Katalog Natalia Busselt, 2018-06-26 Konin Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.Nauczyciel kontraktowy Natalia Busselt Nauczyciel biologii i chemii w II Liceum Ogólnokształcącym im. K.K. Baczyńskiego w Koninie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Natalia Busselt Placówka oświatowa: II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Koninie Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2015 – 31.05.2018 r.) Dyrektor placówki oświatowej: Linda Wisialska Organizacja stażu Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. oraz z 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela). • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2015 2. Współpraca z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy, omówienie terminów systematycznych spotkań, wskazówki metodyczne dotyczące planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2015 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, fotografii itp.). • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. Systematycznie w okresie całego stażu Maj 2018 Czerwiec 2018 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i oceny pracy własnej • Opracowanie rozkładów materiału dla poszczególnych klas • Samodzielne opracowywanie testów i krótszych form sprawdzania wiadomości • Przygotowywanie materiałów pomocniczych do lekcji (ćwiczeń aktywizujących, materiałów stymulujących). • Systematyczne przygotowywanie konspektów lekcji w celu doskonalenia warsztatu pracy i ewaluacji własnych działań • Pomoc w przygotowaniu i udział uczniów w konkursach przedmiotowych. Systematycznie w okresie całego stażu 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Udział w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności. • Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez nauczycieli. • Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. Systematycznie w okresie całego stażu 3. Współpraca z innymi nauczycielami • Konsultacje i wzajemna wymiana doświadczeń w kwestiach dydaktycznych i wychowawczych. Systematycznie w okresie całego stażu 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy • Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych. Systematycznie w okresie całego stażu Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Poznawanie środowiska uczniów. • Analiza potrzeb i możliwości uczniów. • Przygotowanie zajęć w ramach godziny z wychowawcą, które umożliwią poznanie zainteresowań uczniów oraz ich oczekiwań. Systematycznie w okresie całego stażu 2. Rozpoznawanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów w celu udzielenia im pomocy. • Obserwacja i rozmowy z innymi nauczycielami na temat zaobserwowanego problemu. • Indywidualne rozmowy z uczniem. • Indywidualne rozmowy z rodzicem. • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, zgłaszanie problemów oraz pomoc w rozwiązywaniu tych problemów. Systematycznie w okresie całego stażu 3. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych. • Zaplanowanie zajęć dydaktycznych i wychowawczych, które wskazywałyby sposoby na radzenie sobie z niepowodzeniami i eliminowały porażki uczniów w dalszej pracy. • Indywidualne spotkania z uczniami mającymi problemy z nauką i rozumieniem przedmiotu. Systematycznie w okresie całego stażu 4. Działania na rzecz rozwoju młodzieży. • Zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły jak również do własnego rozwoju poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych oraz konkursach, olimpiadach przedmiotowych. • Zaprezentowanie uczniom możliwości rozwoju w organizacjach oraz programach na terenie szkoły oraz aktywny nadzór nad ich działaniem • Organizacja wycieczek i aktywny w nich udział. • Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wyjść pozaszkolnych. • Aktywne uczestnictwo w imprezach szkolnych np. Sprzątanie Świata, Drzwi Otwarte, Forum Oświatowe. Systematycznie w okresie całego stażu Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (testów, sprawdzianów i dodatkowych pomocy dydaktycznych) przy pomocy komputera oraz Internetu. • Wyznaczanie projektów prezentowanych na zajęciach lekcyjnych, wymagających posłużenia się komputerem. • Wykorzystanie technologii informacyjnej do opracowywania dokumentacji nauczycielskiej Systematycznie w okresie całego stażu Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki. • Śledzenie nowości wydawniczych, zmian w programach nauczania i podstaw programowych w nauczaniu. • współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Systematycznie w okresie całego stażu 2. Korzystanie z prasy i literatury w zakresie psychologii, pedagogiki i dydaktyki. • Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki, • Wdrażanie nowoczesnych metod nauczania Systematycznie w okresie całego stażu Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin 1. Zapoznanie przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. • Analiza dokumentacji szkolnej (Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktyki). Systematycznie w okresie całego stażu 2. Wykazywanie się wiedzą z zakresu przepisów oświatowych. • Sporządzanie dokumentacji, zaznajomienie uczniów z przepisami obowiązującymi w szkole. Systematycznie w okresie całego stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |