Katalog

KATRZYNA MAZIK, 2018-05-18
Wręczyca Wielka

Język angielski, Scenariusze

Lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych

- n +

Scenariusz lekcji otwartej w klasie VI dla nauczycieli języków obcych

Temat zajęć: Let's Revise! Powtórzenie materiału gramatyczno – leksykalnego rozdziału 6 - Fashion


UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE (z części wstępnej PP):

 umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w języku obcym,
 umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,
 umiejętność pracy zespołowej.

WYMAGANIA OGÓLNE:

Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiającym realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu: „Zakupy i usługi”; Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu: reaguje na polecenia; rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego oraz intencje rozmówców, rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych. Uczeń współdziała w grupie, korzysta z technologii informacyjno-komunikacyjnej.

TREŚCI NAUCZANIA:

Uczeń zna materiał leksykalno-gramatyczny związany z modą.

CELE LEKCJI/ ZAJĘĆ:

• Zna i stosuje słownictwo z rozdziału 6, w szczególności: nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą, słownictwo związane z kupowaniem ubrań.
• Zna formy i zasady użycia poznanych form gramatycznych. Poprawnie stosuje je w zadaniach gramatycznych (stopień wyższy i najwyższy przymiotników, wyrażenia as...as, etc.)
• Używa stopniowania przymiotników we wszystkich poznanych formach.

METODY I FORMY PRACY:

pogadanka, ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz laboratorium językowego, praca z aplikacjami Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire, karaoke, praca w parach.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE/ POMOCE:

tablica interaktywna, laboratorium językowe, Active Teach Discover English 3, prezentacja Power Point, aplikacje: Tagul, Quizlet, Kahoot, Lyricstraining, Millionaire

Przebieg zajęć:

1. Powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności.
2. Ćwiczenie na rozgrzewkę – karaoke – wspólne śpiewanie piosenki do przygotowywanego przedstawienia ‘Cinderella’.
3. Sprawdzenie pracy domowej (Ex. 3 p. 22 work book) – zapisanie poprawnych odpowiedzi na tablicy.
4. Przedstawienie celu lekcji – nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej cel lekcji i kryteria sukcesu.

Cel lekcji: Będę znać słownictwo i struktury gramatyczne związane z modą.

Nacobezu:
• Znam nazwy ubrań, przymiotniki opisujące ubrania, czasowniki związane z modą,
• Potrafię zastosować słownictwo związane z kupowaniem ubrań.
• Znam i potrafię poprawnie stosować stopień wyższy i najwyższy przymiotników regularnych i nieregularnych.
• Poprawnie stosuję wyrażenie as...as.
• Potrafię korzystać z aplikacji językowych.
• Chętnie biorę udział w ćwiczeniach interaktywnych.


5. Wprowadzenie do tematu lekcji: z pomocą aplikacji Tagul uczniowie wyszukują w chmurze wyrazowej poznanych nazw ubrań.
6. Praca z Active Teach – uczniowie wyszukują w wężu słownym nazw wzorów tkanin i stylów ubrań.
7. Utrwalenie słownictwa związanego z wzorami za pomocą aplikacji Quizlet (fiszki, dopasowania, grawitacja, test).
8. Praca w parach – pracując w laboratorium językowym, uczniowie czytają dialogi, łączą pytania i odpowiedzi oraz określają, które zdania zostały wypowiedziane przez sprzedawcę, a które przez kupującego.
9. Sprawdzenie ćwiczenia.
10. Przypomnienie zasad stopniowania przymiotników- uczniowie oglądają prezentację Power Point przygotowaną przez nauczyciela – uzupełniają brakujące formy przymiotników.
11. Utrwalenie stopniowania – Active Teach ex. 3 p. 80.
12. Utrwalenie struktury as...as z pomocą aplikacji Lyricstraining –uzupełnianie fragmentu teksu piosenki „Everything At Once”.
13. Sprawdzenie znajomości materiału z lekcji – gra Kahoot Clothes, patterns, verbs connected with clothes).
14. Ocenienie pracy uczniów.
15. Podsumowanie zajęć:
• Wspólna ocena realizacji celów lekcji – uczniowie wypełniają ankietę Kahoot.
• Zadanie pracy domowej: wyszukiwanie nazw ubrań w wydruku ćwiczenia z aplikacji Tagul.
• Opcjonalnie- gra utrwalająca Millionaire- Clothes.
http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=29592
16. Zakończenie zajęć i pożegnanie uczniów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.