Katalog Magda Wika Czarnowska, 2018-06-22 Sulęczyno Edukacja regionalna, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Magdalena Wika Czarnowska ♦ nauczyciel kontraktowy ♦ nauczyciel języka kaszubskiego w Szkole Podstawowej w Węsiorach DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU 01.09.2015 r. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU 31.05.2018 r. Opiekun stażu: §7 ust.1.pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły, realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, które wynikają ze statutu oraz potrzeb szkoły §7 ust.2.pkt 5 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. § 7 ust. 2.pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Uwag 1. Wstępna ocena własnych umiejętności Samoocena Opracowanie planu rozwoju zawodowego Wrzesień 2015 Plan rozwoju zawodowego 2. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego. Udział w radach pedagogicznych, warsztatach, kursach dotyczących tematyki awansu zawodowego. początek stażu Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 3. Współpraca z opiekunem stażu. - ustalenie zasad współpracy – zawarcie kontraktu; IX 2015 Kontrakt, harmonogram współpracy . 4. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Omówienie obserwowanych zajęć. Cały okres stażu Wnioski z obserwowanych zajęć 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Przeprowadzenie zajęć, omówienie przeprowadzonych zajęć. Cały okres stażu Scenariusze, wnioski 6. Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności. Ocena skuteczności własnych działań. Dokonywanie, w razie potrzeby modyfukacji, korekt,planów i metod pracy. Cały okres stażu Wnioski, korekty w planach nauczania. 7. 8. Poszerzenie wiedzy i umiejejętności w procesie aktywnego udziału w węwnątrzskolnym i zewnątrzszkonym doskonaleniu. -Udział w różnych formach kształcenia zawodowego. Uczestniczenie w formach dokosnalenia zwodowego- szkoleniowych radach pedagogicznych, uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego, udział w zajęciach otwartch realizowanych przez innych nauczycieli. okres stażu Zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, Rozbudowa własnego warsztatu pracy. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki, samodzielne studiowanie literratury pedagogicznej, przygotowanie pomocy dydaktycznych. okres stażu Zbiór kart pracy, scanriuszy, notatek 8. Tworzenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy. - gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteczki pedagogicznej; okres stażu Biblioteczka 9. Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji. Studia licencjackie na kierunku wczesna edukacja z nauczaniem języka angielskiego W ciągu stażu Dyplom ukończenia studiów 10. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Wpisy w dziennikach lekcyjnych, pozalekcyjnych i arkuszach ocen. W ciągu stażu Dzienniki § 7 ust. 2.pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznawanie struktury i problemów środkowiska uczniowskiego i lokalnego Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy z uczniami, rodzicami, wychowawcami, wywiady, ankiety. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozalekcyjnych. Indywidualne kontakty z dzieckiem. Cały okres stażu Wzory ankiet, bieżąca dokumentacja, wlasne notatki, plan pracy, scenariusze zajęć. 2. Poszerzanie wiedzy i umiejejętności uczniów Organizowanie lub współorganizacja wycieczek dydaktycznych. Organizowanie wyjść dla uczniów. Udział w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach, projektach. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych, pozaszkolnych. Organizacja konkursów z języka kaszubskiego . Wspołtworzenie gazetek szkolnych i klasowych. Organizacja pogadanek i spotkań z ciekawymi ludzmi. Organizacja i przygotywwanie uczniów do przedstawień szkolnych i jasełek. Cały okres stażu 3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. Współpraca z nauczyccielami podczas organizacji uroczystości szkolnych i środkowwiskowych. Opieka nad uczniami podczas imprez szkolnych i pozaszkolnych. Cały okres stażu Zapisy w dziennikach, scaneriusze zajęć, imprez. § 7 ust. 2.pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Wypracowane dokumenty Uwagi 1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela. - korzystanie z encyklopedii multimedialnych i programów edukacyjnych przy opracowywaniu lekcji; okres stażu Scenariusze zajęć, wzory kart pracy, - opracowywanie przy pomocy komputera pomocy i środków dydaktycznych; okres stażu Scenariusze zajęć, środki dydaktyczne przygotowanie i opracowanie dokumentacji nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Wykorzystanie komputera i internetu na lekcjach. okres stażu Dokumentacja przebiegu stażu 2. Wykorzystanie Internetu w pracy zawodowej i życiu codziennym. - wykorzystanie zasobów Internetu do przygotowywania zajęć i konkursów szkolnych (np. krzyżówki, komputerowe dyplomy); okres stażu Materiały dydaktyczne - opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju, Strony WWW, potwierdzenia. - konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi staż poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych; IX 2015 okres stażu Notatki własne 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych Wykorzystanie internetu m.in. jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym, korzystanie z portali edukacyjnych. okres stażu wydruki § 7 ust. 2.pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposob dokumentowania Uwagi 1. Rozwijanie własnych komptetencji pedagogicznych Udział w kursach, warsztatach służących poszerzaniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki czy też umiejejętności wychowawczych. Cały okres stażu Potwierdzenia udziału. 2. Wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki we współpracy z rodzicami. Regularny kontakt z rodzicami podczas wywiadówek i spotkań indywidualnych, informowanie o postępach uczniów w nauce. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku , scenariusze spotkań. 3. Realizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Prowadzenie lekcji otwartych. Opieka podczas wycieczek i uroczystości. Organizacja wycieczek. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego. Cały okres stażu Scenariusze zajęć, karty wycieczek. 4. Kształtowanie i doskonalenie kompetencji osobowościowych koniecznych w pracy. Umiejejętność wspołpracy w zespole. Umiejejętność nawiązania dobrego kontaktu z uczniami. Cały okres stażu. Opinia opiekna stażu § 7 ust. 2pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Uwagi 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej Analiza podstawowych aktow prawnych, szczególnie: udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, organizowanie pomocy dla uczniów z trudnościami w nauce i rodzin patologicznych. Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: statutu szkoły wraz z WSO, programu wychowawczego szkoły, programu profilaktycznego i innych. Caly okres stażu Dokumentacja szkolna, potwierdzenia opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów. 2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego Udział w radach pedagogicznych, szkoleniach i zespołach samokształceniiowych. Praca w komisjach powoływanych w szkole. Prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych. Cały okres stażu Listy obecności, sprawozdania, karty wycieczek Opracowała: Magdalena Wika Czarnowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |