Katalog

Justyna Gicala-Żurkowska, 2018-06-26
Żory

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


mgr Justyny Gicala ¬ Żurkowskiej



nauczyciela Zespołu Szkół Nr 8
w Żorach
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego








Okres stażu: od 01.09.2013 do 31.05.2016




I. Informacje o nauczycielu:
 imię i nazwisko: Justyna Gicala - Żurkowska
 data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013
 data zakończenia stażu: 31 maja 2016
 stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
II. Przebieg pracy zawodowej:
 Zespół Szkół Nr 8 w Żorach – 01. 09. 2003 – do nadal;
nauczyciel języka angielskiego;
III. Cel podstawowy podejmowanego stażu:
 uzyskanie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego
IV. Akty prawne:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami).
V. Powinności nauczyciela:
 Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu
i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
 Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły
 Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział
w różnych formach kształcenia ustawicznego
VI. Kierunki rozwoju (zakresy działań)
 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
 Realizację co najmniej trzech z następujących zadań:
- Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
- Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej(…)
- Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
- Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym
- Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
- Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
VII. Plan działania:


§ 8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Wstępna analiza własnych umiejętności • przegląd
dotychczasowych umiejętności zawodowych wrzesień
2013 - zebrana dokumentacja
2. Zapoznanie
z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (rozporządzenie)
• śledzenie przepisów
i rozporządzeń dotyczących zadań związanych
z awansem zawodowym. wrzesień
2013



na bieżąco - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu
- opracowanie
planu rozwoju zawodowego

3. Uczestnictwo
w pracach Organów szkoły • udział w pracach Rady Pedagogicznej
• aktywne wykonywanie zadań wynikających
z dokumentów szkolnych oraz potrzeb szkoły
• współudział
w pracach zespołów samokształceniowych (zespół języków obcych, profilaktyczno – opiekuńczo – wychowawczy, integracyjny, zespoły klasowe) zgodnie
z harmono-gramem Rady Pedagogicznej oraz planem nadzoru

na bieżąco - zapisy
w protokole
z posiedzeń Rady Pedagogicznej
- odnotowanie
w sprawozdaniu
4. Udział
w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela oraz szkoły • udział w kursach, warsztatach
i szkoleniach zorganizowanych
w ramach WDN:
• udział w kursach doskonalących, warsztatach oraz konferencjach
i spotkaniach metodycznych
• studiowanie literatury fachowej na bieżąco - zaświadczenia
i certyfikaty
- dokumentacja
w protokole spotkań Rady Pedagogicznej
5. Doskonalenie metod i form pracy • dokonanie ewaluacji podręczników oraz zmiana podręczników dla szkoły podstawowej
• nowatorstwo
w stosowanych
w pracy metodach aktywizujących
• wymiana doświadczeń, rozwiązywanie problemów wrzesień

na bieżąco

rok szkolny 2013/2014 - dokumentacja
w protokole spotkań Rady Pedagogicznej
- potwierdzenie dyrektora szkoły
6. Współdziałanie
z rodzicami
i środowiskiem lokalnym • organizacja cotygodniowych konsultacji dla uczniów i rodziców mających na celu rozwiązywanie problemów dotyczących sfery dydaktycznej oraz opiekuńczo – wychowawczej
• współpraca
z pedagogiem szkolnym, rozwiązywanie problemów na bieżąco
raz w tygodniu

według potrzeb - dokumentacja obecności
7. Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego
z języka angielskiego • organizacja konsultacji, zajęć dydaktyczno wyrównawczych oraz kółka z języka angielskiego
• opracowanie testów przygotowawczych do egzaminu na bieżąco - dokumentacja obecności
- próbne testy gimnazjalne

§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Wykorzystywanie technologii informacyjnej
w pracy • opracowanie planu rozwoju zawodowego
• opracowywanie pomocy naukowych dla uczniów zdolnych oraz dla uczniów
z orzeczeniami
o niepełnosprawności,
• przygotowywanie testów, zadań konkursowych
i innych materiałów niezbędnych do pracy wrzesień 2013
na bieżąco

- plan rozwoju


-scenariusze imprez, konkursów
- testy

2. Posługiwanie się Internetem • śledzenie przepisów
i rozporządzeń dotyczących oświaty
i awansu zawodowego
• korzystanie z portali anglojęzycznych w celu opracowywania materiałów dodatkowych
• publikacja planu rozwoju w Internecie na bieżąco


2013 -potwierdzenie publikacji
3. Komunikacja
z uczniem
i rodzicem • zamieszczanie na stronie szkolnej informacji
o organizowanych imprezach, konkursach
• korzystanie z dziennika elektronicznego Librus na bieżąco - wykaz informacji zawartych na stronie internetowej

§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Dzielenie się wiedzą
i doświadczeniem oraz ich promocja • aktywny udział
w pracach zespołu języków obcych
• prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów
i kontraktowych
• zamieszczenie
w Internecie planu rozwoju zawodowego na bieżąco

- protokoły ze spotkań
- scenariusze lekcji

- potwierdzenie publikacji
2. Pełnienie obowiązku opiekuna stażu • pomoc
w opracowaniu planu rozwoju zawodowego
• dzielenie się wiedzą
i doświadczeniem podczas spotkań informacyjnych
i instruktażowych
• pomoc w realizacji planu rozwoju na bieżąco
okres stażu
- sprawozdania
- harmonogram spotkań
3. Współpraca
z innymi nauczycielami • konsultacje podczas spotkań metodycznych
i konferencji językowych
• ścisła współpraca
z nauczycielem drugiego języka obcego na bieżąco - potwierdzenia udziału
w spotkaniach metodycznych


§ 8 ust.2 pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego • przygotowanie programu i planu zajęć rok szkolny
2013/2014
- plan zajęć

2. Program pracy
z uczniem zdolnym i słabym • przygotowanie planu działań w ramach kółek zainteresowań oraz zajęć dydaktyczno - wyrównawczych rok szkolny
2013/2014 - plan zajęć
3. Plan pracy wychowawczej • przygotowanie planu pracy wychowawczej wrzesień 2013 - rozkład zajęć

§ 8 ust.2 pkt.4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

4. Prowadzenie działań zmierzających do poprawy „bazy” pomocy dydaktycznych • wzbogacanie biblioteki anglisty
• projekty wykonane przez uczniów
• wyposażenie
i dekoracja klasopracowni językowej
na bieżąco wykaz książek, płyt, plansz
Organizacja konkursów języka angielskiego na poziomie szkolnym • opracowanie regulaminu konkursu
• pozyskiwanie środków finansowych
• przygotowanie uczniów do udziału
w konkursach szkolnym
i pozaszkolnych na bieżąco - potwierdzenia
- podziękowania
Promowanie szkoły na terenie miasta • udział w konkursach organizowanych przez miasto oraz inne placówki
• opracowywanie testów oraz przeprowadzenie eliminacji wewnątrzszkolnych
w przypadku konkursów organizowanych przez inne instytucje
• umieszczenie informacji związanych
z konkursami na stronie internetowej szkoły cały okres stażu
- podziękowania
- strona internetowa

Współpraca
z organizacjami działającymi na rzecz oświaty • współpraca
z doradcami metodycznymi
i konsultantami ośrodków metodycznych według potrzeb - zaświadczenia

§ 8 ust.2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub
postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami • programy, spotkania, wywiady, akcje charytatywne, konkursy na bieżąco
2. Promowanie wśród młodzieży idei wolontariatu • akcje charytatywne, udział w akcjach pomocy społecznej (Pola Nadziei, zbiórka funduszy na hospicjum itp.) na bieżąco

§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Zapoznanie
z programem wychowawczym szkoły cały okres stażu
2. Zapoznanie się
z problemami uczniów dysfunkcyjnych
w klasach integracyjnych • dostosowanie wymagań
• opracowanie form
i metod pracy
• nawiązanie współpracy
z nauczycielami wspomagającymi
• współpraca
z pedagogiem szkolnym
• współpraca
z rodzicami na bieżąco



- dokumentacja szkolna
3. Prezentacja przypadku rozpoznania
i rozwiązywania problemów edukacyjno - wychowawczych • analiza przypadku
i problemu edukacyjnego
• systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu okres stażu - sprawozdanie

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.