Katalog Monika Kleczewska, 2018-07-03 Radom Język angielski, Projekty edukacyjne program autorski "English Corner" gazetka językowaCHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Niniejszy program adresowany jest do uczniów zdolnych klasy 4 i 6 szkoły podstawowej, którzy świadomi są swoich umiejętności i chętni są do współpracy. Ponadto pragną również pogłębić dotychczasowo zdobytą wiedzę zarówno ze znajomości języka angielskiego, jaki i umiejętności posługiwania się Internetem oraz programami komputerowymi. Program przeznaczony jest na zajęcia pozalekcyjne, podczas których uczniowie poznają elementy kultury krajów anglojęzycznych, a efektem ich pracy jest szkolna gazetka językowa pt.: ‘ENGLISH CORNER” (wydawania jeden raz w miesiącu na terenie szkoły). Celem programu jest poszerzenie wiedzy językowej uczniów i zastosowanie jej w praktyce w oparciu o zagadnienia związane z ich zainteresowaniami takimi jak: kultura, sztuka, muzyka, film. Ponadto umożliwi on uczniom zdobycie nowych umiejętności takich jak: właściwego korzystania z różnych źródeł informacji, zaradności, wykonywania zadań zarówno grupowych jak i indywidualnych. Poprzez tworzenie gazetki uczniowie będą mogli wykazać się kreatywnością i pomysłowością. Uczniowie uczęszczający na zajęcia będą pracowali głównie z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i Internetu. CELE OGÓLNE PROGRAMU: • rozbudzanie ciekawości, tolerancji oraz otwartości na różne kultury; • poznawanie środowiska krajów anglojęzycznych; • umiejętność zbierania informacji – Internet, korzystanie ze słowników; dwujęzycznych, książki językowe; • motywowanie do kreatywności i twórczego myślenia; • rozwijanie własnych zainteresowań; • wdrażanie do samodzielności. CELE SZCZEGÓŁOWE • uczeń poszerza znajomość słownictwa, zwrotów i struktur gramatycznych, poznaje powiedzenia i przysłowia angielskie; • uczeń rozwija zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych; • uczeń poszerza wiedzę w zakresie konkretnych elementów kulturowych krajów anglojęzycznych, np.: obyczaje, święta, zabytki, sport, muzyka rozrywkowa, film itp.; • uczeń wykorzystuje wiedzę w praktyce; • uczeń rozwija cztery sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie; • uczeń korzysta ze stron internetowych w celu tworzenia krzyżówek, wykreślanek, rebusów itp.; • kształtowanie umiejętności odpowiedzialnego korzystania z zasobów Internetu; • uczenie odpowiedzialności za powierzone zadanie i podejmowane decyzje. CELE WYCHOWAWCZE • wdrażanie do samodzielnego uczenia się; • rozwijanie tolerancji i szacunku dla innych kultur; • uczenie się współpracy w parze, grupie i odpowiedzialności za wspólne zadania; • rozwijanie poczucia własnej wartości i wiary w możliwości językowe. FORMY I METODY PRACY • prowadzenie zajęć z języka angielskiego, których efektem jest gazetka szkolna pt. ‘ENGLISH CORNER’ – 2 razy w tygodniu po 45 minut; • przeprowadzenie ankiety wśród uczniów dotyczącej ich zainteresowań; • korzystanie z różnorodnych pomocy dydaktycznych: tablica interaktywna, komputer z dostępem do Internetu, słowniki polsko-angielskie, materiały oraz filmy uzyskane z Internetu; • korzystanie ze stron internetowych służących do tworzenia różnego rodzaju ćwiczeń; • dokumentowanie działań w postaci szkolnej gazetki anglojęzycznej wydawanej 1 raz w miesiącu; • praca w parach, praca w grupie. TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? 2. Nauka umiejętności skutecznego wyszukiwania informacji w zasobach internetowych. 3. Poznanie różnych edukacyjnych stron internetowych i nauka prawidłowego korzystania z nich. 4. Zaznajomienie się z kulturą Wielkiej Brytanii: - najważniejsze święta obchodzone w Wielkiej Brytanii, tradycje i obyczaje; - Londyn i jego zabytki (The London Eye, Buckingham Palace, The Tower of London, The tube); - Muzyka rozrywkowa, sławni wykonawcy, praca z tekstami piosenek oraz nagraniami znanych utworów; - Sporty narodowe Brytyjczyków, znani i lubiani sportowcy; - Film i książka – najbardziej znane i lubiane tytuły wśród nastolatków, tworzenie quizów; - Rodzina królewska. 5. Poznanie najbardziej znanych powiedzeń i przysłów w języku angielskim, tworzenie rebusów. SPOSÓB OSIĄGNIĘCIA CELÓW Do realizacji zakładanych celów wykorzystywane będą odpowiednie metody i techniki pracy, takie jak: • Burza mózgów; • Portfolio (uczniowie gromadzą w im materiały wypracowane podczas zajęć); • Metody aktywizujące (zachęcające do poszukiwania informacji na dany temat przy wykorzystaniu Internetu, książek językowych, encyklopedii multimedialnych); • Nauka przez piosenkę; • Pogadanki; • Metoda projektu (z wykorzystaniem Internetu). OCZEKIWANE EFEKTY DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH • znajomość najważniejszych zwyczajów i tradycji wywodzących się z krajów anglojęzycznych, poszerzenie wiedzy na temat tych krajów; • zachęcenie do samokształcenia; • umiejętność współpracy z kolegami przy tworzeniu wspólnych zadań; • umiejętność świadomego korzystania z Internetu oraz skutecznego wyszukiwania informacji; • poszerzenie wiedzy w zakresie słownictwa, zwrotów i struktur gramatycznych. EWALUACJA PROGRAMU Ewaluacja ma na ceku sprawdzenie czy zamierzone cele programu zostały zrealizowane. Ewaluacji poddana zostanie: • Praktyczność i użyteczność poznanych na zajęciach programów komputerowych dostępnych w Internecie; • Stopień poszerzenia swoich umiejętności językowych; • efektywność zastosowanych metod nauczania podczas zajęć; • atrakcyjność formy i treści zajęć edukacyjnych. Ewaluacja będzie dokonywana na bieżąco podczas obserwacji zajęć, rozmów indywidualnych i grupowych z uczniami. Po zakończeniu programu uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie anonimowej ankiety oceniającej program oraz sposoby jego realizacji, jak również wiedzę przez nich zdobytą. Ponadto przeprowadzą ankietę wśród uczniów dotyczącą gazetki ‘ENGLISH CORNER’ pod względem informacji w niej zawartych i atrakcyjności zadań (czy były interesujące, praktyczne i użyteczne). ŹRÓDŁA INTERNETOWE: www.rhymer.com www.puzzlemaker.com www.ling.pl www.myrebus.com www.worksheets.theteachercorner.net Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |