Katalog Alicja Chudy, 2018-07-03 Gorzów Wielkopolski Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Dzień niebieski - woda"Scenariusz zajęć „ Niebieski Dzień w przedszkolu - woda” Data: 23.02.2016r. Grupa wiekowa: 5 - latki Prowadząca: Alicja Chudy Cele główne: - stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych, - wyeksponowanie koloru niebieskiego jako manifestacja wobec zanieczyszczania wód pitnych, - wdrażanie do prawidłowego korzystania z wody pitnej, Cele operacyjne, dziecko: rozpoznaje i nazywa kolor niebieski, wie do czego człowiekowi potrzebna jest woda, wie w jaki sposób tworzą się (powstają) chmury, wie jakie kolory powstają z połączenia niebieskiego z żółtym i czerwonym, potrafi rozpoznać przedmiot tylko po dotyku, integruje się z innymi dziećmi z przedszkola, współpracuje w zespole wie jakie przedmioty unoszą się na wodzie, a które toną. Formy: - indywidualna, zespołowa. Pomoce: niebieskie balony, bibuła, brystol do dekoracji, duże niebieskie pudło z przedmiotami: książka o wodnych zwierzętach, piłka gumowa, szczoteczka do zębów, ręcznik, gąbka, maska do pływania pod wodą, chmurki dla każdego dziecka, miski i przedmioty pływające i niepływające, puzzle do składania, rozwodniona farba w szklankach do mieszania kolorów, płyta CD "Dotyk ciszy" Przebieg: W tym dniu dzieci przychodzą do przedszkola w niebieskich ubrankach. Przywitanie dzieci, rozmowa na temat wyjątkowości dzisiejszego dnia „Witam was niebiesko” – zabawa integracyjna. Wszystkie dzieci stoją w kółeczku i kolejno począwszy od nauczycielki przedstawiają się słowami: Witam Was niebiesko, jestem (podają swoje imię) i mam niebieskie (podają nazwę swojej garderoby w kolorze niebieskim). „Skarby niebieskiej skrzyni” – zabawa dydaktyczna Dzieci wkładają do skrzyni rękę i po dotyku rozpoznają przedmiot który się tam znajduje. „Chmurki do pary” – zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na hasło. Dzieci słuchają zagadki, której rozwiązaniem jest - chmura. Nauczycielka wyjaśnia dzieciom w jaki sposób powstają chmury (obieg wody w przyrodzie - "Wędrówka kropelki wody"). Dzieci otrzymują obrazki przedstawiające różne chmury: deszczowe, burzowe, śniegowe, błękitne. Dzieci wypowiadają się na temat wyglądu poszczególnych chmurek. Na hasło: chmurki do pary, dzieci odszukują swojej pary. „Do czego potrzebna nam woda?” – pantomima Chętne dziecko bez słów próbuje pokazać do czego człowiekowi potrzebna jest woda, a pozostałe dzieci odgadują: do picia, mycia, prania, podlewania, pływania, kąpania. „Co tonie, a co pływa?” – zabawa badawcza. Dzieci prowadzą samodzielne doświadczenia wkładając do wody różne przedmioty: drewniany korek, szpilkę, papier, piłeczkę gumową, pieniążek, ptasie piórko, ołówek, mazak, napompowany balonik. Następnie wyciągają wnioski z przeprowadzonego doświadczenia zaznaczając na tablicy przedmioty które toną i które pływają. „Niebieskie podchody” – szukanie niebieskich przedmiotów w przedszkolu. „Co powstaje z niebieskiego?” – zabawa badawcza. Dzieci mieszają ze sobą różne barwy i odkrywają jak powstają niektóre kolory. „Niebieski królewski” – układanie puzzli w zespołach. Nauczycielka dzieci dzieli na 3 grupy, każda z nich otrzymuje do ułożenia puzzle przedstawiające niebieski przedmiot: flaga Unii europejskiej, smerfy, niezapominajka, znaki informacyjne. Rozmowa na temat niebieskiego koloru w życiu codziennym, podkreślenie jego ważności i przydatności. Taniec z chustami do muzyki z płyty CD "Dotyk ciszy". Podziękowanie dzieciom za aktywny udział w zajęciach. Wręczenie sylwet niebieskich kwiatków - dziewczynkom i sylwet niebieskich samochodów - chłopcom. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |