Katalog Ewelina Pięta, 2018-06-26 Cmolas Fizyka, Artykuły Innowacja pedagogiczna z fizykiINNOWACJA PEDAGOGICZNA „ Fizyka nie taka straszna jak ją malują.” Fizyka w doświadczeniach i zadaniach. Nazwa szkoły: Klasa objęta innowacją: Klasa III gimnazjum. Poziom: I – III gimnazjum Opracowała: Ewelina Pięta Przedmiot: fizyka Innowacja organizacyjno- programowa Data rozpoczęcia innowacji: Data zakończenia innowacji: Zajęcia innowacyjne będą realizowane w ramach zajęć pozalekcyjnych w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Pomoce potrzebne do realizacji zajęć znajdują się w pracowni fizycznej i są przedmiotami codziennego użytku. Nauczyciel zajęcia będzie prowadził nieodpłatnie. Plan innowacji. Program innowacji dotyczy popularyzacji fizyki wśród uczniów klasy III gimnazjum. Obszarami działania innowacji będzie: samodzielne wykonywanie doświadczeń, wykonywanie bardziej złożonych doświadczeń z pomocą nauczyciela, rozwiązywanie zadań związanych z prawami i zasadami fizycznymi rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej w praktyce Innowacja adresowana jest do uczniów III klasy gimnazjalnej a jej celem jest: - efektywniejsze przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego - uzupełnienie i utrwalenie wiedzy z fizyki - planowanie i wykonanie doświadczeń fizycznych - wyciąganie i formułowanie wniosków z doświadczeń - rozwinięcie zainteresowań przedmiotem jakim jest fizyka - rozwinięcie zainteresowań naukowych - wzmocnienie kompetencji fizycznych, matematycznych i informatycznych Celem głównym innowacji jest popularyzacja fizyki wśród uczniów gimnazjum. Metody i formy pracy : metoda dydaktyczna oparta na doświadczeniu i metoda aktywizująca. Praca indywidualna oraz grupowa. Lekcje wzbogacone o technologię informatyczną. Tematyka zajęć zgodna z podstawą programową. Zajęcia poświęcone będą na: 1) Popularyzację fizyki 2) Utrwalanie, systematyzowanie i uzupełnianie braków z fizyki 3) Rozwiązywaniu zadań, testów, rebusów, krzyżówek utrwalających i poszerzających wiedzę z fizyki 4) Wykonywaniu prostych życiowych doświadczeń 5) Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce Oczekiwane efekty po wprowadzeniu innowacji: znać i rozumieć zagadnienia fizyczne umieć zaplanować i wykonać proste doświadczenie fizyczne umieć wyciągnąć wnioski z doświadczenia być lepiej przygotowanym do egzaminu gimnazjalnego wykorzystać zdobyta wiedzę w życiu codziennym Ewaluacja innowacji: Przeprowadzenie krótkiej ankiety i konkursu dla uczniów. Wyniki ankiety i konkursu zostaną opracowane i przedstawione dyrektorowi, nauczycielom i uczniom. Opracowała Ewelina Pięta Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |