Katalog Anna Wysocka, 2018-05-30 Tychy Matematyka, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju matematyka mianowanyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO ______________________________________________________________________ UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian 1. Współpraca z opiekunem stażu: Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; Ustalenie terminów spotkań z opiekunem; Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: Coroczna aktualizacja planu nauczania z matematyki; Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; Opracowanie pomocy dydaktycznych –testy, pokazy multimedialne, itp; Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych; Przystąpienie do programu m.in. Lepszej Szkoły tj. Sesje z plusem oraz Próbnego egzaminu gimnazjalnego; Analiza egzaminu gimnazjalnego, testów na wejście itp. Wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu 3. Publikacje własnych prac: Publikacja scenariuszy lekcji na stronach www; Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej (dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych), realizacja powierzonych działań typu: rekrutacja, dotacje na podręczniki itp. 2. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Promowanie szkoły poprzez: Przygotowanie uczniów do konkursów z matematyki; Prowadzenie szkolnego faceebooka dla gimnazjum Zaangażowanie w Dni Otwarte inne 2. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną: Prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki; Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z matematyki; Objęcie szczególną troską uczniów słabych. 3. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i profilaktyki: Coroczna ewaluacja planu wychowawczego; Organizowanie wycieczek szkolnych. Inne 4. Rozpoznanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów: kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe) 3. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie zasobów internetu na lekcji matematyki. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Pisanie konspektów, sprawozdań, prac klasowych, testów oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 4. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych (np. prezentacji multimedialnych, zadań i gier interaktywnych przy użyciu tablicy multimedialnej) 5. Pomoc w drukowaniu świadectw dla gimnazjum 4. § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: Na różnego rodzaju formach doskonalenia; Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: Wspólne ustalenie tematyki lekcji wychowawczych; Stosowanie różnych form w pracy wychowawczej z uczniami. 4. Stosowanie na lekcjach matematyki zróżnicowanych, wielopoziomowych form pracy z uczniem. 5. § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 2. Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole: Przedmiotowy zespół przedmiotów ściesłych Komisje egzaminacyjne powoływane w szkole; Inne: wg przydzielonych zadań 3. Współpraca z psychologiem lub/i pedagogiem szkolnym. 4. Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. 5. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego: Karta nauczyciela; Ustawa o systemie Oświaty; Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów w szkołach publicznych; Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |