Katalog Violetta Nasiłowska, 2018-06-22 Stok Lacki Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanegoVioletta Nasiłowska Siedlce, 10.09. 2015r. pedagog specjalny (wspierający) Publicznego Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Siedlcach PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego Miejsce realizacji stażu: Publiczne Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach Data rozpoczęcia stażu: 01 IX 2015 r. Data zakończenia stażu: 31 V 2018 r. Podstawa prawna opracowania planu: Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 1 marca 2013zroku Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowany 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. 1.1 Formy realizacji: - Analiza aktów prawnych - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu - Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego 1.2 Termin: IX 2015 1.3 Sposób dokumentacji: - zestawienie przestudiowanych dokumentów i literatury, - poprawnie sformułowany wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. 2.1 Formy realizacji: - Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów 2.2 Termin: okres stażu 2.3 Sposób dokumnetacji - świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy i inne dokumenty 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 3.1 Formy realizacji: - Opracowanie zgromadzonej dokumentacji - Analiza osiągniętych wyników - Sformułowanie wniosków 3.2 Termin: V 2018 3.3 Sposób dokumentacji: - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego - ocena dorobku zawodowego za okres stażu §8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Udział w wychowaniu młodzieży. 1.1 Formy realizacji: - Opracowanie planu pracy wychowawcy. - Gromadzenie informacji o uczniach. - Opracowanie rozkładu godzin wychowawczych dla klas I – III z uwzględnieniem problemów wychowawczych. - Praca z uczniami posiadającymi orzeczenia lub opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. - Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami. - Ukierunkowanie i pomoc uczniom w przygotowaniu do projektów interdyscyplinarnych. - Pedagogizacja rodziców poprzez organizowanie spotkań z rodzicami i opiekunami oraz przygotowywanie materiałów na te spotkania. 1.1 Termin: Okres stażu 1.2 Sposób dokumentacji: - sprawozdanie z realizacji programu i projektów 2. Doskonalenie warsztatu pracy. 2.1 Formy realizacji: - Zapoznanie z dokumentami posiadanymi przez uczniów (orzeczenia, opinie). - Przeprowadzenie wywiadów z rodzicami w celu lepszego rozpoznania potrzeb dzieci. - Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów oraz indywidualizacja metod i form pracy. - Wykonywanie i gromadzenie pomocy dydaktycznych. - Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych dla uczniów posiadających orzeczenia. - Konsultacje z pedagogami szkolnymi, psychologiem, rewalidatorem, rehabilitantem oraz nauczycielami przedmiotowymi. - Prowadzeni zajęć wyrównawczych. - Opracowanie i przygotowanie materiałów do Kroniki Szkolnej. - Stosowanie nowoczesnych metod pracy - programy komputerowe tablice multimedialne. - Opracowanie scenariuszy do zajęć. 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji: - dokumentacja - przykładowe scenariusze zajęć 3. Integrowanie zespołu klasowego. 3.1 Formy realizacji: - Organizowanie uroczystości klasowych i wycieczek. - Organizowanie na godzinie wychowawczej zajęć integrujących klasę. 3.2 Termin: Okres stażu 3.3 Sposób dokumentacji: - dokumentacja, Dziennik Librus - przykładowe scenariusze zajęć 4. Praca na rzecz Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego. 4.1 Formy realziacji: - Pomoc w opracowywaniu planu Zespołu na kolejny rok szkolny. - Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu. - Przygotowywanie referatów i materiałów szkoleniowych. - Realizowanie zadań wynikających z pełnienie funkcji przewodniczącego Zespołu. - Przygotowywanie gazetki popularyzującej ideę integracji. - Pomoc w organizacji corocznego Pikniku Integracyjnego i Dnia Autyzmu. 4.2 Termin: Okres stażu 4.3 Sposób dokumentacji: - sprawozdanie z realizacji planu - referaty i materiały szkoleniowe 5. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. 5.1 Formy realizacji: - Doskonalenie zasad współpracy z rodzicami i nauczycielami uczącymi w klasie. - Dostosowywanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze SPE adekwatnie do ich potrzeb i możliwości. - Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce. - Stosowanie technologii komputerowej w codziennej pracy. 5.2 Termin: Okres stażu 5.3 Sposób dokumentacji: - protokoły z zebrań - dokumentacja Librus 6. Kultywowanie tradycji narodowej, kraju, regionu, miasta i szkoły. 6.1 Formy realizacji: - Przygotowanie młodzieży do godnego reprezentowania szkoły podczas miejskich uroczystościach rocznicowych. - Przygotowanie uczniów do uroczystości Święta Szkoły. - Poszerzanie wiedzy na temat patrona i historii szkoły. - Promowanie szkoły w środowisku podczas Jarmarku św. Stanisława. - Pomoc w prowadzeniu Kroniki Szkolnej. 6.2 Termin: Okres stażu 6.3 Sposób dokumentacji: - fotografie wystaw 7. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy oraz umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 7.1 Formy realizacji: - Aktywny udział w formach doskonalenia i dokształcania zawodowego, warsztatach szkoleniach i kursach. - Aktywny udział w szkoleniowych Radach pedagogicznych. - Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu Terapii Pedagogicznej. - Ukończenie studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem. 7.2 Termin: Okres stażu 7.3 Sposób dokumentacji: - zaświadczenia - dyplomy 8. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy nauczyciela wspierającego. 8.1 Formy realizacji: - Studiowanie literatury i czasopism metodycznych. 8.2 Termin: Okres stażu 8.3 Spsób dokumentacji: - wykaz literatury §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie technologii komputerowych w pracy pedagogicznej. 1.1 Formy realizacji: - stosowanie programów komputerowych, tablic interaktywnych i Internetu podczas zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. - Przygotowanie materiałów i pomocy dydaktycznych. - Przygotowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem projektora multimedialnego. - Prowadzenie dziennika Librus. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Sposób dokumentacji: - scenariusze zajęć - przykładowe materiały - dokumentacja Librus 2. Wykorzystanie edytora tekstu i innych programów komputerowych w pracy. 2.1 Formy realizacji: - Udział w prowadzeniu Kroniki Szkolnej. - Sporządzanie materiałów na wystawy. - Przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, scenariuszy, kart pracy, sprawdzianów. - Poszukiwanie informacji, materiałów i inspiracji w internetowych serwisach edukacyjnych, wykorzystywanie wybranych materiałów we własnej pracy dydaktyczno – wychowawczej. - Samodzielne dokumentowanie własnej pracy. 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji: - scenariusze - karty pracy - przykładowe materiały §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Udział w pracach Zespołu Charytatywnego. 1.1 Formy realizacji: - Aktywne uczestniczenie w akcji pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej. - Wykonanie okolicznościowych kart i dekoracji na kiermasz charytatywny. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Sposób dokumentacji: - przykładowe materiały 2. Udział w pracach Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego. 2.1 Formy realizacji: - Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach. - Prowadzenie warsztatów na temat pracy z dzieckiem z autyzmem - Pomoc w organizacji corocznego Dnia Autyzmu i Pikniku Integracyjnego. 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji - protokoły - sprawozdania 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, nauczycielami wspierającymi, pedagogiem szkolnym, logopedą, rewalidatorem i rehabilitantem. 3.1 Formy realizacji: - Opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć przy współudziale innych nauczycieli. - Wymiana doświadczeń. - Wykorzystywanie umiejętności nabytych podczas uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Udostępnianie własnego warsztatu pracy. - Konsultacje ze specjalistami PG3 3.2 Termin: Okres stażu 3.3 Sposób dokumentacji: - scenariusze zajęć - konspekty - tematy w dzienniku librus §8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz terapeutycznego dla ucznia słabosłyszącego. 1.1 Formy realizacji: - Analiza dokumentów ucznia. - Współpraca ze specjalistami pracującymi z uczniem. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Sposób dokumentacji - przykładowe materiały - dokumentacja PPP 2. Opracowanie programu wspomagającego proces komunikacji i edukacji dla uczniów ze spektrum autyzmu. 2.1 Formy realizacji: - Analiza dokumentów uczniów. - Współpraca ze specjalistami pracującymi z uczniami. 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji: - przykładowe materiały - dokumentacja PPP §8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych 1. Udział w projektach edukacyjnych. 1.1 Formy realziacji: - Praca w zespole przygotowującym Interdyscyplinarne Projekty Edukacyjne, Projekt Zdrowie oraz Projekty klas II. - Przygotowanie odpowiednich materiałów wykorzystywanych w czasie projektów. - Przygotowanie finału projektów. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Sposób dokumentacji: - Strona WWW szkoły - sprawozdania 2. Wdrożenie metod pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. 2.1 Formy realizacji: - Opracowanie i wdrożenie procedur wygaszania zachowań niepożądanych. 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji: - dokumentacja - materiały dydaktyczne i szkoleniowe §8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Biblioteką Szkolną. 1.1 Formy realizacji: - Nawiązanie współpracy z Biblioteką. - Udział w akcjach organizowanych w Bibliotece. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Sposób dokumentacji: - potwierdzenie, opis współpracy z biblioteką 2. Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i organizacjami. 2.1 Formy realizacji: - Współpraca z Bankiem Żywności - Współpraca z Caritas. - Opieka nad uczniami biorącymi udział w akcji charytatywnej: "Dziewczynka z zapałkami". 2.2 Termin: Okres stażu 2.3 Sposób dokumentacji: - zaświadczenia 3. Propagowanie w środowisku lokalnym idei integracji. 3.1 Formy realizacji: - Współpraca z podmiotami zajmującymi się edukacją i terapią osób niepełnosprawnych. - Współorganizowanie corocznego Dnia Autyzmu i Pikniku Integracyjnego. 3.2 Termin: Okres stażu 3.3 Sposób dokumentacji: - zaświadczenia 4. Podejmowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowania uczniów objętych nadzorem kuratorskim. 4.1 Formy realizacji: - Współpraca z Sądem Rodzinnym, Pracownikami MOPR, pedagogami szkolnymi, Pracownikami PPP w Siedlcach. 4.2 Termin: Okres stażu 4.3 Sposób dokumentacji: - zaświadczenia §8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i wychowawczego. 1.1 Formy realizacji: - Identyfikacja problemu edukacyjnego i wychowawczego oraz propozycje rozwiązań. - Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu. - Obserwacja i analiza możliwości ucznia, jego środowiska rodzinnego i lokalnego. 1.2 Termin: Okres stażu 1.3 Spoósb dokumentacji: - opis i analiza wykonanych zadań Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |