Katalog Iwona Rybacka, 2018-07-03 Ślesin Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć korekcyjno- kompensacyjnychKonspekt zajęć korekcyjno kompensacyjnych Klasa II Temat: Ćwiczenia usprawniające koncentrację, spostrzegawczość oraz myślenie logiczne. Cele: - ćwiczenie percepcji wzrokowej - doskonalenie pamięci wzrokowej; - doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowej i pamięci - ćwiczenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia - ćwiczenia koncentracji i spostrzegania; - rozwijanie twórczego myślenia - ćwiczenia usprawniające myślenie logiczne i matematyczne, stymulacja funkcji odpowiedzialnych za naukę szkolną Cele terapeutyczne: stymulowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji, motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności. Metody: działalność praktyczna - ćwiczenia Formy: indywidualna Środki dydaktyczne: karty pracy, gra dydaktyczna Przebieg lekcji: 1. Powitanie dyrekcji na obserwowanych zajęciach. 2. Zapoznanie z tematem zajęć. 3. Ćwiczenia związane z osiągnięciem założonych celów. Ćwiczenie 1. Skojarzenia – do każdego z podanych zestawów słówek uczeń dodaje kolejny, kojarzący się z poprzednimi Ćwiczenie 2. Szeregi liczb – uczeń stara się rozpoznać kolejną liczbę do podanych poniżej: 12, 15, 18, 21, 24….. Ćwiczenie 3. Nauczyciel rozdaje kartkę z rysunkami, uczeń przygląda się im uważnie przez 30 s starając się je zapamiętać. Następnie odwraca kartkę. Uczeń dostaje drugą kartkę, na której brakuje części zapamiętanych obrazków. Uczeń stara się je odtworzyć z pamięci. Ćwiczenie 4. Uczeń ma za zadanie pominięcie ostatniej głoski w każdej usłyszanej sylabie i powiedzenie jakie słowo powstanie: kan- nak- pak zel-gap-reks buk-dar ryk-suk-neks fis-rans-kas nol-tep-siks obs-ros-żał błok – top tup-lis-panp kas-bar-retl piac-nic-nol Ćwiczenie 5. Ćwiczenie percepcji wzrokowej: Uczeń łączy poszczególne obrazki z ich lustrzanym odbiciem. Ćwiczenie 6. Uczeń wykonuje działania matematyczne polegające na połączeniu wyniku dzielenia z odpowiednią liczbą na osi. Ćwiczenie 7. Płynność słowna – do podanych określeń uczeń podaje wyrazy o tym samym znaczeniu. Wyrazy te muszą zawierać literę ż. Ćwiczenie 8. Gra logiczna „Tangram” - uczeń układa podany wzór z klocków. 4. Zakończenie zajęć- podsumowanie. Nauczyciel podsumowuje lekcje, podkreśla zaangażowanie ucznia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |