Katalog

Violetta Nasiłowska, 2018-06-22
Stok Lacki

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Violetta Nasiłowska Siedlce, 10.09. 2015r.
pedagog specjalny (wspierający)
Publicznego Gimnazjum nr 3
z Oddziałami Integracyjnymi
w Siedlcach


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego

Miejsce realizacji stażu: Publiczne Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach
Data rozpoczęcia stażu: 01 IX 2015 r.
Data zakończenia stażu: 31 V 2018 r.

Podstawa prawna opracowania planu:
Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
z dnia 1 marca 2013zroku

Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowany

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
1.1 Formy realizacji:
- Analiza aktów prawnych
- Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
- Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego
1.2 Termin: IX 2015
1.3 Sposób dokumentacji:
- zestawienie przestudiowanych dokumentów i literatury,
- poprawnie sformułowany wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.

2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.
2.1 Formy realizacji:
- Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów
2.2 Termin: okres stażu
2.3 Sposób dokumnetacji
- świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy i inne dokumenty

3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
3.1 Formy realizacji:
- Opracowanie zgromadzonej dokumentacji
- Analiza osiągniętych wyników
- Sformułowanie wniosków
3.2 Termin: V 2018
3.3 Sposób dokumentacji:
- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
- ocena dorobku zawodowego za okres stażu

§8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

1. Udział w wychowaniu młodzieży.
1.1 Formy realizacji:
- Opracowanie planu pracy wychowawcy.
- Gromadzenie informacji o uczniach.
- Opracowanie rozkładu godzin wychowawczych dla klas I – III z uwzględnieniem problemów wychowawczych.
- Praca z uczniami posiadającymi orzeczenia lub opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami.
- Ukierunkowanie i pomoc uczniom w przygotowaniu do projektów interdyscyplinarnych.
- Pedagogizacja rodziców poprzez organizowanie spotkań z rodzicami i opiekunami oraz przygotowywanie materiałów na te spotkania.
1.1 Termin: Okres stażu
1.2 Sposób dokumentacji:
- sprawozdanie z realizacji programu i projektów

2. Doskonalenie warsztatu pracy.
2.1 Formy realizacji:
- Zapoznanie z dokumentami posiadanymi przez uczniów (orzeczenia, opinie).
- Przeprowadzenie wywiadów z rodzicami w celu lepszego rozpoznania potrzeb dzieci.
- Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów oraz indywidualizacja metod i form pracy.
- Wykonywanie i gromadzenie pomocy dydaktycznych.
- Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych dla uczniów posiadających orzeczenia.
- Konsultacje z pedagogami szkolnymi, psychologiem, rewalidatorem, rehabilitantem oraz nauczycielami przedmiotowymi.
- Prowadzeni zajęć wyrównawczych.
- Opracowanie i przygotowanie materiałów do Kroniki Szkolnej.
- Stosowanie nowoczesnych metod pracy - programy komputerowe tablice multimedialne.
- Opracowanie scenariuszy do zajęć.
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji:
- dokumentacja
- przykładowe scenariusze zajęć

3. Integrowanie zespołu klasowego.
3.1 Formy realizacji:
- Organizowanie uroczystości klasowych i wycieczek.
- Organizowanie na godzinie wychowawczej zajęć integrujących klasę.
3.2 Termin: Okres stażu
3.3 Sposób dokumentacji:
- dokumentacja, Dziennik Librus
- przykładowe scenariusze zajęć

4. Praca na rzecz Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego.
4.1 Formy realziacji:
- Pomoc w opracowywaniu planu Zespołu na kolejny rok szkolny.
- Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu.
- Przygotowywanie referatów i materiałów szkoleniowych.
- Realizowanie zadań wynikających z pełnienie funkcji przewodniczącego Zespołu.
- Przygotowywanie gazetki popularyzującej ideę integracji.
- Pomoc w organizacji corocznego Pikniku Integracyjnego i Dnia Autyzmu.
4.2 Termin: Okres stażu
4.3 Sposób dokumentacji:
- sprawozdanie z realizacji planu
- referaty i materiały szkoleniowe

5. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
5.1 Formy realizacji:
- Doskonalenie zasad współpracy z rodzicami i nauczycielami uczącymi w klasie.
- Dostosowywanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze SPE adekwatnie do ich potrzeb i możliwości.
- Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce.
- Stosowanie technologii komputerowej w codziennej pracy.
5.2 Termin: Okres stażu
5.3 Sposób dokumentacji:
- protokoły z zebrań
- dokumentacja Librus

6. Kultywowanie tradycji narodowej, kraju, regionu, miasta i szkoły.
6.1 Formy realizacji:
- Przygotowanie młodzieży do godnego reprezentowania szkoły podczas miejskich uroczystościach rocznicowych.
- Przygotowanie uczniów do uroczystości Święta Szkoły.
- Poszerzanie wiedzy na temat patrona i historii szkoły.
- Promowanie szkoły w środowisku podczas Jarmarku św. Stanisława.
- Pomoc w prowadzeniu Kroniki Szkolnej.
6.2 Termin: Okres stażu
6.3 Sposób dokumentacji:
- fotografie wystaw

7. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy oraz umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.
7.1 Formy realizacji:
- Aktywny udział w formach doskonalenia i dokształcania zawodowego, warsztatach szkoleniach i kursach.
- Aktywny udział w szkoleniowych Radach pedagogicznych.
- Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu Terapii Pedagogicznej.
- Ukończenie studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem.
7.2 Termin: Okres stażu
7.3 Sposób dokumentacji:
- zaświadczenia
- dyplomy

8. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy nauczyciela wspierającego.
8.1 Formy realizacji:
- Studiowanie literatury i czasopism metodycznych.
8.2 Termin: Okres stażu
8.3 Spsób dokumentacji:
- wykaz literatury

§8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Wykorzystanie technologii komputerowych w pracy pedagogicznej.
1.1 Formy realizacji:
- stosowanie programów komputerowych, tablic interaktywnych i Internetu podczas zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Przygotowanie materiałów i pomocy dydaktycznych.
- Przygotowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem projektora multimedialnego.
- Prowadzenie dziennika Librus.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Sposób dokumentacji:
- scenariusze zajęć
- przykładowe materiały
- dokumentacja Librus

2. Wykorzystanie edytora tekstu i innych programów komputerowych w pracy.
2.1 Formy realizacji:
- Udział w prowadzeniu Kroniki Szkolnej.
- Sporządzanie materiałów na wystawy.
- Przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, scenariuszy, kart pracy, sprawdzianów.
- Poszukiwanie informacji, materiałów i inspiracji w internetowych serwisach edukacyjnych, wykorzystywanie wybranych materiałów we własnej pracy dydaktyczno – wychowawczej.
- Samodzielne dokumentowanie własnej pracy.
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji:
- scenariusze
- karty pracy
- przykładowe materiały


§8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Udział w pracach Zespołu Charytatywnego.
1.1 Formy realizacji:
- Aktywne uczestniczenie w akcji pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.
- Wykonanie okolicznościowych kart i dekoracji na kiermasz charytatywny.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Sposób dokumentacji:
- przykładowe materiały

2. Udział w pracach Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego.
2.1 Formy realizacji:
- Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach.
- Prowadzenie warsztatów na temat pracy z dzieckiem z autyzmem
- Pomoc w organizacji corocznego Dnia Autyzmu i Pikniku Integracyjnego.
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji
- protokoły
- sprawozdania

3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, nauczycielami wspierającymi, pedagogiem szkolnym, logopedą, rewalidatorem i rehabilitantem.
3.1 Formy realizacji:
- Opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć przy współudziale innych nauczycieli.
- Wymiana doświadczeń.
- Wykorzystywanie umiejętności nabytych podczas uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego.
- Udostępnianie własnego warsztatu pracy.
- Konsultacje ze specjalistami PG3
3.2 Termin: Okres stażu
3.3 Sposób dokumentacji:
- scenariusze zajęć
- konspekty
- tematy w dzienniku librus

§8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich


1. Opracowanie programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz terapeutycznego dla ucznia słabosłyszącego.
1.1 Formy realizacji:
- Analiza dokumentów ucznia.
- Współpraca ze specjalistami pracującymi z uczniem.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Sposób dokumentacji
- przykładowe materiały
- dokumentacja PPP

2. Opracowanie programu wspomagającego proces komunikacji i edukacji dla uczniów ze spektrum autyzmu.
2.1 Formy realizacji:
- Analiza dokumentów uczniów.
- Współpraca ze specjalistami pracującymi z uczniami.
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji:
- przykładowe materiały
- dokumentacja PPP

§8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

1. Udział w projektach edukacyjnych.
1.1 Formy realziacji:
- Praca w zespole przygotowującym Interdyscyplinarne Projekty Edukacyjne, Projekt Zdrowie oraz Projekty klas II.
- Przygotowanie odpowiednich materiałów wykorzystywanych w czasie projektów.
- Przygotowanie finału projektów.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Sposób dokumentacji:
- Strona WWW szkoły
- sprawozdania

2. Wdrożenie metod pracy z uczniem ze spektrum autyzmu.
2.1 Formy realizacji:
- Opracowanie i wdrożenie procedur wygaszania zachowań niepożądanych.
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji:
- dokumentacja
- materiały dydaktyczne i szkoleniowe

§8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z Biblioteką Szkolną.
1.1 Formy realizacji:
- Nawiązanie współpracy z Biblioteką.
- Udział w akcjach organizowanych w Bibliotece.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Sposób dokumentacji:
- potwierdzenie, opis współpracy z biblioteką

2. Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i organizacjami.
2.1 Formy realizacji:
- Współpraca z Bankiem Żywności
- Współpraca z Caritas.
- Opieka nad uczniami biorącymi udział w akcji charytatywnej: "Dziewczynka z zapałkami".
2.2 Termin: Okres stażu
2.3 Sposób dokumentacji:
- zaświadczenia

3. Propagowanie w środowisku lokalnym idei integracji.
3.1 Formy realizacji:
- Współpraca z podmiotami zajmującymi się edukacją i terapią osób niepełnosprawnych.
- Współorganizowanie corocznego Dnia Autyzmu i Pikniku Integracyjnego.
3.2 Termin: Okres stażu
3.3 Sposób dokumentacji:
- zaświadczenia

4. Podejmowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowania uczniów objętych nadzorem kuratorskim.
4.1 Formy realizacji:
- Współpraca z Sądem Rodzinnym, Pracownikami MOPR, pedagogami szkolnymi, Pracownikami PPP w Siedlcach.
4.2 Termin: Okres stażu
4.3 Sposób dokumentacji:
- zaświadczenia

§8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i wychowawczego.
1.1 Formy realizacji:
- Identyfikacja problemu edukacyjnego i wychowawczego oraz propozycje rozwiązań.
- Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu.
- Obserwacja i analiza możliwości ucznia, jego środowiska rodzinnego i lokalnego.
1.2 Termin: Okres stażu
1.3 Spoósb dokumentacji:
- opis i analiza wykonanych zadań


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.