Katalog

Anna Jurek, 2018-05-30
Bolesław

Język angielski, Konspekty

„Monday Morning” - Konspekt lekcji z języka angielskiego

- n +

Konspekt lekcji z języka angielskiego
„Monday Morning” – użycie tekstu piosenki do ćwiczenia konstrukcji poznanych czasów.
Cel główny:
–uczniowie utrwalają poznane konstrukcje czasów gramatycznych
Cele pośrednie:
–uczniowie potrafią uzupełniać luki na podstawie słuchanego tekstu,
–uczniowie potrafią odszukać formy czasów: Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple,
–uczniowie poznają wyrażenia mowy potocznej,
–uczniowie potrafią pracować w parach i grupach.
Posiadana wiedza:
Uczniowie znają formy czasów: Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple, i wiedzą kiedy się ich używa.
Metody pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, metoda eksponująca.
Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, kserokopie tekstu piosenki „Monday Morning” – Melanie Fiona, kserokopie ze zdaniami.
Tok lekcji:
1. Czynności organizacyjne:
– przywitanie uczniów,
– sprawdzenie listy obecności,
– sprawdzenie pracy domowej (omówienie).
2. Nauczyciel przedstawia cel lekcji i zapisuje temat na tablicy.
3. Nauczyciel wyświetla na tablicy zdania w różnych czasach. Wybrani uczniowie nazywają czas, przypominają jego konstrukcje i użycie.
4. Nauczyciel zadaje pytania typu: Do you know Melanie Fiona? Have you heard her songs? What do you think about them? Zachęca uczniów do odpowiadania w języku angielskim.
5. Nauczyciel włącza nagranie video na tablicy multimedialnej. Uczniowie oglądają i słuchają nagrania. Następnie prosi uczniów o wysłuchanie pierwszej zwrotki i refrenu oraz zapisanie w zeszytach jak największej liczby zdań w czasie Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple, które uda się im zapamiętać. Po wysłuchaniu tekstu uczniowie wymieniają się zeszytami, a nauczyciel wyświetla tekst na tablicy (załącznik 1). Uczniowie sprawdzają zdania. Za każde poprawne zdanie otrzymują „+”.
Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
Zamiast pisania zdań uczniowie otrzymują zdania występujące w tekście i takie, których nie ma w piosence. Uczniowie zakreślają te, które usłyszą (załącznik 2). Za każde poprawne zdanie otrzymują „+”.
6. Uczniowie otrzymują w grupach (max. czteroosobowych) dalszą część tekstu piosenki z lukami (załącznik 3). Ich zadaniem będzie uzupełnienie słuchanego tekstu. Po zakończeniu słuchania leaderzy grup oddają uzupełnione teksty. Za każdy dobrze uzupełniony wyraz grupa uzyskuje „+”. Nauczyciel oddaje teksty, wyświetla na tablicy tekst piosenki z lukami i prosi chętnych uczniów o zapisanie w lukach wyrazów na tablicy.
7. Na zakończenie lekcji nauczyciel rozdaje 10 zdań w czasie Past Simple, Present Perfect, Present Continuous, Present Simple i Future Simple (załącznik 4). Uczniowie w parach uzupełniają luki. Nauczyciel zbiera prace i ocenione przynosi na kolejną lekcję.
Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
Zamiast uzupełniania zdań uczniowie wybierają z kilku możliwych form - multiple choice (załącznik 5).
8. Zakończenie lekcji:
- uczniowie podliczają swoje plusy – nauczyciel ocenia pracę uczniów na lekcji,
- (jeśli starczy czasu) uczniowie słuchają i śpiewają piosenkę.





Załącznik 1
Tekst piosenki

Załącznik 2
Tekst piosenki ze zmienionymi zdaniami

Załącznik 3
Tekst piosenki z lukami

Załącznik 4
1. …Mike and Fiona … (see) each other every week?
2. I can’t do this now! I … (send) a text message.
3. I … (send) her my photographs last week.
4. Maybe they … (not / travel) to Greece next month.
5. That’s strange. Mr Johnson … (not/ wear) a pullover today.
6. He ... (not/be) to Europe yet.
7. She … (not /get up) early at the weekends.
8. His parents … ( work) in Wales since last week.
9. The Olympic Games … (not/finish) last month.
10. Okay then, we (meet) … on Thursday.

Załącznik 5
1. …Mike and Fiona … (see) each other every week?
a) Is … see b) Do … see c) Does … see
2. I can’t do this now! I … (send) a text message.
a) am sending b) is sending c) are sending
3. I … (send) her my photographs last week.
a) sent b) was send c) sended
4. Maybe they … (not / travel) to Greece next month.
a) don’t travel b) aren’t travel c) won’t travel
5. That’s strange. Mr Johnson … (not/ wear) a pullover today.
a) don’t wear b) aren’t wearing c) isn’t wearing
6. He ... (not/be) to Europe yet.
a) hasn’t been b) have not been c) has not be
7. She … (not /get up) early at the weekends.
a) don’t get up b) doesn’t get up c) not gets up
8. His parents … ( work) in Wales since last week.
a) worked b) has worked c) have worked
9. The Olympic Games … (not/finish) last month.
a) haven’t finished b) didn’t finished c) didn’t finish
10. Okay then, we (meet) … on Thursday.
a) meet b) won’t meet c) ‘ll meet


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.