AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioletta Kowalewska, 2018-06-26
Drygały

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Wioletta Kowalewska scenariusz lekcji godziny wychowawczej klasa 5

- n +

Scenariusz z lekcji godziny wychowawczej
,, Daj dowód swojej dobroci” na podstawie filmu ,, Cudowny chłopak".
1x45 min

Cele lekcje:
Uczeń:
- rozumie, że ludzie różnią się w postrzeganiu rzeczywistości,
- potrafi rozpoznać akty nękania, ze względu a to, kim się jest i uświadamia sobie
konsekwencje dokuczania i czynienia ludziom krzywdy,
- zwraca większą uwagę na dyskryminujące, raniące zachowania własne i innych osób w
szkole
- aktywnie angażuje się, bo czuje się współodpowiedzialny za tworzenie wolnej od nękania,
przyjaznej, integrującej atmosfery w klasie.

Metody pracy: rozmowa/dyskusja/pogadanka, prezentacja fragmentu filmu pt. ,, Cudowny
chłopak’’, burza mózgów, zabawa ruchowa.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, praca w grupach, praca z projektorem, praca z użyciem fotosów.

Środki dydaktyczne: szary papier, mazaki, magnesy, plakat z niejednoznaczną postacią starej i młodej kobiety, karty z wypowiedziami pochodzącymi z filmu, karty pracy dot. zachowań poszczególnych bohaterów z filmu, rozsypanka karteczek dot. ludzkich cech, kolorowe karteczki, Internet, projektor.


Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca
1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji.
2. Rozgrzewka- dyskusja na temat obejrzanego wcześniej filmu w kinie ,, Cudowny chłopak’’.
( Uczniowie dzielą się wrażeniami. Następnie otrzymują kolorowe karteczki i każdy wpisuje jak najwięcej dobrych uczynków, które zrobił w dniu dzisiejszym lub wczorajszym.
Każdy z uczniów przedstawia na forum swoje dobre uczynki).
3. Dyskusja na temat plakatu (w powiększeniu) zawieszonego na tablicy przedstawiającego niejednoznaczną postać starej i młodej kobiety. Zał. nr 1
(Dyskusja na temat tolerancji, odmienności, wpływu na o co widzimy).

Faza realizacyjna
1. Uczniowie oglądają fragment filmu pt ,, Cudowny chłopak’’.
2. Pogadanka na temat akceptacji chłopca przez otoczenie.

PRACA W GRUPACH
1. Uczniowie otrzymują koperty z rozsypanką wyciętych karteczek, na których znajdują się cechy ludzkie, które możemy w życiu zmienić oraz cechy na które nie mamy wpływu.
(Uczniowie segregują karteczki na dwie kupki). Zał. nr 2
2. Uczniowie otrzymują zdjęcia bohaterami z filmu. W odpowiednie rubryki wpisują
w jaki sposób bohaterowie ci nękali chłopca, podają dowody nękania (dokuczania) oraz dowody uznania (dobroci). Zał. nr 3


PODSUMOWANIE PRACY W GRUPACH

Faza podsumowująca:

1. Zabawa ruchowa,, Małe gesty mają znaczenie".
Uczniowie chodzą po klasie i spotykając się z innymi uczniami przedstawiają w sposób werbalny lub niewerbalny różne gesty: puszczają do siebie oko, przybijają ,, piątkę", podają rękę, wyrażają niechęć w stosunku do siebie, patrzą na siebie z góry, mijają się bez słowa itp. Wszyscy muszą doświadczyć zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych gestów.
Dyskusja na temat, jak uczniowie się czuli doświadczając w zabawie zarówno gdy byli potraktowani miło, jaki i z pogardą.

2. Wspólne wytypowanie przykładów dobroci, jakie możemy sprawić innym p. w szkole.

Praca domowa.

Na podstawie wypowiedzi bohaterów filmu ( plakaty zawieszone na tablicy zał. nr 4), uczniowie przygotują własne przesłanie, którym będą chcieli podzielić się z kolegami i koleżankami. Przesłanie to zdanie, słowa ich własne, kogoś im bliskiego, cytaty z książki itp.

Ankieta ewaluacyjna.





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.