Katalog

Jaromir Wójcik, 2018-06-26
Dąbrowa Górnicza

Język angielski, Plany wynikowe

Plan wynikowy Matura 2015 Repetytorium MacMillan Rozdziały 1-7

- n +

Rozkład materiału z języka angielskiego

Rok szkolny:



Klasa:

Liczba godzin tygodniowo: 3

Liczba tygodni: 30

Liczba godzin w ciągu roku szkolnego: 90

Nauczyciel:

Na podstawie programu nauczania: PROGRAM NAUCZANIA DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO przeznaczony dla Technikum, zakres podstawowy i rozszerzony opracowany na podstawie programu nauczania autorstwa Joanny Sosnowskiej i Marii Małgorzaty Wieruszewskiej
Nr dopuszczenia programu:



Podręcznik: Rosińska Marta, Edwards Lynda, Matura 2015 Repetytorium: MacMillan



Oświadczam, że rozkład materiału jest zgodny z aktualną podstawą programową.

Nr
lekcji Temat lekcji Treści szczegółowe Odniesienie do podstawy programowej
0. Lekcja organizacyjna. - regulamin pracowni językowej
- przedmiotowy system oceniania
- podręcznik
Rozdział 1 – Człowiek
1. Słownictwo – wygląd zewnętrzny. - Słownictwo – wygląd zewnętrzny
- Tworzenie wypowiedzi ustnej : opisywanie ludzi
I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12
2. Słownictwo – cechy charakteru
- Słownictwo – cechy charakteru
- Konstrukcje wyrazowe: phrasal verbs, confusing words
- Tworzenie wypowiedzi ustnej: opisywanie charakteru ludzi I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12
3. Słownictwo – uczucia,emocje,zainteresowania - Słownictwo – uczucia,emocje,zainteresowania
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich I 1 III 4.1, 4.2, 4.9,10, 12
4. Who are you? - słuchowisko - Słownictwo – wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje
- Znajdowanie w tekście określonych informacji
- Reagowanie ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.3 III 4.1, 4.5 IV 6.8

5. What do they look like? – czytanie ze zrozumieniem - Słownictwo – wygląd zewnętrzny
- Określanie głównej myśli tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: uczeń stosuje strategie komunikacyjne II 3.1IV 4.1, 4.5 12
6. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo – wygląd zewnętrzny, ubrania
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień III 4.1, 4.4, 4.5 IV 6.4 V 8.1,8.2

7. Mówienie – zestaw zadań 1 - Słownictwo - wygląd zewnętrzny, ubrania, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania, problemy etyczne
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6, 4.9,
IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.8, 6.11,
V 8.1, 8.3
8. Środki językowe – wybór wielokrotny - Słownictwo – zainteresowania, problemy etyczne
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i intencji, pytanie innych o opinie i intencje I 1 IV 7.2, 7.6, 9, 12, 13

9. Powtórzenie czasów teraźniejszych - Czasy teraźniejsze: present simple, present continuous
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 5.1, 5.5 9, 12, 13
10. Pisanie – wiadomość na blogu
- Słownictwo – wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi i czynności, wyrażanie i uzasadnienie swoich opinii, poglądów i uczuć, wyrażanie przypuszczenia dotyczącego przyszłych wydarzeń, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze;
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.5, 5.10, 5.12
V 8.3

11. Rozdział 1 – wypowiedź ustna
12. Test – Rozdział 1
Rozdział 2 - Dom
13. Słownictwo – miejsce zamieszkania - Słownictwo – rodzaje domów, opis domu, pomieszczenia i wyposażenie
- Kolokacje
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc I 1 III 4.1, 4.8 10, 12

14. Słownictwo – prace domowe
- Słownictwo – prace w domu i w ogrodzie
- Kolokacje
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.1, 4.8 10, 12

15. Słownictwo – wynajem mieszkania - Słownictwo – wynajem, kupno i sprzedaż
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, opisywanie planów na przyszłość,
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.1, 4.8 10, 12

16. The places we live In - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji autora tekstu, określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.1, 2.4, 2.5 III 4.1, 4.2, 4.5
IV 6.8 13
17. Time to leave - czytanie - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domów, pomieszczeń i wyposażenia
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć II 3.6 IV 4.1, 4.5 12
18. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domu i pomieszczeń, wynajem mieszkania
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich preferencji i życzeń, pytanie o preferencje i życzenia innych
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7
IV 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 6.6
V 8.3

19. Mówienie – zestaw zadań 2 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób;, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proszenie o pozwolenie, udzielanie i odmawianie pozwolenia, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, ,proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 4.1, 4.4, 4.5, 4.6
IV 6.1, 6.2 6.4, 6.5, 6.7,
6.8, 6.13,
V 8.1, 8.3
20. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.1, 4.5
V 8.2, 9, 12, 13

21. Powtórzenie czasów przeszłych - Czasy przeszłe: the past simple, past continuous, past perfect, past perfect continuous, konstrukcja used to I1 III 5.4 9, 12, 13
22. Pisanie – e-mail - Słownictwo - miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń w domu i ich wyposażenia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: proponowanie
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5,
IV 7.4
V 8.3

23. Rozdział 2 – wypowiedź ustna
24. Test – Rozdział 2
25. Kultura - USA - Elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, państwo i społeczeństwo
- Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi
- Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3 II 3.6
III 4.1, 4.5, 4.12
IV 6.2, 6.3, 6.4, 6.5 10, 12, 13

Rozdział 3 – Szkoła
26. Słownictwo - szkoła - słownictwo – przedmioty szkolne, oceny i wymagania
- Kolokacje I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12
27. Słownictwo – życie szkolne
- Słownictwo – życie szkolne i zajęcia poza lekcyjne
- Rzeczowniki złożone I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12
28. Słownictwo – system oświaty - Słownictwo – system oświaty
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12

29. School and studying - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji,określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich,
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.3, 2.5
III 4.2, 4.5, 4.7
IV 6.8, 9, 12
30. School and exams - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu,
znajdowanie w tekście określonych informacji, określenie intencji nadawcy/autora tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1,3.3,3.4
III 4.5 12
31. Mówienie – materiał wizualny - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie wad i zalet różnych rozwiązań i poglądów, przedstawia w logicznym porządku argumenty za jakąś tezą lub rozwiązaniem lub przeciw nim
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7
V 8.1, 8.3

32. Mówienie – zestaw zadań 3 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca,
aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.9
IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
V 8.1, 8.3
33. Środki językowe – uzupełnianie zdań jednym wyrazem - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w tekstach obcojęzycznych, rozwijanie ogłoszeń
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5
V 8.1

34. Powtórzenie czasów Perfect - Czasy present perfect simple, present perfect continuous, past perfect simple, past perfect continuous. I1
III 5.9 9, 12, 13
35. Pisanie – wiadomość na blogu - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, czynności i miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5,
V 8.3

36. Test – Rozdział 3
37. Review – utrwalenie wiadomości z rozdziałów 1-3 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń
- Przetwarzanie ustne i pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1
II 2.3 II 3.6
III 4.3, 4.4, 4.5, 4.9
V 8.2 12, 13
Rozdział 4 - Praca
38. Słownictwo - zawody
- Słownictwo – zawody i związane z nimi czynności I 1
III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12
39. Słownictwo - zatrudnienie - Słownictwo – warunki pracy i zatrudnienie
- Kolokacje I 1
III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12
40. Słownictwo – rynek pracy - Słownictwo – praca dorywcza, rynek pracy
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1
III 4.1, 4.5, 4.9 10, 12

41. Choosing a Job - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć;
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3
III 4.5
IV 6.8 12, 13
42. Success at work - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu,
znajdowanie w tekście określonych informacji
określenie intencji nadawcy/autora tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3
3.4
IV 4.5 12
43. Mówienie – opis ilustracji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie intencji, marzeń i planów na przyszłość
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.4, 4.5, 4.8
V 8.1, 8.2
44. Mówienie – zestaw zadań 4 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie, bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 4.1, 4.4, 4.5, 4.6,
4.9

IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
V 8.1, 8.3

45. Środki językowe - minidialogi - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5 9, 12, 13

46. Powtórzenie czasów przyszłych - Czasy przyszłe: future simple, future continuous, konstrukcja be going to, czasy present simple and present continuous w odniesieniu do przyszłości, czasy future perfect simple and continuous I1
III 5.8 9, 12, 13
47. Test Gramatyczny - czasy
48. Pisanie – wiadomość na blogu - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5
V 8.3

49. Rozdział 3 i 4 – wypowiedź ustna
50. Test - rozdział 4
51. Arkusz maturalny
Rozdział 5 – Życie rodzinne i towarzyskie
52. Słownictwo - rodzina - Słownictwo – etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele
- Kolokacje, Phrasal verbs I1
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12

53. Słownictwo – czas wolny - Słownictwo – czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, uczuć i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń I1
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12

54. Słownictwo – święta - Słownictwo – święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy
- Kolokacje, Słowotwórstwo, Phrasal verbs I1
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12
55. Problems with relationships – słuchowisko. - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka):
określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy
określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: proszenie o radę i udzielanie rady II 2.3, 2.4, 2.5
III 4.4, 4.5
IV 6.10

56. Greta Green - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsca
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
opisywanie doświadczeń swoich i innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6
IV 4.1, 4.5 4.9 12
57. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień,
prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim, rozwijanie nagłówków III 4.5
IV 6.2, 6.4, 6.5, 6.6, 6.11
V 8.1, 8.2

58. Mówienie – zestaw zadań 5
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie intencji o planów na przyszłość, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.8, 4.9, 4.12
V 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
V 8.1, 8.3
60. Środki językowe – parafraza fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5 9, 12,1 3

61. Konstrukcje czasownikowe - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika
I 1
III 4.8, 4.9
III 5.5, 5.9 9, 12, 13
62. Pisanie – list prywatny. - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: proponowanie, wyrażanie emocji
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12
IV 7.4, 7.7
V 8.3

63. Rodział 5- wypowiedź ustna
64. Test – Rozdział 5
Rozdział 6 - Żywienie
65. Słownictwo – artykuły spożywcze - Słownictwo – artykuły spożywcze
- Kolokacje I 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12
66. Słownictwo - posiłki
- Słownictwo – posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12

67. Słownictwo – zdrowe odżywianie - Słownictwo – diety i zdrowe odżywianie
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12

68. Cooking around the world - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie przedmiotów i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3, 2.5
III 4.1, 4.5, 4.6 12, 13

69. Food allergies - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy/autora
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3, 3.4
IV 4.5, 4.9 12
70. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i preferencji
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7, 4.9
IV 6.4, 6.8
V 8.1, 8.3
71. Mówienie – zestaw zadań 6 Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6,4.9
IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11;
V 8.1, 8.3
72. Środki językowe – wybór wielokrotny - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
9,12,13

73. Przedimki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - Przedimek nieokreślony a/an; przedimek określony the, przedimek zerowy;
- rzeczowniki policzalne, rzeczowniki niepoliczalne, określanie ilości: some / any / much / many / a lot of / too / enough / (a) few / (a) little, konstrukcje There is … oraz It is … I 1

III 5.1 9, 12, 13
74. Pisanie – wpis na forum - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc,
relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć , wyrażanie przypuszczenia dotyczącego zdarzeń z przyszłości
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.10
V 8.3
75. Test – Rozdział 6
76. Kultura – stereotypy narodowości - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i lub rozbudowanym zasobem środków językowych
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych
- Przetwarzanie ustne wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych I 1
II 3.1, 3.3
III 4.5
IV 7.2, 7.6
V 8.1
Rozdział 7 – Zakupy i usługi
77. Słownictwo – sklepy i towary - Słownictwo – rodzaje sklepów I towary
- Rzeczowniki złożone I 1III 4.2, 4.5 10, 12
78. Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie
- Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie, reklama
- Kolokacje, rzeczowniki złożone
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i opisywanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć I 1III 4.2, 4.5 10, 12

79. Słownictwo - usługi oraz środki płatnicze - Słownictwo – korzystanie z usług, środki płatnicze, banki i ubezpieczenia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1III 4.2, 4.5 10, 12
80. Shopping with the teenagers - słuchowisko - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk i miejsc wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie intencji i planów na przyszłość
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych II 2.3
III 4.1, 4.5, 4.8
IV 6.8

81. Drop In and shop - czytanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów
- Przetwarzanie pisemne tekstu: streszczanie przeczytanego tekstu
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, II 3.2
IV 4.1, 4.4, 4.5, 4.7

82. Mówienie – opis ilustracji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości,wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć,opisywanie intencji i planów na przyszłość
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.7, 4.8
V 8.1, 8.3
83. Mówienie – zestaw zadań 7 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje i sugestie, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1III 4.1, 4.3,4.4, 4.5, 4.6,
IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11
V 8.1, 8.3
84. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłościwyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7
IV 7.2
V 8.3,9,12,13

85. Przymiotniki, przysłówki, zaimki
- Przymiotniki, przysłówki, stopniowanie przymiotników i przysłówków, najczęściej stosowane konstrukcje z przymiotnikami i przysłówkami
- Przymiotniki i zaimki dzierżawcze, dopełniacz saksoński ‘s, zaimki wskazujące, zaimki nieokreślone, zaimki each, every, another, other, the other, both, all, neither, none, either I1III 5.1, 5.5, 5.9
9, 12, 13
86. Pisanie – e-mail Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień
Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7
IV 7.2
V 8.3 9,12,13
87.
Test gramatyczny – konstrukcje czasownikowe
88. Test – Rozdział 7
89. Rodział 7- wypowiedź ustna
90. Review – utrwalenie wiadomości z rozdziałów 4-7 - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń
- Przetwarzanie ustne i pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1
II 2.3 II 3.6
III 4.3, 4.4, 4.5, 4.9
V 8.2 12, 13
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.