Katalog Kinga Piskorek, 2018-06-19 Bielsko-Biała Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoKinga Piskorek Nauczyciel języka polskiego i etyki Zespół Szkół Technicznych i Handlowych im. F. Kępki w Bielsku-Białej PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Kinga Piskorek Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: czerwiec 2018 r. Wykształcenie: nauczyciel języka polskiego i etyki Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju: • wstępna analiza własnych umiejętności • zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • sporządzenie planu rozwoju zawodowego • śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz przepisach oświatowych 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: • gromadzenie dokumentacji • praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego • uzyskanie oceny dorobku zawodowego. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju: • przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Uczestnictwo w pracach organów szkoły, związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań: • aktywny udział w zebraniach rady pedagogicznej i zespołu przedmiotowego • współpraca z rodzicami, pedagogizacja • wykonywanie zleconych zadań dodatkowych • udział w badaniu jakości pracy szkoły • bieżące zainteresowanie wszelkimi zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły 2. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy: • prowadzenie dokumentacji szkolnej • organizacja warsztatu pracy • przygotowanie pomocy naukowych • dokonywanie ewaluacji własnych działań • współpraca z innymi nauczycielami • opieka nad uczniami biorącymi udział w konkursach • organizowanie konkursów dla młodzieży • wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w procesie podnoszenia jakości pracy szkoły. • poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach edukacyjnych. 3. Podnoszenie własnych kwalifikacji: • udział w kursach, szkoleniach, warsztatach itp. • studiowanie literatury pedagogicznej 4. Promocja szkoły w środowisku: • przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych, pomoc w organizowaniu konkursów międzyszkolnych • kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym (np. propagowanie materiałów promocyjnych na temat oferty edukacyjnej placówki podczas aranżowanych spotkań z młodzieżą innych szkół.) • pomoc przy organizowaniu "Dni otwartych" itp. 5. Mobilizowanie uczniów do poszerzenia wiedzy, czyli praca z uczniem zdolnym: • przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Uzupełnianie wiedzy i umiejętności w zakresie korzystania z technologii informacyjnej i komputerowej: • samokształcenie • szkolenia, kursy 2. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy dydaktyczno – wychowawczej: • przygotowanie i gromadzenie pomocy naukowych • wykorzystanie kaset wideo, płyt DVD, tablicy interaktywnej, dostępnych programów edukacyjnych • organizacja własnego warsztatu pracy przy użyciu komputera (przygotowywanie testów, sprawdzianów i innych pomocy naukowych) 3. Komputerowe opracowanie potrzebnych materiałów • opracowanie dokumentacji wynikającej z procedury awansu zawodowego. • archiwizowanie danych w formie elektronicznej na CD lub DVD, drukowanie i skanowanie materiałów. • tworzenie materiałów wchodzących w skład szkolnej dokumentacji związanych z procesem dydaktyczno – wychowawczym. 4. Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego i sprawozdania z jego realizacji: • umieszczenie Planu Rozwoju Zawodowego i sprawozdania z jego realizacji na stronie internetowej. 5. Współuczestniczenie w opracowywaniu strony WWW szkoły: • Zamieszczenie na stronie WWW szkoły własnych materiałów związanych z wykonywaną pracą dydaktyczno – wychowawczą. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przeprowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem: • prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli • kompletowanie i udostępnianie materiałów dydaktycznych w teczkach tematycznych lub w komputerze • aktywny udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego, wychowawczego • opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej testów, kart pracy, sprawdzianów, scenariuszy przedstawień, konkursów itp. 2. Współpraca z nauczycielami: • działania interdyscyplinarne § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrażanie programów własnych: • opracowanie i wdrożenie programów zajęć pozalekcyjnych • opracowanie i wdrożenie programu zajęć socjoterapeutycznych • opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizacja konkursów: • przygotowanie i przeprowadzenie konkursów (ortograficznych, recytatorskich, czytelniczych, literackich) 2. Organizacja dodatkowych zajęć: • organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów 3. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej: • przygotowywanie programów artystycznych i współorganizacja szkolnych akademii • podjęcie inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej- pełnienie funkcji opiekuna • zachęcenie uczniów do udziału w spotkaniach z ludźmi kultury • udział w projekcjach filmowych, teatralnych , mających na celu rozwój zainteresowań humanistycznych uczniów • zapoznanie z dziedzictwem kulturowym „Małej Ojczyzny” § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z samorządem: • udział w programach i projektach przez niego organizowanych 2. Współpraca z instytucjami pomocy dzieciom: • współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci 3. Organizowanie akcji charytatywnych: • udział w akacjach charytatywnych lokalnych i ogólnopolskich np. „Góra grosza”, „Sprzątanie świata”, zbiórka plastikowych nakrętek… § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Diagnozowanie problemów środowiskowych: • poznanie środowiska rodzinnego ucznia • obserwacja podczas lekcji i przerw • współpraca z rodzicami • nawiązanie kontaktu z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, pedagogiem szkolnym • opis i analiza wybranych przypadków rozpoznania (rozwiązania) problemów edukacyjnych lub wychowawczych 2. Pomoc uczniom mającym problemy w nauce: • organizowanie zajęć mających na celu pomoc uczniom borykającym się z trudnościami w nauce języka polskiego • dodatkowe zajęcia będą prowadzone w zależności od potrzeb uczniów. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |