Katalog

Jaromir Wójcik, 2018-06-26
Dąbrowa Górnicza

Język angielski, Scenariusze

“Covent Garden” – reading and listening comprehension.

- n +

Cele ogólne:

- doskonalenie sprawności mówienia, przygotowywania wypowiedzi
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania informacji w tekście
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu (słuchanie selektywne)
- wyrabianie umiejętności pracy w grupie (współpraca, współzawodnictwo)

Cele operacyjne:

a) poziom wiadomości
uczeń zna:
- zasady stopniowania przymiotników i konstrukcje porównaniowe
- słownictwo związane z rozrywkami i atrakcjami turystycznymi

b) poziom umiejętności
uczeń potrafi:
- zastosować wyższy i najwyższy stopień przymiotników oraz utworzyć porównania
- odpowiedzieć na pytania szczegółowe powiązane z tekstem
- uzupełnić definicje nowopoznanych słów
-zrozumieć krótki tekst użytkowy
- opisać obrazek
-prawidłowo przeczytać tekst na głos
- wychwycić ze słuchu szczegółowe informacje (ogłoszenie)
- skonstruować wypowiedź na temat rozrywek i atrakcji turystycznych
- współpracować w parze i w grupie


Metody pracy:

a) praca indywidualna
b) praca w parach
c) praca w grupach
Metody aktywizujące:

a) burza mózgów


Pomoce dydaktyczne:

a) podręcznik „New Matura Solutions”, poziom Pre-Intermediate
b) magnetofon
c) płyta do podręcznika z nagraniem
d) słowniki


Przebieg zajęć:

1. Czynności organizacyjne:
a) powitanie uczniów i sprawdzenie obecności
b) podanie tematu lekcji


2. Wprowadzenie.

a) wprowadzenie do tematu zajęć (krótka charakterystyka celu zajęć oraz zadań, jakie przyjdzie uczniom wykonać)

b) na rozgrzewkę uczniowie opowiadają, co wiedzą i/lub co udaje im się zgadnąć na podstawie zamieszczonych nad tekstem 3 zdjęć dzielnicy turystycznej Covent Garden w Londynie i w przeciągu minuty w parach decydują, do jakiego miasta na świecie chcieliby pojechać na zakupy – nauczyciel zaś podsumowuje czym jest dzielnica Covent Garden i jakie jest najpopularniejszy wybór miasta na wyjazd na zakupy.


3. Rozwinięcie.

a) czytanie tekstu ze zrozumieniem (poszukiwanie szczegółowych informacji w tekście)
Nauczyciel prosi wybranych uczniów o przeczytanie i przetłumaczenie pytań do tekstu, na które będą musieli odpowiedzieć po jego przeczytaniu.
Następnie nauczyciel zwraca uwagę uczniów na kolejne zadanie, którego celem jest wychwycenie i uzupełnienie definicji nowych słów pojawiających się w tekście na podstawie kontekstu oraz zleca uczniom jego przeczytanie. Po kilku minutach wytypowani uczniowie z pomocą nauczyciela odpowiadają na pytania do tekstu oraz odczytują uzupełnione definicje nowego słownictwa dobierając ich polski odpowiednik, a także dopasowują 3 obrazki nad tekstem do jego 3 paragrafów.

b) ustne opisywanie obrazka (ćwiczenie typu maturalnego) oraz czytanie na głos
Nauczyciel dzieli klasę na 3 grupy, z których każda ma za zadanie opisanie 1 z 3 obrazków zamieszczonych nad tekstem (kto, gdzie się znajduje i co robi?) oraz przygotowanie się do odczytania 1 z 3 paragrafów tekstu na głos. Następnie sprawdza wykonanie zadania odpytując każdą z grup.

c) tworzenie pytań z najwyższym stopniem przymiotnika
Uczniowie w grupach formułują 6 pytań, które następnie zadają sobie nawzajem utrwalając stopniowanie przymiotników poznane na poprzednie lekcji.
Nauczyciel podsumowuje i ocenia pracę każdej z grup wstawiając oceny członkom tej z nich, która najlepiej wykonała wszystkie 3 zadania.

d) słuchanie ze zrozumieniem w poszukiwaniu informacji ogólnych oraz szczegółowych
Uczniowie odczytują i tłumaczą z pomocą nauczyciela 2 zadania do nagrania. Uczniowie po raz pierwszy wysłuchują nagrania 5 ogłoszeń, a następnie ustalają, jaki jest ich główny przekaz (1 z 3 opcji w podręczniku). Po kolejnym wysłuchaniu tego samego nagrania, uczniowie określają, które zdania są zgodne z treścią nagrania, a które nie.

e) wypowiedź ustna
Uczniowie w parach przygotowują wypowiedź na temat tego, jak chcieliby spędzić popołudnie w Covent Garden, a także podobnego miejsca w ich okolicy z określeniem rodzaju rozrywek, jakie oferuje. Po 3 minutach nauczyciel omawia zagadnienie z 1 lub 2 parami uczniów.


4. Zakończenie.

a) podsumowanie zaprezentowanego materiału
Nauczyciel pyta uczniów, czego się dziś nauczyli i wraz z nimi podsumowuje zaprezentowany materiał (opis miejsca i rozrywek turystycznych, rozumienie ogłoszenia, informacje kulturowe o Londynie, powtórzenie z zakresu stopniowania przymiotników i tworzenia porównań).

b) zadanie pracy domowej (tworzenie porównań)
Nauczyciel zadaje uczniom pracę domową, która polega na porównaniu dzielnicy Covent Garden z dzielnicą rozrywkową w ich mieście (stosowanie porównań ze stopniem podstawowym, wyższym i najwyższym przymiotnika).
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.