Katalog

Jaromir Wójcik, 2018-06-26
Dąbrowa Górnicza

Język angielski, Plany wynikowe

Rozkład materiału Matura 2015 Repetytorium MacMillan Rozdziały 5-11

- n +

Rozkład materiału z języka angielskiego

Rok szkolny 2017/2018


Klasa:

Liczba godzin tygodniowo: 4

Liczba tygodni: 30

Liczba godzin w ciągu roku szkolnego: 120

Nauczyciel:

Na podstawie programu nauczania: PROGRAM NAUCZANIA DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO przeznaczony dla Technikum, zakres podstawowy i rozszerzony opracowany na podstawie programu nauczania autorstwa Joanny Sosnowskiej i Marii Małgorzaty Wieruszewskiej


Podręcznik: Rosińska Marta, Edwards Lynda, Matura 2015 Repetytorium: MacMillan


Oświadczam, że rozkład materiału jest zgodny z aktualną podstawą programową

Numer
lekcji Temat lekcji Treści szczegółowe Odniesienie do podstawy programowej
0. Lekcja organizacyjna - regulamin pracowni językowej
- przedmiotowy system oceniania
- podręcznik

Rozdział 5- Życie rodzinne i towarzyskie

1. Słownictwo - rodzina - Słownictwo – etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele
- Kolokacje, Phrasal verbs I1 i IR
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12

2. Słownictwo – czas wolny - Słownictwo – czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, uczuć i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń I1 i IR
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12

3. Słownictwo – święta - Słownictwo – święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy
- Kolokacje, Słowotwórstwo, Phrasal verbs I1 i IR
III 4.2, 4.5, 4.9 10, 12
4. Problems with relationships – słuchowisko. - Słownictwo: konflikty i problemy
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka):
określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy
określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: proszenie o radę i udzielanie rady II 2.3, 2.4, 2.5
III 4.4, 4.5
IV 6.10

5. Phubbing – słuchowisko. - słownictwo: czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego (poziom rozszerzony)
- określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji (poziom rozszerzony)
- wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.3
III 4.5
9, 11, 12

6. Greta Green - czytanie - Słownictwo: święta i uroczystości, styl życia
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsca
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
opisywanie doświadczeń swoich i innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6
IV 4.1, 4.5 4.9 12
7. Weddings - czytanie - słownictwo - święta i uroczystości, styl życia (poziom rozszerzony)
- znajdowanie e w tekście szczegółowych informacji (poziom rozszerzony)
- wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony:
II 3.3
9, 12
8. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo: formy spędzania czasu wolnego
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień,
prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim, rozwijanie nagłówków III 4.5
IV 6.2, 6.4, 6.5, 6.6, 6.11
V 8.1, 8.2
VR 8.2
9. Mówienie – zestaw zadań 5
- Słownictwo: etapy życia, członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie intencji o planów na przyszłość, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.8, 4.9, 4.12
IIIR 4.2
V 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
10. Środki językowe – parafraza fragmentów zdań, słowotwórstwo - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5 9, 12,1 3
Poziom rozszerzony:
IR 1
9, 12, 13

11. Konstrukcje czasownikowe- omówienie zasad - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika
I 1 i IR 1
III 4.8, 4.9
III 5.5, 5.9 9, 12, 13
12. Konstrukcje czasownikowe- ćwiczenia - bezokolicznik ze słowem to, bezokolicznik bez słowa to (bare infinitive), formy -ing czasownika
I 1 i IR 1
III 4.8, 4.9
III 5.5, 5.9 9, 12, 13
13. Święta i uroczystości rodzinne- konwersacje - tworzenie wypowiedzi ustnych na temat świąt obchodzonych w Polsce oraz uroczystości rodzinnych- wesel, urodzin I 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.8, 4.9, 4.12
V 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
V 8.1, 8.3
14. Pisanie – list prywatny. - Słownictwo: członkowie rodziny, koledzy i przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: proponowanie, wyrażanie emocji
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12
IV 7.4, 7.7
V 8.3

15. Pisanie – list formalny - słownictwo – święta i uroczystości (poziom rozszerzony)
- posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych (poziom rozszerzony)
- opisywanie zjawisk, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć,
przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań (poziom rozszerzony)
- stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi (poziom rozszerzony)
- przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim (poziom rozszerzony)
Poziom rozszerzony:
IR 1
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13
V 8.3
16. Rodział 5- wypowiedź ustna
17. Test – Rozdział 5
18. Matura próbna – zestaw ustny
Rozdział 6 – Żywienie
19. Słownictwo – artykuły spożywcze - Słownictwo – artykuły spożywcze
- Kolokacje I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12
20.
Słownictwo - posiłki
- Słownictwo – posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12

21. Słownictwo – zdrowe odżywianie - Słownictwo – diety i zdrowe odżywianie
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5, 4.9
10, 12

22. Cooking around the world - słuchowisko - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie przedmiotów i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych, posiadanie świadomości językowej II 2.3, 2.5
III 4.1, 4.5, 4.6 12, 13

23. Żywienie - rozumienie tekstu słuchanego
- słownictwo - artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie (poziom rozszerzony)
- określanie głównej myśli tekstu, określanie kontekstu wypowiedzi oddzielanie faktów od opinii (poziom rozszerzony)
- wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.5,
II R 2.1
9, 11, 12

24. Food allergies - czytanie
- Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy/autora
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń swoich i innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.1, 3.3, 3.4
IV 4.5, 4.9 12
25. In search of chocolate - czytanie - słownictwo - artykuły spożywcze, diety (poziom rozszerzony)
- określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii (poziom rozszerzony)
- korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym (poziom rozszerzony)
Poziom rozszerzony:
II 3.1, 3.3,
II R 3.1
11
26. Zdrowa dieta- dyskusja - tworzenie wypowiedzi ustnych na temat zdrowej diety wraz z uzasadnieniem I 1 i IR 1

27. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swoich opinii i preferencji
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1, 4.5, 4.7, 4.9
IV 6.4, 6.8
V 8.1, 8.3
28. Mówienie – zestaw zadań 6 - Słownictwo: artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne, diety
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1



III 4.1, 4.34.4, 4.5, 4.6,4.9
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5 6.8, 6.11;
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
29. Środki językowe – wybór wielokrotny - Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1
9,12,13
Poziom rozszerzony:
I R 1
9,12,13

30. Przedimki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - Przedimek nieokreślony a/an; przedimek określony the, przedimek zerowy;
- rzeczowniki policzalne, rzeczowniki niepoliczalne, określanie ilości: some / any / much / many / a lot of / too / enough / (a) few / (a) little, konstrukcje There is … oraz It is … I 1 i IR 1

III 5.1 9, 12, 13
31 Pisanie – wpis na forum - Słownictwo: lokale gastronomiczne, diety
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc,
relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć , wyrażanie przypuszczenia dotyczącego zdarzeń z przyszłości
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.10
V 8.3
32. Pisanie – rozprawka - słownictwo - artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie (poziom podstawowy)
- posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- opisywanie zjawisk, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze,
stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu (poziom podstawowy)
- przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim (poziom podstawowy) Poziom rozszerzony:
IR 1
III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13,
IIIR 5.2
V 8.3

33. Żywienie- wypowiedzi ustne
34. Test – Rozdział 6
35. Kultura – stereotypy narodowości - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i lub rozbudowanym zasobem środków językowych
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych
- Przetwarzanie ustne wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych I 1 i IR
II 3.1, 3.3
III 4.5
IV 7.2, 7.6
V 8.1

36. Słownictwo – sklepy i towary - Słownictwo – rodzaje sklepów I towary
- Rzeczowniki złożone I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5 10, 12
37. Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie
- Słownictwo – sprzedawanie i kupowanie, reklama
- Kolokacje, rzeczowniki złożone
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i opisywanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5 10, 12

38. Słownictwo - usługi - Słownictwo – korzystanie z usług, środki płatnicze, banki i ubezpieczenia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych I 1 i IR 1
III 4.2, 4.5
10, 12
39. Shopping with the teenagers - słuchowisko - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie zjawisk i miejsc wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie intencji i planów na przyszłość
- Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie, innych II 2.3
III 4.1, 4.5, 4.8
IV 6.8

40. Advertising - słuchanie - słownictwo - rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług (poziom podstawowy)
- znajdowanie w tekście określonych informacji
- wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych (poziom rozszerzony) Poziom rozszerzony:
II 2.3
9, 11, 12

41. Drop in and shop - czytanie - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów
- Przetwarzanie pisemne tekstu: streszczanie przeczytanego tekstu
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, II 3.2
IV 4.1, 4.4, 4.5, 4.7
VR 8.1 12
42. Shopping malls today - czytanie - słownictwo - rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie (poziom rozszerzony)
- znajdowanie w tekście określonych informacji (poziom rozszerzony) III 3.3
43. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości,wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć,opisywanie intencji i planów na przyszłość
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.7, 4.8
V 8.1, 8.3
44. Mówienie – zestaw zadań 7 - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług, środki płatnicze, banki, ubezpieczenia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proponuje, przyjmuje i odrzuca propozycje i sugestie, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3,4.4, 4.5, 4.6,
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2 6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
45. Środki językowe – tłumaczenie fragmentów zdań, parafraza zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
9,12,13
Poziom rozszerzony:
IR 1


46. Pisanie – e-mail
- Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług, środki płatnicze, banki, ubezpieczenia
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.4, 5.5, 5.7
IV 7.2
V 8.3

47. Wady i zalety zakupów w centrach handlowych oraz zakupów online- dyskusja - argumentowanie
- wypowiedzi ustne III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13

48. Pisanie - artykuł - Słownictwo: rodzaje sklepów i towary, sprzedawanie i kupowanie, reklama, korzystanie z usług
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
- Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13
IIIR 5.2
V 8.3

49. Zakupy i usługi – wypowiedź ustna
50. Test – rozdział 7
51. Przymiotniki, przysłówki i zaimki – ćwiczenia gramatyczne - przymiotniki, przysłówki, stopniowanie przymiotników i przysłówków, najczęściej stosowane konstrukcje z przymiotnikami i przysłówkami
przymiotniki i zaimki dzierżawcze, dopełniacz saksoński ‘s, zaimki wskazujące, - zaimki nieokreślone, zaimki each, every, another, other, the other, both, all, neither, none, either
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, opisywanie swoich doświadczeń,
- wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR1
III 5.1, 5.5, 5.9
9, 12, 13
52. Matura próbna – zestaw ustny
Rozdział 8 – Podróżowanie i turystyka
53. Podróżowanie i środki transportu - słownictwo - podróżowanie i środki transportu – kolokacje i wyrazy złożone
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
10, 12
54. Informacja turystyczna, baza noclegowa - słownictwo - informacja turystyczna, baza noclegowa - słownictwo
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
10, 12
55. Wycieczki i zwiedzanie, wypadki - słownictwo - wycieczki i zwiedzanie – kolokacje, wypadki - słownictwo
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
10, 12
56. Travel. - słuchowisko
- Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
Rozumienie ze słuchu: (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, określanie intencji nadawcy, określanie kontekstu wypowiedzi
Tworzenie wypowiedzi ustnych: relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów
Reagowanie na wypowiedzi ustne: wyrażanie swoich opinii oraz pytanie o opinie innych II 2.1, 2.4, 2.5
III 4.4, 4.5, 4.7
IV 6.8

57. An interview with a travel agent – słuchowisko. - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.3,
9, 11, 12

58.
A peaceful moment. - czytanie
Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, wycieczki i zwiedzanie, wypadki
Rozumienie wypowiedzi pisemnych: (krótkie, proste wypowiedzi) rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc,
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć,
opisywanie doświadczeń swoich i innych osób
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6
III 4.1, 4.5
4.9
12
59. Lucky you! Not really …. – czytanie - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie, wypadki
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
- stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony:
II 3.6
12
60. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - Słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie miejsc i czynności, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji
- Reagowanie ustne: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, proponowane, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie prośby oraz zgody wyrażania prośby, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1,
4.5, 4.12
IV 6.2, 6.3, 6.4, 6.6, 6.11
V 8.1
61. Mówienie – zestaw zadań nr 8 - słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowane, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.9
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.11;
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
62. Znajomość środków językowych – uzupełnianie zdań jednym wyrazem, słowotwórstwo - słownictwo: podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
II 4.5
9, 12, 13
Poziom rozszerzony:
IR1

63. Wiadomość na blogu – pisanie - słownictwo : podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć opisywanie intencji, marzeń i planów na przyszłość
- Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.4, 5.5, 5.8
V 8.3

64. List formalny – pisanie - słownictwo : podróżowanie i środki transportu, informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki i zwiedzanie
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc, przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć,
przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów,
stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi
- Reagowanie pisemne: wyrażanie opinii, preferencji i życzeń, wyrażanie emocji, wyrażanie skargi, prowadzenie negocjacji w trudnych sytuacjach życia codziennego, przedstawianie opinii i argumentów
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13
IV 7.6, 7.7, 7.10
IVR 7.1, 7.3
V 8.3

65. Turystyka- wypowiedzi ustne
66. Test – rozdział 8
67. Przyimki i czasowniki frazowe – ćwiczenia gramatyczne - przyimki, czasowniki frazowe (phrasal verbs): przechodnie i nieprzechodnie
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; opisywanie swoich doświadczeń
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie wydarzeń z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR
III 4.2, 4.5, 4.9
III 5.2, 5.5
9, 12, 13
68. Matura próbna – zestaw ustny
69. Australia and New Zealand – kultura i historia - elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, państwo i społeczeństwo
- Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, miejsc, zjawisk i czynności, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, konstruowanie tekstów o różnym charakterze







II 2.3
II 3.3
III 5.1, 5.3, 5.13
Rozdział 9 – Kultura
70. Dziedziny kultury – słownictwo - słownictwo: dziedziny kultury
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1
III 4.5, 4.9
10, 12
71. Twórcy i ich dzieła – słownictwo - słownictwo – twórcy i ich dzieła (wyrazy złożone)
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1
III 4.5, 4.9
10, 12
72. Uczestnictwo w kulturze i media - słownictwo - słownictwo: uczestnictwo w kulturze (czasowniki frazowe, idiomy, kolokacje) i media
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1i I R 1
III 4.5, 4.9
10, 12
73. Taking part in cultural events - słuchowisko - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka)
znajdowanie w tekście określonych informacji
określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.3, 2.5
III 4.5
9, 12

74. Kultura – rozumienie tekstu słuchanego - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze
- Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
określenie intencji nadawcy/autora tekstu, oddzielanie faktów od opinii
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.3, 2.4,
IIR 2.1
III 4.5
9, 11, 12


75. Pirate radio. A Virtual Choir- czytanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: (krótkie, proste wypowiedzi): znajdowanie w tekście określonych informacji
określanie intencji nadawcy/autora tekstu
Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.3, 3.4
III 4.5
12
76. Spotlight. The last connection - czytanie - Słownictwo: dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze, media
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii Poziom rozszerzony:
II 3.1, 3.3,
IIR 3.1
77. Mówienie – wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na dwa pytania - Słownictwo: dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze, media
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie opinii innych osób, przedstawianie wad i zalet różnych rozwiązań i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim.
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.2, 4.5, 4.6, 4.7, 4.9
IIIR 4.2
V 8.1, 8.3
78. Mówienie – zestaw zadań 9 - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.9
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
79. Znajomość środków językowych – minidialogi i tłumaczenie fragmentów zdań - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
9,12,13
Poziom rozszerzony:
IR1
80. List prywatny - pisanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie osób,
relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie swoich doświadczeń oraz doświadczeń innych osób
- Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I 1
III 4.5
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.9
V 8.3
9,12,13

81. Rozprawka - pisanie - Słownictwo: dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1


III 5.3, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13
III R 5.2




V 8.3

9,12,13

82. Kultura- wypowiedź ustna
83. Test – rozdzial 9
84. Czasowniki modalne – omówienie - czasowniki can, could, must, have to / need to, mustn’t, may / might, should / ought to / had better, shall, will, dare
- Znajomość środków językowych posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej
I 1 i IR 1
9, 12, 13
85. czasowniki modalne, przyimki i czasowniki frazowe- ćwiczenia - czasowniki can, could, must, have to / need to, mustn’t, may / might, should / ought to / had better, shall, will, dare
- Znajomość czasowników frazowych i przyimków
I 1 i IR 1
9, 12, 13
86. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych w rozdziałach 5 - 9 - Słownictwo: Życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie, kultura
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Rozumienie ze słuchu: znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótsze, proste wypowiedzi): znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji autora tekstu
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i osób, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć

- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Rozumienie ze słuchu: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, oddzielanie faktów od opinii
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsc i osób i czynności, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku
I 1
II 2.3, 2.5
II 3.3, 3.4
III 5.1, 5.5









Poziom rozszerzony
IR 1
II 2.1, 2.3
IIR 2.1
II 3.1, 3.3
III 5.1, 5.4, 5.5, 5.12, 5.13

87. Matura próbna – zestaw pisemny
Rozdział 10 – sport
88. Dyscypliny sportu - słownictwo - Słownictwo – dyscypliny sportu
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób
wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR
III 4.1, 4.5,
10, 12
89. Sporty ekstremalne, imprezy sportowe - słownictwo - Słownictwo – imprezy sportowe (kolokacje), sporty ekstremalne
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób
wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR
III 4.1, 4.5,
10, 12
90. Sport wyczynowy - słownictwo - Słownictwo – sport wyczynowy
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób
wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR
III 4.1, 4.5,
10, 12
91. Rozważania na temat sportu w oparciu o wysłuchane teksty. - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka):
określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie intencji nadawcy
określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć;
Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 2.1,2.3, 2.4, 2.5
III 4.5
12
92. Sport – słuchanie (wybór wielokrotny) - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.3
9, 11, 12


93. How important is sport in your life? The new sports centre. - czytanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): określanie głównej myśli poszczególnych części tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.2
IV 4.5
12
94. Sport siblings- czytanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): znajdowanie w tekście określonych informacji
Poziom rozszerzony:
II 3.3
95. Mówienie – opis ilustracji - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości,
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim III 4.1,
4.4, 4.5
V 8.1, 8.2
96. Mówienie - zestaw zadań 10 - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
= Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, , proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, wysuwanie i rozważanie hipotez
- Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.9
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5, 6.6, 6.8,
IVR 6.2, 6.5
V 8.1, 8.3
97. Znajomość środków językowych – wybór wielokrotny - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, przedstawianie zalet i wad rożnych rozwiązań i poglądów, opisywanie doświadczeń
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych I 1
III 4.5,. 4.7, 4.9
III 5.1, 5.2, 5.4, 5.5, 5.8
V 8.3
9, 12, 13

Poziom rozszerzony:
IR1
98. Wiadomość na blogu - pisanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie miejsca
opisywanie wydarzeń z życia codziennego i komentowanie ich,
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie intencji i planów na przyszłość
- Przetwarzanie pisemne: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.1, 5.2, 5.4, 5.5, 5.8
V 8.3
9, 12, 13


99. Artykuł - pisanie - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi, przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem Poziom rozszerzony
I R 1
III 5.3, 5.5, 5.7, 5.12, 5.13
III R 5.2
V 8.3
9,12,13

100. Sport- wypowiedzi ustne
101. Test – rozdział 10
102. Zdania podrzędnie złożone – ćwiczenia gramatyczne - zdania okolicznikowe przyczyny, skutku, celu, przyzwolenia i czasu, zdania przydawkowe ograniczające i opisujące
- Znajomość środków językowych posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie przedmiotów, wyrażanie i uzasadnianie poglądów i opinii, przedstawianie zalet i wad różnych rozwiązań i poglądów, wyjaśnianie sposobu obsługi prostych urządzeń
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I 1 i IR 1
IIII 5.1, 5.5, 5.7, 5.11
9, 12, 13
103. Matura próbna – zestaw ustny
Rozdział 11 - zdrowie
104. Ciało, choroby, objawy i ich leczenie - słownictwo - Słownictwo – ciało, choroby, objawy i ich leczenie (kolokacje, czasowniki frazowe)
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
III 4.5, 4.9
IV 6.10
10, 12
105. Samopoczucie i zdrowy styl życia - słownictwo - Słownictwo – samopoczucie i zdrowy styl życia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
III 4.5, 4.9
IV 6.10
10, 12
106. Niepełnosprawni, uzależnienia, ochrona zdrowia - słownictwo - Słownictwo – niepełnosprawni, uzależnienia i ochrona zdrowia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich uczuć, opinii i poglądów, opisywanie swoich doświadczeń
- Reagowanie ustne: proszenie o radę i udzielanie rady
- Inne: współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych I 1 i IR 1
III 4.5, 4.9
IV 6.10
10, 12
107. Rozważania na temat stresu i zdrowego stylu życia w oparciu o wysłuchane teksty. - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Rozumienie ze słuchu (proste, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie osób,
opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć;
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych II 2.1, 2.3, 2.5
III 4.1, 4.2, 4.4, 4.5
12
108. Zdrowie - rozumienie tekstu słuchanego - Słuchanie: samopoczucie, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia
- Rozumienie ze słuchu (teksty o różnorodnej formie i długości w różnych warunkach odbioru): określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie w tekście określonych informacji, oddzielanie faktów od opinii
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym, stosowanie strategii komunikacyjnych Poziom rozszerzony:
II 2.1, 2.3
II R 2.1
9, 11, 12


109. Ward 12. The injection - czytanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (krótkie, proste wypowiedzi): rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: opowiadanie o wydarzeniach z życia codziennego i komentowanie ich, przedstawianie faktów z teraźniejszości i przeszłości, relacjonowanie wydarzeń
wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych II 3.6
III 4.2, 4.3, 4.4, 4.5
12
110. A good night’s sleep?- czytanie - słownictwo: zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Rozumienie wypowiedzi pisemnych (o różnorodnej formie i długości): rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
Poziom rozszerzony:
II 3.6

111. Mówienie – rozmowa z odgrywaniem roli - słownictwo: zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień, proponowanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji i sugestii, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgody lub odmowy wykonania prośby, prowadzenie negocjacji w trudnych sytuacjach życia codziennego, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji,
- Przetwarzanie ustne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych, przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim IV 6.1,6.2, 6.3, 6.4, 6.6, 6.8, 6.11
IVR 6.1, 6.2
V 8.1,8.2

112. Mówienie –zestaw zadań 11 - Słownictwo: dyscypliny sportu, sporty ekstremalne, imprezy sportowe, sport wyczynowy
-Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
-Tworzenie wypowiedzi ustnych: opisywanie ludzi, miejsc i czynności; przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości; wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć; przedstawianie opinii innych osób; opisywanie doświadczeń swoich i innych osób, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji, przedstawianie w logicznym porządku argumenty za daną tezą lub rozwiązaniem i przeciw nim
-Reagowanie ustne: nawiązywanie kontaktów towarzyskich, rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie rozmowy, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień; prowadzenie prostych negocjacji w typowych sytuacjach życia codziennego, wyrażanie swoich opinii i preferencji, pytanie o opinie i preferencje innych, wyrażanie prośby i podziękowania oraz zgoda lub odmowa wykonania prośby, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie tego, co powiedział rozmówca, aktywnie uczestniczenie w rozmowie i dyskusji, komentowaniem zgadzanie się lub kwestionowanie zdania innych uczestników dyskusji
-Przetwarzanie wypowiedzi: przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w materiałach wizualnych,
Przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim I 1 i IR 1
III 4.1, 4.3
4.4, 4.5, 4.6,
4.9, 4.12
IIIR 4.2
IV 6.1, 6.2
6.3, 6.4, 6.5
6.8, 6.11;
IVR 6.2, 6.3
V 8.1, 8.3



113. Znajomość środków językowych – tłumaczenie fragmentów zdań, parafraza zdań - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi ustnych: wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć, opisywanie doświadczeń
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem

Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
I 1
III 4.5, 4.9
9, 12, 13



Poziom rozszerzony
IR1

114. List prywatny, e-mail – pisanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie wydarzeń życia codziennego i komentowanie ich, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Reagowanie pisemne: wyrażanie emocji, proszenie o radę i udzielanie rady
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem III 5.2, 5.4, 5.5
IV 7.7, 7.8
V 8.3
9, 12, 13

115. Zdrowy styl życia- dyskusja - wyrażanie opinii, argumentowanie I 1 i IR 1

116. List formalny – pisanie - Słownictwo: samopoczucie, ciało, choroby, objawy i ich leczenie, zdrowy styl życia, ochrona zdrowia
- Znajomość środków językowych: posługiwanie się bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: opisywanie ludzi, miejsc, czynności zjawisk, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów, opinii i uczuć, stosowanie zasad konstruowania tekstów o różnym charakterze, stosowanie formalnego stylu wypowiedzi
przedstawianie w logicznym porządku argumentów za i przeciw danej tezie lub rozwiązaniu
- Przetwarzanie pisemne tekstu: przekazywanie w języku obcym informacji sformułowanych w języku polskim
- Inne: stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem I R 1
III 5.1, 5.3, 5.5, 5.12, 5.13
III R 5.2
V 8.3
9, 12 ,13

117. Zdrowie- wypowiedź ustna
118. Test – rozdział 11
119. Mowa zależna – omówienie zasad - zdania twierdzące, przeczące i pytające w mowie zależnej, prośby i polecenia w mowie zależnej
I1 i IR 1
III 5.4, 5.5
9, 12, 13
120. Mowa zależna – ćwiczenia gramatyczne - Znajomość środków językowych: posługiwanie się w miarę rozwiniętym i/lub bogatym zasobem środków językowych
- Tworzenie wypowiedzi pisemnych: relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie swoich opinii, poglądów i uczuć
- Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej I1 i IR 1
III 5.4, 5.5
9, 12, 13

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.