Katalog Aleksandra Wysocka, 2018-06-22 Gliwice Język angielski, Różne Podsumowanie osiągnięć dzieci w zakresie posługiwania się językiem angielskim.Podsumowanie osiągnięć dzieci w zakresie posługiwania się językiem angielskim. Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu ma na celu przede wszystkim stworzenie atmosfery zabawy, która sprzyja nauce w przypadku najmłodszych uczniów, motywowanie dzieci oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Nauczanie języka angielskiego ma wspomóc rozwój kompetencji komunikacyjnej dziecka, wdrażać dziecko do pracy w grupie, rozwijać wrażliwość dziecka oraz jego zdolności twórcze, a także umacniać jego wiarę we własne siły i w możliwości. Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu znacząco różni się od lekcji językowych w późniejszych latach edukacji szkolnej, bowiem koncentruje się na nauczaniu tylko dwóch sprawności należących do tzw. kodu werbalnego, opierającego się na słowie. Są nimi słuchanie i mówienie. W zakresie umiejętności słuchania, nadrzędnym celem jest oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego, prezentowanie poprawnej wymowy i intonacji. W zakresie umiejętności słuchania, nadrzędnym celem jest oswojenie dzieci z brzmieniem języka angielskiego, prezentowanie poprawnej wymowy i intonacji. Rozwijanie sprawności mówienia zaś polega na zachęcaniu dziecka do powtarzania słów, zwrotów, prostych wierszyków, odgrywania prostych scenek komunikacyjnych. Należy jednak pamiętać, że w nauczaniu małych dzieci nadrzędną rolę przypisuje się rozumieniu ze słuchu; nie należy zmuszać dzieci do mówienia, respektując potrzebny im okres ciszy. Podstawową formą nauki języka obcego dla tego poziomu wiekowego jest zabawa. W czasie zabawy dzieci opanowują język ,,bezwiednie’’, co podsumować można stwierdzeniem ‘They think they are playing, while we know they are learning’. Przez wiele pierwszych tygodni dzieci rozpoczynające przygodę z językiem angielskim nie są jeszcze w stanie używać języka angielskiego, jako środka komunikacji. Rozumienie wypowiedzi ułatwia im intonacja, mimika, gestykulacja oraz barwa i natężenie głosu. Tak więc na zajęciach angielskiego używałam prostych, krótkich sformułowań, posługując się przy tym bogatą gestykulacją i mimiką, stwarzałam sytuacje, w których dzieci powtarzały określone wyrażenia. Powracałam do wcześniej poznanych treści i tematów na zasadzie spirali, wzbogacając je o nowe elementy. Mając na uwadze specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym stosowałam bardzo przydatną i jedną z podstawowych metod tzw. TPR (Total Physical Response), czyli metodę reagowania całym ciałem. Małe dziecko ma na początku nauki bardzo ograniczone możliwości powtarzania za wzorem. Często nie chce mówić, za to chętnie pokazuje to, że rozumie, wykonując polecenia. Poniżej podajemy listę osiągnięć uczniów niezbędnych do kształtowania kompetencji komunikacyjnej w zakresie nauki języka angielskiego w przedszkolu. Należy pamiętać, że na etapie przedszkolnym dzieci nabywają głównie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz bardzo podstawowego porozumiewania się, z wyłączeniem umiejętności czytania i pisania. Naturalne jest, że osiągnięcia poszczególnych dzieci są zróżnicowane. Na różnice ma wpływ osobowość dziecka, jego preferencje w uczeniu się oraz czas i liczba zadań ćwiczących poszczególne kompetencje cząstkowe. 3-4 latki Październik Kolory- blue- niebieski, red- czerwony, yellow- żółty, green- zielony, black- czarny, white- biały, pink- różowy, orange- pomarańczowy, violet- fioletowy, grey-szary, brown-brązowy SŁÓWKA head- głowa, shoulders-ramiona, knees- kolana, toes- palce u nóg, ears- uszy, eyes- oczy, mouth- usta, nose- nos, belly- brzuch POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI Show me Your np… thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk Listopad SŁÓWKA neck- szyja, back- plecy, feet- stopy POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI ( liczebniki) jump up high three times – podskocz do góry trzy razy flap your arms five times- potrząśnij ramionami pięć razy turn around two times- odwróć się dookoła dwa razy itd. Grudzień Piosenki okolicznościowe (świąteczne): „Santa Claus is coming soon”, „Jingle bells”, „We wish You a Merry Christmas” SŁÓWKA Merry Christmas- Wesołych Świąt, Santa Claus- Święty Mikołaj, Christmas tree-choinka, glass ball- bombka, bell- dzwoneczek, reindeer- renifer I wish you a Merry Christmas- życzę ci Wesołych Świąt Styczeń SŁÓWKA ZWIERZĘTA dog- pies, duck- kaczka, hen- kura, cow- krowa, pig- świnia, sheep- owca, cat – kot, lion- lew, giraffe- żyrafa, fish- ryba, tortoise- żółw, crocodile- krokodyl, elephant- słoń, monkey- małpa, parrot- papuga, tiger- tygrys, sheep- owca Luty „Happy birthday” -piosenka okolicznościowa Marzec SŁÓWKA big- duży, little- mały, Pytania nauczyciela do dzieci ( z piosenki „Funny monster) Pytanie: How many…. Np. teeth have you got?- Ile masz zębów? Odpowiedź: Many many teeth you can see.- dużo, dużo zębów możesz zobaczyć Pytanie: how many … Np. legs have you got? - Ile masz nóg?Odpowiedź: two legs you can see- dwie nogi widzisz (możesz zobaczyć) Kwiecień Piosenka okolicznościowa (wielkanocna): „Happy Easter”- Piosenka o wielkanocnym zajączku SŁÓWKA: Easter Eggs- jajko wilkanocne (pisanka), Easter Bunny- zajączek wielkanocny, Easter Basket- koszyczek wielkanocny, Happy Easter- Wesołych Swiąt Easter - Cross out - Czego nie ma?- zabawa Maj „I love my family”- piosenka Let’s fun- “If you happy”- piosenka do zabawy Animal’s voices (odgłosy zwierząt) – zabawa w naśladowanie zwierząt (nazwy zwierząt wydawane w języku angielskim) SŁÓWKA: mummy- mamusia, daddy- tatuś, sister- siostra, brother- brat, grandmother- babcia, grandfather- dziadek Czerwiec Let’s fun- “I’m little kitten”- piosenka do zabawy SŁÓWKA kitten- kiciuś, puppy- szczeniaczek, duckling- kaczątko, rabbit- królik, butterfly- motyl swimming- pływanie, jumping- skakanie, walking- chodzenie, running- bieganie, flying- latanie 5-6 latki Październik POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO WYKONANIA PRZEZ DZIECI Show me Your np… thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk. ROZMÓWKI Question: Where is np. Kuba? - gdzie jest Kuba? (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?) Answer: Here I am.- tutaj jestem. (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?) Question: How are you today?- jak się czujesz (masz) dzisiaj? (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?) Answer: Very well - bardzo dobrze. (z piosenki pt. „Where is Thumbkin”?) SŁÓWKA head- głowa, shoulders-ramiona, knees- kolana, toes- palce u nóg, ears- uszy, eyes- oczy, mouth- usta, nose- nos, belly- brzuch Kolory- blue- niebieski, red- czerwony, yellow- żółty, green- zielony, black- czarny, white- biały, pink- różowy, orange- pomarańczowy, violet- fioletowy, grey-szary, brown-brązowy, gold- złoty, silver-srebrny light blue- jasnoniebieski, dark blue – ciemnoniebieski light green- jasnozielony, dark green- ciemnozielony Listopad POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO POWIEDZENIA PRZEZ DZIECI( do nauczyciela) Touch ….. Your shoe- dotknij swojego buta. Touch ….. Your knee- dotknij swojego kolana Touch…… the floor- dotknij podlogi itd. Turn around six times- odwróć się sześć razy Point to the door- wskaż na drzwi Jump up high- podskocz do góry Clap your hands- klaśnij w dłonie Flap your arms- potrząśnij ramionami PORY DNIA morning- rano, afternoon- popołudnie, evening- wieczór, night- noc Przywitania w różnych porach dnia: good morning- dzień dobry good afternoon- dobrego popołudnia (po godz 12) good evening- dobry wieczór good night – dobranoc LICZBA MNOGA RZECZOWNIKÓW POLICZALNYCH knee (kolano)- knees (kolana), finger (palec)- fingers (palce) shoulder (ramię)- shoulders (ramiona) ear (ucho)- ears (uszy) eye (oko)- eyes (oczy) SŁÓWKA face- twarz teeth- zęby Grudzień Piosenki okolicznościowe (świąteczne): „Santa Claus is coming soon”, „Jingle bells”, „We wish You a Merry Christmas” SŁÓWKA Merry Christmas- Wesołych Świąt, Santa Claus- Święty Mikołaj, Christmas tree-choinka, glass ball- bombka, bell- dzwoneczek, reindeer- renifer I wish you a Merry Christmas- życzę ci Wesołych Świąt Styczeń SŁÓWKA Rozróżnianie prawej/ lewej ręki, prawej/ lewej nogi: Show me your left leg- pokaż mi swoją lewą nogę Show me your right leg- pokaż mi swoją prawą nogę Show me your left hand- pokaż mi swoja lewą rękę Show me your right hand- pokaż mi swoją prawą rękę Show me your left hand and right leg- pokaż mi swoją lewą ręke i prawą nogę itp. ZWIERZĘTA dog- pies, duck- kaczka, hen- kura, cow- krowa, pig- świnia, sheep- owca, cat – kot, lion- lew, giraffe- żyrafa, fish- ryba, tortoise- żółw, crocodile- krokodyl, elephant- słoń, monkey- małpa, parrot- papuga, tiger- tygrys, sheep- owca Alfabet (The alphabet song) Polecenia- rozróżnianie pór dnia ( godzin rannych, popołudniowych, wieczornych, nocnych) . seven o’clock in the morning- siódma godzina rano ten o’clock in the night- dziesiąta godzina w nocy four o’clock In the afternoon- czwarta godzina po południu seven o’clock In the evening- siódma godzina wieczorem midnight- północ Luty Happy birthday-piosenka okolicznościowa SŁÓWKA- NAZWY CZĘŚCI GARDEROBY T-shirt- koszulka z krótkim rękawkiem, skirt- spódnica, blouse- bluza, shirt- koszula z długim rękawem, dress- sukienka, sweater-sweter, shorts- krótkie spodenki, tights- rajstopy, socks- skarpetki, trousers- spodnie, shoes- buty, sunglasses- okulary przeciwsłoneczne, swimming costiume- kostium kąpielowy Put on- nałóż (załóż na siebie) Take off- zdejmij ( z siebie) Marzec SŁÓWKA big- duży, little- mały, Pytania nauczyciela do dzieci ( z piosenki „Funny monster”) Pytanie: How many…. Np. teeth have you got?- Ile masz zębów? Odpowiedź: Many many teeth you can see.- dużo, dużo zębów możesz zobaczyć Pytanie: how many … Np. legs have you got? - - Ile masz nóg? Odpowiedź: two legs you can see- dwie nogi widzisz (możesz zobaczyć) ROZMÓWKI I’m…. np. Zosia – jestem np. Zosia. I’m a girl (boy)- jestem dziewczynką (chłopcem). I’m ..np. six years old- mam np 6 lat, I’m from np. Gliwice- jestem z Gliwic PYTANIA Where is np. Kuba? - gdzie jest Kuba? Here I am.- tutaj jestem. How are you today?- jak się czujesz (masz) dzisiaj? - very well - bardzo dobrze - not very well- niedobrze - fine, thank you- dobrze, dziękuję - not fine, thank you- niedobrze, dziękuję How old are you? – ile masz lat? I’m np. seven years old- mam np. siedem lat Where are you from?- skąd jestes? - I’m form Gliwice- jestem z Gliwic - I’m form Poland- jestem z Polski POLECENIA (CZYNNOŚCI) DO POWIEDZENIA PRZEZ DZIECI do nauczyciela Show me Your np. thumbkin- pokaż mi twój np. kciuk. Touch ….. Your shoe- dotknij swojego buta. Touch ….. Your knee- dotknij swojego kolana Touch…… the floor- dotknij podlogi itd. Turn around- odwróć się Point to the door- wskaż na drzwi Jump up high- podskocz do góry Clap your hands- klaśnij w dłonie Flap your arms- potrząśnij ramionami Kwiecień Piosenka okolicznościowa (wielkanocna): „Happy Easter”- Piosenka o wielkanocnym zajączku SŁÓWKA: Easter Eggs- jajko wilkanocne (pisanka), Easter Bunny- zajączek wielkanocny, Easter Basket- koszyczek wielkanocny, Happy Easter- Wesołych Swiąt Easter - Cross out - Czego nie ma?- zabawa Maj „I love my family”- piosenka SŁÓWKA: mummy- mamusia, daddy- tatuś, sister- siostra, brother- brat, grandmother- babcia, grandfather- dziadek, uncle- wujek, aunt- ciocia OWOCE: apples- jabłka, pears- gruszki, oranges- pomarańcze, strawberrys- truskawki, bananas- babany, cherrys- wiśnie, pineapples- anansy, peaches- brzoskwinie, plums- śliwki Let’s fun- “If you happy”- piosenka do zabawy Animal’s voices (odgłosy zwierząt) – zabawa w naśladowanie zwierząt (nazwy zwierząt wydawane w języku angielskim) Czerwiec Let’s fun- “I’m little kitten”- piosenka do zabawy SŁÓWKA kitten- kiciuś, puppy- szczeniaczek, duckling- kaczątko, rabbit- królik, butterfly- motyl swimming- pływanie, jumping- skakanie, walking- chodzenie, running- bieganie, flying- latanie SMAKI sour- kwaśny, sweet- słodki, saltly- słony PYTANIA Are you np. a boy?- czy jesteś chłopcem? -yes, I’m (tak, jestem) - no, I’m not (nie, nie jestem) Are you np. two years old? – czy masz dwa lata? - no, I’m not (nie, nie mam) Are you happy? – czy jesteś szczęśliwy? - yes, I’m (tak, jestem) - Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |