Katalog

Marta Kuszak, 2018-06-26
Nekla

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego


Stażysta: mgr Marta Tądrowska
Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Placówka: Zespół Szkół w Nekli
Opiekun stażu: mgr Olga Kopowska-Babraj
Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.09.2017 do 31.05.2018)
Posiadane wykształcenie: wyższe studia magisterskie na kierunku filologia angielska, pedagogiczne studia podyplomowe (kwalifikacje nauczycielskie)



Działania związane z procedurą awansu zawodowego:

1.Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 1 pkt. 1, §6 ust. 2 pkt. 1)
2.Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły (§6 ust. 2 pkt. 2)
3.Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (§6 ust. 1 pkt. 2)
4.Prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły
(§6 ust. 1 pkt. 3)
5.Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust. 2 pkt. 4)
6.Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt. 3)
7.Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli
(§ 6 ust. 1 pkt. 4)


Cel główny:
•Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:
•Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły:
-przepisy związane z funkcjonowaniem placówki,
-sposób prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji,
-przepisy dotyczące zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć,
-przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych warunków pracy
•Doskonalenie warsztatu zawodowego poprzez uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tychże zajęć z prowadzącym
•Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu i omawianie ich z opiekunem
•Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych lub pozaszkolnych formach zawodowego doskonalenia nauczycieli oraz samokształcenie mające na celu podniesienie kompetencji
•Pogłębianie kontaktów z rodzicami i uczniami, poznanie środowiska uczniów, ich problemów, oraz umiejętna współpraca z ich środowiskiem i wychowawcami


1)Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole (§6 ust. 1 pkt. 1, §6 ust. 2 pkt. 1)

1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansów zawodowych nauczycieli oraz poprawne opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
Wrzesień 2017
Przedstawienie planu rozwoju zawodowego oraz zatwierdzenie go przez opiekuna stażu

2.Współpraca z opiekunem stażu
Rozmowa wstępna, konsultacje
Wrzesień 2017, Cały okres stażu
Określenie zasad współpracy, konsultacja, zawarcie ustnego kontraktu między stażystą, a opiekunem, harmonogram spotkań

3.Opracowanie drogi rozwoju zawodowego
Przedłożenie planu rozwoju zawodowego dyrektorowi szkoły Wrzesień 2017
Plan rozwoju zawodowego

4.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
Zapoznanie się ze Statutem Szkoły, Regulaminem Praw i Obowiązków Ucznia oraz planem pracy szkoły
Wrzesień/ październik 2017
Znajomość zasad funkcjonowania szkoły

5.Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen, itp.
Samodzielne prowadzenie dziennika
Cały okres stażu

6.Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole
Udział w szkoleniu BHP
Wrzesień 2017

7.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
Opieka nad uczniami, współpraca z wychowawcami i rodzicami. Egzekwowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
Cały okres stażu
Posiedzenia Rady Pedagogicznej

8.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie stosownych dokumentów, programów, scenariuszy zajęć
Cały okres stażu
Dokumentacja stażysty

9.Przygotowanie projektu sprawozdania z wykonania planu rozwoju zawodowego
Sprawozdanie opisującego przebieg i realizację przyjętego planu rozwoju zawodowego, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju
Maj 2018
Projekt sprawozdania



2)Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację
statutowych zadań szkoły (§6 ust. 2 pkt. 2)

1.Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy
Analiza podręczników, rozkładów materiału, programów nauczania, podstawy programowej. Aktywny udział w dostępnych formach dokształcania: kursy i konferencje metodyczne, szkolenia, seminaria, warsztaty. Gromadzenie pomocy naukowych do prowadzenia zajęć językowych. Stosowanie literatury pedagogicznej
Cały okres stażu
Notatki własne, zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, podręczniki, płyty, obrazki, zdjęcia, plansze itp.

2.Obserwacja i analiza umiejętności ucznia
Zbieranie informacji według narzędzi, konsultacje z opiekunem stażu
Cały okres stażu

3.Opracowanie systemu nagradzania motywującego do pracy Przygotowanie narzędzia oraz arkuszy
Wrzesień 2017
Cały okres stażu
Punkty w formie fizycznej, tabele z punktami

4.Analiza i samoocena prowadzonych przez siebie lekcji
Hospitacje, rozmowy pohospitacyjne. Analiza i wnioski z własnej pracy
Cały okres stażu
Dokumenty pohospitacyjne, arkusze obserwacji lekcji, notatki własne, wnioski, refleksje

5.Rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiadomości w ramach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, kursach, szkoleniach, warsztatach, seminariach, konferencjach
Cały okres stażu
Zaświadczenia i certyfikaty

6.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, konsultacje i wymiana doświadczeń w celu rozwiązywania napotkanych problemów
Lektura prasy specjalistycznej w zakresie rozwiązywania współczesnych problemów wychowawczych, konsultacje z opiekunem staży oraz innymi nauczycielami
Cały okres stażu

7.Udział w dodatkowych zajęciach/wydarzeniach itp. organizowanych przez zespół przedmiotowy
Wycieczki, Wieczór Języków Obcych, Gminny konkurs j. angielskiego
Cały okres stażu


3)
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt.4)

1.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli
Obserwacja zajęć oraz omówienie
Cały okres stażu

2.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja
Cały okres stażu
Wykaz lekcji prowadzonych w obecności opiekuna stażu, scenariusze lekcji

3.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Publikacja planu rozwoju zawodowego i pozostałych dokonań pedagogicznych w internecie oraz udostępnianie ich innym nauczycielom w szkole, współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniem, analiza, samoocena
Kwiecień/maj 2018
Adres strony internetowej

4.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej
Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, wykorzystanie komputera i internetu do przygotowania zajęć lekcyjnych, praca z komputerem na lekcjach, wykorzystanie internetu w pracy nad rozwojem zawodowym, wykorzystanie internetu i pomocy multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i uczniów
Cały okres stażu
Płyta z zapisem elektronicznym, konspekty lekcyjne, wykaz wykorzystanych stron internetowych, przykładowe materiały z internetu wykorzystane na lekcjach, przykładowe testy i sprawdziany, polecane uczniom strony internetowe – nauka poprzez grę

5.Gromadzenie i uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności Uzupełnienie biblioteczki nauczyciela o materiały dydaktyczne Cały okres stażu
Adresy stron internetowych, tytuły używanych książek

6.Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego
Wnioski płynące z dotychczasowej pracy, plan rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia zawodowego Maj 2018



4) Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy
ze środowiskiem uczniów (§6 ust. 2 pkt. 3)

1.Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły
Analiza programu wychowawczego szkoły
Październik 2017

2.Współpraca z wychowawcami klas
Wspólne rozwiązywanie pojawiających się problemów

3.Współpraca z rodzicami
Udział w dyżurach nauczycieli, wywiadówkach, konsultacjach, kontakt przez e-dziennik
Cały okres stażu

4.Współpraca z uczniami Rozmowy, konsultacje, kontakt przez e-dziennik
Cały okres stażu

5.Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu potrzeb opiekuńczo-wychowawczych
Lektura literatury o tematyce pedagogicznej
Cały okres stażu

6.Motywowanie uczniów do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem
Przedstawienie uczniom różnych możliwych sposobów nauki, zachęcanie do nauki poprzez wprowadzanie różnorodnych gier i zabaw językowych
Luty 2018, Maj 2018
Analiza wiedzy uczniów po wprowadzonej metodzie – która metoda najskuteczniejsza

7.Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce
Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z rodzicami
Cały okres stażu
Wyniki w nauce uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych



..................................................
Nauczyciel stażysta



..................................................
Opiekun stażu

Zatwierdzam do realizacji


.....................................................
Podpis i pieczęć Dyrektora szkoły


Nekla, dnia .............................................................

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.