![]() |
![]() |
Katalog Anna Jurek, 2018-05-30 Bolesław Język angielski, Konkursy [i] „I was washing the dishes when I broke the glass”[/i] – porównanie czasów [b]Past Simple[/b] i [b]Past Continuous[/b].” Konspekt lekcji z języka angielskiegoKonspekt lekcji z języka angielskiego „I was washing the dishes when I broke the glass” – porównanie czasów Past Simple i Past Continuous.” Cel główny: Uczniowie potrafią zastosować czas Past Continuous i Past Simple. Cele pośrednie: 1. Uczniowie potrafią odszukać w Internecie potrzebne informacje. 2. Uczniowie potrafią uzupełnić zdania w czasie Past Simple. 3. Uczniowie potrafią uzupełnić zdania w czasie Past Continuous. 4. Uczniowie potrafią porównać zdania w czasie Past Simple i Past Continuous. 5. Uczniowie potrafią pracować w parach. Posiadana wiedza i umiejętności: Uczniowie znają konstrukcje i użycie czasów Past Simple i Past Continuous. Znają czasowniki nieregularne. Stosują zasady dopisywania końcówki „ed” i „ing” Metody pracy: praca w parach, wizualna, Środki dydaktyczne: kserokopie (Załączniki 1), komputery z dostępem do Internetu (strony internetowe), ćwiczenia do podręcznika Tok lekcji 1. Czynności organizacyjne – przywitanie uczniów, – sprawdzenie listy obecności, – sprawdzenie pracy domowej. 2. Nauczyciel przedstawia cele lekcji i zapisuje temat na tablicy. 3. Nauczyciel wraz z uczniami przypomina konstrukcje gramatyczne obu czasów oraz sytuacje, w których się je stosuje. Uczniowie otrzymują plusy za poprawne odpowiedzi. 4. Uczniowie otrzymują kserokopie z dwoma zadaniami. Jedno polegające na uzupełnieniu zdań w czasie Past Simple, a drugie w czasie Past Continuous (Załącznik nr 1). Po zakończeniu zadania nauczyciel i uczniowie sprawdzają poprawność odpowiedzi. 5. Nauczyciel prosi uczniów o zalogowanie się i odszukanie w parach na dowolnych stronach internetowych informacji dotyczących porównania czasów Past Simple i Past Continuous. Uczniowie czytają odszukane przez nich informacje. Następnie wspólnie z nauczycielem wypisują na tablicy najtrafniejszą definicję oraz przykłady użycia czasów. 6. Uczniowie adres strony: https://www.e-ang.pl/cwiczenia,5,Past-Simple-vs-Past-Continuous.html wybierają test I i w parach go rozwiązują. Po zakończeniu zadania uczniowie zapisują wynik. Nauczyciel wyświetla komentarz: 30% - You should practise 31-60% - You know something but you could do it much better 61-90% - Not bad, you can improve it 91-99% - It’s very good 100% - Awesome :) Następnie wspólnie analizują poszczególne zdania. 7. Jeżeli czas pozwala można rozwiązać inne testy ze strony https://www.e-ang.pl/cwiczenia,5,Past-Simple-vs-Past-Continuous.html lub inne testy dostępne na stronach internetowych. 8. Zadanie domowe: dowolne zadanie w ćwiczeniach dot. porównania czasów Past Simple i Past Continuous. Załącznik nr 1 Put the verbs in brackets into the past simple. • I ………………………. ( not/break) this window yesterday. • She …………………….. (can) play hide-and-seek when I was six. • …………….Paul ……………… (answer) the first question? • Mike ………………………. (bring) some flowers last week. • We …………………… (watch) the film last time. • He …………………… (not/get up) at six o’clock. • It …………………….. (be) a nice house. • …………….she ………… (do) shopping yesterday? Put the verbs in brackets into the past continuous. • Sue ……………………………(walk) along the road when she met Jim. • I ……………………………… (drive) very fast when the police stopped me. • He ………………………… (sleep) when the alarm went off. • While he ………………………………(wash) a car, it started raining. • Her brother came as she …………………….… (study). • While they ………………………………(watch) the news on TV, I ………………………………… (surf) the Net. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |