AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Juszczuk, 2018-06-21
Chotyłów

Język rosyjski, Scenariusze

Scenariusz języka rosyjskiego

- n +

Scenariusz lekcji języka rosyjskiego
Klasa : IV
Temat : Która godzina? – określanie czasu zegarowego.
Podstawa programowa:
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,
gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
-życie rodzinne i towarzyskie (członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia
codziennego, formy spędzania czasu wolnego);
Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu:
- reaguje na polecenia;
- rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia;
Uczeń reaguje ustnie w prostych sytuacjach dnia codziennego:
- przedstawia siebie i członków swojej rodziny;
- podaje swój wiek i miejsce zamieszkania;
Cel ogólny :
Cele operacyjne :
1. wiedza
Uczeń :
- prawidłowo wymawia liczebniki od 1do 12,
- zna formy gramatyczne stosowane podczas określania czasu ,
zegarowego,
- pamięta wyrażenia stosowane podczas przedstawiania siebie oraz
kolegi/koleżanki,
- pamięta formy grzecznościowe, stosowane podczas powitania oraz pożegnania.
b) umiejętności
Uczeń
- potrafi wymienić liczebniki od 1 do 12,
- potrafi zastosować właściwą formę gramatyczną podczas określania
czasu zegarowego,
- właściwie stosuje wyrażenia podczas przedstawiania się ,
- poprawnie opowiada o koleżance lub koledze,
- stosuje zwroty grzecznościowe, powitanie i pożegnanie,
c) postawa
- rozumie potrzebę nauki języków obcych.
Metoda pracy : aktywizująca.
Technika pracy : praca z podręcznikiem, praca z ilustracją, film animowany,
Formy pracy : praca w parach, w grupie.
Środki dydaktyczne : podręcznik, ilustracje, płyta z nagraniem , zegar, maskotka
strona internetowa TEREMOK TV – film animowany.
Przebieg lekcji
1.Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej.
3. Zapisanie tematu , podanie celu lekcji: umiejętność określania czasu zegarowego.
4.Wprowadzenie do tematu. Uczniowie wysłuchują nagrania ćw. 11.Str.15.
w celu przypomnienia właściwej wymowy liczebników od 1 do 12.
5. Uczniowie powtarzają liczebniki pamiętając o właściwej wymowie.
Praca na podstawie plansz.
6. Nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami określania czasu zegarowego,
ze szczególnym uwzględnieniem form : 1 час , 2,3,4 часа, 5…10 часов.
Nauczyciel wyjaśnia nowe słowa np. час –godzina.
7. Uczniowie wysłuchują ćw. 13.str.15 i powtarzają, zwracając szczególną uwagę na wymowę liczebników.
8. Uczniowie utrwalają wiedzę związaną z określaniem czasu zegarowego. Nauczyciel wskazuje godzinę na zegarze, wybrani uczniowie udzielają odpowiedzi.
9. Zapisanie pracy domowej na tablicy i w zeszytach : utrwalenie ćw. 13str.15.
10. Uczniowie oglądają krótki film – źródło: strona internetowa TEREMOK TV.
w celu utrwalenia określania czasu zegarowego.
11. Uczniowie ustawiają się w kółku . Podając do siebie maskotkę , wymyślają polecenie związane z tematyką lekcji zrealizowanych , np. a)przedstaw siebie, kolegę, b) wymień 10 słów po rosyjsku, c)powiedz dzień dobry, c) odpowiedz na pytanie twierdząco lub przecząco.
12. Ocena uczniów.
13. Podsumowanie.
14. Ewaluacja.
15.Zakończenie lekcji.























Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.