![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Malinowska, 2018-06-07 Starachowice Geografia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELAZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH NR 3 W STARACHOWICACH PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: mgr Magdalena Malinowska ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel geografii WYKSZTAŁCENIE: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy DATA ROZPOCZECIA STAŻU: 01.09.2015 r. PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2018 r. STAŻ PRACY: 7 lat WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania rozwojowe: 1.Organizacja własnego doskonalenia zawodowego. Formy realizacji: Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia); Zdefiniowanie potrzeb własnego rozwoju; Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego; Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych m.in. w Internecie; Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju; Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Dowody realizacji: Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; Rejestr przeanalizowanych przepisów; Zatwierdzony przez Dyrektora szkoły Plan rozwoju zawodowego; Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju; Ocena dorobku zawodowego. 2. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. Formy realizacji: Organizowanie konkursów szkolnych; Przygotowanie prezentacji multimedialnych o tematyce geograficznej; Opieka nad pracownią geograficzną, wzbogacanie wyposażenia; Urządzanie wystaw prac uczniów z geografii; Praca z uczniem zdolnym i słabym (przygotowanie uczniów zdolnych do udziału w konkursach przedmiotowych z geografii, pomoc w nauce przedmiotu uczniom słabym podczas konsultacji, zajęcia przygotowujące do matury z geografii. Dowody realizacji: Potwierdzenie Dyrektora Szkoły; Zbiór fotografii; Płyty CD z wybranymi prezentacjami; Zbiór materiałów z zajęć dodatkowych. 3. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych związanych z zadaniami szkoły. Formy realizacji: Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Dowody realizacji: Zaświadczenia uczestnictwa. 4.Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. Formy realizacji: Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej o nowe metody; Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; Studiowanie czasopism i literatury z zakresu metodyki i psychologii. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzenia lekcji geografii; Wykorzystanie publikacji z Internetu; Współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi. Dowody realizacji: Zbiór scenariuszy zajęć; Bibliografia; Zaświadczenia. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania rozwojowe: 1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. Formy realizacji: Gromadzenie materiałów, przechowywanie i przetwarzanie danych, wypełnianie i opracowywanie kart pracy, testów, sprawdzianów, ilustracji; Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami; Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. Wykorzystywanie tablicy interaktywnej. Dowody realizacji: Zbiór opracowanych materiałów; Scenariusze zajęć. 2. Wykorzystywanie Internetu. Formy realizacji: Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach oświatowego; Korzystanie ze stron MEN; Opublikowanie w Internecie materiałów dotyczących awansu zawodowego. Dowody realizacji: Wydruki stron internetowych; Zaświadczenia. 3. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Formy realizacji: Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły. Dowody realizacji: Teczka „Awans zawodowy”. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedza i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania rozwojowe: 1. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Formy realizacji: Przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji na stronie internetowej. Dowody realizacji: Zaświadczenia. 2. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Formy realizacji: Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich dla zainteresowanych nauczycieli; Praca w komisjach szkolnych i konkursowych. Dowody realizacji: Scenariusze zajęć; Protokoły. 3. Podejmowanie działań w ramach WDN. Formy realizacji: Przygotowania szkolenia Rady Pedagogicznej. Dowody realizacji: Referat. §8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania rozwojowe: 1. Kształtowanie umiejętności opracowywania i wdrażania programów działań edukacyjnych. Formy realizacji: Poszukiwanie publikacji dotyczących kształcenia umiejętności opracowywania i wdrażania programów edukacyjnych; Analiza literatury naukowej. Dowody realizacji: Zestawienie bibliografii, notatki, adresy stron www. 2. Wspomaganie rozwoju ucznia. Formy realizacji: Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Praca z uczniem zdolnym lub szczególnie zainteresowanym geografią (konkursy przedmiotowe z geografii, zajęcia przygotowujące do matury). Dowody realizacji: Notatki. 3. Poznanie potrzeb wychowawczych uczniów. Formy realizacji: Opracowanie i przeprowadzenie ankiety na temat oczekiwań wychowawczych uczniów; Uwzględnienie wniosków w programie wychowawczym klasy. Dowody realizacji: Ankieta oraz jej analiza; Program wychowawczy klasy. §8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania rozwojowe: 1.Rozwijanie zainteresowań młodzieży. Formy realizacji: Organizowanie wyjść do kina; Organizowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju. Dowody realizacji: Potwierdzenia Dyrektora szkoły; Karty wycieczek. 2. Organizowanie, przeprowadzanie i przygotowanie konkursów szkolnych. Formy realizacji: Opracowanie scenariuszy, regulaminów konkursów, quizów z geografii. Powołanie komisji konkursowej; Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem konkursów; Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach. Dowody realizacji: Scenariusze i regulaminy konkursów; zdjęcia. 3. Diagnozowanie potrzeb uczniów. Formy realizacji: Ankietowanie. Rozmowy z rodzicami. Dowody realizacji: Raporty z ankiet. Notatki. 4. Kształcenie postawy zdrowego stylu życia. Formy realizacji: Projekcja filmów edukacyjnych na godzinach wychowawczych: Profilaktyka chorób cywilizacyjnych i społecznych. Dowody realizacji: Zapisy w dziennikach lekcyjnych. 5. Organizowanie uroczystości szkolnych. Formy realizacji: Zachęcanie uczniów do zaangażowania się w organizację imprez szkolnych ( Wigilia, Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, Walentynki itp. ) Dowody realizacji: Wpisy w dzienniku. 6. Udział w akcjach charytatywnych. Forma realizacji: Zaangażowanie się wraz z uczniami do świątecznych zbiórek żywności, zbieranie „ góry grosza”, kapsli dla potrzebujących. Dowody realizacji: Potwierdzenia. §8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania rozwojowe: 1. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Formy realizacji; Rozmowy prowadzone z uczniami, spotkania indywidualne z rodzicami, pedagogizacja rodziców w ramach potrzeb uczniów: Integracja zespołu klasowego; Imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. Dowody realizacji: Zapisy w dzienniku. 2. Współpraca z Rada rodziców i Samorządem Uczniowskim. Formy realizacji: Udział w imprezach organizowanych przez Samorząd Uczniowski; Kontakty z przedstawicielami Rady Rodziców w sprawach wychowawczych i organizacyjnych. Dowody realizacji: Potwierdzenia. 3. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. Formy realizacji: Pomoc w organizowaniu uroczystości szkolnych, akademii. Dowody realizacji: Potwierdzenia. §8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania rozwojowe: 1. Opisanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych. Forma realizacji: Zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych; Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych; Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu; Podsumowanie i wnioski. Dowody realizacji: Opis i analiza przypadku. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |