Katalog Monika Łokaj, 2018-05-30 Nowogard Język angielski, Sprawozdania SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLASY "0"SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLASY „0” KLASA: „0” AUTOR: Monika Łokaj TEMAT ZAJĘĆ: Animals. Poznajemy nazwy zwierząt domowych. CZAS: 45 minut. CELE ZAJĘĆ: CELE OGÓLNE: - osłuchanie się z językiem angielskim, - poznanie i utrwalenie nazw zwierząt domowych, - utrwalenie nazw kolorów, - kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową formę zajęć. CELE OPERACYJNE: Uczeń: - umie nazwać zwierzęta domowe, poprawnie wymawia ich nazwy, - potrafi użyć poznane słownictwo w zabawach słownych i zgadywankach, - rozumie proste wypowiedzi nauczyciela, - rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela, - rozwija umiejętność współdziałania, - rozwija ogólną sprawność fizyczną: szybkość, spostrzegawczość, koordynację ruchową i umiejętności kojarzenia. METODY PRACY: - słowna, - obrazowa, - metody aktywizujące, - metoda problemowa - gry i zabawy dydaktyczne, - TPR (Total Physical Response) – metoda reagowania całym ciałem, - metoda audiolingwalna. FORMY PRACY: - indywidualna, - grupowa, - z całą klasą. POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - flashcards – karty obrazkowe ze zwierzętami, - „magic box” ze zwierzętami zabawkowymi, - płyta CD, - kartki i kredki, - pacynka, - naklejki. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Przywitanie się z dziećmi za pomocą pacynki Winnie ( Hello kids! How are you? ). Dzieci chórem odpowiadają ( Hello Winnie! I’m fine. ). 2. „Red and yellow” – wspólne zaśpiewanie piosenki utrwalającej nazwy kolorów – zachęcanie dzieci do aktywnego brania udziału w śpiewaniu oraz wykonywaniu czynności związanych z piosenką. 3. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel mówi dzieciom, że za chwilę poznają nazwy niektórych zwierząt. Pyta czy mają w domu jakieś zwierzątka. 4. Przy pomocy pacynki i kart obrazkowych nauczyciel wprowadza słowa ( cat, dog, mouse, chicken, cow, pig, horse, rabbit ) zmieniając barwę i ton głosu. Dzieci chóralnie powtarzają. 5. Magic box - utrwalenie nowego słownictwa – za pomocą zaklęcia Abracadabra wizzy woo I can fly and so can you! dzieci po kolei wyczarowywują z pudełka zwierzątka ( zabawki ) podając ich nazwy indywidualnie i chórem. 6. Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali zwierzątka. Następnie wypowiada zdanie Go to a…, a dzieci mają za zadanie podbiec do odpowiedniej zabawki indywidualnie, w parach lub w grupach. 7. Zabawa Kalambury – nauczyciel mówi jednemu dziecku nazwę zwierzęcia na ucho. Zadaniem dziecka jest pokazanie ruchów danego zwierzęcia lub wydanie charakterystycznego odgłosu, a pozostali odgadują o jakie zwierzątko chodziło. 8. Nauczyciel puszcza realne odgłosy poszczególnych zwierząt z płyty CD, dzieci odgadują ich angielskie nazwy. 9. Zabawa muzyczno – ruchowa. Nauczyciel puszcza muzykę. Dzieci stają w kółku i podają sobie zwierzątko. Gdy muzyka przestaje grać, dziecko, które trzyma zabawkę musi ją nazwać. 10. Dzieci siadają przy stolikach i rysują swoje ulubione zwierzątko. Nauczyciel pyta What’s this? i podchodząc do dzieci zachęca je do odpowiedzi It’s a …. 11. Nauczyciel żegna się z dziećmi za pomocą pacynki, mówiąc Goodbye kids!. Dzieci odpowiadają chórem Goodbye!. 12. Rozdanie naklejek za aktywny udział w zajęciach. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |