Katalog Marta Kuszak, 2018-06-26 Nekla Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego Stażysta: mgr Marta Tądrowska Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego Placówka: Zespół Szkół w Nekli Opiekun stażu: mgr Olga Kopowska-Babraj Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.09.2017 do 31.05.2018) Posiadane wykształcenie: wyższe studia magisterskie na kierunku filologia angielska, pedagogiczne studia podyplomowe (kwalifikacje nauczycielskie) Działania związane z procedurą awansu zawodowego: 1.Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 1 pkt. 1, §6 ust. 2 pkt. 1) 2.Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły (§6 ust. 2 pkt. 2) 3.Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (§6 ust. 1 pkt. 2) 4.Prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły (§6 ust. 1 pkt. 3) 5.Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust. 2 pkt. 4) 6.Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt. 3) 7.Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (§ 6 ust. 1 pkt. 4) Cel główny: •Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: •Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły: -przepisy związane z funkcjonowaniem placówki, -sposób prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji, -przepisy dotyczące zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć, -przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych warunków pracy •Doskonalenie warsztatu zawodowego poprzez uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tychże zajęć z prowadzącym •Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu i omawianie ich z opiekunem •Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych lub pozaszkolnych formach zawodowego doskonalenia nauczycieli oraz samokształcenie mające na celu podniesienie kompetencji •Pogłębianie kontaktów z rodzicami i uczniami, poznanie środowiska uczniów, ich problemów, oraz umiejętna współpraca z ich środowiskiem i wychowawcami 1)Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole (§6 ust. 1 pkt. 1, §6 ust. 2 pkt. 1) 1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansów zawodowych nauczycieli oraz poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty Wrzesień 2017 Przedstawienie planu rozwoju zawodowego oraz zatwierdzenie go przez opiekuna stażu 2.Współpraca z opiekunem stażu Rozmowa wstępna, konsultacje Wrzesień 2017, Cały okres stażu Określenie zasad współpracy, konsultacja, zawarcie ustnego kontraktu między stażystą, a opiekunem, harmonogram spotkań 3.Opracowanie drogi rozwoju zawodowego Przedłożenie planu rozwoju zawodowego dyrektorowi szkoły Wrzesień 2017 Plan rozwoju zawodowego 4.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły Zapoznanie się ze Statutem Szkoły, Regulaminem Praw i Obowiązków Ucznia oraz planem pracy szkoły Wrzesień/ październik 2017 Znajomość zasad funkcjonowania szkoły 5.Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen, itp. Samodzielne prowadzenie dziennika Cały okres stażu 6.Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole Udział w szkoleniu BHP Wrzesień 2017 7.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Opieka nad uczniami, współpraca z wychowawcami i rodzicami. Egzekwowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Cały okres stażu Posiedzenia Rady Pedagogicznej 8.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie stosownych dokumentów, programów, scenariuszy zajęć Cały okres stażu Dokumentacja stażysty 9.Przygotowanie projektu sprawozdania z wykonania planu rozwoju zawodowego Sprawozdanie opisującego przebieg i realizację przyjętego planu rozwoju zawodowego, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju Maj 2018 Projekt sprawozdania 2)Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły (§6 ust. 2 pkt. 2) 1.Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy Analiza podręczników, rozkładów materiału, programów nauczania, podstawy programowej. Aktywny udział w dostępnych formach dokształcania: kursy i konferencje metodyczne, szkolenia, seminaria, warsztaty. Gromadzenie pomocy naukowych do prowadzenia zajęć językowych. Stosowanie literatury pedagogicznej Cały okres stażu Notatki własne, zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, podręczniki, płyty, obrazki, zdjęcia, plansze itp. 2.Obserwacja i analiza umiejętności ucznia Zbieranie informacji według narzędzi, konsultacje z opiekunem stażu Cały okres stażu 3.Opracowanie systemu nagradzania motywującego do pracy Przygotowanie narzędzia oraz arkuszy Wrzesień 2017 Cały okres stażu Punkty w formie fizycznej, tabele z punktami 4.Analiza i samoocena prowadzonych przez siebie lekcji Hospitacje, rozmowy pohospitacyjne. Analiza i wnioski z własnej pracy Cały okres stażu Dokumenty pohospitacyjne, arkusze obserwacji lekcji, notatki własne, wnioski, refleksje 5.Rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiadomości w ramach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, szkoleniach, warsztatach, seminariach, konferencjach Cały okres stażu Zaświadczenia i certyfikaty 6.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, konsultacje i wymiana doświadczeń w celu rozwiązywania napotkanych problemów Lektura prasy specjalistycznej w zakresie rozwiązywania współczesnych problemów wychowawczych, konsultacje z opiekunem staży oraz innymi nauczycielami Cały okres stażu 7.Udział w dodatkowych zajęciach/wydarzeniach itp. organizowanych przez zespół przedmiotowy Wycieczki, Wieczór Języków Obcych, Gminny konkurs j. angielskiego Cały okres stażu 3) Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt.4) 1.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli Obserwacja zajęć oraz omówienie Cały okres stażu 2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja Cały okres stażu Wykaz lekcji prowadzonych w obecności opiekuna stażu, scenariusze lekcji 3.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Publikacja planu rozwoju zawodowego i pozostałych dokonań pedagogicznych w internecie oraz udostępnianie ich innym nauczycielom w szkole, współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniem, analiza, samoocena Kwiecień/maj 2018 Adres strony internetowej 4.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, wykorzystanie komputera i internetu do przygotowania zajęć lekcyjnych, praca z komputerem na lekcjach, wykorzystanie internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, wykorzystanie internetu i pomocy multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i uczniów Cały okres stażu Płyta z zapisem elektronicznym, konspekty lekcyjne, wykaz wykorzystanych stron internetowych, przykładowe materiały z internetu wykorzystane na lekcjach, przykładowe testy i sprawdziany, polecane uczniom strony internetowe – nauka poprzez grę 5.Gromadzenie i uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności Uzupełnienie biblioteczki nauczyciela o materiały dydaktyczne Cały okres stażu Adresy stron internetowych, tytuły używanych książek 6.Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego Wnioski płynące z dotychczasowej pracy, plan rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia zawodowego Maj 2018 4) Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt. 3) 1.Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły Analiza programu wychowawczego szkoły Październik 2017 2.Współpraca z wychowawcami klas Wspólne rozwiązywanie pojawiających się problemów 3.Współpraca z rodzicami Udział w dyżurach nauczycieli, wywiadówkach, konsultacjach, kontakt przez e-dziennik Cały okres stażu 4.Współpraca z uczniami Rozmowy, konsultacje, kontakt przez e-dziennik Cały okres stażu 5.Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu potrzeb opiekuńczo-wychowawczych Lektura literatury o tematyce pedagogicznej Cały okres stażu 6.Motywowanie uczniów do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem Przedstawienie uczniom różnych możliwych sposobów nauki, zachęcanie do nauki poprzez wprowadzanie różnorodnych gier i zabaw językowych Luty 2018, Maj 2018 Analiza wiedzy uczniów po wprowadzonej metodzie – która metoda najskuteczniejsza 7.Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z rodzicami Cały okres stażu Wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych .................................................. Nauczyciel stażysta .................................................. Opiekun stażu Zatwierdzam do realizacji ..................................................... Podpis i pieczęć Dyrektora szkoły Nekla, dnia ............................................................. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |