Katalog Barbara Malinowska, 2018-07-03 GDYNIA Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka obcego na nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: XXX, nauczyciel języka obcego Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas rozpoczęcia stażu: 1 września XXX r. Czas zakończenia stażu: 31 maja XXX r. Miejsce odbywania staży: XXX Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393). §8, ust. 2, pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego Śledzenie ewentualnych zmian. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych). Przewodniczenie w zespole przedmiotowym. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych. Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Lektura czasopism i literatury hiszpańskojęzycznej. Opieka nad pracownią językową. 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program Wychowawczy, • Program Profilaktyczny Szkoły • WSO Zasady prowadzenia klas dwujęzycznych §8, ust. 2, pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1. Wykorzystanie w pracy Internetu Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego. Korzystanie z platform edukacyjnych w pracy z uczniami. Prowadzenie językowego bloga szkolnego 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). Konsultacje z nauczycielami języka hiszpańskiego z mojej szkoły i innych szkół. Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. Publikacja na blogu szkolnym efektów pracy z uczniami. 3. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Prowadzenie kursu języka obcego dla nauczycieli. § 8 ust.2, pkt.4, lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; 1. Pomoc w organizacji klasy dwujęzycznej Opracowanie programu nauczania oraz aktywności pozalekcyjnych klasy dwujęzycznej. § 8 ust.2, pkt.4, lit. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizacja konkursu ogólnoszkolnego Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu międzyszkolnego związanego z nauczanym przedmiotem. Nadzór nad przeprowadzaniem Olimpiady w szkole. 2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły. Pomoc w organizacji Dnia Języków Obcych. Organizacja wymiany międzyszkolnej. 3. Pomoc w organizacji klasy dwujęzycznej. Prowadzenie lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klasy dwujęzycznej. § 8 ust.2, pkt.4, lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; 1. Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. 2. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka hiszpańskiego. 3. Współpraca z Domem Hospicyjnym dla dzieci Przygotowanie z uczniami „Zabaw językowych” dla dzieci, wizyta w hospicjum. § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków. Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |