Katalog KATRZYNA MAZIK, 2018-05-18 Wręczyca Wielka Język angielski, Scenariusze Lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnychScenariusz lekcji otwartej w klasie VI dla nauczycieli języków obcych Temat zajęć: Let's Revise! Powtórzenie materiału gramatyczno – leksykalnego rozdziału 6 - Fashion UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE (z części wstępnej PP): umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym, umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, umiejętność pracy zespołowej. WYMAGANIA OGÓLNE: Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiającym realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu: „Zakupy i usługi”; Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu: reaguje na polecenia; rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego oraz intencje rozmówców, rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych. Uczeń współdziała w grupie, korzysta z technologii informacyjno-komunikacyjnej. TREŚCI NAUCZANIA: Uczeń zna materiał leksykalno-gramatyczny związany z modą. CELE LEKCJI/ ZAJĘĆ: • Zna i stosuje słownictwo z rozdziału 6, w szczególności: nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą, słownictwo związane z kupowaniem ubrań. • Zna formy i zasady użycia poznanych form gramatycznych. Poprawnie stosuje je w zadaniach gramatycznych (stopień wyższy i najwyższy przymiotników, wyrażenia as...as, etc.) • Używa stopniowania przymiotników we wszystkich poznanych formach. METODY I FORMY PRACY: pogadanka, ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz laboratorium językowego, praca z aplikacjami Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire, karaoke, praca w parach. ŚRODKI DYDAKTYCZNE/ POMOCE: tablica interaktywna, laboratorium językowe, Active Teach Discover English 3, prezentacja Power Point, aplikacje: Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire Przebieg zajęć: 1. Powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności. 2. Ćwiczenie na rozgrzewkę – karaoke – wspólne śpiewanie piosenki do przygotowywanego przedstawienia ‘Cinderella’. 3. Sprawdzenie pracy domowej (Ex. 3 p. 22 work book) – zapisanie poprawnych odpowiedzi na tablicy. 4. Przedstawienie celu lekcji – nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej cel lekcji i kryteria sukcesu. Cel lekcji: Będę znać słownictwo i struktury gramatyczne związane z modą. Nacobezu: • Znam nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą, • Potrafię zastosować słownictwo związane z kupowaniem ubrań. • Znam i potrafię poprawnie stosować stopień wyższy i najwyższy przymiotników regularnych i nieregularnych. • Poprawnie stosuję wyrażenie as...as. • Potrafię korzystać z aplikacji językowych. • Chętnie biorę udział w ćwiczeniach interaktywnych. 5. Wprowadzenie do tematu lekcji: z pomocą aplikacji Tagul uczniowie wyszukują w chmurze wyrazowej poznanych nazw ubrań. 6. Praca z Active Teach – uczniowie wyszukują w wężu słownym nazw wzorów tkanin i stylów ubrań. 7. Utrwalenie słownictwa związanego z wzorami za pomocą aplikacji Quizlet (fiszki, dopasowania, grawitacja, test). 8. Praca w parach – pracując w laboratorium językowym, uczniowie czytają dialogi, łączą pytania i odpowiedzi oraz określają, które zdania zostały wypowiedziane przez sprzedawcę, a które przez kupującego. 9. Sprawdzenie ćwiczenia. 10. Przypomnienie zasad stopniowania przymiotników- uczniowie oglądają prezentację Power Point przygotowaną przez nauczyciela – uzupełniają brakujące formy przymiotników. 11. Utrwalenie stopniowania – Active Teach ex. 3 p. 80. 12. Utrwalenie struktury as...as z pomocą aplikacji Lyricstraining –uzupełnianie fragmentu teksu piosenki „Everything At Once”. 13. Sprawdzenie znajomości materiału z lekcji – gra Kahoot Clothes, patterns, verbs connected with clothes). 14. Ocenienie pracy uczniów. 15. Podsumowanie zajęć: • Wspólna ocena realizacji celów lekcji – uczniowie wypełniają ankietę Kahoot. • Zadanie pracy domowej: wyszukiwanie nazw ubrań w wydruku ćwiczenia z aplikacji Tagul. • Opcjonalnie- gra utrwalająca Millionaire- Clothes. http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=29592 16. Zakończenie zajęć i pożegnanie uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |