Katalog

Anna Jurek, 2018-05-30
Bolesław

Język angielski, Konspekty

„But nothing important had changed” – Past Perfect. Konspekt lekcji z języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego
„But nothing important had changed” – Past Perfect
Cel główny:
– uczniowie potrafią użyć czasu Past Perfect.
Cele pośrednie:
– uczniowie utrwalają formy czasowników nieregularnych,
– uczniowie potrafią wyjaśnić w jakich sytuacjach używa się czasu Past Perfect,
– uczniowie potrafią użyć „after”, „before” w zdaniach złożonych z Past Perfect i Past Simple,
– uczniowie potrafią pracować w parach.
Posiadana wiedza:
Uczniowie znają czas Past Simple. Znają formy czasowników nieregularnych.
Metody pracy: indukcyjna, dedukcyjna, praca w parach.
Środki dydaktyczne: kserokopie (Załączniki 1-4), Ćwiczenia New Voices 4 (wersja podstawowa), tablica multimedialna


Tok lekcji
1. Czynności organizacyjne:
- przywitanie uczniów,
- sprawdzenie listy obecności,
- sprawdzenie pracy domowej.
2. Nauczyciel przedstawia cel lekcji i zapisuje temat na tablicy.
3. Warm-up – Nauczyciel rozdaje kartki z czasownikami nieregularnymi. Uczniowie zapisują brakujące formy (Załącznik 1).
4. Uczniowie w parach otrzymują tekst wiersza „Nothing had changed” by Evan Stabetsi (Załącznik 2). Nauczycie prosi aby uczniowie podkreślili konstrukcje gramatyczne, które są dla nich nowe. Następnie wyświetla tekst wiersza na tablicy. Chętni uczniowie podchodzą i podkreślają nowe formy.
5. Nauczyciel zapisuje zdanie z wiersza: Windows had lost their glass. Prosi uczniów o próbę własnego wyjaśnienia zasady gramatycznej w konstruowaniu zdań w czasie Past Perfect. Zapisują wspólnie przykłady zdań. Następnie wraz z uczniami na podstawie wiersza określają w jakich sytuacjach używa się czasu Past Perfect.
6. Uczniowie otwierają ćwiczenia na str.15. Uzupełniają zdania w zadaniu 1 i 2. Nauczyciel czuwa nad poprawnością rozwiązywanych zadań.
7. Nauczyciel zapisuje na tablicy zdania: I had closed all the windows before I went out, I went out after I had closed all the windows . Uczniowie określaj, która czynność została wykonana wcześniej. Objaśnia użycie “after” i “before” w zdaniach. Zwraca uwagę na użycie czasu Past Simple i Past Perfect w zdaniach. Następnie uczniowie w parach otrzymują kserokopie ze zdaniami w czasie Past Simple. Ich zadaniem jest połączyć zdania za pomocą „before” i „after” oraz przekształcają właściwe w formę czasu Past Perfect (Załącznik 3).
Po zakończeniu zadania uczniowie czytają zdania. Uczniowie, którzy wcześniej rozwiążą zadanie uzupełniają ćwiczenia str. 15 zad. 3 i 4.
8. Zadanie domowe dla zainteresowanych uczniów: przetłumaczenie wiersza Evan’a Stabetsi.


Załącznik nr 1
be
become
blow
lead
know
ring
fall
lose
sit
stand
learn
go
write
win

Załącznik nr 2
When I went back to my old school
Nothing had changed
Well, OK,
the place had closed down,
Doors stood wide,
windows had lost their glass,
ceilings had fallen.
Travellers had camped in the dining-room,
and left their names on the walls.
Wind blew
through the rooms where I had sat for so long
and learnt so little.
Rubbish piled up in the corners.
But nothing important had changed.

Załącznik 3
Połącz zdania za pomocą “after” lub “before”. Zamień jedno zdanie w czasie Past Simple na czas Past Perfect.
1. Mike finished his dinner. Then he sat down to watch TV.
Mike had finished his dinner before he sat down to watch TV.
2. She phoned her mother with the good news. Then she went to bed.
3. I borrowed Mary’s magazine. Before that she read it.
4. George had a long hot shower. Before that he did his exercises.
5. Mark phoned his girlfriend. Before that he did his piano practice.
6. They ate all the chocolate biscuits. Then they started eating the lemon ones.
7. I turned off the lights in the office. Then I locked the door and left.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.