Katalog Anna Jurek, 2018-06-01 Bolesław Język angielski, Konspekty „There are some apples in the fridge” - konspekt lekcji języka angielskiegoKonspekt lekcji języka angielskiego „There are some apples in the fridge” Cel główny (main aim): Uczniowie potrafią opisać obrazki używając wyrażeń „some” i „any”. (Describing pictures-speaking) Cele pośrednie (subsidiary aims): 1. Powtórzenie i utrwalenie poznanego słownictwa związanego z jedzeniem i piciem. 2. Utrwalenie zasad związanych z użyciem „some” i „any”. 3. Utrwalenie pojęcia policzalności i niepoliczalności. 4. Powtórzenie i utrwalenie form: there is/isn’t, there are/aren’t. Posiadana wiedza i umiejętności: Uczniowie potrafią podzielić rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne, stosują wyrażenia there is/isn’t, there are/aren’t, znają zasady stosowania „some” i „any”, znają słownictwo związane z potrawami i napojami. Pomoce (Materials): Tablica multimedialna, kserokopie z obrazkami lodówek A i B. Etapy lekcji: 1. Czynności organizacyjne – przywitanie uczniów, – sprawdzenie listy obecności, – sprawdzenie pracy domowej. 2. Rozgrzewka (warm-up) Uczniowie przedstawiają krótkie scenki, które ćwiczyli wspólnie na wcześniejszej lekcji. Następnie nauczyciel pokazuje obrazki, które przedstawiają napoje i potrawy, uczniowie nazywają je. 3. Przygotowanie do opisywania obrazków (Pre-speaking): – nauczyciel pokazuje obrazki, uczniowie zaliczają je do rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, – nauczyciel uruchamia strony: http://www.elt-els.com/2014/10/some-and-any-multiple-choice-test.html http://esl.fis.edu/grammar/multi/some.htm , https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/confusing_words/some_any.htm w zależności od umiejętności uczniów. Uczniowie podchodzą i rozwiązują test online. 4. Opisywanie obrazków (Speaking) – nauczyciel wyświetla rysunek lodówki z produktami, – nauczyciel pokazuje na lodówkę i prosi uczniów, aby powiedzieli co się w niej znajduje używając wyrażeń „there is/ are some ...”. Następnie pokazuje listę produktów, których nie ma w lodówce. Uczniowie opisują czego nie ma w lodówce za pomocą wyrażeń „there isn’t/aren’t any...” , – uczniowie otrzymują obrazki (A i B), w których występują różnice. Nauczyciel prosi aby uczniowie opisali te różnice. 5. Ćwiczenia następujące po opisywaniu obrazków (Post-speaking) Nauczyciel prosi uczniów aby wybrali jeden obrazek i napisali w zeszytach zdania z nimi związane. Następnie uczniowie pojedynczo czytają zdania. Pozostali uczniowie zgadują który to obrazek. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |