Katalog

Barbara Malinowska, 2018-07-03
GDYNIA

Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka obcego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko nauczyciela: XXX, nauczyciel języka obcego
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Czas rozpoczęcia stażu: 1 września XXX r.
Czas zakończenia stażu: 31 maja XXX r.
Miejsce odbywania staży: XXX

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393).

§8, ust. 2, pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego

Śledzenie ewentualnych zmian.

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.


2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy.

Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych).

Przewodniczenie w zespole przedmiotowym.

Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych.

Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy.
Lektura czasopism i literatury hiszpańskojęzycznej.

Opieka nad pracownią językową.

3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej:
• Statut Szkoły,
• Program Wychowawczy,
• Program Profilaktyczny Szkoły
• WSO
Zasady prowadzenia klas dwujęzycznych

§8, ust. 2, pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
1. Wykorzystanie w pracy Internetu
Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego.
Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami.
Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego.
Korzystanie z platform edukacyjnych w pracy z uczniami.
Prowadzenie językowego bloga szkolnego
2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej
Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej.
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników.
Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych.
§ 8 ust.2, pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli.
Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich).
Konsultacje z nauczycielami języka hiszpańskiego z mojej szkoły i innych szkół.

Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych.


2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.

Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego.

Publikacja na blogu szkolnym efektów pracy z uczniami.

3. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

Prowadzenie kursu języka obcego dla nauczycieli.
§ 8 ust.2, pkt.4, lit. a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich;
1. Pomoc w organizacji klasy dwujęzycznej
Opracowanie programu nauczania oraz aktywności pozalekcyjnych klasy dwujęzycznej.

§ 8 ust.2, pkt.4, lit. c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Organizacja konkursu ogólnoszkolnego
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu międzyszkolnego związanego z nauczanym przedmiotem.
Nadzór nad przeprowadzaniem Olimpiady w szkole.
2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły.
Pomoc w organizacji Dnia Języków Obcych.
Organizacja wymiany międzyszkolnej.
3. Pomoc w organizacji klasy dwujęzycznej.
Prowadzenie lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klasy dwujęzycznej.
§ 8 ust.2, pkt.4, lit. e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;

1. Współpraca z rodzicami uczniów

Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania.

2. Współpraca z wydawnictwami
Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka hiszpańskiego.

3. Współpraca z Domem Hospicyjnym dla dzieci
Przygotowanie z uczniami „Zabaw językowych” dla dzieci, wizyta w hospicjum.
§ 8 ust.2, pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych.
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków.
Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.