Katalog

Monika Gerlich-Adamaszek, 2018-05-30
Pszczyna

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„BAŚNIOWY TURNIEJ” SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DZIEĆMI 5,6- LETNIMI

- n +

„BAŚNIOWY TURNIEJ”
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DZIEĆMI 5,6- LETNIMI


Cele ogólne :
• Kształcenie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i różnych sytuacjach zadaniowych- integrowanie grupy;
•Uświadamianie znaczenia książek w życiu człowieka – rozwijanie zainteresowań czytelniczych;
Cele szczegółowe:
Dziecko

• Poprawnie rozwiązuje zagadki dotyczące bohaterów bajek.

• Zgodnie współdziała w grupie.


Formy pracy:

• z całą grupą,

• indywidualnie.
Metody:
• poglądowa
• słowna
• praktycznego działania

Środki dydaktyczne:
Ilustracje przedstawiające postacie znanych bajek, tarcza, zabawki, mazaki, groch, ryż, kasza gryczana, koraliki, różdżka, zabawki, tamburyno.


Przebieg zajęć:

Dzieci biorą udział w zabawach, zadaniach konkurencjach, które nawiązują do ich ulubionych bajek.
Dzieci dzielimy na kilkuosobowe grupy.

1. Przywitanie dzieci- piosenka pt. „Powitanka”

„ Wszyscy są, witam was
zaczynamy już czas x 3
jestem ja, jesteś ty
raz dwa trzy.”

2. Zabawa „Kopciuszek”
Do dużej miski wsypujemy kilka różnych produktów groch, ryż, kaszę gryczaną oraz koraliki . Dzieci w grupkach po 2-3 osoby muszę wybrać koraliki. Komu pierwszemu uda się zapełnić cały kubek - tego drużyna wygrywa.

3. Zabawa „Rycerz i Królewna”
Dzieci stają w kole. Tworzą mur mocno ściskając się trzymając pod ręce. W wieży (w środku koła) jest uwięziona królewna. Jedna osoba zostaje poza kołem - to rycerz - musi uwolnić księżniczkę przerywając mur. Może łaskotać, przepychać się, próbować przeskoczyć lub przejść na czworakach. Nie wolno mu jednak nikogo uderzyć. Dzieci w kole starają się go nie wpuścić.

4. Zabawa „Rycerz”
Na ścianie lub drzwiach wieszamy kartkę z namalowaną tarczą strzelecką. Rycerzowi zawiązujemy oczy i podajemy włócznię - jest nią flamaster przyczepiony do długiego kijka. Ma za zadanie wcelować w środek tarczy. Pozostałe dzieci oczywiście naprowadzają go do celu.

5. Zabawa „Król”
Dzieci siadają w kółku po turecku. Wybierają Króla. Król rozkazuje. Pokazuje jakąś czynność i wszystkie dzieci muszą go naśladować, np. klaszcze, stuka nogami, dotyka uszu, nosa, wydaje jakieś okrzyki. Co chwila zmienia czynność, co kilka czynności wyznacza swojego następcę.

6. Zabawa „Wróżka”
Dzieci biegają po całym pomieszczeniu. Jedna z nich jest wróżką. Jeśli dotknie kogoś różdżką, osoba ta staje nieruchomo. Inne dzieci mogą ją odczarować, jeśli przeczołgają się pod jej nogami.

6. Zabawa „Czerwony Kapturek”
Z szalików, wstążek lub pasków papieru ułożono krętą ścieżkę przez całą salę. Wokół ścieżki i na niej kładziemy dużo różnych przedmiotów wyciętych z papieru: grzybki, kwiatki, motyle, ślimaczki, biedronki oraz kilka pluszowych zabawek - to wilki. Osoba, która jest Czerwonym Kapturkiem ma zawiązane oczy ustawia się na początku ścieżki. Musi przejść całą trasą zbierając jak najwięcej przedmiotów, ale omijając wilki. Reszta dzieci podpowiada Kapturkowi gdzie ma iść - w prawo, lewo, gdzie się schylić, a gdzie dać wielki krok omijając wilki. Po przejściu całej trasy podliczamy ile rzeczy zebrało dziecko - za każdy przedmiot drużyna otrzymuje 1 punkt. Za dotknięcie wilka - punkty ujemne.

7. Taniec kotylionów
Dzieci losują kotyliony dotyczące znanych bajek, łączą się w pary, tańczą w rytm wesołej muzyki.

8. Podsumowanie, podziękowanie i pożegnanie.
Wszystkie dzieci otrzymują pamiątkowe dyplomy.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.