Katalog Jaromir Wójcik, 2018-06-26 Dąbrowa Górnicza Język angielski, Plany wynikowe Plan wynikowy Matura 2015 Repetytorium MacMillan Rozdziały 1-7Rozkład materiału z języka angielskiego Rok szkolny: Klasa: Liczba godzin tygodniowo: 3 Liczba tygodni: 30 Liczba godzin w ciągu roku szkolnego: 90 Nauczyciel: Na podstawie programu nauczania: PROGRAM NAUCZANIA DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO przeznaczony dla Technikum, zakres podstawowy i rozszerzony opracowany na podstawie programu nauczania autorstwa Joanny Sosnowskiej i Marii Małgorzaty Wieruszewskiej Nr dopuszczenia programu: Podręcznik: Rosińska Marta, Edwards Lynda, Matura 2015 Repetytorium: MacMillan Oświadczam, że rozkład materiału jest zgodny z aktualną podstawą programową. Nr lekcji Temat lekcji Treści szczegółowe Odniesienie do podstawy programowej 0. Lekcja organizacyjna. - regulamin pracowni językowej - przedmiotowy system oceniania - podręcznik Rozdział 1 – Człowiek 1. Słownictwo – wygląd zewnętrzny. - Słownictwo – wygląd zewnętrzny - Tworzenie wypowiedzi ustnej : opisywanie ludzi I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12 2. Słownictwo – cechy charakteru - Słownictwo – cechy charakteru - Konstrukcje wyrazowe: phrasal verbs, confusing words - Tworzenie wypowiedzi ustnej: opisywanie charakteru ludzi I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12 3. Słownictwo – uczucia,emocje,zainteresowania - Słownictwo – uczucia,emocje,zainteresowania - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12 4. Who are you? - słuchowisko - Słownictwo – wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje - Znajdowanie w tekście określonych informacji - Reagowanie ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.3 III 4.1, 4.5 IV 6.8 5. What do they look like? – czytanie ze zrozumieniem - Słownictwo – wygląd zewnętrzny - Określanie głównej myśli tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: uczeń stosuje strategie komunikacyjne II 3.1IV 4.1, 4.5 12 6. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo – wygląd zewnętrzny, ubrania - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień III 4.1, 4.4, 4.5 IV 6.4 V 8.1,8.2 7. Mówienie – zestaw zadań 1 - Słownictwo - wygląd zewnętrzny, ubrania, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania, problemy etyczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6, 4.9, IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.8, 6.11, V 8.1, 8.3 8. Środki językowe – wybór wielokrotny - Słownictwo – zainteresowania, problemy etyczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i intencji, pytanie innych o opinie i intencje I 1 IV 7.2, 7.6, 9, 12, 13 9. Powtórzenie czasów teraźniejszych - Czasy teraźniejsze: present simple, present continuous - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 5.1, 5.5 9, 12, 13 10. Pisanie – wiadomość na blogu - Słownictwo – wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi i czynności, wyrażanie i uzasadnienie swoich opinii, poglądów i uczuć, wyrażanie przypuszczenia dotyczącego przyszłych wydarzeń, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze; - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.5, 5.10, 5.12 V 8.3 11. Rozdział 1 – wypowiedź ustna 12. Test – Rozdział 1 Rozdział 2 - Dom 13. Słownictwo – miejsce zamieszkania - Słownictwo – rodzaje domów, opis domu, pomieszczenia i wyposażenie - Kolokacje - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc I 1 III 4.1, 4.8 10, 12 14. Słownictwo – prace domowe - Słownictwo – prace w domu i w ogrodzie - Kolokacje - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.1, 4.8 10, 12 15. Słownictwo – wynajem mieszkania - Słownictwo – wynajem, kupno i sprzedaż - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, opisywanie planów na przyszłość, - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.1, 4.8 10, 12 16. The places we live In - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji autora tekstu, określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.1, 2.4, 2.5 III 4.1, 4.2, 4.5 IV 6.8 13 17. Time to leave - czytanie - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domów, pomieszczeń i wyposażenia - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć II 3.6 IV 4.1, 4.5 12 18. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domu i pomieszczeń, wynajem mieszkania - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich preferencji i życzeń, pytanie o preferencje i życzenia innych - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7 IV 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 6.6 V 8.3 19. Mówienie – zestaw zadań 2 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób;, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proszenie o pozwolenie, udzielanie i odmawianie pozwolenia, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, ,proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.4, 4.5, 4.6 IV 6.1, 6.2 6.4, 6.5, 6.7, 6.8, 6.13, V 8.1, 8.3 20. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.1, 4.5 V 8.2, 9, 12, 13 21. Powtórzenie czasów przeszłych - Czasy przeszłe: the past simple, past continuous, past perfect, past perfect continuous, konstrukcja used to I1 III 5.4 9, 12, 13 22. Pisanie – e-mail - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń w domu i ich wyposażenia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: proponowanie - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, IV 7.4 V 8.3 23. Rozdział 2 – wypowiedź ustna 24. Test – Rozdział 2 25. Kultura - USA - Elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, państwo i społeczeństwo - Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi - Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3 II 3.6 III 4.1, 4.5, 4.12 IV 6.2, 6.3, 6.4, 6.5 10, 12, 13 Rozdział 3 – Szkoła 26. Słownictwo - szkoła - słownictwo – przedmioty szkolne, oceny i wymagania - Kolokacje I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 27. Słownictwo – życie szkolne - Słownictwo – życie szkolne i zajęcia poza lekcyjne - Rzeczowniki złożone I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 28. Słownictwo – system oświaty - Słownictwo – system oświaty - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 29. School and studying - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji,określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.3, 2.5 III 4.2, 4.5, 4.7 IV 6.8, 9, 12 30. School and exams - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określenie intencji nadawcy/autora tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1,3.3,3.4 III 4.5 12 31. Mówienie – materiał wizualny - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie wad i zalet różnych rozwiązań i poglądów, przedstawia w logicznym porządku argumenty za jakąś tezą lub rozwiązaniem lub przeciw nim - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7 V 8.1, 8.3 32. Mówienie – zestaw zadań 3 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.9 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; V 8.1, 8.3 33. Środki językowe – uzupełnianie zdań jednym wyrazem - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w tekstach obcojęzycznych, rozwijanie ogłoszeń - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 V 8.1 34. Powtórzenie czasów Perfect - Czasy present perfect simple, present perfect continuous, past perfect simple, past perfect continuous. I1 III 5.9 9, 12, 13 35. Pisanie – wiadomość na blogu - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, czynności i miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, V 8.3 36. Test – Rozdział 3 37. Review – utrwalenie wiadomości z rozdziałów 1-3 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń - Przetwarzanie ustne i pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 II 2.3 II 3.6 III 4.3, 4.4, 4.5, 4.9 V 8.2 12, 13 Rozdział 4 - Praca 38. Słownictwo - zawody - Słownictwo – zawody i związane z nimi czynności I 1 III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12 39. Słownictwo - zatrudnienie - Słownictwo – warunki pracy i zatrudnienie - Kolokacje I 1 III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12 40. Słownictwo – rynek pracy - Słownictwo – praca dorywcza, rynek pracy - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12 41. Choosing a Job - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; - Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3 III 4.5 IV 6.8 12, 13 42. Success at work - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji określenie intencji nadawcy/autora tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3 3.4 IV 4.5 12 43. Mówienie – opis ilustracji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie intencji, marzeń i planów na przyszłość - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.4, 4.5, 4.8 V 8.1, 8.2 44. Mówienie – zestaw zadań 4 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie, bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.4, 4.5, 4.6, 4.9 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; V 8.1, 8.3 45. Środki językowe - minidialogi - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 9, 12, 13 46. Powtórzenie czasów przyszłych - Czasy przyszłe: future simple, future continuous, konstrukcja be going to, czasy present simple and present continuous w odniesieniu do przyszłości, czasy future perfect simple and continuous I1 III 5.8 9, 12, 13 47. Test Gramatyczny - czasy 48. Pisanie – wiadomość na blogu - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5 V 8.3 49. Rozdział 3 i 4 – wypowiedź ustna 50. Test - rozdział 4 51. Arkusz maturalny Rozdział 5 – Życie rodzinne i towarzyskie 52. Słownictwo - rodzina - Słownictwo – etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele - Kolokacje, Phrasal verbs I1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 53. Słownictwo – czas wolny - Słownictwo – czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, uczuć i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń I1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 54. Słownictwo – święta - Słownictwo – święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy - Kolokacje, Słowotwórstwo, Phrasal verbs I1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 55. Problems with relationships – słuchowisko. - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie na wypowiedzi ustne: proszenie o radę i udzielanie rady II 2.3, 2.4, 2.5 III 4.4, 4.5 IV 6.10 56. Greta Green - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsca wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć opisywanie doświadczeń swoich i innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6 IV 4.1, 4.5 4.9 12 57. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim, rozwijanie nagłówków III 4.5 IV 6.2, 6.4, 6.5, 6.6, 6.11 V 8.1, 8.2 58. Mówienie – zestaw zadań 5 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie intencji o planów na przyszłość, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.8, 4.9, 4.12 V 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; V 8.1, 8.3 60. Środki językowe – parafraza fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 9, 12,1 3 61. Konstrukcje czasownikowe - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika I 1 III 4.8, 4.9 III 5.5, 5.9 9, 12, 13 62. Pisanie – list prywatny. - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: proponowanie, wyrażanie emocji - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12 IV 7.4, 7.7 V 8.3 63. Rodział 5- wypowiedź ustna 64. Test – Rozdział 5 Rozdział 6 - Żywienie 65. Słownictwo – artykuły spożywcze - Słownictwo – artykuły spożywcze - Kolokacje I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 66. Słownictwo - posiłki - Słownictwo – posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 67. Słownictwo – zdrowe odżywianie - Słownictwo – diety i zdrowe odżywianie - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 68. Cooking around the world - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie przedmiotów i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3, 2.5 III 4.1, 4.5, 4.6 12, 13 69. Food allergies - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy/autora - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3, 3.4 IV 4.5, 4.9 12 70. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i preferencji - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7, 4.9 IV 6.4, 6.8 V 8.1, 8.3 71. Mówienie – zestaw zadań 6 Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6,4.9 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; V 8.1, 8.3 72. Środki językowe – wybór wielokrotny - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 9,12,13 73. Przedimki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - Przedimek nieokreślony a/an; przedimek określony the, przedimek zerowy; - rzeczowniki policzalne, rzeczowniki niepoliczalne, określanie ilości: some / any / much / many / a lot of / too / enough / (a) few / (a) little, konstrukcje There is … oraz It is … I 1 III 5.1 9, 12, 13 74. Pisanie – wpis na forum - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć , wyrażanie przypuszczenia dotyczącego zdarzeń z przyszłości - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.10 V 8.3 75. Test – Rozdział 6 76. Kultura – stereotypy narodowości - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i lub rozbudowanym zasobem środków językowych - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych - Przetwarzanie ustne wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych I 1 II 3.1, 3.3 III 4.5 IV 7.2, 7.6 V 8.1 Rozdział 7 – Zakupy i usługi 77. Słownictwo – sklepy i towary - Słownictwo – rodzaje sklepów I towary - Rzeczowniki złożone I 1III 4.2, 4.5 10, 12 78. Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie - Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie, reklama - Kolokacje, rzeczowniki złożone - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i opisywanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć I 1III 4.2, 4.5 10, 12 79. Słownictwo - usługi oraz środki płatnicze - Słownictwo – korzystanie z usług, środki płatnicze, banki i ubezpieczenia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1III 4.2, 4.5 10, 12 80. Shopping with the teenagers - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk i miejsc wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie intencji i planów na przyszłość - Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych II 2.3 III 4.1, 4.5, 4.8 IV 6.8 81. Drop In and shop - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów - Przetwarzanie pisemne tekstu: streszczanie przeczytanego tekstu - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, II 3.2 IV 4.1, 4.4, 4.5, 4.7 82. Mówienie – opis ilustracji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości,wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć,opisywanie intencji i planów na przyszłość - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.7, 4.8 V 8.1, 8.3 83. Mówienie – zestaw zadań 7 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje i sugestie, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1III 4.1, 4.3,4.4, 4.5, 4.6, IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11 V 8.1, 8.3 84. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłościwyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7 IV 7.2 V 8.3,9,12,13 85. Przymiotniki, przysłówki, zaimki - Przymiotniki, przysłówki, stopniowanie przymiotników i przysłówków, najczęściej stosowane konstrukcje z przymiotnikami i przysłówkami - Przymiotniki i zaimki dzierżawcze, dopełniacz saksoński ‘s, zaimki wskazujące, zaimki nieokreślone, zaimki each, every, another, other, the other, both, all, neither, none, either I1III 5.1, 5.5, 5.9 9, 12, 13 86. Pisanie – e-mail Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7 IV 7.2 V 8.3 9,12,13 87. Test gramatyczny – konstrukcje czasownikowe 88. Test – Rozdział 7 89. Rodział 7- wypowiedź ustna 90. Review – utrwalenie wiadomości z rozdziałów 4-7 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń - Przetwarzanie ustne i pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 II 2.3 II 3.6 III 4.3, 4.4, 4.5, 4.9 V 8.2 12, 13 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |