Katalog

Jaromir Wójcik, 2018-06-26
Dąbrowa Górnicza

Język angielski, Scenariusze

Clothes – opisywanie ubioru.

- n +

Cele ogólne:

- poszerzenie słownictwa z zakresu: odzież, kolory
- doskonalenie wymowy i pisowni nowopoznanego słownictwa
- rozwijanie umiejętności pracy indywidualnej i w parach
- rozwijanie umiejętności wyrażania swoich opinii i preferencji
- rozwijanie umiejętności uzyskiwania i przekazywania informacji i wyjaśnień
- doskonalenie sprawności rozumienia ze słuchu (słuchanie selektywne)

Cele operacyjne:

a) poziom wiadomości
uczeń zna:
- słownictwo związane z odzieżą i kolorami
- konstrukcję czasu teraźniejszego Present Simple

b) poziom umiejętności
uczeń potrafi:
- zastosować konstrukcję czasu teraźniejszego Present Simple
- opisywać ustnie strój różnych osób
- zapytać i odpowiedzieć na pytania o to jak się ubiera w podanych sytuacjach
- opowiedzięć o stylu ubierania kolegi/koleżanki na podstawie informacji uzyskanych z wcześniejszej rozmowy
- skonstruować wypowiedź pisemną na temat wyglądu zewnętrznego i ubioru osób przedstawionych na ilustracjach i zdjęciach
- wychwycić ze słuchu szczegółowe informacje
- współpracować w parze

Metody pracy:

a) praca indywidualna
b) praca w parach

Metody aktywizujące:

a) dyskusja

Pomoce dydaktyczne:

a) podręcznik „Oxford Solutions”, poziom Elementary
b) karty z obrazkami do opisu
c) laptop
d) pliki audio z ćwiczeniami

Przebieg zajęć:

1. Czynności organizacyjne:
a) powitanie uczniów i sprawdzenie obecności
b) zebranie zadań domowych
c) podanie tematu lekcji

2. Wprowadzenie.

a) wprowadzenie do tematu zajęć (krótka charakterystyka celu zajęć oraz zadań, jakie przyjdzie uczniom wykonać).

3. Rozwinięcie.

a) zapoznanie uczniów z nowym słownictwem
Nauczyciel przedstawia na tablicy nowe słownictwo, tłumaczy je na język polski i prosi uczniów o jego przepisanie. Następnie puszcza uczniom nagranie, na którym wymawiane są zaprezentowane słowa i prosi ich o powtarzanie za lektorem.

b) ćwiczenie leksykalne
Uczniowie rozwiązują krzyżówki z wykorzystaniem nowopoznanego słownictwa.

c) tworzenie opisu odzieży noszonej przez postacie na obrazku
Nauczyciel przypomina uczniom nazwy kolorów w języku angielskim i przedstawia konstrukcję zdania potrzebną do opisywania czyjegoś ubrania. Następnie prosi uczniów o opisanie w zeszytach stroju poszczególnych postaci przedstawionych na obrazku w podręczniku. Po ukończeniu zadania wybrani uczniowie odczytują swoje opisy.

d) wychwytywanie ze słuchu szczegółowych informacji
Nauczyciel puszcza uczniom nagranie, na którym cztery osoby opowiadają o swoim stylu ubierania podczas tygodnia i w weekendy. Zadaniem uczniów jest wychwycenie informacji niezbędnych do uzupełnienia tabeli w podręczniku. Po odsłuchaniu nagrania wybrani uczniowie odczytują rozwiązanie zadania.

e) wypowiedź ustna
Uczniowie w parach zadają sobie 3 pytania z ćwiczenia 6 w podręczniku i odpowiadają na nie wykorzystując wcześniej poznane zwroty. Następnie na podstawie odpowiedzi partnera tworzą notatkę dotyczącą jego stylu ubierania się. Nauczyciel prosi wybrane osoby o odczytanie swoich notatek.

f) rozszerzenie słownictwa
Nauczyciel przedstawia zwroty i słownictwo stosowane do opisywania wyglądu zewnętrznego ludzi. Następnie wykorzystując karty z obrazkami do opisu dokonuje ustnego opisu osoby przedstawionej na zdjęciu na jednej z kart.


4. Zakończenie.

a) podsumowanie zaprezentowanego materiału
Nauczyciel pyta uczniów, czego się dziś nauczyli i wraz z nimi podsumowuje zaprezentowany materiał.
b) zadanie pracy domowej
Nauczyciel zadaje uczniom pracę domową, która polega na opisaniu wyglądu zewnętrznego jednej z osób przedstawionych na zdjęciach w podręczniku.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.