Katalog

Aleksandra Wysocka, 2018-06-22
Gliwice

Język angielski, Różne

Podsumowanie osiągnięć dzieci w zakresie posługiwania się językiem angielskim.

- n +

Podsumowanie osiągnięć dzieci w zakresie posługiwania się językiem angielskim.

Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu ma na celu przede wszystkim stworzenie atmosfery zabawy, która sprzyja nauce w przypadku najmłodszych uczniów, motywowanie dzieci oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Nauczanie języka angielskiego ma wspomóc rozwój kompetencji komunikacyjnej dziecka, wdrażać dziecko do pracy w grupie, rozwijać wrażliwość dziecka oraz jego zdolności twórcze, a także umacniać jego wiarę we własne siły i w możliwości.
Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu znacząco różni się od lekcji językowych w późniejszych latach edukacji szkolnej, bowiem koncentruje się na nauczaniu tylko dwóch sprawności należących do tzw. kodu werbalnego, opierającego się na słowie. Są nimi słuchanie i mówienie.
W zakresie umiejętności słuchania, nadrzędnym celem jest oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego, prezentowanie poprawnej wymowy i intonacji.
W zakresie umiejętności słuchania, nadrzędnym celem jest oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego, prezentowanie poprawnej wymowy i intonacji.
Rozwijanie sprawności mówienia zaś polega na zachęcaniu dziecka do powtarzania słów, zwrotów, prostych wierszyków, odgrywania prostych scenek komunikacyjnych. Należy jednak pamiętać, że w nauczaniu małych dzieci nadrzędną rolę przypisuje się rozumieniu ze słuchu; nie należy zmuszać dzieci do mówienia, respektując potrzebny im okres ciszy.
Podstawową formą nauki języka obcego dla tego poziomu wiekowego jest zabawa. W czasie zabawy dzieci opanowują język ,,bezwiednie’’, co podsumować można stwierdzeniem ‘They think they are playing, while we know they are learning’. Przez wiele pierwszych tygodni dzieci rozpoczynające przygodę z językiem angielskim nie są jeszcze w stanie używać języka angielskiego, jako środka komunikacji. Rozumienie wypowiedzi ułatwia im intonacja, mimika, gestykulacja oraz barwa i natężenie głosu. Tak więc na zajęciach angielskiego używałam prostych, krótkich sformułowań, posługując się przy tym bogatą gestykulacją i mimiką, stwarzałam sytuacje, w których dzieci powtarzały określone wyrażenia. Powracałam do wcześniej poznanych treści i tematów na zasadzie spirali, wzbogacając je o nowe elementy.
Mając na uwadze specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym stosowałam bardzo przydatną i jedną z podstawowych metod tzw. TPR (Total Physical Response), czyli metodę reagowania całym ciałem. Małe dziecko ma na początku nauki bardzo ograniczone możliwości powtarzania za wzorem. Często nie chce mówić, za to chętnie pokazuje to, że rozumie, wykonując polecenia.
Poniżej podajemy listę osiągnięć uczniów niezbędnych do kształtowania kompetencji komunikacyjnej w zakresie nauki języka angielskiego w przedszkolu. Należy pamiętać, że na etapie przedszkolnym dzieci nabywają głównie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz bardzo podstawowego porozumiewania się, z wyłączeniem umiejętności czytania i pisania. Naturalne jest, że osiągnięcia poszczególnych dzieci są zróżnicowane. Na różnice ma wpływ osobowość dziecka, jego preferencje w uczeniu się oraz czas i liczba zadań ćwiczących poszczególne kompetencje cząstkowe.




3-4 latki
Październik
Kolory- blue- niebieski, red- czerwony, yellow- żółty, green- zielony, black- czarny,
white- biały, pink- różowy, orange- pomarańczowy, violet- fioletowy, grey-szary, brown-brązowy

SŁÓWKA
head- głowa, shoulders-ramiona, knees- kolana, toes- palce u nóg, ears- uszy, eyes- oczy, mouth- usta, nose- nos, belly- brzuch
POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI
Show me Your np… thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk
Listopad
SŁÓWKA
neck- szyja, back- plecy, feet- stopy
POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI ( liczebniki)
jump up high three times – podskocz do góry trzy razy
flap your arms five times- potrząśnij ramionami pięć razy
turn around two times- odwróć się dookoła dwa razy itd.

Grudzień
Piosenki okolicznościowe (świąteczne): „Santa Claus is coming soon”, „Jingle bells”, „We wish You a Merry Christmas”
SŁÓWKA
Merry Christmas- Wesołych Świąt, Santa Claus- Święty Mikołaj, Christmas tree-choinka,
glass ball- bombka, bell- dzwoneczek, reindeer- renifer
I wish you a Merry Christmas- życzę ci Wesołych Świąt

Styczeń
SŁÓWKA
ZWIERZĘTA
dog- pies, duck- kaczka, hen- kura, cow- krowa, pig- świnia, sheep- owca, cat – kot, lion- lew,
giraffe- żyrafa, fish- ryba, tortoise- żółw, crocodile- krokodyl, elephant- słoń, monkey- małpa,
parrot- papuga, tiger- tygrys, sheep- owca

Luty
„Happy birthday” -piosenka okolicznościowa


Marzec
SŁÓWKA
big- duży, little- mały,
Pytania nauczyciela do dzieci ( z piosenki „Funny monster)
Pytanie: How many…. Np. teeth have you got?- Ile masz zębów?
Odpowiedź: Many many teeth you can see.- dużo, dużo zębów możesz zobaczyć
Pytanie: how many … Np. legs have you got? - Ile masz nóg?Odpowiedź: two legs you can see- dwie nogi widzisz (możesz zobaczyć)
Kwiecień
Piosenka okolicznościowa (wielkanocna): „Happy Easter”- Piosenka o wielkanocnym zajączku
SŁÓWKA:
Easter Eggs- jajko wilkanocne (pisanka), Easter Bunny- zajączek wielkanocny,
Easter Basket- koszyczek wielkanocny,
Happy Easter- Wesołych Swiąt
Easter - Cross out - Czego nie ma?- zabawa

Maj
„I love my family”- piosenka
Let’s fun- “If you happy”- piosenka do zabawy
Animal’s voices (odgłosy zwierząt) – zabawa w naśladowanie zwierząt (nazwy zwierząt wydawane w języku angielskim)
SŁÓWKA:
mummy- mamusia, daddy- tatuś, sister- siostra, brother- brat, grandmother- babcia, grandfather- dziadek
Czerwiec
Let’s fun- “I’m little kitten”- piosenka do zabawy
SŁÓWKA
kitten- kiciuś, puppy- szczeniaczek, duckling- kaczątko, rabbit- królik, butterfly- motyl
swimming- pływanie, jumping- skakanie, walking- chodzenie, running- bieganie, flying- latanie







5-6 latki
Październik
POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI
Show me Your np… thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk.
ROZMÓWKI
Question: Where is np. Kuba? - gdzie jest Kuba? (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?)
Answer: Here I am.- tutaj jestem. (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?)
Question: How are you today?- jak się czujesz (masz) dzisiaj? (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?)
Answer: Very well - bardzo dobrze. (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?)
SŁÓWKA
head- głowa, shoulders-ramiona, knees- kolana, toes- palce u nóg, ears- uszy, eyes- oczy, mouth- usta, nose- nos, belly- brzuch
Kolory- blue- niebieski, red- czerwony, yellow- żółty, green- zielony, black- czarny, white- biały, pink- różowy, orange- pomarańczowy, violet- fioletowy, grey-szary, brown-brązowy, gold- złoty, silver-srebrny
light blue- jasnoniebieski, dark blue – ciemnoniebieski
light green- jasnozielony, dark green- ciemnozielony

Listopad
POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO POWIEDZENIA PRZEZ DZIECI( do nauczyciela)
Touch ….. Your shoe- dotknij swojego buta.
Touch ….. Your knee- dotknij swojego kolana
Touch…… the floor- dotknij podlogi itd.
Turn around six times- odwróć się sześć razy
Point to the door- wskaż na drzwi
Jump up high- podskocz do góry
Clap your hands- klaśnij w dłonie
Flap your arms- potrząśnij ramionami

PORY DNIA
morning- rano, afternoon- popołudnie, evening- wieczór, night- noc

Przywitania w różnych porach dnia:
good morning- dzień dobry
good afternoon- dobrego popołudnia (po godz 12)
good evening- dobry wieczór
good night – dobranoc

LICZBA MNOGA RZECZOWNIKÓW POLICZALNYCH

knee (kolano)- knees (kolana), finger (palec)- fingers (palce)
shoulder (ramię)- shoulders (ramiona) ear (ucho)- ears (uszy) eye (oko)- eyes (oczy)

SŁÓWKA
face- twarz teeth- zęby

Grudzień
Piosenki okolicznościowe (świąteczne): „Santa Claus is coming soon”, „Jingle bells”, „We wish You a Merry Christmas”
SŁÓWKA
Merry Christmas- Wesołych Świąt, Santa Claus- Święty Mikołaj, Christmas tree-choinka,
glass ball- bombka, bell- dzwoneczek, reindeer- renifer
I wish you a Merry Christmas- życzę ci Wesołych Świąt
Styczeń
SŁÓWKA
Rozróżnianie prawej/ lewej ręki, prawej/ lewej nogi:
Show me your left leg- pokaż mi swoją lewą nogę
Show me your right leg- pokaż mi swoją prawą nogę
Show me your left hand- pokaż mi swoja lewą rękę
Show me your right hand- pokaż mi swoją prawą rękę
Show me your left hand and right leg- pokaż mi swoją lewą ręke i prawą nogę itp.

ZWIERZĘTA
dog- pies, duck- kaczka, hen- kura, cow- krowa, pig- świnia, sheep- owca, cat – kot, lion- lew,
giraffe- żyrafa, fish- ryba, tortoise- żółw, crocodile- krokodyl, elephant- słoń, monkey- małpa,
parrot- papuga, tiger- tygrys, sheep- owca

Alfabet (The alphabet song)

Polecenia- rozróżnianie pór dnia ( godzin rannych, popołudniowych, wieczornych, nocnych) .
seven o’clock in the morning- siódma godzina rano
ten o’clock in the night- dziesiąta godzina w nocy
four o’clock In the afternoon- czwarta godzina po południu
seven o’clock In the evening- siódma godzina wieczorem
midnight- północ

Luty
Happy birthday-piosenka okolicznościowa
SŁÓWKA- NAZWY CZĘŚCI GARDEROBY
T-shirt- koszulka z krótkim rękawkiem, skirt- spódnica, blouse- bluza, shirt- koszula z długim rękawem, dress- sukienka, sweater-sweter, shorts- krótkie spodenki, tights- rajstopy, socks- skarpetki,
trousers- spodnie, shoes- buty, sunglasses- okulary przeciwsłoneczne, swimming costiume- kostium kąpielowy
Put on- nałóż (załóż na siebie)
Take off- zdejmij ( z siebie)


Marzec
SŁÓWKA
big- duży, little- mały,
Pytania nauczyciela do dzieci ( z piosenki „Funny monster”)
Pytanie: How many…. Np. teeth have you got?- Ile masz zębów?
Odpowiedź: Many many teeth you can see.- dużo, dużo zębów możesz zobaczyć
Pytanie: how many … Np. legs have you got? - - Ile masz nóg?
Odpowiedź: two legs you can see- dwie nogi widzisz (możesz zobaczyć)

ROZMÓWKI
I’m…. np. Zosia – jestem np. Zosia. I’m a girl (boy)- jestem dziewczynką (chłopcem).
I’m ..np. six years old- mam np 6 lat, I’m from np. Gliwice- jestem z Gliwic

PYTANIA
Where is np. Kuba? - gdzie jest Kuba? Here I am.- tutaj jestem.
How are you today?- jak się czujesz (masz) dzisiaj? - very well - bardzo dobrze
- not very well- niedobrze
- fine, thank you- dobrze, dziękuję
- not fine, thank you- niedobrze, dziękuję

How old are you? – ile masz lat? I’m np. seven years old- mam np. siedem lat
Where are you from?- skąd jestes? - I’m form Gliwice- jestem z Gliwic
- I’m form Poland- jestem z Polski

POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO POWIEDZENIA PRZEZ DZIECI
do nauczyciela
Show me Your np. thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk.
Touch ….. Your shoe- dotknij swojego buta.
Touch ….. Your knee- dotknij swojego kolana
Touch…… the floor- dotknij podlogi itd.
Turn around- odwróć się
Point to the door- wskaż na drzwi
Jump up high- podskocz do góry
Clap your hands- klaśnij w dłonie
Flap your arms- potrząśnij ramionami

Kwiecień
Piosenka okolicznościowa (wielkanocna): „Happy Easter”- Piosenka o wielkanocnym zajączku
SŁÓWKA:
Easter Eggs- jajko wilkanocne (pisanka), Easter Bunny- zajączek wielkanocny,
Easter Basket- koszyczek wielkanocny,
Happy Easter- Wesołych Swiąt
Easter - Cross out - Czego nie ma?- zabawa

Maj
„I love my family”- piosenka
SŁÓWKA:
mummy- mamusia, daddy- tatuś, sister- siostra, brother- brat, grandmother- babcia, grandfather- dziadek, uncle- wujek, aunt- ciocia

OWOCE: apples- jabłka, pears- gruszki, oranges- pomarańcze, strawberrys- truskawki, bananas- babany, cherrys- wiśnie, pineapples- anansy, peaches- brzoskwinie, plums- śliwki
Let’s fun- “If you happy”- piosenka do zabawy
Animal’s voices (odgłosy zwierząt) – zabawa w naśladowanie zwierząt (nazwy zwierząt wydawane w języku angielskim)

Czerwiec
Let’s fun- “I’m little kitten”- piosenka do zabawy
SŁÓWKA
kitten- kiciuś, puppy- szczeniaczek, duckling- kaczątko, rabbit- królik, butterfly- motyl
swimming- pływanie, jumping- skakanie, walking- chodzenie, running- bieganie, flying- latanie
SMAKI
sour- kwaśny, sweet- słodki, saltly- słony

PYTANIA
Are you np. a boy?- czy jesteś chłopcem? -yes, I’m (tak, jestem)
- no, I’m not (nie, nie jestem)
Are you np. two years old? – czy masz dwa lata? - no, I’m not (nie, nie mam)
Are you happy? – czy jesteś szczęśliwy? - yes, I’m (tak, jestem)
-
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.