Katalog

Anna Jurek, 2018-05-30
Bolesław

Język angielski, Konkursy

[i] „I was washing the dishes when I broke the glass”[/i] – porównanie czasów [b]Past Simple[/b] i [b]Past Continuous[/b].” Konspekt lekcji z języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego
„I was washing the dishes when I broke the glass” – porównanie czasów Past Simple i Past Continuous.”

Cel główny: Uczniowie potrafią zastosować czas Past Continuous i Past Simple.
Cele pośrednie:
1. Uczniowie potrafią odszukać w Internecie potrzebne informacje.
2. Uczniowie potrafią uzupełnić zdania w czasie Past Simple.
3. Uczniowie potrafią uzupełnić zdania w czasie Past Continuous.
4. Uczniowie potrafią porównać zdania w czasie Past Simple i Past Continuous.
5. Uczniowie potrafią pracować w parach.

Posiadana wiedza i umiejętności:
Uczniowie znają konstrukcje i użycie czasów Past Simple i Past Continuous. Znają czasowniki nieregularne. Stosują zasady dopisywania końcówki „ed” i „ing”

Metody pracy: praca w parach, wizualna,
Środki dydaktyczne: kserokopie (Załączniki 1), komputery z dostępem do Internetu (strony internetowe), ćwiczenia do podręcznika
Tok lekcji
1. Czynności organizacyjne
– przywitanie uczniów,
– sprawdzenie listy obecności,
– sprawdzenie pracy domowej.
2. Nauczyciel przedstawia cele lekcji i zapisuje temat na tablicy.
3. Nauczyciel wraz z uczniami przypomina konstrukcje gramatyczne obu czasów oraz sytuacje, w których się je stosuje. Uczniowie otrzymują plusy za poprawne odpowiedzi.
4. Uczniowie otrzymują kserokopie z dwoma zadaniami. Jedno polegające na uzupełnieniu zdań w czasie Past Simple, a drugie w czasie Past Continuous (Załącznik nr 1). Po zakończeniu zadania nauczyciel i uczniowie sprawdzają poprawność odpowiedzi.
5. Nauczyciel prosi uczniów o zalogowanie się i odszukanie w parach na dowolnych stronach internetowych informacji dotyczących porównania czasów Past Simple i Past Continuous. Uczniowie czytają odszukane przez nich informacje. Następnie wspólnie z nauczycielem wypisują na tablicy najtrafniejszą definicję oraz przykłady użycia czasów.
6. Uczniowie adres strony: https://www.e-ang.pl/cwiczenia,5,Past-Simple-vs-Past-Continuous.html wybierają test I i w parach go rozwiązują. Po zakończeniu zadania uczniowie zapisują wynik. Nauczyciel wyświetla komentarz:
30% - You should practise
31-60% - You know something but you could do it much better
61-90% - Not bad, you can improve it
91-99% - It’s very good
100% - Awesome :)
Następnie wspólnie analizują poszczególne zdania.
7. Jeżeli czas pozwala można rozwiązać inne testy ze strony https://www.e-ang.pl/cwiczenia,5,Past-Simple-vs-Past-Continuous.html lub inne testy dostępne na stronach internetowych.
8. Zadanie domowe: dowolne zadanie w ćwiczeniach dot. porównania czasów Past Simple i Past Continuous.



Załącznik nr 1
Put the verbs in brackets into the past simple.
• I ………………………. ( not/break) this window yesterday.
• She …………………….. (can) play hide-and-seek when I was six.
• …………….Paul ……………… (answer) the first question?
• Mike ………………………. (bring) some flowers last week.
• We …………………… (watch) the film last time.
• He …………………… (not/get up) at six o’clock.
• It …………………….. (be) a nice house.
• …………….she ………… (do) shopping yesterday?

Put the verbs in brackets into the past continuous.
• Sue ……………………………(walk) along the road when she met Jim.
• I ……………………………… (drive) very fast when the police stopped me.
• He ………………………… (sleep) when the alarm went off.
• While he ………………………………(wash) a car, it started raining.
• Her brother came as she …………………….… (study).
• While they ………………………………(watch) the news on TV, I ………………………………… (surf) the Net.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.