Katalog Edyta Łucek, 2018-06-01 Czemierniki Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko: Edyta Łucek Nazwa szkoły: Zespół Szkół – Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki Czemiernikach 21-306 Czemierniki ul. Kocka 45 Stanowisko: Nauczyciel wspomagający Klasyfikacje: Studia Wyższe Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Wydział Nauk Społecznych Dyplom licencjata na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika szkolna z elementami terapii pedagogicznej. Dyplom magistra na kierunku pedagogika, specjalizacja: Pedagogika ogólna i psychoprofilaktyka. Wykształcenia: Wyższe z przygotowaniem pedagogicznym Opiekun stażu: Anna Różyk Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r. Data zakończenia stażu: 31 maj 2018 r. A. Cel główny: 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego B. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. a. przepisy związane z funkcjonowaniem Zespołu Szkół. b. sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. c. przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych warunków nauki i pracy. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku. 4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. 5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć (rozmów) prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym. 6. Prowadzenie zajęć, rozmów i obserwacji diagnostycznej w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego a) Wewnątrzszkolnych. b) Pozaszkolnych. c) samokształcenia. 8. Poznanie dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy z ich rodzicami. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki (§ 6 ust. 2 pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Osoby wspierające Termin realizacji Dowody realizacji 1. Zapoznanie się z przepisami i procederami związanymi z uzyskaniem stopnia awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego: Rozporządzenie Ministra edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli; Ustawa z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z późn. zm. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późn. Zm. Bibliotekarz. Dyrektor. Opiekun stażu. Wrzesień Notatki z analizy przepisów. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Rozmowa na temat procedur związanych z awansem zawodowym. Określenie form współpracy. Opracowanie kontraktu i planu współpracy; Konsultacje, analiza, ewaluacja. Opiekun stażu Wrzesień Kontrakt Harmonogram spotkań 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Zredagowanie i złożenie planu do zatwierdzenia. Opiekun stażu Dyrektor Wrzesień Plan rozwoju zawodowego 4. Zapoznanie z zasadami dotyczącymi funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: Uchwała Rady Ministrów dotycząca zasad organizowania i funkcjonowania szkół; Statut Szkoły; Plan pracy szkoły; Program wychowawczy; Program profilaktyczny; Regulamin Rady Pedagogicznej; Regulamin Rady rodziców; Wewnątrzszkolny System Oceniania i klasyfikowania. Opiekun stażu Dyrektor Cały okres trwania stażu Notatki z analizy dokumentacji 5. Zapoznanie ze sposobem prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole. Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dokumentacja czynności wobec ucznia wymagającego opieki, itp. Planowanie indywidualnego planu edukacyjno-terapeutycznego; Dokumentowanie obserwacji dotyczących rozwoju dzieci; Zapoznanie ze sposobem dokumentowania pracy i posiedzeń Rady Pedagogicznej; Udział w Radach Pedagogicznych. Opiekun stażu Dyrektor Psycholog Pedagog Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej Materiały szkoleniowe Notatki własne. 6. Zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz przepisami przeciwpożarowymi. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobów organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystki. Udział w szkoleniu z zakresu BHP. Instruktor BHP Wrzesień, Październik Notatnik własne Powielone arkusze procedur 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Teczka stażysty. 8. Sporządzenie sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie do Dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju. Opiekun stażu Czerwiec Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania klasyfikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją. Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji. Opiekun stażu Czerwiec Wniosek, dokumentacja z realizacji stażu. 10. Opracowanie dokumentacji nauczyciela wspomagającego. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Opracowanie konspektów. Pedagog Wrzesień Na bieżąco Programy Konspekty Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki. (§ 6 ust. 2 pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Osoby wspierające Termin realizacji Dowody realizacji 1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Obserwacja zajęć. Omówienie obserwowanych zajęć z prowadzącym. Opiekun stażu. Inni nauczyciele. wrzesień 2017 – maj 2018. Wnioski z obserwacji. 2. Prowadzenie zajęć edukacyjnych z dzieckiem w obecności opiekuna stażu oraz późniejsze ich omówienie. Konstruowanie scenariuszy prowadzonych zajęć. Prowadzenie zajęć. Omówienie prowadzonych zajęć z opiekunem stażu. Ocena i analiza słabych i mocnych stron prowadzenia zajęć. Opiekun stażu. Wrzesień 2017 – maj 2018 Scenariusz zajęć edukacyjnych. Notatki i wnioski z rozmów. 3. Uczestniczenie w pracach szkolnych związanych z realizacją jego zadań. Wycieczki Projekty edukacyjne Akcje Wyjścia Opiekun stażu Inni nauczyciele Pedagog Cały okres trwania stażu Scenariusze 4. Współorganizowanie imprez szkolnych i uroczystości okolicznościowe. Imprezy szkolne Opiekun stażu Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Zdjęcia z uroczystości 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. Udział w konferencjach metodycznych, szkoleniach i innych formach doskonalenia zawodowego. Inni nauczyciele Bibliotekarz Specjaliści prowadzący kursy Cały okres trwania stażu Zaświadczenie o ukończonych kursach. 6. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m.in.: w kursach, warsztatach, udział w szkoleniowych Radach pedagogicznych. Studiowanie publikacji pedagogicznych. Inni nauczyciele Bibliotekarz Specjaliści prowadzący kursy Cały okres trwania stażu Zaświadczenie o ukończonych kursach. Spis przestudiowanej literatury. 7. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej i informacyjnej. Tworzenie i opracowywanie dokumentacji, wykorzystując nowoczesne programy komputerowe: - plany pracy, scenariusze zajęć, uroczystości, imprezy okolicznościowe, sprawozdania. – konstruowanie tekstów, kart pracy dla dziecka. Korzystanie z zasobów Internetu dotyczących edukacji. Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Scenariusze zajęć; Pomoce dydaktyczne; Karty pracy dla dziecka; Dokumentacja związana ze stażem. 8. Wymiana doświadczeń Publikacja plany rozwoju zawodowego w Internecie. Inni nauczyciele Cały okres trwania stażu Portale internetowe. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust. 2 pkt 3) Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Osoby wspomagające Termin realizacji Dokumentacja 1. Zapoznanie się ze sposobem gromadzenia informacji o środowisku dzieci. Poznanie form współpracy z rodzicami poprzez: Rozmowę ze szkolnym pedagogiem, nauczycielami, wychowawcami klas, opinie z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, orzeczenia; Pedagog Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Plany oraz protokoły z zebrań. 2. Zapoznanie się z potrzebami i możliwościami dziecka w prowadzonej grupie. Przeprowadzanie obserwacji dziecka podczas zajęć. Dokumentowanie obserwacji w zeszycie. Opiekun stażu Pedagog Cały okres trwania stażu Arkusz obserwacji dziecka. Zeszyt obserwacji dziecka. 3. Rozwijanie wiedzy oraz umiejętności w zakresie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych ucznia. Śledzenie literatury fachowej; Udział w warsztatach oraz szkoleniach dotyczących różnego rodzaju niepełnosprawności (m.in. autyzmu); Bibliotekarz Osoby odpowiedzialne za prowadzenie warsztatów oraz szkoleń. Cały okres trwania stażu. Zaświadczenia. Spis literatury fachowej. 4. Utrzymywanie kontaktów z rodzicami ucznia. Uczestnictwo w zebraniach z rodzicami Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami Informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka. Spotkania z rodzicami na uroczystościach Opiekun stażu. Pedagog. Cały okres trwania stażu. Protokół z rozmów z rodzicami. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§ 6 ust. 2 pkt 4) Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Osoby wspomagające Termin realizacji Dokumentacja 1. Dokonanie obserwacji zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela. Obserwacja zajęć lekcyjnych Analizowanie pracy prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela pod kątem metod, toku lekcji. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów. Scenariusze zajęć lekcyjnych. Protokoły po obserwacyjne wraz z wnioskami. 2. Przeprowadzanie zajęć lekcyjnych w obecności opiekuna stażu i Dyrektora szkoły. Sporządzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych. Dokonanie ewaluacji zajęcia. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu, według wcześniej ustalonych terminów. Scenariusze zajęć lekcyjnych. Zapisanie wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość. 3. Ewaluacja własnych umiejętności. Dokonanie analizy mocnych oraz słabych stron własnej pracy. Dokonanie autorefleksje, uwzględnienie opinii opiekuna stażu w sposobie prowadzenia zajęć oraz pracy z uczniem. Opiekun stażu Cały okres trwania stażu Autorefleksja, dokonanie niezbędnych modyfikacji w prowadzeniu zajęć. 4. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Samoocena. Analiza własnych notatek. Dyrektor Opiekun stażu Maj Sporządzenie sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Teczka stażysty. Podstawy prawne : 1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela ( DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn.zm.) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013., poz.393) ……………………………………. (podpis stażysty) ……………………………………. (podpis opiekuna stażu) Czemierniki, dn………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |