Katalog Anna Jurek, 2018-05-30 Bolesław Język angielski, Konspekty „Monday Morning” - Konspekt lekcji z języka angielskiegoKonspekt lekcji z języka angielskiego „Monday Morning” – użycie tekstu piosenki do ćwiczenia konstrukcji poznanych czasów. Cel główny: –uczniowie utrwalają poznane konstrukcje czasów gramatycznych Cele pośrednie: –uczniowie potrafią uzupełniać luki na podstawie słuchanego tekstu, –uczniowie potrafią odszukać formy czasów: Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple, –uczniowie poznają wyrażenia mowy potocznej, –uczniowie potrafią pracować w parach i grupach. Posiadana wiedza: Uczniowie znają formy czasów: Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple, i wiedzą kiedy się ich używa. Metody pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, metoda eksponująca. Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, kserokopie tekstu piosenki „Monday Morning” – Melanie Fiona, kserokopie ze zdaniami. Tok lekcji: 1. Czynności organizacyjne: – przywitanie uczniów, – sprawdzenie listy obecności, – sprawdzenie pracy domowej (omówienie). 2. Nauczyciel przedstawia cel lekcji i zapisuje temat na tablicy. 3. Nauczyciel wyświetla na tablicy zdania w różnych czasach. Wybrani uczniowie nazywają czas, przypominają jego konstrukcje i użycie. 4. Nauczyciel zadaje pytania typu: Do you know Melanie Fiona? Have you heard her songs? What do you think about them? Zachęca uczniów do odpowiadania w języku angielskim. 5. Nauczyciel włącza nagranie video na tablicy multimedialnej. Uczniowie oglądają i słuchają nagrania. Następnie prosi uczniów o wysłuchanie pierwszej zwrotki i refrenu oraz zapisanie w zeszytach jak największej liczby zdań w czasie Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple, które uda się im zapamiętać. Po wysłuchaniu tekstu uczniowie wymieniają się zeszytami, a nauczyciel wyświetla tekst na tablicy (załącznik 1). Uczniowie sprawdzają zdania. Za każde poprawne zdanie otrzymują „+”. Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: Zamiast pisania zdań uczniowie otrzymują zdania występujące w tekście i takie, których nie ma w piosence. Uczniowie zakreślają te, które usłyszą (załącznik 2). Za każde poprawne zdanie otrzymują „+”. 6. Uczniowie otrzymują w grupach (max. czteroosobowych) dalszą część tekstu piosenki z lukami (załącznik 3). Ich zadaniem będzie uzupełnienie słuchanego tekstu. Po zakończeniu słuchania leaderzy grup oddają uzupełnione teksty. Za każdy dobrze uzupełniony wyraz grupa uzyskuje „+”. Nauczyciel oddaje teksty, wyświetla na tablicy tekst piosenki z lukami i prosi chętnych uczniów o zapisanie w lukach wyrazów na tablicy. 7. Na zakończenie lekcji nauczyciel rozdaje 10 zdań w czasie Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple (załącznik 4). Uczniowie w parach uzupełniają luki. Nauczyciel zbiera prace i ocenione przynosi na kolejną lekcję. Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: Zamiast uzupełniania zdań uczniowie wybierają z kilku możliwych form - multiple choice (załącznik 5). 8. Zakończenie lekcji: - uczniowie podliczają swoje plusy – nauczyciel ocenia pracę uczniów na lekcji, - (jeśli starczy czasu) uczniowie słuchają i śpiewają piosenkę. Załącznik 1 Tekst piosenki Załącznik 2 Tekst piosenki ze zmienionymi zdaniami Załącznik 3 Tekst piosenki z lukami Załącznik 4 1. …Mike and Fiona … (see) each other every week? 2. I can’t do this now! I … (send) a text message. 3. I … (send) her my photographs last week. 4. Maybe they … (not / travel) to Greece next month. 5. That’s strange. Mr Johnson … (not/ wear) a pullover today. 6. He ... (not/be) to Europe yet. 7. She … (not /get up) early at the weekends. 8. His parents … ( work) in Wales since last week. 9. The Olympic Games … (not/finish) last month. 10. Okay then, we (meet) … on Thursday. Załącznik 5 1. …Mike and Fiona … (see) each other every week? a) Is … see b) Do … see c) Does … see 2. I can’t do this now! I … (send) a text message. a) am sending b) is sending c) are sending 3. I … (send) her my photographs last week. a) sent b) was send c) sended 4. Maybe they … (not / travel) to Greece next month. a) don’t travel b) aren’t travel c) won’t travel 5. That’s strange. Mr Johnson … (not/ wear) a pullover today. a) don’t wear b) aren’t wearing c) isn’t wearing 6. He ... (not/be) to Europe yet. a) hasn’t been b) have not been c) has not be 7. She … (not /get up) early at the weekends. a) don’t get up b) doesn’t get up c) not gets up 8. His parents … ( work) in Wales since last week. a) worked b) has worked c) have worked 9. The Olympic Games … (not/finish) last month. a) haven’t finished b) didn’t finished c) didn’t finish 10. Okay then, we (meet) … on Thursday. a) meet b) won’t meet c) ‘ll meet Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |