Katalog Aleksandra Ferenc, 2018-06-01 Człuchów Język angielski, Program nauczania AUTORSKI PROGRAM KÓŁKA ROZWIJAJĄCEGO UZDOLNIENIA Z J.ANGIELSKIEGO DLA KLASY VIAUTORSKI PROGRAM KÓŁKA ROZWIJAJĄCEGO UZDOLNIENIA Z J.ANGIELSKIEGO DLA KLASY VI 1. CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Program jest przeznaczony do realizacji w szkole podstawowej na zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego dla uczniów klas VI którzy, chcieliby rozwijać i doskonalić swoje zdolności i umiejętności dotyczące znajomości języka angielskiego oraz zainteresowania kulturą i tradycją krajów anglojęzycznych. 2. WARUNKI REALIZACJI PROGRAMU 2.1. Odbiorcy programu. W zajęciach mogą brać udział uczniowie zdolni z klas VI szkoły podstawowej, którzy chcą doskonalić umiejętności posługiwania się językiem angielskim, rozszerzyć wiedzę z zakresu gramatyki, słownictwa oraz kultury krajów anglojęzycznych. 2.2. Czas realizacji programu. Program zakłada naukę w wymiarze jednej godziny tygodniowo w ramach zajęć pozalekcyjnych. 2.3. Metody pracy. Na zajęciach dodatkowych, które objęte zostaną w/w programem, realizowane będą następujące metody: - metoda gramatyczno-tłumaczeniowa; - metoda audiowizualna; - metoda komunikacyjna; - praca indywidualna i w parach z komputerem; - wyszukiwanie informacji w Internecie - praca z oryginalnymi materiałami w języku angielskim 2.4. Formy pracy: - praca indywidualna - praca w parach - praca w grupach 2.5. Techniki nauczania: - pytania i odpowiedzi - aktywizujące; - ćwiczenia typu prawda / fałsz; - uzupełnianie luk w tekście; - dopasowywanie tytułów, nagłówków do tekstów; - test wielokrotnego wyboru; - rozsypanki wyrazowe; - uzupełnianie zdań wyrazami w odpowiedniej formie gramatycznej; - wykonywanie czynności zgodnie z usłyszanym poleceniem; - układanie ilustracji według kolejności; - kształcenie poprawnej wymowy poprzez powtarzanie; - opis ilustracji; - rozmowa na podstawie ilustracji; - powtarzanie za wzorem; - odtwarzanie wypowiedzi po wysłuchaniu tekstu 2.6. Pomoce dydaktyczne: W realizacji niniejszego programu niezbędne będą: - komputery z dostępem do Internetu - odtwarzacz płyt CD; - słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie; - pomoce dydaktyczne samodzielnie przygotowane przez nauczyciela; adekwatne do realizowanych treści - plansze tematyczne, flashcards, plakaty tematyczne, mapy; 3. CELE NAUCZANIA 3.1. Cele ogólne Głównym celem koła językowego jest pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów, przygotowywanie się do udziału w różnorodnych konkursach z języka angielskiego jak również rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów. 3.2. Cele szczegółowe Celem szczegółowym jest: - dalszy rozwój wymagań ogólnych i integracja sprawności językowych nabytych przez uczniów; - wykształcenie samodzielności poprzez naukę korzystania ze słowników, poszukiwanie informacji w materiałach źródłowych; - uczenie samodzielnego rozwiązywania problemów gramatycznych (odkrywanie własnych sposobów dochodzenia do ich rozwiązania); - wzbogacanie słownictwa z zakresu wybranych zagadnień; - przyswajanie nowych zagadnień gramatycznych; - poznawanie elementów kultury wybranych krajów anglojęzycznych (patronowie, symbole, flagi, itp.); - poszerzenie wiedzy uczniów na temat kultury, sztuki, tradycji i obyczajów krajów anglojęzycznych; - umiejętność samodzielnej pracy; - reprezentowanie szkoły w konkursach. 4. TREŚCI NAUCZANIA 1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: - człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania); - dom (np. miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia); - szkoła (np. przedmioty nauczania, życie szkoły, przybory szkolne); - praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności, miejsce pracy); - życie rodzinne i towarzyskie (np. okresy życia, członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy); - żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie,); - zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie, korzystanie z usług,); - podróżowanie i turystyka (np. środki transportu, hotel, informacja turystyczna, wycieczki, zwiedzanie) - kultura (np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, media); - sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, imprezy sportowe); - zdrowie (np. higieniczny tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie, uzależnienia); - świat przyrody (np. pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego, klęski żywiołowe); - elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka - święta obchodzone w Anglii, obyczaje związane z Halloween, Świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocą; 2. Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi (np. instrukcje, komunikaty, ogłoszenia, rozmowy) - reaguje na polecenia; - określa główną myśl tekstu; - znajduje w tekście określone informacje; - określa intencję nadawcy/autora tekstu; - określa kontekst wypowiedzi (np. czas, miejsce, sytuację, uczestników); 3. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. napisy informacyjne, listy, broszury, ulotki reklamowe, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, instrukcje obsługi) - określa główną myśl tekstu; - określa główną myśl poszczególnych części tekstu; - znajduje w tekście określone informacje; - określa intencje nadawcy/autora tekstu; - określa kontekst wypowiedzi (np. nadawcę, odbiorcę, formę tekstu); - rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. 4. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: - opisuje ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności; - opowiada o wydarzeniach życia codziennego; - przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości; - relacjonuje wydarzenia z przeszłości; - wyraża i uzasadnia swoje opinie, poglądy i uczucia; - przedstawia opinie innych osób; - przedstawia plany na przyszłość; 5. Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne (np. wiadomość, e-mail, opis) - opisuje ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności; - opisuje wydarzenia życia codziennego; - przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości; - wyraża i uzasadnia swoje poglądy, uczucia; 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach: - nawiązuje kontakty towarzyskie , np. przedstawia siebie i inne osoby, wita się i żegna, udziela podstawowych informacji na swój temat i pyta o dane rozmówcy i innych osób); - rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę; - uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia; - prosi o pozwolenie, udziela i odmawia pozwolenia; - wyraża swoje emocje (np. radość, niezadowolenie, zdziwienie); 7. Uczeń reaguje w formie prostego tekstu pisanego, np. e-mail, wiadomość w typowych sytuacjach: - nawiązuje kontakty towarzyskie (np. przedstawia siebie i inne osoby, udziela pod stawowych informacji na swój temat i pyta o dane rozmówcy i innych osób). 8. Uczeń przetwarza tekst ustnie lub pisemnie: - przekazuje w języku polskim główne myśli lub wybrane informacje z tekstu w języku obcym; - przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim. 9. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, zapamiętywanie nowych wyrazów, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym) ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE: • Czasownik ‘to be’ w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących • ‘Have got’ – wyrażanie posiadania; w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących • Czas Present Simple; • Czas Present Continuous; • Przedimki określone i nieokreślone • Zaimki wskazujące i dzierżawcze; • Konstrukcja there is, there are z określeniami some i any • Przyimki czasu i miejsca; • Czasownik ‘to be’ w czasie Past Simple; • Czas Past Simple – czasowniki regularne i nieregularne; • Stopniowanie przymiotników; • Wyrażanie przyszłości – going to, Present Continuous, will; • Can, could – wyrażanie umiejętności, możliwości, przyzwolenia, próśb; • Must, mustn’t – wyrażanie obowiązku i zakazu; • Have to – wyrażanie obowiązku, w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących • Should – wyrażanie powinności, sugestii i rad; • Tryb rozkazujący, wyrażanie propozycji i sugestii; • Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |