Katalog Agnieszka Turska, 2018-06-22 Gorlice Biologia, Konspekty Mechanizm wymiany gazowej.Konspekt lekcji Biologii w klasie VII . Przygotowała: Agnieszka Turska 1. Temat : Mechanizm wymiany gazowej. 2. Cel ogólny: Celem lekcji jest opracowanie nowego tematu związanego z mechanizmem wymiany gazowej. 3. Cele operacyjne: VII Układ Oddechowy.Uczeń:1),2),3),4). 4. Formy pracy: indywidualna, zbiorowa. 5. Metody pracy: pogadanka, doświadczenie . 6. Środki dydaktyczne: karty pracy, lusterka kieszonkowe, metr krawiecki, tablica interaktywna 7. Przebieg lekcji: 1. Podanie tematu lekcji i określenie celu lekcji. 2. Sprawdzenie zadania domowego. 3. Odpowiedz ustna ucznia, rozwiązanie zadań przedstawionych na tablicy interaktywnej. TIK https://learningapps.org/display?v=p4kqowc2t18 https://learningapps.org/display?v=ppqfp8ftk18 Samoocena ucznia, wystawienie oceny. 4. Wspólne podjęcie decyzji o metodzie i formie pracy z zespołem klasowym. 5. Wprowadzenie pojęcia wentylacja płuc, wymiana gazowa 6. Uczniowie oglądają krótki film o mechanizmie wymiany gazowej http://scholaris.pl/resources/run/id/104622 . 7. Wybranie dwóch uczniów do przeprowadzenia doświadczenia. Mierzenie obwodu klatki piersiowej przy WDECHU i WYDECHU. Zapisanie wniosków. DOŚWIADCZENIE 1 Osoba badana Obwód kl.piers. przy wdechu Obwód kl.piers. przy wydechu Różnica długości obwodów 1…………………… 2…………………… WNIOSKI CECHA WDECH WYDECH KLATKA PIERSIOWA MIĘŚNIE MIĘDZYŻEBROWE PRZEPONA 3.Skład powietrza wdychanego i wydychanego (uczniowie na podstawie diagramów z zawartością % gazów- analizując określają różnice w składzie powietrza)-TIK. 4. Przypomnienie dośw.: Wykrywanie CO2 w wydychanym powietrzu. https://www.youtube.com/watch?v=4hLf4Ev6GlA 4.Wykonanie doś 3. wykrywającego obecność pary wodnej w wydychanym powietrzu. Doświadczenie 3 INSTRUKCJA Wykrywanie pary wodnej w powietrzu wydychanym z płuc: Materiały: lusterko Przebieg doświadczenia: Wciągnij powietrze do płuc, a następnie mocno chuchnij na lusterko przystawione blisko ust. Wnioski i Obserwacje: Obserwujemy „zaparowane lusterko” to efekt skraplania się pary wodnej zawartej w wydychanym powietrzu. 8. Podsumowanie lekcji -uczniowie wykonują ćwiczenie wykorzystanie tablicy interaktywnej. https://learningapps.org/display?v=psmo9ea6n18 9. Zadanie domowe- wyjaśnienie i omówienie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |