Katalog Jaromir Wójcik, 2018-06-26 Dąbrowa Górnicza Język angielski, Scenariusze Clothes – opisywanie ubioru.Cele ogólne: - poszerzenie słownictwa z zakresu: odzież, kolory - doskonalenie wymowy i pisowni nowopoznanego słownictwa - rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej i w parach - rozwijanie umiejętności wyrażania swoich opinii i preferencji - rozwijanie umiejętności uzyskiwania i przekazywania informacji i wyjaśnień - doskonalenie sprawności rozumienia ze słuchu (słuchanie selektywne) Cele operacyjne: a) poziom wiadomości uczeń zna: - słownictwo związane z odzieżą i kolorami - konstrukcję czasu teraźniejszego Present Simple b) poziom umiejętności uczeń potrafi: - zastosować konstrukcję czasu teraźniejszego Present Simple - opisywać ustnie strój różnych osób - zapytać i odpowiedzieć na pytania o to jak się ubiera w podanych sytuacjach - opowiedzięć o stylu ubierania kolegi/koleżanki na podstawie informacji uzyskanych z wcześniejszej rozmowy - skonstruować wypowiedź pisemną na temat wyglądu zewnętrznego i ubioru osób przedstawionych na ilustracjach i zdjęciach - wychwycić ze słuchu szczegółowe informacje - współpracować w parze Metody pracy: a) praca indywidualna b) praca w parach Metody aktywizujące: a) dyskusja Pomoce dydaktyczne: a) podręcznik „Oxford Solutions”, poziom Elementary b) karty z obrazkami do opisu c) laptop d) pliki audio z ćwiczeniami Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne: a) powitanie uczniów i sprawdzenie obecności b) zebranie zadań domowych c) podanie tematu lekcji 2. Wprowadzenie. a) wprowadzenie do tematu zajęć (krótka charakterystyka celu zajęć oraz zadań, jakie przyjdzie uczniom wykonać). 3. Rozwinięcie. a) zapoznanie uczniów z nowym słownictwem Nauczyciel przedstawia na tablicy nowe słownictwo, tłumaczy je na język polski i prosi uczniów o jego przepisanie. Następnie puszcza uczniom nagranie, na którym wymawiane są zaprezentowane słowa i prosi ich o powtarzanie za lektorem. b) ćwiczenie leksykalne Uczniowie rozwiązują krzyżówki z wykorzystaniem nowopoznanego słownictwa. c) tworzenie opisu odzieży noszonej przez postacie na obrazku Nauczyciel przypomina uczniom nazwy kolorów w języku angielskim i przedstawia konstrukcję zdania potrzebną do opisywania czyjegoś ubrania. Następnie prosi uczniów o opisanie w zeszytach stroju poszczególnych postaci przedstawionych na obrazku w podręczniku. Po ukończeniu zadania wybrani uczniowie odczytują swoje opisy. d) wychwytywanie ze słuchu szczegółowych informacji Nauczyciel puszcza uczniom nagranie, na którym cztery osoby opowiadają o swoim stylu ubierania podczas tygodnia i w weekendy. Zadaniem uczniów jest wychwycenie informacji niezbędnych do uzupełnienia tabeli w podręczniku. Po odsłuchaniu nagrania wybrani uczniowie odczytują rozwiązanie zadania. e) wypowiedź ustna Uczniowie w parach zadają sobie 3 pytania z ćwiczenia 6 w podręczniku i odpowiadają na nie wykorzystując wcześniej poznane zwroty. Następnie na podstawie odpowiedzi partnera tworzą notatkę dotyczącą jego stylu ubierania się. Nauczyciel prosi wybrane osoby o odczytanie swoich notatek. f) rozszerzenie słownictwa Nauczyciel przedstawia zwroty i słownictwo stosowane do opisywania wyglądu zewnętrznego ludzi. Następnie wykorzystując karty z obrazkami do opisu dokonuje ustnego opisu osoby przedstawionej na zdjęciu na jednej z kart. 4. Zakończenie. a) podsumowanie zaprezentowanego materiału Nauczyciel pyta uczniów, czego się dziś nauczyli i wraz z nimi podsumowuje zaprezentowany materiał. b) zadanie pracy domowej Nauczyciel zadaje uczniom pracę domową, która polega na opisaniu wyglądu zewnętrznego jednej z osób przedstawionych na zdjęciach w podręczniku. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |