Katalog Aleksandra Wysocka, 2018-06-22 Gliwice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA KSIAŻKI DLA DZIECISCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA KSIAŻKI DLA DZIECI Cele: Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych Kształtowanie szacunku do książki i zachęcanie do dbania o jej wygląd Kształtowanie nawyku uważnego słuchania i wyciągania wniosków z przeczytanego tekstu Stwarzanie okazji do zaprezentowania znajomości literatury przez dzieci. Kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnej pomocy. Cele szczegółowe: • Dobiera właściwie rekwizyty do tytułów bajek. • Współpracuje zgodnie w grupie i pomaga innym. • Rozwiązuje zagadki i odczytuje hasło główne krzyżówki • Dba o ład i porządek przy własnym stanowisku pracy. Środki dydaktyczne: treść zagadek, krzyżówka z hasłem przewodnim, książki różnego rodzaju i formatu, koperty zawierające: puzzle z ilustracjami charakterystycznymi dla konkretnej bajki, woreczki z fasolą i grochem, zniszczone książeczki do naprawy oraz taśmę klejącą i nożyczki , worek z przedmiotami charakterystycznymi dla konkretnej bajki, podkład muzyczny- piosenka: „Na wyspach Bergamutach”. Metody: • rozmowa kierowana ; • słuchanie zagadek; • metoda aktywizująca; Formy: • indywidualna; • zbiorowa PRZEBIEG 1. Przywitanie- w tle piosenka pt. „Witajcie w naszej bajce”. 2. Wiersz o książce- wprowadzenie do tematu. 3. Zagadki- wpisanie rozwiązań do krzyżówki. 4. Odczytanie hasła przewodniego. 5. Dbamy o książki- rozmowa sytuacyjna wokół problemu konieczności dbania o książki. 6. Jaka to bajka?- zabawa dydaktyczna- odgadywanie tytułów bajek na podstawie przedmiotów wyciągniętych z tajemniczego worka. 7. Wspólne odśpiewanie piosenki: „Na wyspach Bergamutach”. 8. Tajemnicze koperty- praca grupowa przy współudziale Pań nauczycielek: -zad. 1 jaka to bajka?- układanie puzzli z ilustracjami charakterystycznymi dla konkretnej bajki- przyklejenie puzzli na kartkę -zad. 2 jestem Kopciuszkiem- oddzielanie fasoli od grochu -zad. 3 dbamy o książki- wspólne naprawianie „chorych” książek. 9. Sprawdzenie poprawności wykonanych przez grupy zadań - podanie tytułów bajek na podstawie ilustracji ułożonych z puzzli - sprawdzenie rzetelności w oddzieleniu fasoli od grochu - zbadanie stopnia uzdrowienia książek 10. Gratulacje dla wszystkich grup oraz dla Pań 11. Zakończenie - przypomnienie zasad postępowania z książką oraz nagrodzenie dzieci. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |