Katalog

Sylwia Wojcieszek, 2018-07-03
Kozienice

Język angielski, Artykuły

Efektywne wykorzystnie TIK na lekcjach języka angielskiego

- n +

Program z języka angielskiego „Efektywne wykorzystanie TIK na lekcjach języka angielskiego”
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna otacza nas na codzień ze wszystkich stron, jest obecna w domach i dostępna niemal dla wszytskich od ręki. Uczniowie nie wyobrażają sobie życia bez telefonów komórkowych, tabletów, komputerów czy portali społecznościowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom moich uczniów stworzyłam program nauczania, który opiera się na wykorzystaniu na TIK podczas lekcji. Zajęcia wydają się być atrakcyjniejsze, ponieważ komputer lub komórka jest nieodzownym narzędzięm służącymi rozrywce dzisiejszej młodzieży. Dzięki nim nauka języka angielskiego stanie się atrakcyjna, łatwa, a tym samym dużo efektywniejsza. Realizując niniejszy program chciałabym, aby nauka języka angielskiego stała się przyjemnością dla młodych ludzi, ponieważ znajomość szczególnie języka angielskiego jest kluczem do funkcjonowania w zjednoczonej Europie i na całym świecie. Jest językiem globalnym i urzędowym, obecnym wszędzie – w telewizji, prasie, czy na ulicy wielkich miast.

1. Założenia programowe
Program został stworzony dla uczniów VI klasy szkoły podstawowej. Zostanie przeprowadzony w drugim semestrze roku szkolnego 2016/2017, podczas
1 dodatkowej godziny tygodniowo w ramach zajęć świetlicowych. Będzie on zgodny
z "Programem nauczania języka angielskiego zgodnego z nową podstawą programową dla
II-ego etapu edukacyjnego, kl. 4-6" Macmillan. Zajęcia będą przeprowadzane w Szkolnym Centru Multimedialnym. Uczniowie korzystającz platform edukacyjnych takich jak Learning Apps czy Engly.pl oraz innych interesujących aplikacji ( MailVu, My Talking Avatar, Mr Word, Voki) będą mieli możliwość utrwalenia,a także wzbogacenia kompetencji z języka angielskiego. Program umożliwia uczniom aktywne i samodzielne uczestnictwo
w procesie edukacji.
2. Cele ogólne
• podniesienie efektywności kształcenia poprzez wykorzystanie TIK na lekcjach języka angielskiego
• popularyzacja możliwości jakie niesie nauka z wykorzystaniem TIK
• rozbudzanie motywacji do samodzielnej i twórczej nauki języka angielskiego
z wykorzystaniem nowoczesnej technologii
• zwiększenie atrakcyjności lekcji języka obcego
3. Cele szczegółowe
• nabycie przez uczniów umiejętności korzystania oraz wyszukiwania stron internetowych, programów, które uatrakcyjnią naukę języka angielskiego
• rozwijanie zainteresowań oraz umiejętności językowych uczniów
• kształtowanie kluczowych kompetencji takich jak: umiejętność planowania, współpracy, samooceny
• posiadanie świadomości zagrożeń jakie wynikają z korzystania z Internetu
4. Formy pracy
• indywidualna
• grupowa
5. Metody pracy
• praca z komputerem, tabletem lub telefonem komórkowym:
A. korzystanie z internetowych słowników angielskio-polskichi polsko-angielskich
B. praca na platformach edukacyjnych: Learning Apps, Engly.pl
C. rozwiązywanie interaktywnych ćwiczeń bazujących na wybranych zagadnieniach gramatycznych
D. rozwiązywanie interaktywnych ćwiczeń mających na celu wzbogacenie oraz utrwalenie slownictwa
E. wyszukiwanie na stronach WWW potrzebnych informacji
F. korzystanie z aplikacji: MailVu, My Talking Avatar, Mr Word, Voki, i-nigma, Duo Ling, Learning Apps
G. korzystanie z You Tube w celu odtwarzania wybranych filmików
• wykorzystywanie innych interaktywnych źródeł
6. Środki dydaktyczne
• komputer
• tablet
• telefon komórkowy
• sieć WiFi
7. Treści nauczania
Najważniejszym dokumentem regulującym pracę nauczyciela stanowi podstawa programowa, a także wszystkie inne dokumenty regulujące pracę szkoły, obowiązujące w polskim prawie oświatowym. W momencie pisania niniejszego programu, nie dysponuję najnowszą podstawą, a jedynie projektem o tytule "Podstawa Programowa – język obcy", który jest dostępny w serwisie https://men.gov.pl/projekt-podstawa-programowa. Jeśli chodzi o II etap edukacyjny to oprócz dotychczasowych 12 tematów pojawiają się dwa nowe. Jeden
z nich to nauka i technika, czyli jak wyjaśnia projekt – korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyno-komunikacyjnej. Jest to zagadnienie nad którym chciałabym skupić się w sposób szczególny.
Główne zagadnienia:
• First Conditional
• czasowniki modalne: should, may, must
• "to be going to"
• strona bierna czasu Present Simple
• czas Present Perfect i Past Simple
• słownictwo związane ze: zdrowiem, spędzaniem czasu wolnego, czynności dnia powszedniego, obyczaje, wybrane phrasal verbs,
8. Oczekiwane efekty
Uczeń będzie:
• korzystać z zaprezentowanych podczas zajęć aplikacji, programów multimedialnych, platform edukacyjnych
• wyszukiwać w Internecie potrzebne w danej sytuacji informacje
• korzystać z różnych źródeł informacji
• efektywnie korzystać z zasobów internetu
• autonomiczny w procesie własnego pozyskiwania wiedzy
9. Ewaluacja
Ewaluacja ma na celu sprawdzenie, czy zamierzone cele programu zostały zrealizowane. Ewaluacja została dokonana na bieżąco poprzez obserwację zajęć, przeprowadzanie rozmów z uczniami, którzy określili wady i zalety zajęć - zostały one wdrażane w trakcie kolejnych zajęć. Monitorowane były również postępy uczniów w nauce. Odbyło się to na podstawie ocen z języka angielskiego.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.