AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Turska, 2018-06-22
Gorlice

Biologia, Konspekty

Mechanizm wymiany gazowej.

- n +

Konspekt lekcji Biologii w klasie VII .
Przygotowała: Agnieszka Turska


1. Temat : Mechanizm wymiany gazowej.
2. Cel ogólny: Celem lekcji jest opracowanie nowego tematu związanego z mechanizmem wymiany gazowej.
3. Cele operacyjne: VII Układ Oddechowy.Uczeń:1),2),3),4).
4. Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.
5. Metody pracy: pogadanka, doświadczenie .
6. Środki dydaktyczne: karty pracy, lusterka kieszonkowe, metr krawiecki, tablica interaktywna
7. Przebieg lekcji:
1. Podanie tematu lekcji i określenie celu lekcji.
2. Sprawdzenie zadania domowego.
3. Odpowiedz ustna ucznia, rozwiązanie zadań przedstawionych na tablicy interaktywnej. TIK
https://learningapps.org/display?v=p4kqowc2t18
https://learningapps.org/display?v=ppqfp8ftk18
Samoocena ucznia, wystawienie oceny.
4. Wspólne podjęcie decyzji o metodzie i formie pracy z zespołem klasowym.
5. Wprowadzenie pojęcia wentylacja płuc, wymiana gazowa
6. Uczniowie oglądają krótki film o mechanizmie wymiany gazowej http://scholaris.pl/resources/run/id/104622 .
7. Wybranie dwóch uczniów do przeprowadzenia doświadczenia.
Mierzenie obwodu klatki piersiowej przy WDECHU i WYDECHU. Zapisanie wniosków.
DOŚWIADCZENIE 1
Osoba
badana Obwód kl.piers.
przy wdechu Obwód kl.piers.
przy wydechu Różnica długości
obwodów

1……………………

2……………………


WNIOSKI
CECHA WDECH WYDECH
KLATKA PIERSIOWA
MIĘŚNIE MIĘDZYŻEBROWE
PRZEPONA
3.Skład powietrza wdychanego i wydychanego (uczniowie na podstawie diagramów z zawartością % gazów- analizując określają różnice w składzie powietrza)-TIK.

4. Przypomnienie dośw.: Wykrywanie CO2 w wydychanym powietrzu.
https://www.youtube.com/watch?v=4hLf4Ev6GlA
4.Wykonanie doś 3. wykrywającego obecność pary wodnej w wydychanym powietrzu.
Doświadczenie 3
INSTRUKCJA
Wykrywanie pary wodnej w powietrzu wydychanym z płuc:
Materiały: lusterko
Przebieg doświadczenia: Wciągnij powietrze do płuc, a następnie mocno chuchnij na lusterko przystawione blisko ust.
Wnioski i Obserwacje:
Obserwujemy „zaparowane lusterko” to efekt skraplania się pary wodnej zawartej w wydychanym powietrzu.
8. Podsumowanie lekcji -uczniowie wykonują ćwiczenie wykorzystanie tablicy interaktywnej.

https://learningapps.org/display?v=psmo9ea6n18
9. Zadanie domowe- wyjaśnienie i omówienie.






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.