Katalog Agnieszka Oczeretko, 2018-06-21 Kolbuszowa Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plam Rozwoju zawodowego nauczyciela dyplomowanegoPLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Agnieszka Oczeretko Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: 31 maj 2018 Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany Miejsce pracy: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. Kard. A. Kozłowieckiego w Hucie Komorowskiej CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PERZYJĘTYCH DO REALIZACJ ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie Stażu. • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. • Śledzenia zmian w prawie oświatowym. • Wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Sierpień 2015r. Sierpień/ wrzesień 2015r. 02 wrzesień 2015r. Wrzesień 2015r. Na bieżąco Autorefleksja Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań Dokumenty zaświadczające realizacje zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Przez cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Czerwiec 2018 r. Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Podniesienie jakości nauczania • Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych Przez cały okres stażu • Zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć • Teczki tematyczne Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego - doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów -podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze • Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – rady szkoleniowe. • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) • Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń • Wzbogacenie warsztatu pracy W trakcie całego stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia Systematyczna współpraca z rodzicami • Nawiązanie ścisłej • i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne, uroczystości klasowe. • Przeprowadzanie ankiet, kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami w celu poznawania sytuacji rodzinnej wychowanków, pogłębienia wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. • Nawiązanie prawidłowych relacji z rodzicami służących wspomaganiu w wychowaniu i nauczaniu młodzieży z niepełnosprawnością umysłową. • Dogłębne poznanie ucznia i jego potrzeb Na bieżąco w trakcie stażu • Konspekty spotkań z rodzicami Pedagogizacja rodziców podczas wywiadówek • Prelekcje i pogadanki z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi młodego pokolenia • Wzrost świadomości rodziców na temat problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz współczesnych zagrożeń cywilizacyjnych Przynajmniej raz w roku szkolnym • Scenariusze spotkań Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej • Praca w zespołach powołanych przez Dyrektora Szkoły do tworzenia i modyfikacji dokumentacji szkolnej • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współtworzenie procedur wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. • Praca w zespole do spraw mierzenia jakości pracy szkoły w tym opracowanie kwestionariuszy ankiet oraz ich wyników • Podniesienie jakości pracy szkoły W trakcie stażu przynajmniej raz Raport z prac zespołu Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań Samoocena Rozmowy z Dyrektorem Rozmowy z uczniami Przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych wśród uczniów Wnioski do dalszej pracy Koniec pierwszego i drugiego półrocza w każdym roku szkolnym Autorefleksja Ankiety ewaluacyjne § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną • Uczestniczenie w różnych formach doskonalących z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce W trakcie stażu • Zaświadczenia Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej • Prowadzanie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystywanie programów multimedialnych. • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Prace uczniów Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie dokumentacji szkolnej • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów) • samodzielne tworzenie pomocy naukowych • opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek dla uczniów • pisanie sprawozdań, planów pracy, itp. • Prowadzenie strony internetowej szkoły • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Na bieżąco trakcie stażu • Dokumentacja szkolna • Materiały dydaktyczne Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy • Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego Na bieżąco trakcie stażu Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej w pracy nauczyciela języka angielskiego. • Wykorzystanie możliwości połączeń internetowych do gromadzenia, powielania i udostępniania uczniom materiałów zaczerpniętych z Internetu. • Zamieszczanie prac projektowych uczniów oraz wypracowań na stronie internetowej szkoły • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Cały okres stażu • Dokumentacja szkolna § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACI DOWODY REALIZACJI Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej szkoły • Udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych Wykorzystanie Internetu w praktyce Rok szkolny 2015/2016 W trakcie stażu Strona internetowa szkoły Lista stron z publikacjami Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów • Prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli • Przekazywanie wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom • Podniesienia jakości nauczania Przez cały okres stażu • Lista udostępnionych materiałów • Scenariusze lekcji • Dokumentacja szkolna Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. • Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, • Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć zainteresowanym nauczycielom, Przez cały okres stażu • Publikacje na portalu internetowym, spis stron internetowych Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem • Wymiana doświadczeń W trakcie stażu • Notatki własne § 8 ust.2 pkt. 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Opracowanie i wdrożenie programu własnego • Opracowanie programu nauczania dla oddziału „0” • .Praca z uczniem zdolnym i słabym • Wzrost efektywności kształcenia • Przygotowanie planu działań w ramach konsultacji i zajęć wyrównawczych. • Dostosowanie programu zajęć do możliwości i zainteresowań uczniów W każdym roku szkolnym Opracowany program Opracowany program Opracowywanie zadań egzaminacyjnych na sprawdziany próbne Opracowanie zadań do egzaminu próbnego • Przygotowanie uczniów do sprawdzianu z języka angielskiego W każdym roku szkolnym Testy Arkusze egzaminacyjne Promocja zdrowego trybu życia • Prelekcje na temat zdrowego odżywiania • Ankiety wśród młodzieży • Spotkania z dietetykiem • Przeprowadzanie lekcji dotyczących zdrowego odżywiania • Konkursy plastyczne • Pogłębienie wiedzy uczniów na temat prawidłowego odżywiania W trakcie stażu • Sprawozdania z realizacji programu profilaktycznego • Ankiety • Scenariusze prelekcji i lekcji wychowawczych § 8 ust 2 pkt. 4 lit. c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych - okolicznościowych • Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego) • Współpraca z Samorządem Uczniowskim • Integracja uczniów • Uatrakcyjnienie procesu nauczania Według kalendarza imprez szkolnych Scenariusze imprez Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych • Wzrost poziomu wiedzy u uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych W trakcie stażu Sprawozdania z wycieczek Organizacja konkursów szkolnych • Organizacja Konkursu Piosenki Anglojęzycznej • Organizacja konkursów przedmiotowych z języka angielskiego • Organizacja konkursu plastycznego dotyczącego zdrowego sposobu odżywiania się • Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Majdanie Królewskim w organizacji Konkursu Piosenki Anglojęzycznej • Organizacja Dnia Anglojęzycznego w szkole • Aktywizacja młodzieży do doskonalenia językowego • Rozwijanie współzawodnictwa między uczniami szkoły • Pozytywne wzmocnienie uczniów • Wzrost świadomości uczniów temat zdrowego odżywiania • Wzrost świadomości językowej uczniów W każdym roku szkolnym w trakcie stażu Sprawozdania z konkursów Zdjęcia z konkursów Aktywny udział w promocji szkoły • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych • Udział w organizacji Święta Szkoły i innych uroczystości pozaszkolnych • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku W trakcie stażu Sprawozdania z uroczystości Zdjęcia Praca z uczniem mającym trudności w nauce • Prowadzenie konsultacji, zajęć wyrównawczych i powtórkowych dla słabych uczniów • Poprawa wyników w nauce Na bieżąca w trakcie stażu Dokumentacja szkolne § 8 ust.2 pkt. 4 lit. e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Rozwiązywanie bieżących problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu Dokumentacja szkolna Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie • Współpraca związana z uzyskiwaniem pomocy dla uczniów w trudnej sytuacji. • Poprawa jakości życia uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna Współpraca z kuratorem sądowym • Utrzymywanie kontaktu w celu poprawnej analizy sytuacji domowej uczniów. • Rozwiązywanie problemów wychowawczych, społecznych uczniów W zależności od potrzeb Dokumentacja szkolna Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Kolbuszowej • Organizacja pogadanek edukacyjnych dotyczących współczesnych problemów i zagrożeń wśród dzieci i młodzieży • Uświadomienie uczniom zagrożeń oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych W trakcie stażu W zależności od potrzeb Podziękowania Dokumentacja szkolna Zdjęcia Współpraca z przedsiębiorstwami, przedsiębiorcami • Zdobycie środków finansowych lub rzeczowych dla wzbogacenia zaplecza dydaktycznego szkoły • Doposażenie pracowni • Nagrody na konkurs W trakcie stażu Podziękowania § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Z ADANIA FORMY PRACY EFEKTY PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI ZADAŃ TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży • Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki Rozwiązywanie problemów młodzieży Cały okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń Wykaz literatury Wdrożenie programu profilaktycznego związanego z aktualnymi problemami i potrzebami klasy • Rozpoznanie problemu wychowawczego w klasie ( np. niska frekwencja, agresja) i wdrożenie odpowiedniego programu profilaktycznego • Rozwiązanie problemu wychowawczego w klasie (np. podniesienie frekwencji, zmniejszenie agresji) W trakcie stażu w zależności od rozpoznanych problemów i potrzeb • Scenariusze zajęć • Dokumentacja szkolna Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Rozpoznanie, opis i analiza dwóch przypadków problemu edukacyjnego lub wychowawczego Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go Rozwiązanie problemu okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami) Opis przypadków Wnioski i analiza podjętych działań Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. .................................................. Opracowała Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |