Katalog

Monika Łokaj, 2018-05-30
Nowogard

Język angielski, Sprawozdania

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLASY "0"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLASY „0”

KLASA: „0”
AUTOR: Monika Łokaj

TEMAT ZAJĘĆ: Animals. Poznajemy nazwy zwierząt domowych.

CZAS: 45 minut.

CELE ZAJĘĆ:

CELE OGÓLNE:
- osłuchanie się z językiem angielskim,
- poznanie i utrwalenie nazw zwierząt domowych,
- utrwalenie nazw kolorów,
- kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową formę zajęć.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- umie nazwać zwierzęta domowe, poprawnie wymawia ich nazwy,
- potrafi użyć poznane słownictwo w zabawach słownych i zgadywankach,
- rozumie proste wypowiedzi nauczyciela,
- rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela,
- rozwija umiejętność współdziałania,
- rozwija ogólną sprawność fizyczną: szybkość, spostrzegawczość, koordynację ruchową i umiejętności kojarzenia.
METODY PRACY:
- słowna,
- obrazowa,
- metody aktywizujące,
- metoda problemowa - gry i zabawy dydaktyczne,
- TPR (Total Physical Response) – metoda reagowania całym ciałem,
- metoda audiolingwalna.

FORMY PRACY:
- indywidualna,
- grupowa,
- z całą klasą.

POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- flashcards – karty obrazkowe ze zwierzętami,
- „magic box” ze zwierzętami zabawkowymi,
- płyta CD,
- kartki i kredki,
- pacynka,
- naklejki.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Przywitanie się z dziećmi za pomocą pacynki Winnie ( Hello kids! How are you? ). Dzieci chórem odpowiadają ( Hello Winnie! I’m fine. ).
2. „Red and yellow” – wspólne zaśpiewanie piosenki utrwalającej nazwy kolorów – zachęcanie dzieci do aktywnego brania udziału w śpiewaniu oraz wykonywaniu czynności związanych z piosenką.
3. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel mówi dzieciom, że za chwilę poznają nazwy niektórych zwierząt. Pyta czy mają w domu jakieś zwierzątka.
4. Przy pomocy pacynki i kart obrazkowych nauczyciel wprowadza słowa ( cat, dog, mouse, chicken, cow, pig, horse, rabbit ) zmieniając barwę i ton głosu. Dzieci chóralnie powtarzają.
5. Magic box - utrwalenie nowego słownictwa – za pomocą zaklęcia Abracadabra wizzy woo I can fly and so can you! dzieci po kolei wyczarowywują z pudełka zwierzątka ( zabawki ) podając ich nazwy indywidualnie i chórem.
6. Nauczyciel umieszcza w różnych miejscach sali zwierzątka. Następnie wypowiada zdanie Go to a…, a dzieci mają za zadanie podbiec do odpowiedniej zabawki indywidualnie, w parach lub w grupach.
7. Zabawa Kalambury – nauczyciel mówi jednemu dziecku nazwę zwierzęcia na ucho. Zadaniem dziecka jest pokazanie ruchów danego zwierzęcia lub wydanie charakterystycznego odgłosu, a pozostali odgadują o jakie zwierzątko chodziło.
8. Nauczyciel puszcza realne odgłosy poszczególnych zwierząt z płyty CD, dzieci odgadują ich angielskie nazwy.
9. Zabawa muzyczno – ruchowa. Nauczyciel puszcza muzykę. Dzieci stają w kółku i podają sobie zwierzątko. Gdy muzyka przestaje grać, dziecko, które trzyma zabawkę musi ją nazwać.
10. Dzieci siadają przy stolikach i rysują swoje ulubione zwierzątko. Nauczyciel pyta What’s this? i podchodząc do dzieci zachęca je do odpowiedzi It’s a ….
11. Nauczyciel żegna się z dziećmi za pomocą pacynki, mówiąc Goodbye kids!. Dzieci odpowiadają chórem Goodbye!.
12. Rozdanie naklejek za aktywny udział w zajęciach.






Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.