![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Borzęcka- Słabosz, 2018-05-30 Cudzynowice Język angielski, Konspekty The seasonsUszczegółowiony konspekt lekcji problemowej Opracowała: Magdalena Borzęcka- Słabosz Przedmiot nauczania: Język angielski Zawód: Nauczyciel Klasa: V Nr programu: 741/2/2016 Czas trwania jednostki metodycznej (w godz.): 45 min 1.Temat lekcji: The seasons 2.Uczeń powinien znać i umieć: ZNAĆ: -Słownictwo związane z tematyką lekcji, tj. pory UMIEĆ: -Opowiedzieć jakie święta kojarzą się z daną porą roku, np. Wielkanoc, Dzień Dziecka, Andrzejki, Boże Narodzenie. -Wskazać na ilustracji daną porę roku: wiosna, lato, jesień, zima -Opisać o swoich ulubionych sportach w danej porze roku -Nazwać zjawiska atmosferyczne tj. deszcz, wiatr, śnieg, -Dostosować części garderoby do danej pory roku 3. Sformułowanie problemu (problemów): 1.Czy zimą nosimy krótkie spodenki? 2.W jaki sposób odróżnić zimę od lata? 3.Jak wykażesz się w dopasowywaniu pory roku do przedstawionych ilustracji? 4.Cechy charakterystyczne jak rozpoznać jesień? 5.Jak witamy wiosnę ? 4. Forma organizacji zajęć: - praca z całą klasą, - praca w grupach, - praca indywidualna. 5. Metody kształcenia: - pogadanka, - dyskusja problemowa, - mapa mentalna. 6. Niezbędne środki dydaktyczne: - podręcznik, - zeszyt ćwiczeń, - schematy i foliogramy, - części garderoby - arkusze i flamastry Przebieg lekcji w punktach Część lekcji I Czynności organizacyjne Czas trwania 3 min. Metody Słowna Czynności nauczyciela Powitanie klasy Sprawdzenie listy obecności Czynności ucznia Powitanie nauczyciela Czynności organizacyjne Część lekcji II Przypomnienie wiadomości i nawiązanie do tematu nowej lekcji Czas trwania 5min. Metody: Kontrolna ,odtwórcza, słowna-omówienie Czynności nauczyciela Sprawdzenie i omówienie pracy domowej. Krótkie przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji w celu wprowadzenia do bieżącego tematu Sformułowanie i zapisanie tematu lekcji na tablicy. Czynności ucznia Przypomnienie materiału z poprzedniej lekcji. Zapisanie tematu lekcji do zeszytu. Część lekcji III Organizowanie sytuacji problemowej Czas trwania 10 min. Metody: Pogadanka, pokaz z objaśnieniem, dyskusja problemowa Czynności nauczyciela Omówienie podstawowego słownictwa dotyczącego lekcji. Prezentacja omówionych zagadnień na schematach i foliogramach. Zapisanie pór roku na tablicy. Pokaz z objaśnieniem flashcards dotyczących lekcji. Naprowadzenie na pierwsze pytania problemowe. Czynności ucznia Zapisanie poznanych definicji do zeszytu Przepisanie pór roku w j. angielskim do zeszytu Zastanowienie się nad pierwszymi pytaniami problemowymi Część lekcji IV Sprecyzowanie problemów i celu poszukiwań Czas trwania 5 min. Metody: Dyskusja problemowa, opis Czynności nauczyciela Zapisanie pytań problemowych na tablicy (p. 1 – 3). Wyznaczenie celu poszukiwań i udostępnienie pomocy dydaktycznych. Wskazanie i omówienie metody, jakimi uczniowie mogą dojść do szukanych odpowiedzi. Czynności ucznia Zapisanie pytań problemowych do zeszytu (p. 1 – 3). Szukanie odpowiedzi na postawione problemy z wykorzystaniem metod i pomocy dydaktycznych proponowanych przez nauczyciela. Część lekcji V Przygotowanie do rozwiązania problemów Czas trwania 10 min Metody: Mapa mentalna Czynności nauczyciela Proponuje podział na grupy i opracowanie problemów. Sugeruje, by odpowiedzi były formułowane hipotezami adekwatnymi do Postawionych problemów Czynności ucznia Dzielą się na dwa zespoły. Formułują hipotezy wykorzystując proponowane przez nauczyciela metody i korzystając z odpowiednich pomocy dydaktycznych Część lekcji VI Rozwiązywanie problemów (weryfikacja hipotez) Czas trwania 4 min Metody: Pogadanka , Omówienie, dyskusja problemowa Czynności nauczyciela Weryfikuje hipotezy i omawia poprawność odpowiedzi. Sugeruje opracowanie odpowiednich wniosków Czynności ucznia Zapisuje proponowane odpowiedzi na tablicy. Formułuje wnioski do postawionych zagadnień problemowych (p. 1 – 3). Część lekcji VII Wyjaśnienie rozwiązania problemów (wybór optymalnych rozwiązań) Czas trwania 3 min. Metody Wykład Czynności nauczyciela Omawia problemy wykorzystując wnioski podane przez uczniów. Zapisuje wnioski na tablicy. Czynności ucznia Zapisuje prawidłowo sformułowane wnioski do zeszytu Część lekcji VIII Usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy wynikającej z rozwiązania problemów (zastosowanie w praktyce) Czas trwania 5 min. Metody Omówienie, słowna Czynności nauczyciela Nauczyciel tłumaczy sens nauki tej jednostki lekcyjnej i możliwość jej zastosowania w praktyce. Ewaluacja lekcji w formie niedokończonych zdań. Czynności ucznia Oddanie odpowiedzi nauczycielowi (niedokończone zdania). Zapisanie pracy domowej. Pożegnanie nauczyciela. Część graficzna(gazetka) niestety mimo wielkich prób nie udała się skopiować. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |