Katalog Beata Karandysz, 2018-06-26 Wrocław Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęcia dla dzieci 6-letnich - edukacja muzycznaGRUPA WIEKOWA: 6-latki TEMAT ZAJĘCIA: Zabawy muzyczne z instrumentem – poznajemy skrzypce CELE OGÓLNE: zapoznanie z budową skrzypiec i osłuchanie się z ich dźwiękiem wyrabianie wrażliwości muzycznej rozwijanie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej właściwe reagowanie na zmiany tempa rozwijanie percepcji słuchowej interpretacja ruchem muzyki METODY: słowna, oglądowa, czynna FORMA PRACY: zbiorowa i indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: płyta CD z piosenką „Dzień dobry”, skrzypce, obrazki skrzypiec, lutnika, kartki z napisem „skrzypce”, „nuty”, „muzyka” w ilości równej liczbie dzieci oraz do powieszenia na tablicy, kilka kartek z innymi napisami, PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1. „Dzień dobry, witam was” - wspólnie powitanie wszystkich śpiewaną piosenką 2. Oto skrzypce – przedstawienie instrumentu, nazwanie go – SKRZYPCE. Omówienie budowy skrzypiec, przedstawienie na obrazkach pracy lutnika i sposobu powstawania skrzypiec. Każde dziecko próbuje palcem poruszyć strunę, żeby wydobyć dźwięk. Demonstracja sposobu gry na skrzypcach za pomocą smyczka. Wysłuchanie krótkiego utworu. 3. Różne melodie – słuchanie melodii granych na skrzypcach, określanie ich tempa i nastroju • zadania do wykonania przez dzieci: gdy usłyszą melodię: wesołą - uśmiechają się smutną - tworzą smutną minę szybką - biegają w miejscu wolną - maszerują powoli w miejscu. 4. Zagadki słuchowe Dzieci słuchają fragmentów melodii, gdy usłyszą skrzypce – klaszczą, gdy gra inny instrument – stukają całymi dłońmi o podłogę. 5. Zabawa ruchowa „Stonoga” dzieci tworzą rząd – stonogę, która musi się poruszać zgodnie z rytmem piosenki śpiewanej przez nauczyciela Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga Idzie sobie stonoga, stonoga, bęc. Biegnie sobie… Idzie wolno…. 6. Słuchanie utworu Fryderyka Chopina: „Walc Ges – dur” (F. Chopin) - improwizacja taneczna do muzyki. Dzieci w ciszy słuchają utworu. Omówienie utworu – N. zachęca dzieci, aby samodzielnie wypowiadały się na temat muzyki, określając jej cechy. ,,Zatańcz jak podpowiada ci muzyka” - tworzenie improwizacji ruchowej do słuchanej wcześniej muzyki – dzieci otrzymują kolorowe wstążki, tańczą do muzyki, interpretując ją wg własnego pomysłu. 7. Zabawa z piosenką „Ja jestem muzykantem” Dzieci śpiewają wspólnie piosenkę, naśladując sposób gry na różnych instrumentach. 8. Ewaluacja Nauczyciel pokazuje dzieciom kartkę z napisem „skrzypce”, „nuty”, „muzyka”, umieszczone na tablicy i rozsypuje na podłodze karteczki z tymi i innymi wyrazami. Prosi dzieci, którym podobało się zajecie o wyszukanie nazw związanych z muzyką. Następnie dzieci z takimi samymi napisami tworzą kółka i tańczą przy muzyce. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |