Katalog Jaromir Wójcik, 2018-06-26 Dąbrowa Górnicza Język angielski, Scenariusze “Covent Garden” – reading and listening comprehension.Cele ogólne: - doskonalenie sprawności mówienia, przygotowywania wypowiedzi - kształtowanie umiejętności wyszukiwania informacji w tekście - rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu (słuchanie selektywne) - wyrabianie umiejętności pracy w grupie (współpraca, współzawodnictwo) Cele operacyjne: a) poziom wiadomości uczeń zna: - zasady stopniowania przymiotników i konstrukcje porównaniowe - słownictwo związane z rozrywkami i atrakcjami turystycznymi b) poziom umiejętności uczeń potrafi: - zastosować wyższy i najwyższy stopień przymiotników oraz utworzyć porównania - odpowiedzieć na pytania szczegółowe powiązane z tekstem - uzupełnić definicje nowopoznanych słów -zrozumieć krótki tekst użytkowy - opisać obrazek -prawidłowo przeczytać tekst na głos - wychwycić ze słuchu szczegółowe informacje (ogłoszenie) - skonstruować wypowiedź na temat rozrywek i atrakcji turystycznych - współpracować w parze i w grupie Metody pracy: a) praca indywidualna b) praca w parach c) praca w grupach Metody aktywizujące: a) burza mózgów Pomoce dydaktyczne: a) podręcznik „New Matura Solutions”, poziom Pre-Intermediate b) magnetofon c) płyta do podręcznika z nagraniem d) słowniki Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne: a) powitanie uczniów i sprawdzenie obecności b) podanie tematu lekcji 2. Wprowadzenie. a) wprowadzenie do tematu zajęć (krótka charakterystyka celu zajęć oraz zadań, jakie przyjdzie uczniom wykonać) b) na rozgrzewkę uczniowie opowiadają, co wiedzą i/lub co udaje im się zgadnąć na podstawie zamieszczonych nad tekstem 3 zdjęć dzielnicy turystycznej Covent Garden w Londynie i w przeciągu minuty w parach decydują, do jakiego miasta na świecie chcieliby pojechać na zakupy – nauczyciel zaś podsumowuje czym jest dzielnica Covent Garden i jakie jest najpopularniejszy wybór miasta na wyjazd na zakupy. 3. Rozwinięcie. a) czytanie tekstu ze zrozumieniem (poszukiwanie szczegółowych informacji w tekście) Nauczyciel prosi wybranych uczniów o przeczytanie i przetłumaczenie pytań do tekstu, na które będą musieli odpowiedzieć po jego przeczytaniu. Następnie nauczyciel zwraca uwagę uczniów na kolejne zadanie, którego celem jest wychwycenie i uzupełnienie definicji nowych słów pojawiających się w tekście na podstawie kontekstu oraz zleca uczniom jego przeczytanie. Po kilku minutach wytypowani uczniowie z pomocą nauczyciela odpowiadają na pytania do tekstu oraz odczytują uzupełnione definicje nowego słownictwa dobierając ich polski odpowiednik, a także dopasowują 3 obrazki nad tekstem do jego 3 paragrafów. b) ustne opisywanie obrazka (ćwiczenie typu maturalnego) oraz czytanie na głos Nauczyciel dzieli klasę na 3 grupy, z których każda ma za zadanie opisanie 1 z 3 obrazków zamieszczonych nad tekstem (kto, gdzie się znajduje i co robi?) oraz przygotowanie się do odczytania 1 z 3 paragrafów tekstu na głos. Następnie sprawdza wykonanie zadania odpytując każdą z grup. c) tworzenie pytań z najwyższym stopniem przymiotnika Uczniowie w grupach formułują 6 pytań, które następnie zadają sobie nawzajem utrwalając stopniowanie przymiotników poznane na poprzednie lekcji. Nauczyciel podsumowuje i ocenia pracę każdej z grup wstawiając oceny członkom tej z nich, która najlepiej wykonała wszystkie 3 zadania. d) słuchanie ze zrozumieniem w poszukiwaniu informacji ogólnych oraz szczegółowych Uczniowie odczytują i tłumaczą z pomocą nauczyciela 2 zadania do nagrania. Uczniowie po raz pierwszy wysłuchują nagrania 5 ogłoszeń, a następnie ustalają, jaki jest ich główny przekaz (1 z 3 opcji w podręczniku). Po kolejnym wysłuchaniu tego samego nagrania, uczniowie określają, które zdania są zgodne z treścią nagrania, a które nie. e) wypowiedź ustna Uczniowie w parach przygotowują wypowiedź na temat tego, jak chcieliby spędzić popołudnie w Covent Garden, a także podobnego miejsca w ich okolicy z określeniem rodzaju rozrywek, jakie oferuje. Po 3 minutach nauczyciel omawia zagadnienie z 1 lub 2 parami uczniów. 4. Zakończenie. a) podsumowanie zaprezentowanego materiału Nauczyciel pyta uczniów, czego się dziś nauczyli i wraz z nimi podsumowuje zaprezentowany materiał (opis miejsca i rozrywek turystycznych, rozumienie ogłoszenia, informacje kulturowe o Londynie, powtórzenie z zakresu stopniowania przymiotników i tworzenia porównań). b) zadanie pracy domowej (tworzenie porównań) Nauczyciel zadaje uczniom pracę domową, która polega na porównaniu dzielnicy Covent Garden z dzielnicą rozrywkową w ich mieście (stosowanie porównań ze stopniem podstawowym, wyższym i najwyższym przymiotnika). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |