Katalog Anna Morawiec, 2018-06-26 Semlin Język angielski, Konspekty scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie VIIScenariusz lekcji języka angielskiego w klasie VII A 1. Temat lekcji: A description of a journey. Relacja z podróży. 2. Cele ogólne lekcji: - poznanie wyrażeń określających kolejność zdarzeń, - poznanie słownictwa związanego z transportem (środki transportu i korzystanie z nich), wycieczkami i zwiedzaniem, - układanie informacji w określonym porządku, - kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu oraz rozumienia tekstu czytanego w celu: • rozumienia ogólnego sensu, • wskazania określonych informacji, - kształcenie sprawności mówienia, - kształcenie sprawności pisania. 3. Cele szczegółowe: Uczeń: - zna wyrażenia określające kolejność zdarzeń (first, then, next, after that, finally), - układa informacje w określonym porządku, - opisuje przedmioty, miejsca i zjawiska; opowiada o czynnościach, doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości, - przekazuje w języku polskim informacje sformułowane w języku obcym. 4. Treści z podstawy programowej: PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA: zwroty związane z podróżowaniem CZŁOWIEK: przymiotniki wyrażające uczucia i emocje Uczeń: - układa informacje w określonym porządku, - opisuje ludzi, zwierzęta, przedmioty, miejsca i zjawiska - opowiada o czynnościach, doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości i teraźniejszości, - przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim, - uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym). 5. Postawy: - postawa ciekawości, otwartości i kreatywności, - budowanie wiary uczniów we własne możliwości. 6. Metody i formy pracy: - audiolingwalna, - komunikacja, - metoda oglądowa (z wykorzystaniem tablicy interaktywnej), - praca indywidualna, - praca w parach. 7. Szczegółowy przebieg lekcji: - czynności organizacyjno – porządkowe, - przywitanie, zapoznanie z tematem i celami lekcji, - powtórzenie informacji na temat podróżowania (pytania dotyczące podróży), przymiotników wyrażających emocje, czasu present perfect i past simple oraz sprawdzenie pracy domowej, - praca z tekstem: czytanie i słuchanie tekstu z zad. 1, ułożenie wydarzeń w odpowiedniej kolejności, zgodnie z treścią tekstu, - prezentacja wyrażeń określających kolejność wydarzeń, uzupełnienie zasad stosowania ich w zdaniach (zad. 2), - praca w parach: wykonanie zad. 3 - wybór właściwego wyrażenia określającego kolejność wyrażeń, - praca pisemna: * przygotowanie planu (krótkie notatki nt. wybranej wycieczki/podróży: gdzie byłeś, jaka była podróż, co i w jakiej kolejności wydarzyło się podczas podróży, jak zakończyła się podróż), * przygotowanie pełnej wypowiedzi pisemnej (zgodnej z planem, z zachowaniem trzech paragrafów: wstęp, rozwinięcie i zakończenie oraz z uwzględnieniem czasów present perfect i past simple, wyrażeń określających kolejność zdarzeń, przymiotników wyrażających emocje i słownictwa związanego z podróżowaniem), - podsumowanie lekcji (odczytanie przez wybranych uczniów relacji z podróży), - ocena pracy uczniów, - zadanie pracy domowej : zeszyt ćwiczeń: zad. 1, 2 str. 42 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |