Katalog

Iwona Rybacka, 2018-07-03
Ślesin

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć korekcyjno- kompensacyjnych

- n +

Konspekt zajęć korekcyjno kompensacyjnych
Klasa II

Temat: Ćwiczenia usprawniające koncentrację, spostrzegawczość oraz myślenie logiczne.

Cele:
- ćwiczenie percepcji wzrokowej
- doskonalenie pamięci wzrokowej;
- doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowej i pamięci
- ćwiczenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia
- ćwiczenia koncentracji i spostrzegania;
- rozwijanie twórczego myślenia
- ćwiczenia usprawniające myślenie logiczne i matematyczne, stymulacja funkcji odpowiedzialnych
za naukę szkolną

Cele terapeutyczne:
 stymulowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji,
 motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności.

Metody:
 działalność praktyczna - ćwiczenia

Formy: indywidualna

Środki dydaktyczne:
 karty pracy,
 gra dydaktyczna

Przebieg lekcji:

1. Powitanie dyrekcji na obserwowanych zajęciach.
2. Zapoznanie z tematem zajęć.
3. Ćwiczenia związane z osiągnięciem założonych celów.

Ćwiczenie 1.
Skojarzenia – do każdego z podanych zestawów słówek uczeń dodaje kolejny, kojarzący się
z poprzednimi

Ćwiczenie 2.
Szeregi liczb – uczeń stara się rozpoznać kolejną liczbę do podanych poniżej:
12, 15, 18, 21, 24…..

Ćwiczenie 3.
Nauczyciel rozdaje kartkę z rysunkami, uczeń przygląda się im uważnie przez 30 s starając się je zapamiętać. Następnie odwraca kartkę.
Uczeń dostaje drugą kartkę, na której brakuje części zapamiętanych obrazków. Uczeń stara się je odtworzyć z pamięci.



Ćwiczenie 4.
Uczeń ma za zadanie pominięcie ostatniej głoski w każdej usłyszanej sylabie i powiedzenie jakie słowo powstanie:
kan- nak- pak zel-gap-reks buk-dar ryk-suk-neks
fis-rans-kas nol-tep-siks obs-ros-żał błok – top
tup-lis-panp kas-bar-retl piac-nic-nol

Ćwiczenie 5.
Ćwiczenie percepcji wzrokowej: Uczeń łączy poszczególne obrazki z ich lustrzanym odbiciem.

Ćwiczenie 6.
Uczeń wykonuje działania matematyczne polegające na połączeniu wyniku dzielenia z odpowiednią liczbą na osi.

Ćwiczenie 7.
Płynność słowna – do podanych określeń uczeń podaje wyrazy o tym samym znaczeniu. Wyrazy te muszą zawierać literę ż.

Ćwiczenie 8.
Gra logiczna „Tangram” - uczeń układa podany wzór z klocków.

4. Zakończenie zajęć- podsumowanie. Nauczyciel podsumowuje lekcje, podkreśla zaangażowanie ucznia.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.