” - cykl spotkań - pokazy multimedialne Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Współpraca z innymi szkołami - organizowanie konkursów, zawodów sportowych itp. Cały okres stażu 2. Współpraca z biblioteką gminną w Zbrosławicach - udział w przedstawieniach - zorganizowanie wystawy prac wychowanków Cały okres stażu 3. Współpraca z „Caritas” i DPS - rozwijanie zachowań asertywnych, kształtowanie otwartości, życzliwości, akceptacji i tolerancji - wykonywanie kartek z okazji świąt i urodzin dla podopiecznych tych placówek Cały okres stażu 4. Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną w Zbrosławicach - zorganizowanie spotkań ze strażakami Cały okres stażu 5. Udział w spotkaniach z policją i duchownymi - udział w spotkaniach z policją konną i osobami duchownymi Cały okres stażu §8 ust. 2 pkt 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Sumienne wykonywanie zadań na rzecz oświaty - wzorowa praca na rzecz dzieci przebywających w OLR oraz szkoły potwierdzona nagrodami Dyrektora i Marszałka Okres pracy zawodowej § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.p. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin 1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu wychowawczego lub edukacyjnego - zdiagnozowanie przypadku - ustalenie metod pracy i form pomocy - analiza efektów podjętych działań Okres stażu Zatwierdzam do realizacji Opracowała ………………………………………………… ……………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |