|
|
Katalog Michał Dąbrowski, 2018-05-22 Cieszyn Język angielski, Konspekty Lekcja języka angielskiego, "There was a cinema - Tam było kino"1. Autor/ szkoła / miejscowość: Michał Dąbrowski, Szkoła Podstawowa w Kończycach Wielkich 2. Tytuł dobrej praktyki: There was a cinema - Tam było kino 3. Przedmiot/ poziom nauczania: język angielski, klasa 5 4. Cele: • utrwalenie nazw budynków znajdujących się w mieście, • opisywanie miast, • ćwiczenie konstrukcji zdań w języku angielskim w czasie przeszłym przy użyciu czasownika "to be", • dawanie wskazówek jak dostać się do danego miejsca w mieście. 5. Pomoce dydaktyczne: • Komputer, • Program Paint, • Monitor interaktywny, • Wycięte wykreślanki, • Wycięte małe obrazki z budynkami do układania na mapce Kończyc, • https://crosswordlabs.com, https://www.englisch-hilfen.de, https://learningapps.org. 6. Krótki opis pomysłu: Uczniowie wymieniają budynki znajdujace się w Kończycach Wielkich i Cieszynie oraz zgadują jakie znajdowały się tam w przeszłości. Następnie odnajdują w rozdanej wykreślance nazwy 6 budynków i podobnie robią na monitorze interaktywnym, po czym rozwiązują krzyżówkę. Po uzupełnieniu krzyżówki przydzielają wyświetlone na monitorze słowa do trzech kategorii (buildings, directions, prepositions - budynki, wskazówki, przyimki miejsca). Następnie uczniowie podchodzą pojedynczo do tablicy i uzupełniają każde z wyświetlonych zdań właściwą formą czasownika "to be" w czasie przeszłym. W drugiej części lekcji uczniowie otrzymują karteczki z obrazkami budynków i mapką Kończyc Wielkich, układają je w dowolnych miejscach i opowiadają kolegom z pary rozmieszenie budynków w wyśnionym poprzedniej nocy śnie (The... was next to/between/opposite the...), a partner ma za zadanie odwzorować opisane miasto. Następnie poszczególni uczniowie opisują swoje miasta, a wybrani uczniowie rozmieszczają je na specjalnie przygotowanej planszy na ekranie monitora interaktywnego. W końcowej fazie lekcji uczniowie patrzą na plan fikcyjnego centrum miasta i dają sobie nawzajem wskazówki jak dojść z punktu startowego do wyznaczonych miejsc (go straight on, take the first left, go past the...) 7. Efekty pracy: Uczniowie przypomnieli sobie nazwy budynków i utrwalili zwroty niezbędne do dawania wskazówek jak dojść w odpowiednie miejsce. Przećwiczyli też formę przeszłą czasownika "to be" oraz konstrukcję zdań "There was a.../There wasn't a...". Użycie monitora interaktywnego przyczyniło się do zwiększenia motywacji i zaangażowania uczniów w proces uczenia, a zróżnicowane zadania wykorzystujące TIK pomogły efektywnie utrwalić przyswajany materiał. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |