|
|
Katalog Monika Jaskólska, 2018-06-22 Sosnowiec Język angielski, Plany rozwoju zawodowego projekt planu awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowanyNauczyciel mianowany mgr … PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nazwa placówki: … Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2018 r. Zagadnienia organizacyjne Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Uwagi/Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 1 marca 2013 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe). Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego. Sierpień/wrzesień 2015 r. 9 września 2015 r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu i podjęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz zatwierdzenie przez Dyrektora Szkoły planu rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Na bieżąco cały okres stażu. Czerwiec 2018r. Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły 3. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Uporządkowanie zgromadzonych dokumentów, autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2018 r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Udział w pracach organów szkoły, zespołów zadaniowych - Udział w pracach oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniem podczas posiedzeń: Rady Pedagogicznej, zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, zespołu przedmiotów humanistyczno – artystycznych, zespołu ds. nowelizacji statutu, zespołu wychowawczego, zespołu ds. dyżurów nauczycieli, zespołu ds. analizy sprawdzianu zewnętrznego, zespołu ds. ewaluacji wewnętrznej, aktywny udział w sprawowaniu opieki nad Samorządem Uczniowskim Na bieżąco podczas całego okresu stażu - zapisy w protokołach, potwierdzenia przewodniczących zespołów 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: - aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach dla Rady Pedagogicznej, - udział w kursach, konferencjach metodycznych, szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli, wydawnictwa językowe i inne instytucje - uczestnictwo w formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - studiowanie literatury fachowej Cały okres stażu zgodnie z planem doskonalenia zawodowego - zaświadczenia o udziale w różnych formach doskonalenia 3. Rozwijanie zainteresowań i motywowanie uczniów do rozwijania sprawności i umiejętności językowych - przygotowanie uczniów do udziału w pozaszkolnych konkursach z języka angielskiego, - organizowanie i przeprowadzanie szkolnych konkursów z języka angielskiego dla uczniów klas I – III oraz IV-VI Cały okres stażu zgodnie z harmonogramem konkursów szkolnych - dyplomy, testy, sprawozdania, dokumentacja fotograficzna 4. Promocja placówki w środowisku - prowadzenie lekcji otwartych dla rodziców, - udział w różnorodnych akcjach o charakterze lokalnym, - publikacje informacji o życiu szkoły na stronie internetowej miasta oraz w prasie, - współpraca z lokalnymi gazetami Rok szkolny 2015/2016 Cały okres stażu - scenariusze zajęć -artykuły w mediach, informacje ze stron internetowych § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną - uczestniczenie w kursach doskonalących, szkoleniach, warsztatach z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej, Cały okres stażu, wg potrzeb - zaświadczenia o odbytych kursach, szkoleniach 2. Umiejętne posługiwanie się komputerem w pracy dydaktycznej i wychowawczej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowo – językowej z wykorzystaniem narzędzi TIK, - przygotowywanie pomocy dydaktycznych z języka angielskiego do pracy z uczniami, - wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników do sporządzania niezbędnych materiałów, - współtworzenie szkolnej strony internetowej - opracowanie prezentacji multimedialnych wykorzystywanych podczas lekcji - dokumentowanie przebiegu stażu Cały okres stażu - scenariusze, dyplomy - plany pracy - testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera - potwierdzenia - wydruki ze strony internetowej szkoły - 3. Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej - wykorzystanie Internetu do kontaktu z innymi nauczycielami, wydawnictwami językowymi, instytucjami, rodzicami, uczniami, - korzystanie z internetowych serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego, słowników i programów multimedialnych w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych - prowadzenie zajęć z użyciem komputera - opracowanie informacji o szkole w języku angielskim i umieszczenie na stronie internetowej (oraz w folderze o szkole) - opracowanie, wykonanie i prowadzenie strony internetowej dotyczącej kultury krajów anglojęzycznych Cały okres stażu - informacje ze stron internetowych - scenariusze zajęć 4. Publikacje w Internecie - umieszczanie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej Cały okres stażu - wydruki ze stron internetowych 5. Wdrażanie uczniów do wykorzystania technologii komputerowej i Internetu - wykorzystywanie technologii komputerowej i zasobów Internetu w pracy uczniów podczas lekcji (nabywanie umiejętności korzystania ze słowników multimedialnych i internetowych podczas lekcji, nabywanie umiejętności korzystania z programów komputerowych do pracy własnej uczniów, nabywanie umiejętności korzystania z zasobów szkoły: komputer, projektor, tablica interaktywna itp.) Cały okres stażu, wg potrzeb - prace uczniów, - notatki własne § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Praca w zespole przedmiotowym - przedstawianie referatów, prezentacji - analiza i rozwiązywanie bieżących problemów dydaktyczno-wychowawczych cały okres stażu - opracowane materiały, notatki 2. Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych - udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych w czasopismach pedagogicznych, edukacyjnych portalach internetowych Cały okres stażu - zaświadczenia o publikacjach 3. Prowadzenie zajęć w ramach lekcji koleżeńskich dla członków zespołu w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli -przygotowanie tematyki zajęć - dobór ciekawych metod i form pracy z uczniami - przeprowadzenie zajęć - omówienie zajęć cały okres stażu zgodnie z harmonogramem na dany rok szkolny - scenariusze zajęć, - potwierdzenia 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych -przygotowanie tematyki zajęć - dobór ciekawych metod i form pracy z uczniami - przeprowadzenie zajęć - omówienie zajęć cały okres stażu zgodnie z harmonogramem na dany rok szkolny - scenariusze zajęć, - potwierdzenia § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z języka angielskiego dla uczniów klasy III. - studiowanie fachowej literatury - opracowanie programu - wdrożenie programu - ewaluacja programu Rok szkolny 2016/2017 - program, - dokumentacja przebiegu zajęć, - ewaluacja § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzenie oferty zajęć edukacyjnych - prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla dzieci – Klubik małego czytelnika Cały okres stażu - zapisy w dokumentacji, - plany pracy, - przykładowe materiały dydaktyczne 2. Współorganizowanie szkolnych uroczystości oraz innych imprez również o charakterze pozaszkolnym - współpraca podczas przygotowań uroczystości i apeli, - współpraca z organizacjami działającymi na terenie szkoły - organizacja międzyszkolnego konkursu plastycznego z języka angielskiego dla uczniów klas II-III - organizacja międzyszkolnego dyktanda z języka angielskiego dla uczniów klas V-VI Cały okres stażu, zgodnie z planem pracy samorządu uczniowskiego oraz harmonogramem konkursów - scenariusze imprez, - fotografie, - informacje ze stron internetowych -prace konkursowe § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Nawiązanie współpracy z nauczycielami, szkolnym pedagogiem - omawianie poszczególnych przypadków, ustalanie strategii działania Cały okres stażu - dokumentacja przebiegu akcji - fotografie - informacje ze stron internetowych 2. Stała współpraca ze strukturami i instytucjami wspomagającymi działania szkoły - współpraca ze innymi szkołami w mieście - współpraca z MOPS - współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Cały okres stażu - dokumentacja przebiegu współpracy - protokoły konkursowe § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów dzieci - udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych, - samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki Cały okres stażu - zaświadczenia o odbytych warsztatach, szkoleniach, - wykaz literatury 2. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - rozpoznanie, opis i analiza przypadku edukacyjnego lub wychowawczego, - znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami) - opis i analiza przypadków Zatwierdzam do realizacji Opracowała: ......................................... ............................................. (data, podpis dyrektora szkoły) (podpis nauczyciela) … , 09 września 2015 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |