Katalog Jaromir Wójcik, 2018-06-26 Dąbrowa Górnicza Język angielski, Plany wynikowe Rozkład materiału Matura 2015 Repetytorium MacMillan Rozdziały 5-11Rozkład materiału z języka angielskiego Rok szkolny 2017/2018 Klasa: Liczba godzin tygodniowo: 4 Liczba tygodni: 30 Liczba godzin w ciągu roku szkolnego: 120 Nauczyciel: Na podstawie programu nauczania: PROGRAM NAUCZANIA DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO przeznaczony dla Technikum, zakres podstawowy i rozszerzony opracowany na podstawie programu nauczania autorstwa Joanny Sosnowskiej i Marii Małgorzaty Wieruszewskiej Podręcznik: Rosińska Marta, Edwards Lynda, Matura 2015 Repetytorium: MacMillan Oświadczam, że rozkład materiału jest zgodny z aktualną podstawą programową Numer lekcji Temat lekcji Treści szczegółowe Odniesienie do podstawy programowej 0. Lekcja organizacyjna - regulamin pracowni językowej - przedmiotowy system oceniania - podręcznik Rozdział 5- Życie rodzinne i towarzyskie 1. Słownictwo - rodzina - Słownictwo – etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele - Kolokacje, Phrasal verbs I1 i IR III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 2. Słownictwo – czas wolny - Słownictwo – czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, uczuć i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń I1 i IR III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 3. Słownictwo – święta - Słownictwo – święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy - Kolokacje, Słowotwórstwo, Phrasal verbs I1 i IR III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 4. Problems with relationships – słuchowisko. - Słownictwo: konflikty i problemy - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie na wypowiedzi ustne: proszenie o radę i udzielanie rady II 2.3, 2.4, 2.5 III 4.4, 4.5 IV 6.10 5. Phubbing – słuchowisko. - słownictwo: czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego (poziom rozszerzony) - określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji (poziom rozszerzony) - wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.3 III 4.5 9, 11, 12 6. Greta Green - czytanie - Słownictwo: święta i uroczystości, styl życia - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsca wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć opisywanie doświadczeń swoich i innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6 IV 4.1, 4.5 4.9 12 7. Weddings - czytanie - słownictwo - święta i uroczystości, styl życia (poziom rozszerzony) - znajdowanie e w tekście szczegółowych informacji (poziom rozszerzony) - wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: II 3.3 9, 12 8. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo: formy spędzania czasu wolnego - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim, rozwijanie nagłówków III 4.5 IV 6.2, 6.4, 6.5, 6.6, 6.11 V 8.1, 8.2 VR 8.2 9. Mówienie – zestaw zadań 5 - Słownictwo: etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie intencji o planów na przyszłość, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.8, 4.9, 4.12 IIIR 4.2 V 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 10. Środki językowe – parafraza fragmentów zdań, słowotwórstwo - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 9, 12,1 3 Poziom rozszerzony: IR 1 9, 12, 13 11. Konstrukcje czasownikowe- omówienie zasad - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika I 1 i IR 1 III 4.8, 4.9 III 5.5, 5.9 9, 12, 13 12. Konstrukcje czasownikowe- ćwiczenia - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika I 1 i IR 1 III 4.8, 4.9 III 5.5, 5.9 9, 12, 13 13. Święta i uroczystości rodzinne- konwersacje - tworzenie wypowiedzi ustnych na temat świąt obchodzonych w Polsce oraz uroczystości rodzinnych- wesel, urodzin I 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.8, 4.9, 4.12 V 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; V 8.1, 8.3 14. Pisanie – list prywatny. - Słownictwo: członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: proponowanie, wyrażanie emocji - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12 IV 7.4, 7.7 V 8.3 15. Pisanie – list formalny - słownictwo – święta i uroczystości (poziom rozszerzony) - posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych (poziom rozszerzony) - opisywanie zjawisk, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań (poziom rozszerzony) - stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi (poziom rozszerzony) - przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: IR 1 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 V 8.3 16. Rodział 5- wypowiedź ustna 17. Test – Rozdział 5 18. Matura próbna – zestaw ustny Rozdział 6 – Żywienie 19. Słownictwo – artykuły spożywcze - Słownictwo – artykuły spożywcze - Kolokacje I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 20. Słownictwo - posiłki - Słownictwo – posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 21. Słownictwo – zdrowe odżywianie - Słownictwo – diety i zdrowe odżywianie - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12 22. Cooking around the world - słuchowisko - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie przedmiotów i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3, 2.5 III 4.1, 4.5, 4.6 12, 13 23. Żywienie - rozumienie tekstu słuchanego - słownictwo - artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie (poziom rozszerzony) - określanie głównej myśli tekstu, określanie kontekstu wypowiedzi oddzielanie faktów od opinii (poziom rozszerzony) - wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.5, II R 2.1 9, 11, 12 24. Food allergies - czytanie - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy/autora - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3, 3.4 IV 4.5, 4.9 12 25. In search of chocolate - czytanie - słownictwo - artykuły spożywcze, diety (poziom rozszerzony) - określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii (poziom rozszerzony) - korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: II 3.1, 3.3, II R 3.1 11 26. Zdrowa dieta- dyskusja - tworzenie wypowiedzi ustnych na temat zdrowej diety wraz z uzasadnieniem I 1 i IR 1 27. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i preferencji - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7, 4.9 IV 6.4, 6.8 V 8.1, 8.3 28. Mówienie – zestaw zadań 6 - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6,4.9 IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 29. Środki językowe – wybór wielokrotny - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1 9,12,13 Poziom rozszerzony: I R 1 9,12,13 30. Przedimki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - Przedimek nieokreślony a/an; przedimek określony the, przedimek zerowy; - rzeczowniki policzalne, rzeczowniki niepoliczalne, określanie ilości: some / any / much / many / a lot of / too / enough / (a) few / (a) little, konstrukcje There is … oraz It is … I 1 i IR 1 III 5.1 9, 12, 13 31 Pisanie – wpis na forum - Słownictwo: lokale gastronomiczne, diety - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć , wyrażanie przypuszczenia dotyczącego zdarzeń z przyszłości - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.10 V 8.3 32. Pisanie – rozprawka - słownictwo - artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie (poziom podstawowy) - posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu (poziom podstawowy) - przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim (poziom podstawowy) Poziom rozszerzony: IR 1 III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13, IIIR 5.2 V 8.3 33. Żywienie- wypowiedzi ustne 34. Test – Rozdział 6 35. Kultura – stereotypy narodowości - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i lub rozbudowanym zasobem środków językowych - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych - Przetwarzanie ustne wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych I 1 i IR II 3.1, 3.3 III 4.5 IV 7.2, 7.6 V 8.1 36. Słownictwo – sklepy i towary - Słownictwo – rodzaje sklepów I towary - Rzeczowniki złożone I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5 10, 12 37. Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie - Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie, reklama - Kolokacje, rzeczowniki złożone - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i opisywanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5 10, 12 38. Słownictwo - usługi - Słownictwo – korzystanie z usług, środki płatnicze, banki i ubezpieczenia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 i IR 1 III 4.2, 4.5 10, 12 39. Shopping with the teenagers - słuchowisko - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk i miejsc wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie intencji i planów na przyszłość - Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych II 2.3 III 4.1, 4.5, 4.8 IV 6.8 40. Advertising - słuchanie - słownictwo - rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług (poziom podstawowy) - znajdowanie w tekście określonych informacji - wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony: II 2.3 9, 11, 12 41. Drop in and shop - czytanie - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów - Przetwarzanie pisemne tekstu: streszczanie przeczytanego tekstu - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, II 3.2 IV 4.1, 4.4, 4.5, 4.7 VR 8.1 12 42. Shopping malls today - czytanie - słownictwo - rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie (poziom rozszerzony) - znajdowanie w tekście określonych informacji (poziom rozszerzony) III 3.3 43. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości,wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć,opisywanie intencji i planów na przyszłość - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.7, 4.8 V 8.1, 8.3 44. Mówienie – zestaw zadań 7 - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług, środki płatnicze, banki, ubezpieczenia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje i sugestie, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3,4.4, 4.5, 4.6, IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11 IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 45. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań, parafraza zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 9,12,13 Poziom rozszerzony: IR 1 46. Pisanie – e-mail - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług, środki płatnicze, banki, ubezpieczenia - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7 IV 7.2 V 8.3 47. Wady i zalety zakupów w centrach handlowych oraz zakupów online- dyskusja - argumentowanie - wypowiedzi ustne III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 48. Pisanie - artykuł - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów - Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 IIIR 5.2 V 8.3 49. Zakupy i usługi – wypowiedź ustna 50. Test – rozdział 7 51. Przymiotniki, przysłówki i zaimki – ćwiczenia gramatyczne - przymiotniki, przysłówki, stopniowanie przymiotników i przysłówków, najczęściej stosowane konstrukcje z przymiotnikami i przysłówkami przymiotniki i zaimki dzierżawcze, dopełniacz saksoński ‘s, zaimki wskazujące, - zaimki nieokreślone, zaimki each, every, another, other, the other, both, all, neither, none, either - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, opisywanie swoich doświadczeń, - wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR1 III 5.1, 5.5, 5.9 9, 12, 13 52. Matura próbna – zestaw ustny Rozdział 8 – Podróżowanie i turystyka 53. Podróżowanie i środki transportu - słownictwo - podróżowanie i środki transportu – kolokacje i wyrazy złożone - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 10, 12 54. Informacja turystyczna, baza noclegowa - słownictwo - informacja turystyczna, baza noclegowa - słownictwo - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 10, 12 55. Wycieczki i zwiedzanie, wypadki - słownictwo - wycieczki i zwiedzanie – kolokacje, wypadki - słownictwo - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 10, 12 56. Travel. - słuchowisko - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie Rozumienie ze słuchu: (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy, określanie kontekstu wypowiedzi Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.1, 2.4, 2.5 III 4.4, 4.5, 4.7 IV 6.8 57. An interview with a travel agent – słuchowisko. - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.3, 9, 11, 12 58. A peaceful moment. - czytanie Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, wycieczki i zwiedzanie, wypadki Rozumienie wypowiedzi pisemnych: (krótkie, proste wypowiedzi) rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6 III 4.1, 4.5 4.9 12 59. Lucky you! Not really …. – czytanie - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie, wypadki - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu - stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony: II 3.6 12 60. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji - Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, proponowane, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby oraz zgody wyrażania prośby, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.12 IV 6.2, 6.3, 6.4, 6.6, 6.11 V 8.1 61. Mówienie – zestaw zadań nr 8 - słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowane, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.9 IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11; IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 62. Znajomość środków językowych – uzupełnianie zdań jednym wyrazem, słowotwórstwo - słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 II 4.5 9, 12, 13 Poziom rozszerzony: IR1 63. Wiadomość na blogu – pisanie - słownictwo : podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć opisywanie intencji, marzeń i planów na przyszłość - Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.4, 5.5, 5.8 V 8.3 64. List formalny – pisanie - słownictwo : podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi - Reagowanie pisemne: wyrażanie opinii, preferencji i życzeń, wyrażanie emocji, wyrażanie skargi, prowadzenie negocjacji w trudnych sytuacjach życia codziennego, przedstawianie opinii i argumentów - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 IV 7.6, 7.7, 7.10 IVR 7.1, 7.3 V 8.3 65. Turystyka- wypowiedzi ustne 66. Test – rozdział 8 67. Przyimki i czasowniki frazowe – ćwiczenia gramatyczne - przyimki, czasowniki frazowe (phrasal verbs): przechodnie i nieprzechodnie - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie swoich doświadczeń - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie wydarzeń z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR III 4.2, 4.5, 4.9 III 5.2, 5.5 9, 12, 13 68. Matura próbna – zestaw ustny 69. Australia and New Zealand – kultura i historia - elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, państwo i społeczeństwo - Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, miejsc, zjawisk i czynności, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, konstruowanie tekstów o różnym charakterze II 2.3 II 3.3 III 5.1, 5.3, 5.13 Rozdział 9 – Kultura 70. Dziedziny kultury – słownictwo - słownictwo: dziedziny kultury - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1 III 4.5, 4.9 10, 12 71. Twórcy i ich dzieła – słownictwo - słownictwo – twórcy i ich dzieła (wyrazy złożone) - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1 III 4.5, 4.9 10, 12 72. Uczestnictwo w kulturze i media - słownictwo - słownictwo: uczestnictwo w kulturze (czasowniki frazowe, idiomy, kolokacje) i media - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1 III 4.5, 4.9 10, 12 73. Taking part in cultural events - słuchowisko - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka) znajdowanie w tekście określonych informacji określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.3, 2.5 III 4.5 9, 12 74. Kultura – rozumienie tekstu słuchanego - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze - Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji określenie intencji nadawcy/autora tekstu, oddzielanie faktów od opinii - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.3, 2.4, IIR 2.1 III 4.5 9, 11, 12 75. Pirate radio. A Virtual Choir- czytanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: (krótkie, proste wypowiedzi): znajdowanie w tekście określonych informacji określanie intencji nadawcy/autora tekstu Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.3, 3.4 III 4.5 12 76. Spotlight. The last connection - czytanie - Słownictwo: dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze, media - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii Poziom rozszerzony: II 3.1, 3.3, IIR 3.1 77. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania - Słownictwo: dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze, media - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie opinii innych osób, przedstawianie wad i zalet różnych rozwiązań i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim. - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.6, 4.7, 4.9 IIIR 4.2 V 8.1, 8.3 78. Mówienie – zestaw zadań 9 - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.9 IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 79. Znajomość środków językowych – minidialogi i tłumaczenie fragmentów zdań - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 9,12,13 Poziom rozszerzony: IR1 80. List prywatny - pisanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie osób, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń oraz doświadczeń innych osób - Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1 III 4.5 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.9 V 8.3 9,12,13 81. Rozprawka - pisanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1 III 5.3, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 III R 5.2 V 8.3 9,12,13 82. Kultura- wypowiedź ustna 83. Test – rozdzial 9 84. Czasowniki modalne – omówienie - czasowniki can, could, must, have to / need to, mustn’t, may / might, should / ought to / had better, shall, will, dare - Znajomość środków językowych posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I 1 i IR 1 9, 12, 13 85. czasowniki modalne, przyimki i czasowniki frazowe- ćwiczenia - czasowniki can, could, must, have to / need to, mustn’t, may / might, should / ought to / had better, shall, will, dare - Znajomość czasowników frazowych i przyimków I 1 i IR 1 9, 12, 13 86. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych w rozdziałach 5 - 9 - Słownictwo: Życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie, kultura - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótsze, proste wypowiedzi): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji autora tekstu - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i osób, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Rozumienie ze słuchu: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, oddzielanie faktów od opinii - Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i osób i czynności, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku I 1 II 2.3, 2.5 II 3.3, 3.4 III 5.1, 5.5 Poziom rozszerzony IR 1 II 2.1, 2.3 IIR 2.1 II 3.1, 3.3 III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12, 5.13 87. Matura próbna – zestaw pisemny Rozdział 10 – sport 88. Dyscypliny sportu - słownictwo - Słownictwo – dyscypliny sportu - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR III 4.1, 4.5, 10, 12 89. Sporty ekstremalne, imprezy sportowe - słownictwo - Słownictwo – imprezy sportowe (kolokacje), sporty ekstremalne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR III 4.1, 4.5, 10, 12 90. Sport wyczynowy - słownictwo - Słownictwo – sport wyczynowy - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR III 4.1, 4.5, 10, 12 91. Rozważania na temat sportu w oparciu o wysłuchane teksty. - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.1,2.3, 2.4, 2.5 III 4.5 12 92. Sport – słuchanie (wybór wielokrotny) - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.3 9, 11, 12 93. How important is sport in your life? The new sports centre. - czytanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.2 IV 4.5 12 94. Sport siblings- czytanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): znajdowanie w tekście określonych informacji Poziom rozszerzony: II 3.3 95. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.4, 4.5 V 8.1, 8.2 96. Mówienie - zestaw zadań 10 - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych = Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, , proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez - Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.9 IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, IVR 6.2, 6.5 V 8.1, 8.3 97. Znajomość środków językowych – wybór wielokrotny - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów, opisywanie doświadczeń - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.5,. 4.7, 4.9 III 5.1, 5.2, 5.4, 5.5, 5.8 V 8.3 9, 12, 13 Poziom rozszerzony: IR1 98. Wiadomość na blogu - pisanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsca opisywanie wydarzeń z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie intencji i planów na przyszłość - Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.1, 5.2, 5.4, 5.5, 5.8 V 8.3 9, 12, 13 99. Artykuł - pisanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem Poziom rozszerzony I R 1 III 5.3, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13 III R 5.2 V 8.3 9,12,13 100. Sport- wypowiedzi ustne 101. Test – rozdział 10 102. Zdania podrzędnie złożone – ćwiczenia gramatyczne - zdania okolicznikowe przyczyny, skutku, celu, przyzwolenia i czasu, zdania przydawkowe ograniczające i opisujące - Znajomość środków językowych posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie przedmiotów, wyrażanie i uzasadnianie poglądów i opinii, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów, wyjaśnianie sposobu obsługi prostych urządzeń - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I 1 i IR 1 IIII 5.1, 5.5, 5.7, 5.11 9, 12, 13 103. Matura próbna – zestaw ustny Rozdział 11 - zdrowie 104. Ciało, choroby, objawy i ich leczenie - słownictwo - Słownictwo – ciało, choroby, objawy i ich leczenie (kolokacje, czasowniki frazowe) - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 III 4.5, 4.9 IV 6.10 10, 12 105. Samopoczucie i zdrowy styl życia - słownictwo - Słownictwo – samopoczucie i zdrowy styl życia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 III 4.5, 4.9 IV 6.10 10, 12 106. Niepełnosprawni, uzależnienia, ochrona zdrowia - słownictwo - Słownictwo – niepełnosprawni, uzależnienia i ochrona zdrowia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń - Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady - Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1 III 4.5, 4.9 IV 6.10 10, 12 107. Rozważania na temat stresu i zdrowego stylu życia w oparciu o wysłuchane teksty. - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób, opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych II 2.1, 2.3, 2.5 III 4.1, 4.2, 4.4, 4.5 12 108. Zdrowie - rozumienie tekstu słuchanego - Słuchanie: samopoczucie, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia - Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony: II 2.1, 2.3 II R 2.1 9, 11, 12 109. Ward 12. The injection - czytanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu - Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, relacjonowanie wydarzeń wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6 III 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 12 110. A good night’s sleep?- czytanie - słownictwo: zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu Poziom rozszerzony: II 3.6 111. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - słownictwo: zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgody lub odmowy wykonania prośby, prowadzenie negocjacji w trudnych sytuacjach życia codziennego, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, - Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim IV 6.1,6.2, 6.3, 6.4, 6.6, 6.8, 6.11 IVR 6.1, 6.2 V 8.1,8.2 112. Mówienie –zestaw zadań 11 - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy -Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych -Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim -Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, komentowaniem zgadzanie się lub kwestionowanie zdania innych uczestników dyskusji -Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, Przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1 III 4.1, 4.3 4.4, 4.5, 4.6, 4.9, 4.12 IIIR 4.2 IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11; IVR 6.2, 6.3 V 8.1, 8.3 113. Znajomość środków językowych – tłumaczenie fragmentów zdań, parafraza zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych I 1 III 4.5, 4.9 9, 12, 13 Poziom rozszerzony IR1 114. List prywatny, e-mail – pisanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie wydarzeń życia codziennego i komentowanie ich, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Reagowanie pisemne: wyrażanie emocji, proszenie o radę i udzielanie rady - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.2, 5.4, 5.5 IV 7.7, 7.8 V 8.3 9, 12, 13 115. Zdrowy styl życia- dyskusja - wyrażanie opinii, argumentowanie I 1 i IR 1 116. List formalny – pisanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, miejsc, czynności zjawisk, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu - Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim - Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1 III 5.1, 5.3, 5.5, 5.12, 5.13 III R 5.2 V 8.3 9, 12 ,13 117. Zdrowie- wypowiedź ustna 118. Test – rozdział 11 119. Mowa zależna – omówienie zasad - zdania twierdzące, przeczące i pytające w mowie zależnej, prośby i polecenia w mowie zależnej I1 i IR 1 III 5.4, 5.5 9, 12, 13 120. Mowa zależna – ćwiczenia gramatyczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych - Tworzenie wypowiedzi pisemnych: relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć - Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR 1 III 5.4, 5.5 9, 12, 13 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |